NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ble kunder hos Nordlys uten å kunne bestemt selv.Det kom en gutt på døra fra Nordlys som fortalte at Nordlys var bedre en min strømleverandør, jeg sa at jeg vil ikke bytte, men at jeg kunne tenk på det.Han ga meg en skjema hvor jeg kunne bestemme meg om 14 dager, for meg surprise etter 3 dager fikk en melding som "velkommen" som kunder. Etter ni dager fikk en melding fra min leverandør om jeg fikk bytte strømleverandør? jeg forklart alt og min strømleverandør tok meg tilbake. Etter det fikk en faktura på 2200kr bare for ni dager uten av min egen valg.
Etter opplyste 12 mndr binding, går avtalen automatisk over til en ny 3 mndr binding. Dette var vi ikke klar over. Ved oppsigelse etter 14 mndr. ble vi trukket for et avslutningsgebyr stort kr.900,- De to damene jeg snakket med på kundeservice var veldig hyggelige og gjorde en god jobb, men servicen stoppet i neste ledd. Etter 3.telefon ble beløpet tilbakeført..
Jeg inngikk en spotprisavtale om 0 øre påslag per mnd og 0 kr gebyr per mnd (winter is coming). Avtalen hadde dessverre 12 mnd bindingstid. Etter 2 mnd får jeg mail om at avtalen har blitt endret til 0 øre påslag og 39 kr per mnd. Jeg prøvde å komme meg ut av avtalen fordi det spesifikt står i kontrakten at "prisen ikke kan endres i avtaleperioden". Jeg ble overtalt å bli værende i avtalen fordi jeg da ville få et gebyr på over 2000 kr for å bryte bindingstiden og at avtalen fortsatt var "den beste i markedet". Jeg orket ikke ta kampen og ble værende. På slutten av bindingstiden skal jeg inngå en ny avtale med et annet strømselskap. Jeg oppdager da tilfeldigvis at i tillegg til å ha gitt meg 39 kr i månedsgebyr har de flyttet meg over på en ny avtale. I stedet for å ha spotpris har jeg fått innkjøpspris med et skjult påslag i "spotprisen". Dette kom fram fordi jeg sammenlignet timeprisen og timesforbruk med hva nordlys faktisk fakturerte meg. I løpet av 1(!) tilfeldig valgt uke i februar har de et påslag på 11 øre per kwh (tilsvarer 80kr på en uke). Etter flere mails frem og tilbake innrømmet de at jeg ikke hadde spotprisavtale lenger. Dette har de ikke gitt meg beskjed om og det kommer heller ikke fram av fakturaen (det står fortsatt at det er 0øre i påslag på fakturaen). De tilbød meg gratis støm i mars og foreslå å inngå en ny avtale med 12 mnd bindingstid. her er det bare å komme seg unna så fort som mulig. aldri mer nordlysenergi.
Hadde nettopp en selger på døra, uten munnbind og vanskelig med 2 meter avstand. Seriøst. Han ble ikke fornøyd når jeg sa jeg vil Google selskapet før jeg inngår noen avtale. Veldig glad jeg gjorde det. Håper ikke han sprer smitte der han går fra dør til dør.
Fikk selger på døren.. I en pandemi. Mens han prater, så sier jeg, stopp, jeg vil sjekke firmaet, å får opp alt dette som står under her. Jeg konfronterer han, han blir sint, hissig. Å legger ut om konkurrenter, vel uinteressant, omtalen stemmer.. Møkkafirma.
NordlysEnergi har en avtale med bindingstid. Når denne er over, forventer man at man kan bytte strømleverandør når man vil. Men det kan man ikke. Når bindingstiden går ut, går man automatisk over til en avtale der oppsigelsestiden er tre måneder. Hvis man i denne perioden velger ny leverandør, må man betale bruddgebyr på 2100 kroner. Dette ble jeg ikke informert om av dørselgeren, og det er såpass uvanlig at jeg godt skjønner at Forbrukerrådet fraråder slike avtaler.
Den dyreste strøm prisen jeg har hatt.. dårlig kundebehandling, ble lurt til å binde et uten at de f Informere kunden tydelig. STYR UNNA