Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det er umulig å bytte vekk fra denne leverandøren. Faktisk det dårligste og frekkeste jeg har opplevd noen sinne. Ikke bare innen kundebehandling, men generelt sett.
Har generelt hatt lite problemer med strøm fra Hafslund. De har en bra og oppdatert app som gir oversikt over strømbruket, men om man først trenger kundeservice er de lite behjelpelige. Det tar lang tid før de svarer, og noen ganger svarer de ikke i det hele tatt.
Hafslund har etter min mening en av markedets bedre apper i forhold til oversiktlighet. Enkelt å følge med på forbruk, nettleie hos en og samme leverandør og ingen overaskelser prismessig etter min erfaring. Etter å ha forsøkt å flytte abonnementet mitt gjennom div skjemaer på hjemmesiden til Hafslund, står jeg fremdeles registrert på gammel adresse og betaler fortsatt strøm her. Gjentatte forsøk på å nå kundeservice gjennom nettet viser seg å være vanskelig. Hadde vært fint om strømselskaper generelt viste like stor desperasjon for eksisterende kunder, som kunder de prøver å erverve gjennom telefonsalg.
Gikk over til Fjordkraft, og fikk så telefon fra en selger fra Hafslund som mente at jeg hadde blitt lurt. Ifølge ham hadde Hafslund et bedre tilbud. Takket ja til dette, fordi det var angrefrist, og så tenkte jeg sjekke mer nøye. Etter undersøkelse kom Fjordkraft bedre ut, så jeg kontaktet Hafslund innafor angrefristen. Hørte ikke noe. Fikk så en SMS halv seks en lørdag morgen: "Hei, er du helt sikker på at det er så lurt å bytte strømleverandør? Hos oss hadde du en en trygg, rimelig og forutsigbar avtale. Hvis du vil fortsette med Hafslund Strøm og unngå ubehagelige overraskelser (...)". Ellers hva da? Kommer de med balltre på døra? Skikkelig ubehagelig melding å få.
Hafslund leverer strøm, som alle andre. Da er det servicen som til sist utgjør forskjellen. Etter et opphold i utlandet bestilte jeg igjen strøm fra Hafslund. Jeg presiserte at jeg ikke lengre drev næringsvirksomhet, men nå bestilte som privatperson. Hos Hafslund nett gikk ikke dette igjennom. I den andre delen av Hafslund gikk det greiere, men der ble jeg, uten at jeg var klar over det også abonnent av forskjellige andre betalingstjenester. Da jeg oppdaget dette bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Kort fortalt, det måtte tre forsøk til før jeg fikk det til. På veien opplevde jeg bla at hele strømavtalen ble sagt opp, også nettavtalen. Jeg ba om opplysninger for å legge inn autotrekk. Det fikk jeg opplyst, skulle komme på første regning. Det gjorde den sammen med et trekk for at jeg ikke hadde opprettet autotrekk.
Hafslund bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd "I næringsvirksomhet er det forbudt å henvise forbrukere som skal ta kontakt med den næringsdrivende i forbindelse med en inngått avtale, til et telefonnummer som belaster forbrukeren med en høyere kostnad enn grunntakst." Når jeg ringer Hafslund Strøm kunderservice får å få vite deres ordinære telefonnummer som følger grunntakst, får jeg som svar at de ikke har et slikt telefonnummer. De sier jeg må ringe det femsifrede telefonnummeret 06090. Det påfører kundene deres store telefonutgifter siden det også er lang ventetid for å få svar. Sist gang satt jeg nesten 30 minutter på svar før jeg la på. Jeg har bedt leder for kundeservice å ringe meg tilbake, men det gjør han ikke. Hafslund Strøm vil jeg ikke anbefale til noen. Det er et forferdelig dårlig strømselskap.
Selgeren lar ikke kunden komme til ordet, og prøver å lage en avtale selv etter man har sagt nei flere ganger. Eneste som funker er å legge på. Respektløst.