NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk vite at de vil ha 900 kr for bruddgebyr fordi flytting ikke ble meldt fra til dem. Uakseptabelt
Dørselger ringer på kl.19.15 ca. Jeg trodde det var naboen. Merkelig tid å komme på døren for å selge noe. Dørselgeren er en ungdom, neppe ferdig med tenårene. Det første han sier er frekt og manipulerende, angrep på mitt utseende: "Du ser litt ...." jeg husker ikke hva han sa nøyaktig men jeg svarte: "Jeg er bare trøtt." Etterpå tenkte jeg hvor frekt og manipulerende dette var, denne første utvekslingen. Seriøst? Er det dette dere lærer dem. Guttungen ringte etter hvert til sin sjef og denne sjefen blabrer i et sett. Man kan ikke komme til orde, man blir ikke hørt og forsøkt forstått. Jeg slipper guttungen inn så vi ikke fryser begge to, for jeg har lyst til å bytte strømleverandør. Så googler jeg Nordlys Energi. Det første jeg reagerer på er at nettsiden slutter med .com. Jeg er et IT-mennske så jeg ser rødt. "Vi har internasjonale intensjoner." sier guttungen. Først på nettsiden ser jeg at det er bindingstid på 12 måneder. Dette opplyste de ikke om i det hele tatt. Det fikk meg til å skjønne at de ikke var redelige. Når jeg spurte hva som skjer dersom jeg avslutter før de 12 månedene er utløpt, svarte de meg ikke, de lot som at de ikke visste, unngikk å svare. Det og gjorde at jeg så rødt. Når jeg nå leser her så skjønner jeg at det var lurt å ikke signere avtalen med dem. Guttungen hadde ikke munnbind og brukte ikke antibac. Håper ikke jeg har blitt smittet. Ikke slipp dem inn!
Inngikk avtale med NordlysEnergi i september 2020, og jeg er kjempefornøyd så langt. Det eneste minuset er vel at de har lang bindingstid, men det får gå.
Her er det mye uklart! Blir referert til avtaler jeg ikke kjenner til. Kommunikasjon på sms, mailvedlegg som ikke kan åpnes. Når man ber om å få tilsendt avtale, refereres det til sms som skal være sendt. Når man ber om å signert avtale, får man link til generelle avtalevilkår, her ser man med selvsyn at bruddgebyret for å komme ut av avtale er på kr 2100.
scam salgtriks og lureri, hold dere unna. Selger får 50kr for vær person de verver, og det er alt de bryr seg om. Selger løy meg opp i trynet flere ganger. De gjør alt for å få et salg, og når det er gjort er du bundet fast i dritten i 12 måneder + 3 måneders oppsigelsestid. Helt på tryne, pass dere
Jeg ble kunder hos Nordlys uten å kunne bestemt selv.Det kom en gutt på døra fra Nordlys som fortalte at Nordlys var bedre en min strømleverandør, jeg sa at jeg vil ikke bytte, men at jeg kunne tenk på det.Han ga meg en skjema hvor jeg kunne bestemme meg om 14 dager, for meg surprise etter 3 dager fikk en melding som "velkommen" som kunder. Etter ni dager fikk en melding fra min leverandør om jeg fikk bytte strømleverandør? jeg forklart alt og min strømleverandør tok meg tilbake. Etter det fikk en faktura på 2200kr bare for ni dager uten av min egen valg.
Etter opplyste 12 mndr binding, går avtalen automatisk over til en ny 3 mndr binding. Dette var vi ikke klar over. Ved oppsigelse etter 14 mndr. ble vi trukket for et avslutningsgebyr stort kr.900,- De to damene jeg snakket med på kundeservice var veldig hyggelige og gjorde en god jobb, men servicen stoppet i neste ledd. Etter 3.telefon ble beløpet tilbakeført..