Har vært kunde. Ønsker ikke å velge NorgesEnergi som strømleverandør...
Nå har jeg oppdaget at min gamle leverandør fortsetter å fakturere.
Jeg synes det ikke var noe særlig å være kunde hos dem, jeg frykter det. Skjuler veldig mye som for eksempel bindingstid, veldig dårlig connection / samarbeid mellom de og mørenett som medfører at de fortsetter å fakturere etter flytting etc, sleip kundebehandling og veldig innaccurate på prisene som kommer. In general litt for dårlig system!
Ble oppringt av selger fra NorgesEnergi som fortalte om avtalen Bedrift Aktiv. Han fortalte om hvor fantastisk dette var. Jeg spurte gjentatte ganger om det var noen ekstrakostnader knyttet til dette. Han sa nei til dette og at det kun var spotpris. Under opplesingen av avtalen klarte han å snike med en setning om fastpris på 59 kr/måneden på måleren. Dette fikk ikke jeg med meg. Han nektet også å sende avtalen på e-post samt at han sa jeg måtte svare ja på SMS under samtalen. Senere fikk jeg brev i posten der avtalen sto. Dagen etter mottak av avtalen ringte jeg NorgesEnergi for å klage. Medarbeideren fra NorgesEnergi viste til opptaket. Jeg ba om at de lyttet til det og tok en vurdering av avtaleinngåelsen. Hun lovte å gi tilbakemelding. Det skjedde ikke. Jeg ba LOS om å stoppe overføringen. Ca. en uke senere ringte en selger fra NorgesEnergi og spurte om hvorfor jeg avsluttet avtalen. Jeg forklarte hvorfor og sa at jeg ville boikotte NorgesEnergi for all framtid, blant annet manglende tilbakemelding fra forrige kundebehandler. Han begynte da å snakke nedsettende om konkurrenten LOS istedenfor å framsnakke eget produkt. Nå har jeg fått brev fra NorgesEnergi om avtalebrudd og at jeg må betale 1500 kr. Det har jeg nå sendt e-post om at jeg nekter å betale. Jeg vil anta at de har brukt mer i utgifter på meg enn de noengang vil få inn selv om jeg betaler straffegebyret.
Ble ringt opp av selger og fikk et tilbud på strøm. Fikk ikke opplyst om noe bruddgebyr. Sa ok til tilbudet. Ringte så til min tidligere strømleverandør. De ville tilby meg en enda bedre avtale så jeg gikk tilbake etter to dager i Norgesenergi. Fikk et bruddgebyr på 3000kr. Hører mange sleipe historier på hvordan norgesenergi skaffer kunder.
Prisen er akkurat som de lover. Ingen overraskelser. Jeg har alltid vært fornøyd.
Min mor måtte gjøre endinger med strømavtalen ifbm min fars bortgang. Hun kontaktet kundeservice hos Norges Energi og ble utrolig godt behandlet, eierskifte og endringer ble ordnet opp i og hun fikk nye faktura med korrekt navn. Dette ble ordnet etter første henvendelse. Andre leverandører hun har måtte gjøre endringer hus har brukt lang tid og rotet det til (Canal digital, Telenor, Skagerak nett). Tusen takk til den varmeste kundeservice som møtte min mor hos dere i Norges Energi. Hyggelige sørlendinger som har greie på å ordne opp! Hilsen en fornøyd datter som har vært kunde i 15 år og fortsetter i allefall i 15 år til.
Billige hele veien. Sparte mye på å gå hit. Hyggelig service. Raske svar.
Visste om Norgesenergi på forhånd, så når selgeren ringte var jeg forberedt. Selgeren unngikk elegant å nevne bindingstid og bruddgebyr, og da jeg nevnte det begynte selgeren å blande sammen privatavtale og bedriftsavtale. Etter endel mas måtte han innrømme at det var bedriftsavtale med bruddgebyr han forsøkte å selge meg. Uredelig oppførsel.
Norgesenergi klarer ikke å følge opp egne økte kostnader. Dette medførte at vi fikk ekstra 2990,- å betale ved bytte av strømleverandør. Dette er ikke greit.
Det virker som de fleste som skriver negative omtaler er blitt "lurt" av en selger som tenker mer på sin provisjon enn produktet han/hun selger. I tillegg setter ikke kunden (klageren) seg inn i hvilken avtale de egentlig går inn på. Styr unna pådøraselgere eller pågående ungdommer på en messe eller for den sakens skyld selger hos Elkøp/Lefdal som vil pakke på deg markedets dårligste avtale. Sett deg helle ned i ro og velg kraftleverandør når du er for deg selv, da er tilbudene best og sansynligvis finner du ut at Norgesenergi er den beste leverandøren. Jeg har i alle fall hatt de i over 10 år og angrer ikke en dag. Har i dag e-spot; dvs innkjøpspris pluss kr. 9,- pr måned.
De leverer det jeg må ha til en hver tid og pris! Godt fornøyd!
Inngikk bedriftsavtale med Norgesenergi men fikk da ett mye bedre tilbud fra min forrige strømleverandør og valgte å bare fortsette med min gamle leverandør. Fikk da 2 fakturaer på 1500 kr i bruddgebyr for brudd på bindingstiden fra NorgesEnergi. Heldigvis nektet jeg i utgangspunktet å inngå avtale med bindingstid, så NorgesEnergi trakk raskt gebyret. NorgesEnergi selger bedriftsavtaler til privatpersoner for å omgå forbrukerkjøpsloven og angreretten. Ikke bra, får allikevel 2 stjerner for meget hyggelig dame som ordet opp.
NorgesEnergi kan sikkert fungere bra for noen, men jeg har dårlige erfaringer med de. Kort fortalt her er det fort gjort å bli lurt. Du som kunde har ALDRI rett. Velger du derimot å bli kunde; følg nøye med på alt av fakturaer og avtalevilkår. Og meste sannsynlig være forberedt på mange e-poster frem og tilbake. Ta opp samtalene med de, screenshot all kommunikasjon med dem, bevismateriell kan komme godt med! Havner man i en konflikt med de; ta kontakt med feks. elklagenemda, det er gratis å få hjelp der!
Jeg registrerte etter to år som kunde at jeg betalte fakturagebyr. Dette selv om jeg har opprettet e-faktura og alt går automatisk i nettbanken. Det viste seg at NorgesEnergi har glemt å godkjenne e-faktura avtalen min. Og på grunn av dette har jeg betalt 49kr måneden ekstra. De har også lagt på vintertrygghet på 39kr måneden selv om jeg aldri har bestilt dette. Så det er lett å se at de kan være billigst på strøm når de lurer kundene sine. Jeg var lykkelig uviten i 2 år. Nå det er sagt så ser det ut som Norges Energi fortsatt er billigste leverandør for meg selv når de skulte kostnadene er tatt med.
They have cheated with me. I paid the electricity bill they asked every month. After using electricity for 22 months from them, I moved to another country and they sent me a bill for 4000 NOK and said it is underpaid. I feel so bad with their behavior and I paid the full. But I found what they did with is just cheating.