Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Provoserende og ulovlig kundebehandling

Omtale av  Stian R

Det er umulig å bytte vekk fra denne leverandøren. Faktisk det dårligste og frekkeste jeg har opplevd noen sinne. Ikke bare innen kundebehandling, men generelt sett.

Nyttig (6)

Bra oversikt, men dårlig kundeservice

Omtale av  Sverre

Har generelt hatt lite problemer med strøm fra Hafslund. De har en bra og oppdatert app som gir oversikt over strømbruket, men om man først trenger kundeservice er de lite behjelpelige. Det tar lang tid før de svarer, og noen ganger svarer de ikke i det hele tatt.

Nyttig (0)

God oversikt over forbruk - elendig oppfølgning av eksisterende kunder

Omtale av  Anders

Hafslund har etter min mening en av markedets bedre apper i forhold til oversiktlighet. Enkelt å følge med på forbruk, nettleie hos en og samme leverandør og ingen overaskelser prismessig etter min erfaring. Etter å ha forsøkt å flytte abonnementet mitt gjennom div skjemaer på hjemmesiden til Hafslund, står jeg fremdeles registrert på gammel adresse og betaler fortsatt strøm her. Gjentatte forsøk på å nå kundeservice gjennom nettet viser seg å være vanskelig. Hadde vært fint om strømselskaper generelt viste like stor desperasjon for eksisterende kunder, som kunder de prøver å erverve gjennom telefonsalg.

Nyttig (3)

Ubehagelige når man prøver å si opp

Omtale av  Karine

Gikk over til Fjordkraft, og fikk så telefon fra en selger fra Hafslund som mente at jeg hadde blitt lurt. Ifølge ham hadde Hafslund et bedre tilbud. Takket ja til dette, fordi det var angrefrist, og så tenkte jeg sjekke mer nøye. Etter undersøkelse kom Fjordkraft bedre ut, så jeg kontaktet Hafslund innafor angrefristen. Hørte ikke noe. Fikk så en SMS halv seks en lørdag morgen: "Hei, er du helt sikker på at det er så lurt å bytte strømleverandør? Hos oss hadde du en en trygg, rimelig og forutsigbar avtale. Hvis du vil fortsette med Hafslund Strøm og unngå ubehagelige overraskelser (...)". Ellers hva da? Kommer de med balltre på døra? Skikkelig ubehagelig melding å få.

Nyttig (4)

Uredelig selgere og kundebehandling er dårlig

Omtale av  Ingrid F

Hafslund leverer strøm, som alle andre. Da er det servicen som til sist utgjør forskjellen. Etter et opphold i utlandet bestilte jeg igjen strøm fra Hafslund. Jeg presiserte at jeg ikke lengre drev næringsvirksomhet, men nå bestilte som privatperson. Hos Hafslund nett gikk ikke dette igjennom. I den andre delen av Hafslund gikk det greiere, men der ble jeg, uten at jeg var klar over det også abonnent av forskjellige andre betalingstjenester. Da jeg oppdaget dette bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Kort fortalt, det måtte tre forsøk til før jeg fikk det til. På veien opplevde jeg bla at hele strømavtalen ble sagt opp, også nettavtalen. Jeg ba om opplysninger for å legge inn autotrekk. Det fikk jeg opplyst, skulle komme på første regning. Det gjorde den sammen med et trekk for at jeg ikke hadde opprettet autotrekk.

Nyttig (3)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd og gir dårlig kundeservice

Omtale av  Terje T

Hafslund bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd "I næringsvirksomhet er det forbudt å henvise forbrukere som skal ta kontakt med den næringsdrivende i forbindelse med en inngått avtale, til et telefonnummer som belaster forbrukeren med en høyere kostnad enn grunntakst." Når jeg ringer Hafslund Strøm kunderservice får å få vite deres ordinære telefonnummer som følger grunntakst, får jeg som svar at de ikke har et slikt telefonnummer. De sier jeg må ringe det femsifrede telefonnummeret 06090. Det påfører kundene deres store telefonutgifter siden det også er lang ventetid for å få svar. Sist gang satt jeg nesten 30 minutter på svar før jeg la på. Jeg har bedt leder for kundeservice å ringe meg tilbake, men det gjør han ikke. Hafslund Strøm vil jeg ikke anbefale til noen. Det er et forferdelig dårlig strømselskap.

Nyttig (5)

Frekt

Omtale av  Øyvind

Selgeren lar ikke kunden komme til ordet, og prøver å lage en avtale selv etter man har sagt nei flere ganger. Eneste som funker er å legge på. Respektløst.

Nyttig (3)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR