Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 102 innen
strømselskap
8%
anbefaler
NorgesEnergi

"Useriøst selskap"

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Anne for 14.05.2019 19.22

NorgesEnergi har totalt 419 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lot meg overtale til å inngå en avtale med Norgesenergi da jeg kjøpte en vaskemaskin på Lefdal. Jeg fikk 500 kr i avslag, og en månedsavgift på 39 og et rimelig påslag pr.kWh. Selgeren sa ingenting om at jeg måtte betale for en helt unødvendig forsikring i tillegg. I en slik situasjon, tar man seg ikke tid til å lese igjennom en lang kontrakt, før man skriver under. Jeg bare stolte på selgeren hos Lefdal. Da jeg betalte min 2.regning, fikk jeg plutselig se dette beløpet. Den foregående faktura fikk jeg ikke tilgang til fra min profil hos Norgesenergi. Jeg sa opp avtalen, og betalte 500kr tilbake, som avtalt. Men, før jeg betalte siste regning, ville jeg sjekke tidligere faktura. Disse var imidlertid fjernet fra min profil, så jeg måtte etterspørre dem. Så trakk jeg ifra det jeg hadde betalt for forsikringen jeg ikke ville ha. Da fikk jeg vite at Norgesenergi hadde oppfylt sin opplysningsplikt. Men, da jeg sjekket 1.mail fra dem sto det som følger: Med på kjøpet får du Sparepakken (forsikringen). Jeg måtte klikke på en link for å se hva dette var, og enda en link før det var mulig å se at 'gaven' jeg fikk 'på kjøpet' kostet meg 49kr/mnd. Jeg er ikke så vant med å betale for det jeg får 'på kjøpet', så jeg hadde jo ikke sjekket denne informasjonen. Nå har jeg fått en sms hvor de truer med inkasso på hele siste regning, selv om jeg har betalt den minus 130 kr, og jeg har sagt ifra at jeg har kontaktet Forbrukerrådet. Styr unna! Dette kaller jeg svindel!

Svar fra NorgesEnergi
21.05.2019 13.59
Hei Anne. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen ved avtaleinngåelse og vi beklager dersom dette ikke er blitt gjort i dette tilfellet. Vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt og at avtalen ikke samsvarer med det som ble forespeilet ved avtaleinngåelse. Dersom du allerede har vært i kontakt med oss går jeg ut ifra at dette allerede er tatt videre med butikken det gjelder. Når det gjelder informasjonen som sendes skriftlig sammen med avtalebekreftelsen er det ønskelig at dette er informativt og lett tilgjengelig for kunden så dette skal vi ta en gjennomgang av. Sparepakken følger med på avtalen, men er valgfri og kan fjernes om man ikke ønsker å ha den med. Dersom man er uenig i et krav man mottar er det viktig at man tar kontakt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Dersom man unngår å betale deler av beløpet vil resterende beløp purres på dersom ikke annet er avtalt. Det er da kun det resterende beløpet som følges opp videre og ikke hele beløpet. Vi beklager dersom dette har vært misvisende i sms-en som ble sendt fra oss. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Bytt.no
"Useriøst selskap" skrev Anne om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Anne og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svært misfornøyd med deres kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Uprofesjonell håndtering knyttet til en overflytting fra strømavtalen jeg hadde bestilt til en dyrere avtale. Overflyttingen var feil i utgangspunktet, og i kontakten med dem fikk jeg beskjed flere ganger om at feilen var rettet opp og at overflytting var kansellert. Dette viste seg å ikke være tilfellet (fikk påfølgende feilfakturering). Frabefaler på det sterkeste å tegne avtale hos dem med mindre man ønsker å bruke mye tid og krefter på å forsøke å ordne opp i problemer som kunne vært unngått i utgangspunktet.

Svar fra NorgesEnergi
16.05.2019 11.00
Hei Cecilie. Her er det veldig vanskelig å si hva det er som har skjedd og vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på saken. Vi synes det er leit å høre at du har brukt mye tid på noe som i utgangspunktet skulle vært løst ved første henvendelse. Videre skal man kunne stole på at alt er i orden dersom man får beskjed om det. Vi håper å høre fra deg slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Etter og hatt en del strømselskaper opp igjennom årene..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter og hatt en del strømselskaper opp igjennom årene har 5 måneders erfaring med Norges Energi gitt meg de dårligste erfaringene jeg har opplevd av en stor norsk næringslivsaktør. Lovnader om billig strøm ble til skjulte kostnader, svært dårlig kundeservice og noe som totalt må bli den dyreste strømmen på markedet. For all del, hvis du ikke vil bli lurt, STYR UNNA!

Svar fra NorgesEnergi
14.05.2019 16.54
Hei Olaf M. Vi synes det er veldig leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer hos oss. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Hva som lønner seg vil i stor grad avhenge av forbruk. Det er viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har fått noe de ikke har bestilt. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Gustav C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap, reklamerer konstant om sine "billige avtaler""
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig selskap, reklamerer konstant om sine "billige avtaler", men så viser det seg at de etter kort tid går over til andre avtaler som er enda dyrere. Har byttet strømselskap nå, og Norgesenergi lar meg ikke være! De har ringt meg over 10 ganger nå, og fortsetter å mase selv om jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker mer kontakt fra dem.

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20.05
Hei Gustav. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt. Vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige avtaler over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Her vil vi gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd. Når man gir beskjed om at man ikke ønsker å bli ringt mer skal selvsagt dette respekteres. Vanlig rutine er at vi da fjerner telefonnummer fra våre ringelister, men det ser ut ikke om som dette har skjedd her og det beklager vi. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Samtidig kan vi fjerne ditt nummer fra våre ringelister om ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Selgere ringer daglig nå og maser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selgere ringer daglig nå og maser... umulig å få de til å slutte. Forferdelig irriterende!

NorgesEnergi har totalt 419 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul garantispot
Timespot - NorgesEnergi
419 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
- 164 kr
-9,84 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Timespot - NorgesEnergi
419 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
105 kr
6,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Timespot - NorgesEnergi
419 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
116 kr
6,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Timespot - NorgesEnergi
419 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
121 kr
7,26 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul Elkjøpspot
Andre prismodeller - NorgesEnergi
419 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
129 kr
7,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
419 omtaler
Etterskuddsvis betaling
9 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
175 kr
10,48 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
419 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
183 kr
10,96 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
419 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
300 kr
17,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
419 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
333 kr
19,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR