Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Energibransjen overtatt av finansielle spekulanter

Omtale av  Jan W. E. L

Hele bransjen er nå overtatt av et lag med finansielle spekulanter og avtalesvindlere, mellom produsenten og sluttbrukeren (kunden).

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:44

Hei Jan! Ta gjerne kontakt dersom du har strømmspørsmål så skal vi bidra med en detaljert og utfyllende forklaring. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Dyrt og dårlig.

Omtale av  Kristin

Dobbelt så høy strømregning fra okt til nov. Og når jeg forsøkte og få kontakt var forventet ventetid 50 minutter.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:43

Hei Kristin! Ta gjerne kontakt dersom du ønsker en detaljert forklaring av faktura og grunnlaget for summen. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Angående ventetiden så beklager vi dette så meget. Vi har veldig mange henvendelser for tiden og jobber på spreng for å hjelpe folk så hurtig og effektivt så mulig! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Verdens beste kundeservice

Omtale av  Stian

Kundeservice rettet opp i en feil jeg hadde begått helt uten å diskutere.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:40

Hei Stian! Tusen takk for denne hyggelige anmeldelsen! Det setter vi stor pris på! Husk at dersom det er noe annet så er vi alltid her for å hjelpe deg med dine henvendelser! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Spotpris.

Omtale av  Arne

Bra avtale med relativt billig strøm. Men etter at avtalen blir endret er jeg ikke så sikker på at det er rette valget.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:38

Hei Arne! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Regner med at du henviser til vår avvikling av våre kampanjeavtaler: Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vil anbefale denne avtalen: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi

Etterlyser automatisk rådgivning om strømavtale

Omtale av  Stig

Etterlyser rådgivning uten å måtte be om det. For min del virker det som om jeg har kunnet spare penger med en annen strømavtale.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:33

Hei Stig! Først og fremst takk for en hyggelig anmeldelse! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er den billigste avtalen er. Hovedårsaken til dette er at fremtidig Spotpris på lang sikt er uvisst og den kan svinge alle retninger. Med tanke på din etterlysning av rådgivning så er dette noe vi alltid ønsker å forbedre oss på og vi skal selvfølgelig ta dette videre i opplæring av nåværende og nye kundebehandlere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Føler meg lurt

Omtale av  Anders

Så nå at jeg betaler 447øre pr. kWh når den faktiske prisen er på 38 øre per kWh. Ser også at jeg betaler en fastpris på 49 kr per måned og et tillegg for 100% fornybar energi. Har betalt overpris i flere måneder nå. Ikke noe mer Norges energi for min del. Takk for meg og farvel!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 16:45

Hei Anders! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variable/fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Fastpris på 49 kr er abonnementskostnaden for å ha en avtale hos NorgesEnergi. Den er obligatorisk. 100% fornybar energi er valgfritt og kan fjernes fra avtale når som helst. Du skal vite at du alltid er velkommen tilbake til oss i fremtiden dersom du skulle ville gi oss en ny sjanse! Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Misledende informasjon

Omtale av  Tt

Denne informasjonen er misledende! "Gladnyhet! Vi setter ned prisen på din strømavtale, Sesongpris. Fra 21. oktober blir den nye prisen 447,99 øre/kWh inkl. mva i prisområde NO1. Husk at staten fra 1. september kompensere for 90 prosent av strømprisen over 70 øre/kWh." Slik var formatet på mailen og har ikke endret på noen ting. Her kan man få inntrykk av at man får dekket 90 prosent av det overskytende fra sesongprisen, noe som ikke er tilfellet. Sesongprisen ligger nå 10 ganger over spotprisen, her kunne det vært fint hvis man hadde fått en mail om at spotprisen er svært lav i forhold til gjeldene avtale. Det var mye mail korrespondanse når spotprisen var høy, men det har vært stille etter at spotprisen falt. I skrivende stund så har jeg vært i telefonkø i over 1 time og 20 minutter. Chatten var nede. Skuffet!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:01

Hei TT! Jeg skjønner at det kan være forvirrende med tanke på strømfokuset som har vært den siste tiden. Det skrives mye i media om strømstøtte, spotpris. variable avtaler etc. Slik det fungerer i strømbransjen er at vi som strømleverandør står for kWh-prisen utifra hvilken avtale du har, så er det netteier som står for utbetaling av strømstøtta. Strømstøtta tar utgangspunkt i snittprisen i ditt område. Der dekkes 90 % av strømrprisen (snittprisen) over 70 øre/kWh eksludert moms. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Angående ventetiden på kundeservice: Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Kan umulig være kunde av NorgesEnergi. De tar aldri telefone.

Omtale av  Anne L

NorgesEnergi tar aldri telefonen og er så håpløse at de ikke har installert: ring tilbake. Helt umulig gammeldags

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:57

Hei Anne! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Håper du kommer igjennom på en av våre kontaktalternativer slik at vi kan hjelpe deg med hva det enn måtte være! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Umulig å kontakte. Ingen e-post, kommer ikke gjennom på tlf

Omtale av  Tanja

Har vært fornøyd. Men får ikke kontakt for hjelp ang faktura.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:56

Hei Tanja! Så godt å høre at du har vært fornøyd med oss! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Vi er takknemlige for å ha deg som kunde! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Topp 5 avtale og variabel pris fra NorgesEnergi

Omtale av  Rune

Vi har hatt denne Topp 5 garantien fra NorgesEnergi. Nå avslutter de den og går over til Variabelpris. Omtrent like skurkete den. Spotprisen i oktober 2022 var i snitt 164,9 øre i området NO1. Norgesenergi har fakturert 514,66 øre i snitt. Det er 229% over spotprisen. På den nye "konkurransedyktige" variabelpris priser de en kwt til 349 øre. Dette når spotprisen ligger på 68 øre. I tillegg fakturerer de 59 kroner per måned. Hold dere langt unna NorgesEnergi. Ren scam. Jeg spurte dem hvordan de bergener prisene sine, kundebehandler sa de hadde analytikere som satte prisen på basis av deres analyser, de analytikerne kan du få billig. En gang i løpet av 2022 (august) har de hatt lavere snittpris en spotsnitt.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:53

Hei Rune! Helt siden Topp 10-garanti ble etablert i 2002 har vi sikret at kundens strømpriser har vært blant de 10 rimeligste sammenliknet med en representativ liste over variabelstrømprisene til 20 av våre største konkurrenter. Men grunnet en rekke fusjoner i bransjen og færre konkurrenter som ønsker å ta risikoen med å sikre prisene, har vi over tid fått et stadig mindre antall strømselskaper å sammenlikne oss med. I dagens marked har garantiordningen med andre ord utspilt sin rolle. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lurer kundene til skyhøye priser og håper kundene ikke følger med på spotpriser.

Omtale av  Nina

Aldri inngå såkalt variabel avtale. Ren svindel og lureri. Mens spotprisen er 0.34, kjører de på med 455 øre i stedet, og håper på at kunden ikke følger med. Dissehar lurt meg i flere år, og godt hjulpet av strømstøtten, fikk jeg ikke øynene opp før nå. Men nå er det slutt!! Føler meg utrolig lurt, av en aktør som liksom er veldig opptatt av at kundene skal være fornøyd!!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:46

Hei Nina! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Vi opplyser alltid kundene våre på forhånd dersom prisen skal stige og oppdaterer også dersom den synker. Det har gjennom hele perioden vært mulig å bytte til Spotpris, men beklagelig at du ikke ble fornøyd med din variable avtale. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

svindelforetak !!!

Omtale av  Ronald H

jeg er og har vært kunde hos fjordkraft i lang tid. plutselig er jeg kunde hos dette svindelforetaket. fikk melding om at måler ble stengt og måler ble åpnet `?`? har ringt og snakket med dere men det kunne jeg ha spart meg. fikk noe svada om at det må være noen i nærheten med nesten identisk måler nr som har skrevet feil nr.... No har har æ fått krav fra inkasso på 402 kr. Ha det klinkende klart hælvetes svindlera ! Vist dette går videre går også æ videre med dette !!! Hilsen ronald h.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:41

Hei Ronald! Vi tar ikke over strømmålere uten å få skriftlig eller digitalt samtykke fra kunden. Er tilfellet at du har vært i kontakt med en selger fra oss? Kanskje det har skjedd en misforståelse? Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi undersøke videre hva som har skjedd. Vi vil gjerne hjelpe deg. Lovell inkasso sender inkassovarsel 14 dager etter forfallsdato på fakutra og inkassosak opprettes 14 dager etter det igjen. Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

står ikke noe om bruddgebyr

Omtale av  Jk

Skulle ha brutt en binding på 2 mnd. men står ikke noe på hjemme siden dems hva bruddgebyret blir på.... bindt på 569.99 øre/kwh, men prisen er mye billigere nå enn dette..... så jeg vurderer sterk å bytte levrandør viss de ikke kan fri meg fra den avtalen nå

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 16:49

Hei JK! Akkurat nå er fastprisen ikke like lønnsom som spotprisen, men historikken har vist at dette kan endre seg fort. Dersom du ønsker å bryte ut av fastpris så skal vi hjelpe deg med dette! Ta kontakt med oss enten via Telefon, Mail, Chat eller Facebook. -Telefon: 38 10 00 80 - Mail: [email protected] - Chat: https://norgesenergi.no/ - Facebook: NorgesEnergi Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Bruker omtale

Omtale av  Lars

Har bare gode erfaringer. Er fornøyd med det de har gitt meg. Tror de er ganske konkuranse bevisst. Så kan anbefales til andre brukere.

Svar fra NorgesEnergi
09.11.2022 13:25

Hei Lars Tusen takk for fin tilbakemelding. Vi jobber hele tiden for å holde våre priser konkurransedyktige i strømmarkedet så vi er glade for å høre at du er fornøyd med avtalen din hos oss. Vi er veldig glade for å ha deg som kunde. Mvh Monica - NorgesEnergi

Uforutsigbart

Omtale av  Trond

NorgesEnergi endret plutselig min strømavtale til en dårligere avtale. Prisen er kanskje konkurransedyktig likevel, men ikke så god som den jeg hadde. Man føler seg litt lurt... Men de har i alle fall svart på e-post etter endringen.

Svar fra NorgesEnergi
09.11.2022 13:06

Hei Trond. Vi har over lengre tid måttet forholde oss til økte utgifter, både i forhold til økte kostnader for innkjøp av strøm, men også generell økning av priser på det meste i samfunnet. ​For at vi fremdeles skal kunne tilby konkurransedyktige priser og ikke gå i tap, var vi nødt til å gjøre denne endringen. Din pris er som du nevner fremdeles konkurransedyktig i dagens strømmarkedet. Vi er leie for at vi ikke lenger kan tilby deg kampanjeprisen som du hadde tidligere, men vi håper du likevel blir fornøyd med din strømavtale hos oss. Flott at du har vært i kontakt med vårt kundesenter. Dersom det skulle være noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne ta kontakt igjen. Mvh Monica - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Useriøst å fjerne gunstige avtaler

Omtale av  Op

Fjernet grei avtale og overførte meg til avtale med nesten 10x økning av mnd påslaget og over 33% økning av påslaget på kWh.

Svar fra NorgesEnergi
09.11.2022 12:02

Hei Op Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen hos oss og at du opplever den som dårlig. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR