NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Påstår at en har brutt avtale når man velger å gå videre til en annen strømleverandør. En dårlig oppførsel spesielt når de solgte inn avtalen uten bindingstid. Ekstrabetaling i tillegg. Jeg har gått videre med bedre kundeservice og billigere avtaler.
Selskapet har ikke opplyst om bindingstid ved avtaleinngåelse. Så må nå vente i 3mnd før bytte til nytt selskap kan gjennomføres.
Dørselger oppga ikke bindingstid og nå som denne var gått ut etter 12 måneder ble vi igjen overrasket med 3 måneders oppsigelsestid. Opererer hovedsaklig i en gråsone med mangle på informasjon ved salg, bryter avtaleloven § 30 omhandlende Svik ved sine dørselgere, dørselger fylte ut informasjon i rubrikkene det var først etter avtalen var signert at informasjon vedrørende 12 måneders bindingstid ble overlevert på underskrevet tearoff fra kontrakt.
They come door to door and lie.. and when you clal them back to cancel the subscription ypu apparentlt have 12 months and cannot cancel.. which they lied about.. I really hope that that someone would record them selling ao that they can be taked to court for tricking customers.. really sad in my eyes thst you build a business on others back.
Gikk inn i en avtale på 1 år binding. Prisen var billig de 3 første månedene før det ble dyrt. Da jeg skulle si opp etter bindingstiden kommer det opp at man har 3 måneders oppsigelsestid... samtidig som dem nekter å svare på konkrete spørsmål angående påslag og hvordan man kan være sikker på at man får det man er lovet (i forhold til prisgaranti). Tar lang tid før dem svarer på epost. De har en app som jeg føler henger bak de andre selskapene.
This is absolute worst company I have ever ever had to deal with. First the guy lied to me about me About my neighbor signing on, then he assured me there is no binding time and I can cancel whenever I want and their customer service is terrible. They are not cheap, constantly raising their prices knowing you can’t do anything because there is a binding time. Severely regret signing with them. Horrible horrible company, stay clear!
Gikk inn i spotprisavtalen "Winter is Coming 2.0" i desember 2021 med gode vilkår. 0 kr i fastpris of -0.86 øre per kw/h og prisgaranti på 13 måneder. Avtalen var som lovet og fakturaen oversiktlig med pris og frobruk oppdelt i uker for god oversikt. Når jeg tok kontakt med kundeservice i juli 2022 med noen spørsmål om det var mulig å få tilgang til ikke bare strømforbruk men også faktisk kostnad på timesbasis. Jeg fikk da til svar at denne dataen var ikke mulig å gi ut og at jeg var oppsagt som kunde. Ble satt ut av dette da det virket som en veldig tilfeldig måte å si opp en kunde på. Etter at jeg spurte hvorfor jeg ble sagt opp som kunde fikk jeg til svar at denne avtalen jeg hadde ikke var lønnsom for NordlysEnergi og jeg måtte derfor bli oppsagt som kunde. Når jeg påpekte at jeg hadde kjøpt avtalen gennom strømpriser.no med prisgarantibevis på 13 måneder fikk jeg til svar at siden det ikke er prisen som endres men jeg som blir sagt opp som kunde har de alt på sitt rene. Etter kontakt med forbrukerrådet ble jeg fortalt at dette ikke er lov med anbefaling om å ta saken til el-klagenemda. Dette kommer jeg ikke til å bruke tid på og kommer til å finne en ny strømleverandør. Alle prisgarantier som NordlysEnergi kommer med på spotprismarkede burde derfor vurderes i lys av at de når som helst kan si deg opp som kunde om de mener du har en for god avtale.