Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NordlysEnergi
1.6
498 verifiserte omtaler

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
498 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#88
Forferdelig
NordlysEnergi er rangert
#88 av 88 strømselskaper
24%
Dårlig
24% anbefaler NordlysEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 498 omtaler om NordlysEnergi

FILTRER OMTALER
96
22
10
24
346
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Var fornøyd men ikke nå lenger

Omtale av  Knut L

Bruker lenger tid på å svare når man finner bedre tilbud. Å når du bytter får du oppsigelse gebyret i trynet. Vil vist ikke ha flere kunder de

Endrer avtalevilkår i avtaleperioden

Omtale av  Olav

Elendig selskap som endrer avtalevilkår og og pris i avtaleperioden. Binder kunder i avtaleperioden, uten at kundene kan bytte til andre leverandører.

Lang oppsigelsestid

Omtale av  Line

Jeg har aldri vært borti at andre selskaper både har 12 måneder binding OG tre måneders oppsigelsestid. Dette stod med altfor liten skrift til at jeg fikk det med meg. Kundeservicen er jeg imidlertid fornøyd med. Det gikk igså helt fint an å fryse abonnementet frem til jeg flyttet inn i ny bolig, slik at jeg slapp å si opp, og dermed få et straffegebyr. Men at oppsigelsestiden i det hele tatt finnes blir for dumt, når hele abonnementet uansett er digitalt og automatisert, og derfor bytter jeg nå selskap.

Får bruddgebyr selv om bindingstiden har gått ut 4 måneder siden

Omtale av  Sanja R

Etter å ha funnet ut at jeg faktisk hadde en veldig dårlig avtale gjennom NORDLYS byttet jeg strøm leverandør. Jeg får nå bruddgebyr selv om bindingstiden har gått ut for 4 måneder siden. Bruddgebyr kommer på en en avtalegiro regning der de ikke sender med faktura. Siden jeg nå ikke er kunde lenger får jeg ikke logget meg inn for å se denne. Ringte inn for å få tilsendt faktura på mail, men det har jeg ennå ikke fått. Virker som om de sendte det inn på avtalegiro uten faktura med vilje. Hold deg LANGT vekke fra nordlys!! Virker også som om alle folk som har skrevet positive ting om nordlys er sånne som er selv linket til nordlys..

Man bør holde seg langt unna selskapet.

Omtale av  Alf W. J

Har skjulte avtaler som kun viser på andre websider. Fakturerer samme retning to ganger. Skjulte gebyrer. Useriøs.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Castro

Ligger på topp nettsiden strompris. Men en måned etter jeg inngikk avtale med dem med 12 mnd prisgaranti, får jeg mail om at de ikke kan levere strøm til meg lengre. 14 dager oppsigelse.

Lureri

Omtale av  Berg

Aldri hørt makan, over 2000 kr i oppsigelsesgebyr. Dårlig app, viser ikke hvor mye du betaler hver dag, time. De kan gjerne forbedre appen og gi folk mulighet for å si opp på en grei måte. Ikke særlig kundevennlige.

Uredelighet

Omtale av  Inge

Har vært kunde ca. 1,5 år. Endret leverandør på bytt.no. Blir fakturert et gebyr på kr.1200,- for å avslutte kundeforholdet. Dette er bondefangeri! Sky unna firmaet.

Styr unna!

Omtale av  Øyvind

Fikk e-post en mnd etter at jeg hadde byttet til dem om at de sa opp avtalen. 14 dager oppsigelse. Klarte ikke levere. Ikke e-faktura. Useriøst

Billig strøm men mye tull

Omtale av  Kimmy

Skrev meg opp på en spotprisavtale via en dørselger. Viste seg at det ikke var en spotpris avtale (hadde det også skriftlig fra selger) ble en del tull, men fikk byttet til en annen avtale. I går sa Nordlys opp avtalen med meg med en dårlig begrunnelse. 14 dagers oppsigelse (mente jeg hadde 3 måneders oppsigelse?) jaja, jeg bytter til en annen leverandør. Gir 2 stjerner og ikke 1 da jeg tross alt fikk en billigere avtale enn den jeg originalt hadde. Men virker noen useriøse. Kan dessverre ikke anbefales

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

STYR UNNA!

Omtale av  Annie

Verste kundeservicen ever, i tillegg til at de sender fakturaer i hytt og pine, og skylder på kunden for ikke å sende inn måleravlesning?? Elhub, anyone? Tar ikke 5 øre for å sende inkassovarsel via Arvato på null komma niks. Ved bytte til nytt strømselskap pga rot og elendig kundeservice, presterer de å sende et gebyr på 1200 kr, uten engang å opplyse hva dette gjelder! Så spør man, jo det er et "bruddgebyr"! Høh? Jo her er link til villkårene...-som de ALDRI har sendt meg i skriftlig form! Når det passer, skylder de på Arvato. Dette er det mest sleipe strømselskapet, de blir nå tatt videre, de gidder knapt svare deg! Men FLÅ deg det gjør de mer enn gjerne! Synd man først i dag fant ut hvor mye klager de har mot seg jfr Kapital/E24 og Elklagetilsynet. Det eneste de fortjener er en konkurs!

Sämsta el leverantören

Omtale av  Filip

Oärliga. Lita inte på dem, då lurar dem in dig på 1 års bindning. Jag frågade till och med om det gick att sägs upp, behandling ljög mig rakt upp i ansiktet.

Unngå dette bedrift

Omtale av  Inesa

Foruten å bli lovet et beløp, og nå mottar jeg et beløp 4 ganger høyere. Og i tilegg kontrakten med dem å avbrytte koster 2000 kr, og det kan ikke gjøres tidligere enn et år. Vennligst unngå så mye som mulig dette plyndringsselskapet. Det forteller bare løgner.

Kundeservice er kjempe dårlig.

Omtale av  Marit

Påstår at en har brutt avtale når man velger å gå videre til en annen strømleverandør. En dårlig oppførsel spesielt når de solgte inn avtalen uten bindingstid. Ekstrabetaling i tillegg. Jeg har gått videre med bedre kundeservice og billigere avtaler.

Opplyste ikke om bindingstid

Omtale av  Svein

Selskapet har ikke opplyst om bindingstid ved avtaleinngåelse. Så må nå vente i 3mnd før bytte til nytt selskap kan gjennomføres.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Selger opplyste ikke om bindingstid ved dørsalg

Omtale av  Christian

Dørselger oppga ikke bindingstid og nå som denne var gått ut etter 12 måneder ble vi igjen overrasket med 3 måneders oppsigelsestid. Opererer hovedsaklig i en gråsone med mangle på informasjon ved salg, bryter avtaleloven § 30 omhandlende Svik ved sine dørselgere, dørselger fylte ut informasjon i rubrikkene det var først etter avtalen var signert at informasjon vedrørende 12 måneders bindingstid ble overlevert på underskrevet tearoff fra kontrakt.

NordlysEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR