NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har så langt vært bra app og nettside Synes generelt at strøm er alt for dyrt i Norge 😁 Ser hele tiden etter et bedre alternativ men så langt har Norgesenergi innfrid
Hei Allan G. Så godt å høre at du er fornøyd med din avtale hos oss, samt oss som din strømleverandør. Mvh Ida, Norgesenergi
Opplevering ingen forskjell og flytte avtalen fra Fortum til NorgesEnergi .
Hei Wiggo A. Så fint å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Om du ønsker en gjennomgang av din avtale så kan du kontakte vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Mvh Ida, Norgesenergi
Svarer etter flere dager, og bare dårlige unnskyldninger.
Hei Olav J . For at vi skal kunne se hva som har skjedd her er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din avtale. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ringer og ringer og ringer og ringer for å selge meg tilleggsprodukter som blant annet en forsikring som skal dekke strømutgiftene for en periode dersom jeg skulle bli sykemeldt eller permittert fra jobben. For det første så bor jeg i Finnmark der vi nesten har gratis strøm, for det andre så jobber jeg i staten der det er umulig å bli oppsagt eller permittert, for det tredje så eier jeg to nedbetalte hus og har ingen problemer med å betale strømregningen min. Likevel fortsetter de å ringe meg for prøve å overtale meg til å kjøpe denne totalt unødvendige forsikringen. Siste gang de ringte meg så skulle de prakke på meg et mobilabonnement som var minst 30% dyrere enn det jeg har i dag. Dette etter at jeg fire!!! ganger tidligere har sagt at de skal slutte å kontakte meg på telefon. Til slutt måtte jeg blokkere nummeret deres for å slippe å bli terrorisert. Hold dere langt unna dette grusomme selskapet.
Hei Frank Vi synes det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Det skal være tilstrekkelig å gi beskjed via telefon når man blir kontaktet om at man ikke ønsker å bli ringt. Vi beklager at du likevel har opplevd å bli kontaktet av oss gjentatte ganger. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få fjernet deg fra våre ringelister. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Topp 10 garanti avtale og skyhøye priser nå i september, oktober og november. Skiftet leverandør når det gikk opp for meg. Sparer 3-4000 i måneden på bytte av leverandør.
Hei Jørn. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Med variable avtaler varsles prisendringer 30 dager i forkant. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Per dags dato er våre variable avtaler igjen godt under innkjøpspris da innkjøpsprisen den siste tiden igjen har begynt å stige betydelig. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen du har hatt hos oss. Dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Ble gjort oppmerksom på angrerett av fastprisavtale av Norgesenergi selv.
Heisann! Så godt å høre. Det er viktig for oss at vi alltid viser kundene våre at angreretten er der hvis de ønsker å gå tilbake på avtalen :) Har du noen spørsmål må du bare ta kontakt med oss på telefon: 38 10 00 80 eller sende en skriftlig henvendelse til: [email protected]. Mvh Morten NorgesEnergi
Det har vært et godt samarbeide, men nå trenger jeg å inngå ny strømavtale for om mulig bedre enn den jeg har i dag. Trenger en rimeligere avtale på strøm. jeg kan treffes på telefon
Hei Liv, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vårt samarbeid. :) Vi hjelper deg gjerne med endring av avtale, og du kan nå oss på telefon 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected]. Mvh Silje, NorgesEnergi
Ventet 1 time for så å bli brutt på tlf. Når j forsøker å gå på min side får j spørsmålet om jeg ønsker ny avtale etc men ingen info om min avtale idag, strømforbuk etc.
Hei Mette, Vi opplever for tiden stor trafikk til vårt kundesenter, noe som fører til lenger ventetid enn normalt. Beklager ulempene dette medfører. Du kan også nå oss på e-post: [email protected]. På telefon og e-post kan vi sende deg informasjon du trenger, og hjelpe deg med Min Side. Mvh Silje, NorgesEnergi
Endret avtale uten melding. Nylig mottatt beskjed om at endring var feil og blir ført over på gammel avtale.
Hei, Som en del av arbeidet med å forenkle produktporteføljen flyttet vi i høst kunder fra gamle strømavtaler,som ikke lenger er i salg, over til en tilsvarende avtale. De av våre kunder som ble flyttet, ble varslet på forhånd i henhold til varslingsfristen og informert om flyttingen. Nå har Forbrukertilsynet gjort oss oppmerksom på at varsling og informasjon ikke er tilstrekkelig. Vi må innhente aktivt samtykke fra kundene for å kunne endre produkt. Det gjelder også gamle strømavtaler som ikke lenger er i salg. Vi beklager at dette ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter tilsynets anmerkning og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. Mvh Silje, NorgesEnergi
Det er bra å hjelpe strømstøtte og at dere hjelpe meg å betale litt senere grunn lønn den er bra andre siden først eg snakket med dere om faktura at dere skal sende meg sommer gratis frakt eller 49 kr men jeg betalte hvert måne og også det er veldig høy pris hvert måne jeg var vestland energi og betale mindre nå jeg betale nest samme leier hus
Hei, Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected] slik at vi kan hjelpe deg med din henvendelse. Mvh Silje, NorgesEnergi
Fikk tilbudom jevn strømpris og endte opp med tredobbelt pris i forhold til spotpris i oktober
Hei, Ut fra det du skriver forstår jeg det slik at du valgte fastpris gjennom vårt produkt, Prissikring. Det er alltid usikkerhet knyttet til å binde prisen. Prisnivået på strøm i høst har i tillegg vært ekstra vanskelig å forutse. Vi sender vanligvis ut tilbud for fastprisperioden et par uker før perioden starter. Det er først i ettertid det er mulig å se om det lønnet seg eller ikke, men Prissikring handler først og fremst om den forutsigbarheten du får. Det har vært gunstig å ha Prissikring i flere perioder i år, men som sagt – det er primært en forutsigbarhet man kjøper. Mvh Silje, NorgesEnergi
De endrer stadig sine avtaler. I høst avviklet de "Gul spotpris" og flyttet oss til "Strøm til spotpris". Her var fastbeløp 49 kr/mnd og påslag 5,99 øre pr/kWt. Her fikk de selvsagt mye klager. Nå har de gjenopprettet "Gul spotpris" med fastbeløp 39 kr/mnd og påslag 5,99 pr/kWt. Gul Spotpris hadde i sin tid 0 i fast påslag og 2,09 pr/kWt. Så har de endret frem og tilbake en rekke ganger. Går du på www.bytt.no for å sammenlikne er std avtalen til NorgesEnergi Spotpris med 49/mnd i fast påslag og 0 pr/kWt. Dette gir selvsagt utslag. Prøver du å ringe NE er det over en time i kø. Chaten deres er visst bare for bestilling. Til sammenlikning finnes det vesentlig billigere leverandører med 0 i fast påslag og 0/kWt. Jeg bytter.
Hei Ingar, Vi beklager at produktflyttet ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter Forbrukertilsynets anmerkninger og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. På Min Side kan man når som helst selv endre avtale til vår avtale Spotpris dersom ønskelig. Denne avtalen har ingen påslag, kun en fast abonnentspris på 49 kr/mnd. Mvh Silje, NorgesEnergi
God total oversikt, fortløpende oppdateringer gir forutsigbar oversikt.
Hei Kjell! Takk for en hyggelig anmeldelse. Denne tar vi til oss. Vi håper du får en fortsatt god opplevelse med NorgesEnergi og du er alltid velkommen til å ta kontakt med vårt kundessenter dersom det skulle være noe :) Mvh Aaron NorgesEnergi
Dette er en strømleverandør som utnytter folk. De er fryktelig raske med å øke strømmen når spot prisene går opp, men senker ikke prisen når spot prisen går ned. En dame på nesten 90 år er lurt til å betale en gjennomsnittlig pris på 514 øre kWh i oktober når gjennomsnittlig spotpris har vært 161. Resultat: Strømregning på over 7000 kroner. Dette ligner mer på offentlig ran enn en seriøs strømleverandør. Ligg langt unna dette selskapet!
Hei Tove! Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Mvh Aaron NorgesEnergi
Sitt prisen var 1,70 pr kWh og jeg må betale 8000 kr for 1600 kWh. Kommer til å legge det ut på sosiale medier det kan ikke kalles noe annet en RAN
Hei Jon! Grunnen til den høye faktura for oktober er fordi du har stått oppført med en variabel avtale. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Mvh Aaron NorgesEnergi
Bare løgn og fanteri. Aaaaaldri velg disse. Eneste årsaken er at de er ukritiske til kunders økonomi
Hei Even! Vi tilbyr Spotpris time for time og har kun et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 påslag. Det er en av de mest konkurransedyktige spotprisavtalene på markedet. Mvh Aaron NorgesEnergi