NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg inngikk avtale med Nordlys energi i 2019. I 2020 var jeg i ferd med å bytte leverandør men undersøkte med Nordlys energi. Jeg ble fortalt pr mail om at avtalen/bindingstid ble fristilt våren 2020. Jeg oppfattet det slik at det kunne være lurt å vente til bindingstid var gått ut. Nå er det gått over et år etter det igjen og jeg har nettopp byttet strømleverandør. Plutselig kommer en sms med overskriften VIKTIG. Og at jeg vil bli fakturert et bruddgebyr på kr 2100,-. Her er det tydeligvis noe med liten skrift jeg ikke har fått med meg. Både bindingstid og gebyr om man ikke sender skriftlig oppsigelse og går ut de 3 mnd oppsigelsestid som står i betingelsene. Jeg ser at feilen ligger hos meg og må punge ut dette gebyret men de kommer aldri på listen over leverandør jeg vil forholde meg til i framtiden og det vil også bli nevnt i min omgangskrets.
Et strømselskap som IKKE ønsker kunder tilbake. En ting er sikkert, noen ganger møtes man igjen i døra. Og det er ingen tvil hva jeg gjør hvis de kommer på døra og skal selge meg den driten igjen. Hold dere unna! Skrur opp prisen til de grader etter etablerings "tilbudet". Med en oppsigelse på 3mnd så kan du glemme å planlegge bytting til billigere strøm leverandør. Prisen skrus opp ekstremt etter tilbudet med oppsigelse på 3 mnd. Bruddgebyr på 900,- er lett tjente penger, eller hva Nordlys Energi?
Ble lurt av en selger i den avtalen. Også får man vite at det er 12mnds binding. Pluss når man skal si opp da er det 3 mnds oppsigelsestid. Nye overraskelser hver gang. Jeg kommer ikke vare kunde hos dette firma. Kommer meg ut av avtalen asap. Aldri mer Nordlysenergi.
Var skeptisk til 12 måneders bindingstid , men så lenge de holder det de lover i hele bindingstiden og i tiden etter, er det ingen problem å bli værende som kunde. Hyggelige folk og rask hjelp på kundeservice
For en ung gutt på døra som sier at han har ett knall tilbud for meg. Jeg takker høflig nei og informerer vedkommende om at jeg har tibber. Det neste som skjer sjokkerer meg, vedkommende lyver gjennom tenna og sier at tibber og nordlys har ett samarbeid og at dette byttet er noe som kommer til å skje uansett siden de skal slås sammen. Jobber selv med innen feltet her og vet dette er helt feil. Når jeg kommenterer på dette, så blir selgeren frekk og prøver å få meg til å signere uansett og sier at "det er ingen binding, du taper ingenting, bare signer er du snill." Der fikk jeg nok og lukket døra på selgeren. Hørte at det banket på litt etter jeg lukket. Har generelt ingenting mot selgere, siden de fleste er hyggelige, men har ALDRI hatt en verre opplevelse. (ps. alle disse "gode" omtalene er falske og ikke skrevet av noen reelle personer) Vurderer å ta saken videre til elklagenemda
Prøver å lure deg på avtaler som ikke eksisterer på nettsiden. Akkurat som de andre strømselskapene.
Når jeg bestilte fikk jeg beskjed om at det eneste jeg trengte å gjøre var å svare ok på sms de sendte meg så ville det være i orden. Det gjorde jeg. Det var ikke lurt å bare gjøre uten videre, for i sms-en viser det seg at det lå det link til angrerettskjema og til vilkår. En god kundebehandler, som forstod hensikten med angrerettreglementet ville ha opplyst kjøper om hun sende VIKÅR på tekstmelding, ikke bare at det va en melding å svare ok på. Særlig med tanke på de spesielle vilkårene som dukket opp ved oppsigelse: I disse vilkårene (som forøvrig fremstår rotete i sitt språk og innhold), så stod det at det er 12 måneders bindingsstid i tillegg til 3 måneders oppsigelsestid. Så når jeg ringte for å meldte flytting etter 11 måneder og 21 dager fikk jeg beskjed om at jeg ville få bruddgebyr på kr. 2100 uansett, alternativt så måtte jeg betale for strømmen 3 måneder frem i tid. De opererer også med oppsigelse fra den 1. i påfølgende måned, selv om dette ikke er opplyst om i vilkår. Jeg skal flytte i fra en utleieleilighet og har ikke noe annet valg enn å ta bruddgebyret, da jeg er lite interessert i å sitte å betale strøm for dem som flytter inn etter meg, og der jeg flytter til har allerede huseier et strømabonnement så jeg får ikke overført det. Sitter igjen og føler meg lurt av et selskap som setter grådighet og rigidhet over kundetilfredshet og skjønn. STYR UNNA!!!!