Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindlere

Omtale av  Vegard

En dag dukket det opp et brev i posten om at vi hadde blitt kunder hos norges energi. Vi har ALDRI gjort noe avtale med. Sendte de en krass mail om hva de holdt på med men de hadde ingen svar på dette. 2 uker etterpå får vi et brev i posten om avsluttelsesgebyr fra 29 mai til 29 mai på 45 kr. NÅR VI ALDRI HADDE VÆRT KUNDER HOS DE!! Skal ringe de imorgen og rive kjeft. Dette er svindlere på lavt nivå. Hold dere unna!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:29

Hei Vegard. Her høres det ut som det har skjedd en misforståelse. Vi håper du har vært i kontakt med oss i mellomtiden og fått løst saken. Vi fakturerer aldri avsluttelsesgebyr for våre kunder på kroner 45. Det koster ikke noe verken å bli kunde hos oss eller å avslutte avtalen, så dette er nok mest sannsynlig strømmen som er brukt den dagen dere var kunde hos oss. Dersom dere ikke har vært i kontakt med oss for å bli kunder er det veldig viktig at vi får sjekket opp i dette. Vi ønsker ikke at noen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bytte av abonnement

Omtale av  Jan P. S

Vi har 2 strømmålere. Avsluttet hovedmåler i januar 2019 og andre måler april 2019. NorgesEnergi skylder oss flere tusen, men fortsetter å sende purringer via bank og sms. Hver gang kunderservice blir oppringt, sier de at jeg har helt rett og at de skal utbetale utestående. Purringene fortsetter å komme og det trekkes penger fra det vi har utestående. Hva skjer når denne går tom? Sendes regningen da til inkasso? Daglig leder som har ansvaret tar ikke telefonen, og kundeservice har vel ikke noe annet å bidra med enn å samtale med misfornøyde kunder. I tillegg må det sies at jeg har byttet til en leverandør som scorer veldig lavt på pris målinger. Men vi har spart kr 3.370 i 2019, sammenlignet med 2018. Tar du kontakt med Forbrukerombudet, blir du bedt om å vedlegge korrespondanse. Mener de enveis korrespondanse, siden den kun går en vei? Anbefaler ikke dette selskapet. Synes synd på kundesenteret som står hjelpeløse i slike saker. Der ledelsen har beskyttet seg selv mot å ta ansvar og møte kritikk.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:27

Hei Jan. Her er det veldig viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter igjen og gir de opplysningene som du gir her. Det kan høres ut som ditt abonnement fremdeles er aktivt hos oss når du opplever å fremdeles motta fakturaer fra oss. Etter at abonnementet er avsluttet skal det produseres et sluttoppgjør hos oss og eventuelt tilgodehavende blir tilbakebetalt til kunde. Dette skjer automatisk, men det kan noen ganger ta litt tid. Det kommer an på flere ting som bl.a hvor fort ny leverandør overfører abonnementet til seg eller hvor fort vi mottar siste målerstand og øvrig informasjon vi trenger for å sluttfakturere. Du oppgir at siste måler ble avsluttet helt tilbake til April og sluttoppgjøret skulle da for lengst vært sendt fra oss. Anbefaler deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se på saken og finne en løsning her. Mvh Monica, NorgesEnergi

Lokker deg inn med tilbud og blir kjempe kostbar over tid

Omtale av  Jes

Katastrofal kundeservis. Roter det til så du bli tvunget til å akseptere pliktlevereringvilkår. I tillegg lokker deg inn som kunde med tilbud og blir så kjempe kostbar over tid. Mitt beste råd er ligg unna Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:27

Hei Jes. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Kundeservice er viktig for oss og vi vil gjerne at du tar kontakt med oss dersom det er noe spesifikt du har opplevd. Vi er opptatt av å ha strømavtaler som er gunstige over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Dersom vi har gjort noe feil hos oss som har ført til at du har måtte betale for leveringspliktig strøm en periode er det vanlig at vi da kompenserer den ekstra kostnaden det har utgjort for deg. Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på hva som har skjedd her. Mvh Monica, NorgesEnergi

Verste jeg har vært borti!!

Omtale av  Irma

Min samboer fikk sms fra NorgesEnergi 2 uker siden (vi er ikke og har aldri vært kunder hos de eller hatt noe slags kontakt med de), i smsen stod det mitt navn og hans e-postadresse som var skrevet feil. De skrev at de ikke har klart å sende e-post til den adressen og at jeg må ta kontakt for å rette opp i det. Vi tenkte det var veldig rart og sikkert gjort en feil og svarte ikke på smsen. I går får jeg et brev i posten fra NorgesEnergi om at jeg har blitt kunde. Ringte de i dag for å kansellere det og ba om bekreftelse på e-post, det ble gjort. Ønsket mer info om denne avtalen, når den ble inngått og hvor. Fikk svar at det skjedde på en stand i Oslo den og den datoen. Fikk også tilsendt avtalen på e-post. Signaturen er ikke min og det er helt umulig at dette har skjedd da jeg var kun på ett sted den datoen og det var ikke på et senter.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:26

Hei Irma. Har du vært i kontakt med vårt kundesenter angående signaturen du mottok? Dersom du ikke har signert og inngått avtale med oss er det viktig at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke opp i saken. Slike tilfeller skal ikke forekomme og vi må finne ut hva som har skjedd her slik at dette kan rettes opp i. Mvh Monica, NorgesEnergi

Elendig service

Omtale av  Kristoffer

Kjøpte ny vaskemaskin hos Elkjøp, den butikkansatte fikk meg til å bytte strømleverandør til Norgesenergi og lovte at det ikke var noe form for bindingstid. Så får eg en e-post fra Norgesenergi en uke senere med noen helt andre priser og krav til bindingstid enn det som ble opplyst hos Elkjøp. Så eg byttet strømleverandør pga dette men må forsatt betale 500,- for å bryte bindingstiden som eg aldri blei opplyst om!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:26

Hei Kristoffer. Vi synes det er leit at du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale i butikk. Det er like viktig for oss at kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen uansett hvor man velger å registrere seg som kunde. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon slik at vi kan sikre at det ikke skjer misforståelser i fremtiden. Når det gjelder bruddgebyret på 500 kroner er dette i forbindelse med rabatten på kroner 500 som du mottok da du ble kunde. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må rabatten tilbakebetales, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Mvh Monica, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Helt uakseptabelt

Omtale av  Kenneth D

1 mnd tilbake fikk jeg brev i postkassa fra NorgesEnergi om at min strøm var sagt opp. Jeg måtte betale 500 kr til de fordi jeg sa opp før bindingstiden var utløpt. Men hele poenget her er at jeg aldri har sagt opp strømmen min. Det har en nabo av meg gjort. Han har klart å åpne strømabonnement hos fjordkraft i sitt navn men med mitt måler nr. Så min nabo har fått regningen på min leilighet i ca 3 uker før jeg ble klar over problemet. Ringte NorgesEnergi og de kunne ikke gjøre noe for meg. Fordi det var Fjordkraft i veggen hos meg i de 3 ukene. Ringte Fjordkraft og de kunne ikke sende meg regningen på de 3 ukene fordi jeg ikke var kunde hos de. Jeg fikk ordnet så abonnementet mitt bare løp videre. Men i dag fikk jeg en SMS med samme beskjed som sist. Abonnementet mitt var sagt opp. Så dette blir en ny runde. Dette er rett og slett ikke mulig. Mangel på rutiner er ihvertfall ikke tilstede .

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:26

Hei Kenneth. Vi har full forståelse for at dette er en lei og frustrerende situasjon for deg. Når vi får beskjed fra annen leverandør om å avslutte fordi ny eier overtar måleren har vi dessverre ikke mulighet til å ikke etterkomme det. Dersom strømleverandøren har fått oppgitt ditt målernummer ved bestilling har de handlet i god tro. Vi vil veldig gjerne at du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg å ordne opp i dette slik at du også slipper å betale tilbake rabatten på kroner 500. Mvh Monica, NorgesEnergi

Veldig dårlig kundeservice og kundebehandling

Omtale av  Martinho S

Man ringer til kundeservice som klarer ikke å svarer på spørsmålene, en faktura blir glemt å betale men ingen påminnelse er sendt eller noe annet, og så er det saken sendt til inkasso hvor man betaler 5000kr isteden for 500kr. Helt forferdelig... Aldri bruker den strømselskap igjen og ikke anbefale denne til ingen andre...

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Martinho. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen du fikk via vårt kundesenter. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi vanligvis behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Dersom det er gjort en feil hos oss skal du selvsagt ikke måtte betale noen gebyrer for det. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan se på saken igjen. Mvh Monica, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR