NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Unngå strømavtaler med bindingstid, det er rett og slett ikke verdt det. Bruddgebyrene grenser til svindel. Det er også vanskelig å få tilgang/registrere seg på minside hos Nordlys Energi. Ja, de er billig, men ikke SÅ billig heller. Finnes mye bedre avtaler der ute uten bindingstid. Er bare å unngå disse her.
Kommer en på døren snakker og blabla skal selge meg strøm og opplyser ikke om bruddgebyr eller noenting. helt forferdelig kunderservice du gjør deg en stor tjeneste med og ikke binde deg til dette strømselskapet.. du vil ikke få sove du vil ikke ha det bra me deg selv du vil være forbannet som meg slå hull i skapet og bare skrike !!!
Det ringte på døren kl. 21 (noe jeg syns er sent) og utenfor stod det en ung gutt i fra Nordlysenergi. Uten munnbind og ikke med 2 meter avstand, dette var også en dag alle skoler og barnehager hadde stengt grunnet pandemien. Han nevnet ikke noe ang. bindingstid, oppsigelse eller bruddgebyr. Han ble ikke fornøyd når jeg sa jeg ville sjekke opp selskapet før jeg inngikk noen avtale og mente at dette kunne jeg sjekke opp etter jeg signere avtalen da det var 14 dager angrefrist. Veldig glad for at jeg sa dette og ikke inngikk en avtale der og da. Han liret også ut av seg at han jobbet utelukkende! med dette som en ekstra jobb da han likte og hjelpe mennesker, tenkte i mitt stille sinn at da burde du heller jobbet innen omsorgsyrket, da hjelper du mennesker da!
Jeg inngikk avtale med Nordlysenergi topp 3 garanti, som viste seg å ha ett års bindingstid. Jeg må ta på egen kappe at jeg ikke leste liten skrift, før jeg signerte, men tok for god fisk hva selger lovte. Avtalen har vart i drøyt 2 år, og jeg antok at bindingstiden var gått ut for lenge siden. Nordlysenergi har imidlertid et opplegg som automatisk fornyer med 3 mnd binding, som igjen gjør at det å bytte leverandør blir vanskelig. Jeg har nå sagt opp avtalen, og gleder meg til å få ny strømleverandør i august. Det begynte veldig bra, men tok raskt vending til en betydelig større strømutgift for meg.
Fikk vite at de vil ha 900 kr for bruddgebyr fordi flytting ikke ble meldt fra til dem. Uakseptabelt
Dørselger ringer på kl.19.15 ca. Jeg trodde det var naboen. Merkelig tid å komme på døren for å selge noe. Dørselgeren er en ungdom, neppe ferdig med tenårene. Det første han sier er frekt og manipulerende, angrep på mitt utseende: "Du ser litt ...." jeg husker ikke hva han sa nøyaktig men jeg svarte: "Jeg er bare trøtt." Etterpå tenkte jeg hvor frekt og manipulerende dette var, denne første utvekslingen. Seriøst? Er det dette dere lærer dem. Guttungen ringte etter hvert til sin sjef og denne sjefen blabrer i et sett. Man kan ikke komme til orde, man blir ikke hørt og forsøkt forstått. Jeg slipper guttungen inn så vi ikke fryser begge to, for jeg har lyst til å bytte strømleverandør. Så googler jeg Nordlys Energi. Det første jeg reagerer på er at nettsiden slutter med .com. Jeg er et IT-mennske så jeg ser rødt. "Vi har internasjonale intensjoner." sier guttungen. Først på nettsiden ser jeg at det er bindingstid på 12 måneder. Dette opplyste de ikke om i det hele tatt. Det fikk meg til å skjønne at de ikke var redelige. Når jeg spurte hva som skjer dersom jeg avslutter før de 12 månedene er utløpt, svarte de meg ikke, de lot som at de ikke visste, unngikk å svare. Det og gjorde at jeg så rødt. Når jeg nå leser her så skjønner jeg at det var lurt å ikke signere avtalen med dem. Guttungen hadde ikke munnbind og brukte ikke antibac. Håper ikke jeg har blitt smittet. Ikke slipp dem inn!
Inngikk avtale med NordlysEnergi i september 2020, og jeg er kjempefornøyd så langt. Det eneste minuset er vel at de har lang bindingstid, men det får gå.