NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dette er ikke en spotpris. Langt fra topp 3 med «topp 3 garanti» Ca 80% dyrere enn spotpris for desember 2022. Oppsigelsesgebyr med liten skrift i avtalevilkårene. Svelger en kamel og tar en feit sluttregning for å komme meg unna selskapet. Etter samtale med en jurist er det som jeg fryktet; det er dessverre ikke ulovlig å selge en dårlig avtale med villedende markedsføring. Dyr lærdom man ikke kommer seg unna.
Jeg betaler dobbelt av det jeg kunne gjort hos konkurrentene.. Er bundet i 12 måneder grunnet bruddgebyr på 2100,- hvorpå det er 3 mnd skriftlig oppsigelse. Ble ikke informert om dette. Dette ble solgt inn som en topp 3 avtale men viste seg å være det motsatte. Unngå disse, og om du har gått i fella - husk å si opp!
Anbefaler ikke. brukte 2000Kw i 1 mnd, og samme som vennen min, men jeg betalte dobblet enn han. Flytter til annen leverandør
Ingen positiv opplevelse å være kunde hos NordlysEnergi. De beskrev seg selv og appen sin som Tibber2.0 og det skulle bli så bra. Men på det året jeg var kunde skjedde det ingen verdens ting med appen. Dårlig grensesnitt og ikke i nærheten av like god funksjoner som Tibber eller Vibb. Strømavtalene deres er heller ikke å finne på sammenligningstjenester så man har ikke grunnlag for å sammenligne deres avtaler mot andre aktører. Deres bindingstid på 1 år er i realiteten 1 år og 3 mnd noe de spekulerer i. Da det står med liten skrift at det er 3 mnd oppsigelsestid og man kan ikke sende oppsigelse før året med bindingstid har gått. Noe de tydeligvis spekulerer i at kunder overser så de kan ta en "bruddgebyr" av kunder som da tror bindingstid på 1 år har gått og man da kan komme seg ut av avtalen. Prismessig er de heller ikke rimelige og ved bytte til en seriøs strømleverandør har vi nå fått betydelig bedre strømpris.
Styr unna NordlysEnergi! Det virker som om de lever utelukkende av å bøtelegge kundene sine med straffegebyrer. Jeg var kunde og ringte våren 2022 for å høre om jeg kunne bytte. Fikk beskjed om at jeg hadde 12 måneder binding og kunne si opp i oktober. Binding hadde ikke jeg fått med meg, men det har nok stått med liten skrift på noe jeg har godtatt, så da ventet jeg til oktober og ringte tilbake for å si opp. «Da blir det bruddgebyr på 2100,-» sier de i oktober. Men bindingstiden er jo over?. Ja, men vi har 3 måneder oppsigelsestid. Vår jobb er å gjøre livet surt for kundene våre, så derfor nevnte vi ikke dette første gangen. Sier opp og gleder meg til 1. feb, da er jeg fri! 2. feb får jeg tekstmelding; Bruddgebyr kr 2100,- Evt. kan du komme tilbake som kunde, da får du en bot på kr 300,-. Vår jobb er jo å gjøre livet surt for kundene våre. Ringer og får beskjed om at de ikke har mottatt oppsigelsen. De skal sjekke opp i det og komme tilbake til meg. Siden jeg ikke hører fra dem igjen må vi stoppe den nye strømavtalen og gå tilbake til dem. Ringer tilbake, men for å gjøre livet surt for kundene våre så slutter vi å ta telefonen kl 15. Etter hvert får jeg tak i dem og de sier at joda, de har funnet oppsigelsen, for flere dager siden, men som vanlig – vi ringer ikke tilbake slik vi lovet, for vår jobb er å gjøre livet surt for kundene våre. NordlysEnergi har heller ikke gjennomfakturering, så de trekker ikke fra strømstøtten. Faktura fra NordlysEnergi og strømstøtten pleide å komme omtrent samtidig, men for å gjøre livet surt for kundene sine valgte fra og med desember å flytte forfallsdato til 14 dager tidligere enn strømstøtten kommer inn på konto. Er jo moro når regningen er på tjue tusen. Oppsummert, disse folkene har du ikke lyst å ha et kundeforhold hos.
Samme som alle andre her! De var på topp over billigste til Forbrukerrådet og utnyttet dette til å selge avtaler som ikke holder hva de lover. Forbrukerrådet burde ettergå avtalen for sitt gode navn og rykte…
Det samme har skjedd meg som dere andre! Får ikke svar når jeg prøver å få kontakt. Tror ikke aktøren er helt seriøs! Hvordan stoppe dette, eller komme seg ut av det uten å ruineres?