Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skuffende

Omtale av  Petter

Hold deg unna dette selskapet. Er flinke på annonsering og lokkende markedsføring, men tjenestene de leverer er veldig langt unna pari. Vår familie endte opp med regninger langt høyere enn hva som hadde vært tilfelle uten dette selskapet involvert. De er også håpløse i forhold til kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
16.05.2019 10:59

Hei Petter. Som lavprisaktør er våre strømavtaler til en hver tid konkurransedyktige i markedet. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Prisene generelt i strømmarkedet har vært en del høyere det siste året enn tidligere år. Her du lese mer om hvorfor: https://www.norgesenergi.no/stromsmart/derfor-er-stromprisen-hoyere-enn-normalt/ . Det er mange som har opplevd å få høyere fakturaer enn normalt den siste tiden. Når man sammenligner priser er det viktig at man sammenligner for samme periode da prisene er i stadig endring. Hva som lønner seg vil også i stor grad avhenge av forbruk. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og vi håper du vil gi oss en ny sjanse og ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke at du har den beste avtalen for ditt forbruk og om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Dette firma ønsker ikke holde på kundene

Omtale av  T

- På første purring bruker de ordet "Inkasso" noe som er antagelig ulovlig da ordet skal kun brukes av inkasso-selskap. - De skriver at man kan se bort fra henvendelsen om man har betalt " de siste dagene", men du må betale purregebyret likevel. Noe som er klart i strid med inkasso-skikk. De tolker brevet man får pr.tlf, på en helt annen måte enn det som står med klare ord i brevet. - De forholder seg ikke til yttringsfriheten (lov), og kaller enkelte media for rasister før denne er dømt for noe som helst. Jeg har sagt opp og VIL ALDRI gå tilbake !!!

Også elendighet koster penger

Omtale av  Fryser

Gjør forskjell på mennesker og støtter politisk ensporing. Kan ikke anbefales for frie mennesker i ett demokrati. Styr unna, ingen skam å snu.

Håpløst

Omtale av  Theodor

Håpløs hjemmeside! Steinalderside! Glad jeg har byttet selskap.

Kommer med lokketilbud, men endrer avtalen din til det dobbelte med en gang uten varsel.

Omtale av  Marian Ø

Kommer med lokketilbud, men endrer avtalen din til det dobbelte med en gang uten varsel. Kundeservice koster penger å ringe til, noe som ikke står oppgitt.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig, svarer aldri på henvendelser

Omtale av  Petter

Svarer aldri på henvendelser, nettsiden deres fungerer ikke. Fakturakopier er ikke å finne på mine sider. Epost til kundeservice besvares aldri

De lyver

Omtale av  Nils K

Var i ferd med å bytte fra Agva, som er fryktelige, (de har 8!, hele 8!!, spotprisprodukter og elendig info på Min Side), og ble tilfeldigvis oppringt fra NorgesEnergi. Fikk følgende tilbud fra NorgesEnergi fra selger: Spotpris uten påslag, uten fastbeløp, dette skulle løpe for all tid!!, topp-ti garanti, og 250.- i rabatt på første faktura. Vet at dette bare er tull og løgn, man blir ført over på andre abonnement etterhvert, men vet også at jeg kan bytte, og ta med meg 250.- ! Sjekket nå, avtalen han solgte meg som kalles topp-ti garantien er for variabel pris, ikke spotpris som jeg ønsket, jeg spurte mange ganger, er dette spotpris, ja, svarer han igjen og igjen! Løgn. De jobber provisjonsbasert, lønn per. salg, og gir F. i sannhet og etterrettelighet. Hvilke flere løgner dukker opp når abonnementet igangsettes? Tar med meg de 250.- i startrabatt og ser hva og hvem jeg bytter over til. Kraftmarkedet er det mest råtne og uoversiktlige markedet i Norge - og har desperat behov for reguleringer. Eneste andre som nærmer seg i råttenhet er monopolmakten til bredbåndsleverandører i enkelte områder, men uten tvil, kraftmarkedet er det mest fryktelige markedet i landet. Jeg har prøvd Norgesenergi, Fjordkraft, Agva, Telinet, Gudbrandsdalsenergi m.fl., de lyver og kundeinformasjonen er forferdelig. GE er marginalt bedre, men ikke med mye. Litt bedre enn forferdelig er ikke bra! Cowboymarked!

Ble kunde hos NorgesEnergi, uten samtykke

Omtale av  Vibra

Kjøpte TV på Elkjøp, slutten av feb -19. Sa klart og tydelig NEI til avtale og rabatt ang NorgesEnergi, som er dokumentert på kvittering. Heldigvis ble jeg oppringt av min lokale leverandør, som informerte om bytte til NorgesEnergi?? Noe som jeg ikke visste om! Har ringt NorgesEnergi to ganger, laang ventetid uhøflig og bare avbryt, legger på. Lure på om dette er lovlig, denne praksisen NorgesEnergi driver på med ..

Dårlig kundeservice og treg fakturering

Omtale av  Øystein

Jeg var kunde i to og en halv måned. På den tiden fikk de ikke sendt faktura. Dette på tross av at jeg etterlyste flere ganger. Det er vanskelig å nå de pr. telefon og svarer sent på mail. Når jeg først får svar, så skylder de på nettleverandør. Vil ikke at noen andre skal utsettes for dette selskapet Styr unna, for all del!

Fantastisk selskap som holder det de lover

Omtale av  Sølve

Ble oppringt av selger som mente avtalen deres var bedre for meg etter en innholdsrik prat om strøm - det viste seg å være rett da jeg nå betaler ca 30% mindre på strømmen enn hva jeg gjorde!!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig

Omtale av  Farah

Unngå Norges Energi den veldig dårlig strømleverandør. Høy strømpris og mye lureri.

Elendig

Omtale av  Benny F

Ikke eksisterende kundeservice. Umulig å komme i kontakt med. I tillegg legger de til pakker på din strømavtale som du aldri har bestilt. Dette er svindel. Jeg bytter leverandør nå.

Norges verste energiselskap - burde de hete!

Omtale av  Tommy

Norges Energi lar deg ikke bytte til ett annet selskap, selv om du gjør alt etter boka hva gjelder oppsigelse / overgang til ett annet selskap! De svarer ikke på e-poster du sender til dem! De er noe helt grusomt vanskelige å få tak i på telefonen, og når du først har klart dette så har du kommet til en ung selger som ikke kan hjelpe deg med noe utenom å selge en tvilsom strømavtale til deg. Hvis de gikk ann å gi selskapet null stjerner - så hadde jeg gitt dem det!

Drukner i fakturaer fra NorgesEnergi

Omtale av  Svein E

I tillegg til faktura som ligger på deres side så regner det inn med fakturaer, purringer og inkassovarsler. Dette utgjør nesten 30.000 på knapt 3mnd. Etter flere forsøk oppnår man kontakt og de lover å se på saken og ringe meg opp, noe de aldri gjør. De ringte meg senest i dag og ville ha meg som kunde 🤪!!! Fortalte saken min pånytt med samme lovnad og ringe tilbake, samme skjer 🙄Har også sendt Mail, ikke noe svar det heller. HOLD DERE LANGT UNNA DENNE USÆRIØSE LEVERANDØREN

Tilleggstjenester de ikke opplyser om

Omtale av  Kari

Jeg har betalt 49 kr pr mnd for 3 tjenester jeg ikke har bedt om. Det utgjør 1500 kr pr år. Jeg har 2 abonnement, så da blir det 3000kr PR år. Jeg skjønner hvorfor billig. Takk for meg. Jeg bytter selskap

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forferdelig kundeservice og et selskap som lurer kunden

Omtale av  Therese

Hadde 3 kundeforhold hos Norges Energi. 2 for bedriftene mine og 1 privat. For det første så hadde de lagt på GrønnVerdi som koster ekstra noe jeg ikke hadde forespurt. Hadde allerede sagt i fra at jeg ikke ønsket dette og de førtsatte å sende meg faktura med denne ekstra utgiften. I tillegg sendte de ikke faktuarer til riktig adresse noe jeg hadde også bedt dem om å gjøre. Endte med at jeg fikk inkasso. Noe jeg betalt med en gang selsagt når jeg fant ut at jeg ikke hadde mottatt noen fakturaer av dem. I stedet for å slette inkassoen som var deres feil, mistet de en god kunde med 3 avtaler hos dem. Forferdelig kundeservice og føler meg fullstendig lurt. For meg handlet det ikke om pengene, men en prinsippsak at når de gjør feil, så må de kompensere for kunden. Det er også utrolig vanskelig å nå dem. Både på telefon og de svarer så vidt på mail. Ringte Fjordkraft og fikk hjelp på sekundet.

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR