Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tydelige og fine nettsider

Omtale av  Tor H

Lett forståelige nettsider som gir nødvendig informasjon til kunden slik at en slipper å stå i telefonkø.

Svar fra NorgesEnergi
17.11.2022 13:14

Hei Tor! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse! Så godt å høre at du bruker nettsiden vår aktivt til å finne informasjon På samme måte som at alt av informasjon står på fakturaene vi sender, står alt av vilkår og oversikt over våre produkter på nettsiden vår også. Vi setter ekstra pris på en slik god anmeldelse, da vi alltid jobber for å forbedre oss og våre tjenester for å gjøre det beste for våre kunder. Det er alltid deilig å få annerkjennelse for hardt arbeid! Vit at dersom det noensinne skulle være noe du lurer på så er vi tilgjengelige i hverdagen mellom 08-16 og kan nås via chat, mail, telefon eller Facebook. Igjen, tusen takk! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Kjemp fornøyd med norges energi er til og stole på. ingen overraskende faktura.

Omtale av  Knut

Jeg kan anbefale norges energi til alle har hvert kunde der i over 20 år.Mvh Fornøyd kunde.

Svar fra NorgesEnergi
17.11.2022 13:09

Hei Knut! Det var veldig godt å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi. Du er en av våre veteraner da vi ble etablert i 1999. Vi setter utrolig stor pris på at du er kunde hos nettopp oss. Takk for en hyggelig anmeldelse. Den tar vi ikke for gitt! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Strømpris

Omtale av  Maria

Alt for høy pris i forhold til markeds- prisen i samme tidsrom de siste månedene

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 13:17

Heisann, Takk for din tilbakemelding! Det stemmer at variabel avtalen har hatt en relativt høy i pris i forhold til spotprisen. Våre variable avtaler sikter mot forutsigbarhet i prisen som blir betalt per kwt. Når spotprisen synker vil variabel avtalen henge etter, men også motsatt. I din sitvasjon kan vi endre avtalen din over til spotpris og dette kan utføres med tilbakevirkende kraft for hele måneden. Mvh, Morten NorgesEnergi

Oppdelingavfakturablandtannet

Omtale av  Gunnar B

Billig gode tilbud.mulighet med oppdeling av faktura mm

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 13:19

Takk for din tilbake melding! Super godt å høre at du er fornøyd :) Mvh Morten NorgesEnergi

Bra pris og god kundeservice

Omtale av  Joar E. S

Erfaringen med Norges Energi er bra. God kundeservice

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 13:21

Hei, takk for tilbakemeldingen din! Godt å høre at du er fornøyd med oss, du kan alltid ringe på vis du lurer på noe :) Mvh Morten

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

God og hyggelig service.

Omtale av  Gudrun K. N

God opplevelse på alle spørsmålene mine Syns alt er bra ut fra det jeg spurte om.

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 13:24

Takk for din tilbakemelding! Det er godt å høre at du har hatt en trivelig opplevelse så langt. Bare å ta kontakt med oss om du trenger hjelp til noe. Mvh Morten NorgesEnergi

Ventetiden

Omtale av  Masood R

Det er en del ting som ikke finnes i Q&A og da ringer man kundeservice. Forferdelig lang vente tid opp til 40 - 45 minutter som er veldig skuffende.

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 13:59

Takk for din tilbakemelding! Må bare beklage for ventetiden, vi har hatt utrolig mye pågang den siste peridoen. Her anbefaler jeg deg å sende en mail til oss, du kan også få kontakt med oss via facebook. Køen er noe vi jobber med å forbedre hver dag. Mvh Morten Norgesenergi

Bra kundeservice, ryddig og informerende app

Omtale av  Cathrine

At det plutselig ble lagt til forsikring i avtalen var ikke så bra, men dere ryddet opp raskt i det. Ellers fornøyd

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 14:10

Heisann, takk for din tilbakemelding! Så bra å høre at du fikk orden i avtalen din. Godt at du er fornøyd og du må bare ta kontakt vis du noen gang trenger noe hjelp. Mvh Morten NorgesEnergi

God kundeservice

Omtale av  Per E

Proffe i faget..god info og kundesetvice..anbefaler strømkonto

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 14:14

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Supert! Strømkonto er fin løsning å ha. Bare ta kontakt om du har noen flere spørsmål i fremtiden! Mvh Morten NorgesEnergi

Ligg unna, her har du ingen mulighet til å kontrollere avtalene de velger for deg

Omtale av  Bjørn

Hadde spotpris og valgre fastpris for en periode nå har jeg sesongpris. På min side får jeg ikke sett begge avtalene og ikke mulighet til å bytte til spotpris. Ser ut som eneste måten å få endret avtale på er å bytte leverandør

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 13:31

Heisann! Det var skjipt å høre, men her er det muligheter! Vis du kontakter oss kan vi hjelpe deg med problemet du møter på. Vi kan endre avtalen din til spotpris med tilbakevirkende kraft vis du øsnker dette. Mvh Morten NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Malin S

I disse dager har NorgesEnergi sendt ut en smilende mail om at i denne jungelen av strømavtaler har de valgt å rydde opp, og at de nå skal flytte meg over på en ny avtale. I den nye avtalen skal de være så grei å sette på et månedsgebyr på 49 kroner og i tillegg så er det påslag på 5,99 øre. Min avtale fra før er 4.49 i påslag og kr 5 i fast månedsbeløp. Altså de bare flytter meg over på en dyrere avtale uten at jeg kan si noe på dette. Når jeg tar kontakt med kundeservide så sier de at jeg enkelt kan bytte avtale på min siden. Den linken går videre til en oops det er noe galt, med henvisning til kundeservice. I flere uker nå! Kundeservice på sin side sier det finnes en avtale som vil bli billigere for meg, uten påslag med bare 49 kr i månedsgebyr. Det er ren løgn at det blir billigere da mitt forbruk er lavere enn at påslag +5 kr utgjør mer enn mnd gebyret. Så da mener de vel billigere en den avtalen de flytter meg over på. Så hvorfor i alle dager blir jeg ikke byttet over på den billigste automatisk? Her spekulerer de i at mange ikke følger med, og blir sittende på den dyrere avtalen. Altså nå har de to avtaler der den ene er spotpris med påslag og den andre uten påslag. begge med samme månedsgebyr. Hvem vil velge den dyrere avtalen her? Helt idiotisk opplegg! Takk for meg Norges energi. Nå bytter jeg selskap.

Svar fra NorgesEnergi
16.11.2022 14:18

Heisann, takk for din tilbakemelding! Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Mvh Morten NorgesEnergi

Søppel

Omtale av  Eivind

Et grusomt mafia selskap, kom dere ut, søppla avtaler som dem ikke har kontroll over

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:59

Hei Eivind! Det var trist å høre at du ikke har noe godt inntrykk av NorgesEnergi. Vi opererer med gode og trygge avtaler som er grunnen til at vi er sertifisert for "Trygg strømhandel". Dessverre er det litt skumle tider i strømmarkedet da Spotprisen kan svinge kraftig på grunn av diverse faktorer som vær, vind, i og -ulandspolitikk etc. Du skal vite det at du alltid er velkommen dersom du skulle være villig til å gi oss en ny sjanse! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Forferdelig!!!!

Omtale av  Ønsker I. Å. O

Jeg takket nei til sesongpris/fastpris per telefon. Helt tilfeldig sjekket jeg nå regningen jeg mottok på 4200 kroner og la merke til at det er blitt endring av avtalen min UTEN samtykke fra meg!!!! Jeg bor ikke hjemme er innom på kveldene en sjelden gang og bruker kun lys i huset 1-2 timer, og mottar regning på over 4.000 !!!! Dette er ikke akseptabelt!!!!! @Norgesenergi

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 16:01

Hei! Vi har ikke lov til å endre avtaler uten skriftlig samtykke fra kunden. Det har mest sannsynlig skjedd en misforståelse og vi tar gjerne og undersøker videre hva som har skjedd i dette tilfellet. Ta gjerne kontakt på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Ekstremt dyrt og totalt forvirrende

Omtale av  Berit

Jeg bor alene på 57m2 og har de siste månedene oppdaget at jeg må betale DOBBELT så mye som mine naboer, som også bor alene i samme type bolig og har ca. samme forbruk. Til og med de som er 2 i husstanden, har halve beløpet av hva jeg må betale. De har andre strømleverandører og hadde visstnok veldig billig strøm i dag (lørdag). På MinSide står det 448.99 øre/kwh i dag og på forsiden av nettsiden deres, står det et knallbra tilbud som jeg tviler på at gjelder for meg - etter alt jeg har erfart. Jeg har mistet all tillit. Jeg ser også at naboen får mer strømstøtte enn meg, ennå vi har ca. samme kW forbruk. Den nettleiemodulen er foresten en idiotisk utregningsmetode som gagner kun den som håver inn pengene. Ingen andre. Å bli straffet fordi man dusjer 1 gang om dagen, når man ellers sparer strøm hele døgnet, det er en forvirrende og frekk ordning som ikke har noe som helst med god kundeservice å gjøre. Det første jeg skal gjøre på mandag, er å bytte strømleverandør. Er såååå skuffa over Norgesenergi og all skryten dere gjemmer dere bak på nettsiden deres. Nedenfor står det at jeg gjerne må nevne noe som er bra; Værsågod, dere er dritgod på markedsføring, men den varmer veldig dårlig! PS: jeg gidder sjelden bruke tid på å klage på denne måten, men å sammeligne strømregningen min med naboene sine, det var dagens sjokk.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:56

Hei Berit! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi Utifra prisen du oppga regner jeg med at du hadde bundet fastpris hos oss for perioden September og Oktober på 448.99 øre/kwh. Hos oss er det helt valgfritt å binde fastpris når vi sender ut tilbudene og dette er ikke noe vi tvinger kundene våre til å gjøre. Hovedårsaken for den store prisforskjellen på fastprisen for Oktober kontra Spotprisen er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. En lavere spotpris fører til en lavere strømstøtte da strømstøtta som netteier står for tar utgangspunkt i snittprisen i ditt område i løpet av hele måneden (+ antall kWh du bruker). En fastpris som var høyere enn spotprisen og derfor en lavere strømstøtte for Oktober måned er den beklagelige grunnen til at du ikke ble fornøyd med oss. Du skal vite det at du alltid er velkommen tilbake dersom du skulle ønske å gi oss en ny sjanse! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Rent lureri

Omtale av  Viggo

Jeg byttet til variabel pris etter å ha bli ringt opp av NorgesEnergi, og naiv som jeg var, trodde jeg på ham - at dette var til min fordel. Forrige måned fikk jeg en strømregning på 13.500,- kr, som ville vært halvparten så stor med spotpris. Ingen har kontaktet meg den siste tiden for å fortelle meg at jeg har en veldig dårlig avtale. Dette er tyveri med loven i bakhånd. Jeg bytter strømleverandør i dag, og kommer ALDRI tilbake!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:48

Hei Viggo! Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med ditt opphold hos oss. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Med en variabel avtale får man alltid forvarsel dersom prisen skal stige og instant varseld dersom prisen går ned. Med andre ord vet man alltid hvilken pris man har til enhver tid. Det er derfor dette kalles for en "forutsigbar avtale". Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tilbyr dårligere spotprisvtale enn den jeg har

Omtale av  Elin M. L

Jeg har brukt Norges Energi i mange år og de siste årene har jeg hatt abonnementet Gul Spotpris som innebærer et påslag på 4.49 øre/kWh og et fastbeløp på 5 kr/mnd. Nå har jeg fått bekjed om at jeg vil bli overført til Strøm til Spotpris med et fastbeløp på 47 kr/mnd og et påslag på 5,99 øre pr/kWh. Dette vil innebære en prisøkning per år på 504 kr bare for fastbeløpet. I tillegg kommer økningen i påslaget pr/kWh. Når Norges Energi nå reklamerer med Strøm til Spotpris med bare et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 i påslag pr/kWh; så betyr det at Norges Energi forsøker å lure meg inn i en ugunstig avtale. Anbefaler alle å gå inn på https://www.strompris.no/sammenlign-avtaler for å sjekke hvem som har bedre tilbud der!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:45

Hei Elin! Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Hvis du ønsker kan vi hjelpe deg med å flytte deg over til Spotpris-avtalen vår som er i salg nå. Denne endringen kan også gjøres på MinSide. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR