Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Verste jeg har vært borti!!

Omtale av  Irma

Min samboer fikk sms fra NorgesEnergi 2 uker siden (vi er ikke og har aldri vært kunder hos de eller hatt noe slags kontakt med de), i smsen stod det mitt navn og hans e-postadresse som var skrevet feil. De skrev at de ikke har klart å sende e-post til den adressen og at jeg må ta kontakt for å rette opp i det. Vi tenkte det var veldig rart og sikkert gjort en feil og svarte ikke på smsen. I går får jeg et brev i posten fra NorgesEnergi om at jeg har blitt kunde. Ringte de i dag for å kansellere det og ba om bekreftelse på e-post, det ble gjort. Ønsket mer info om denne avtalen, når den ble inngått og hvor. Fikk svar at det skjedde på en stand i Oslo den og den datoen. Fikk også tilsendt avtalen på e-post. Signaturen er ikke min og det er helt umulig at dette har skjedd da jeg var kun på ett sted den datoen og det var ikke på et senter.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:26

Hei Irma. Har du vært i kontakt med vårt kundesenter angående signaturen du mottok? Dersom du ikke har signert og inngått avtale med oss er det viktig at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke opp i saken. Slike tilfeller skal ikke forekomme og vi må finne ut hva som har skjedd her slik at dette kan rettes opp i. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig service

Omtale av  Kristoffer

Kjøpte ny vaskemaskin hos Elkjøp, den butikkansatte fikk meg til å bytte strømleverandør til Norgesenergi og lovte at det ikke var noe form for bindingstid. Så får eg en e-post fra Norgesenergi en uke senere med noen helt andre priser og krav til bindingstid enn det som ble opplyst hos Elkjøp. Så eg byttet strømleverandør pga dette men må forsatt betale 500,- for å bryte bindingstiden som eg aldri blei opplyst om!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:26

Hei Kristoffer. Vi synes det er leit at du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale i butikk. Det er like viktig for oss at kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen uansett hvor man velger å registrere seg som kunde. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon slik at vi kan sikre at det ikke skjer misforståelser i fremtiden. Når det gjelder bruddgebyret på 500 kroner er dette i forbindelse med rabatten på kroner 500 som du mottok da du ble kunde. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må rabatten tilbakebetales, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Mvh Monica, NorgesEnergi

Helt uakseptabelt

Omtale av  Kenneth D

1 mnd tilbake fikk jeg brev i postkassa fra NorgesEnergi om at min strøm var sagt opp. Jeg måtte betale 500 kr til de fordi jeg sa opp før bindingstiden var utløpt. Men hele poenget her er at jeg aldri har sagt opp strømmen min. Det har en nabo av meg gjort. Han har klart å åpne strømabonnement hos fjordkraft i sitt navn men med mitt måler nr. Så min nabo har fått regningen på min leilighet i ca 3 uker før jeg ble klar over problemet. Ringte NorgesEnergi og de kunne ikke gjøre noe for meg. Fordi det var Fjordkraft i veggen hos meg i de 3 ukene. Ringte Fjordkraft og de kunne ikke sende meg regningen på de 3 ukene fordi jeg ikke var kunde hos de. Jeg fikk ordnet så abonnementet mitt bare løp videre. Men i dag fikk jeg en SMS med samme beskjed som sist. Abonnementet mitt var sagt opp. Så dette blir en ny runde. Dette er rett og slett ikke mulig. Mangel på rutiner er ihvertfall ikke tilstede .

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:26

Hei Kenneth. Vi har full forståelse for at dette er en lei og frustrerende situasjon for deg. Når vi får beskjed fra annen leverandør om å avslutte fordi ny eier overtar måleren har vi dessverre ikke mulighet til å ikke etterkomme det. Dersom strømleverandøren har fått oppgitt ditt målernummer ved bestilling har de handlet i god tro. Vi vil veldig gjerne at du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg å ordne opp i dette slik at du også slipper å betale tilbake rabatten på kroner 500. Mvh Monica, NorgesEnergi

Veldig dårlig kundeservice og kundebehandling

Omtale av  Martinho S

Man ringer til kundeservice som klarer ikke å svarer på spørsmålene, en faktura blir glemt å betale men ingen påminnelse er sendt eller noe annet, og så er det saken sendt til inkasso hvor man betaler 5000kr isteden for 500kr. Helt forferdelig... Aldri bruker den strømselskap igjen og ikke anbefale denne til ingen andre...

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Martinho. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen du fikk via vårt kundesenter. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi vanligvis behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Dersom det er gjort en feil hos oss skal du selvsagt ikke måtte betale noen gebyrer for det. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan se på saken igjen. Mvh Monica, NorgesEnergi

Forferdelig

Omtale av  Peter S

Umulig å forstå faktura. Ikke mulig å sammenligne med andre strømregninger.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig på kundeveiledning og dårlig på å gi beskjed.

Omtale av  Sven Å. S

Oppå dette er dette et firma som bedriver politisk spill. Jeg byttet ifra disse pga dems standpunkt ifht å reklamere hos en nettavis jeg leser ofte. I tillegg etter at jeg sa opp avtalen så ringte en kundebehandler og argumenterte politisk med meg for å få meg tilbake som kunde. De sier de ikke er politiske. Men kundebehandlere som argumenterer politisk for å få meg tilbake som kunde har dere. Nei. Dere viser at dere ønsker å være politiske aktører. Lykke til med det.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Sven. Vi synes det er leit du mener vi er dårlige på kundeveiledning og på å gi beskjed. Dersom det er noe spesielt du har opplevd vil vi gjerne ha en tilbakemelding på det. Vi ønsker å vite hvilke beskjeder du savner som kunde slik at vi kan bli enda bedre på å holde våre kunder oppdatert. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Når vi velger hvor vi skal annonsere gjør vi kommersielle avveininger rundt hvor vi mener det er hensiktsmessig å plassere vår merkevare. Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Mvh Monica, NorgesEnergi

Først så ringte de for å selge oss strøm...

Omtale av  Ghazaleh O

Først så ringte de for å selge oss strøm. Startet med å fortelle at du får første mnd gratis. Bare tull! Deretter skjønte de at vi ønsket å bytte tilbake til vår gamle selskap. Og kom med tilbud om at vi kunne få fastpris i mnd på 1050kr uansett bruk. Dette hørtes jo bra ut, men var langt ifra i realiteten. Plutselig så fikk vi skyhøye regninger. Og når vi ringte tilbake for å klage så sier en ansatt der at det ikke har blitt loggført noe samtale eller avtale. Når vi ba om å snakke med han vi hadde snakket med sist så begynte han å lyve om at det har han aldri sagt osv. Hold dere unna det selskapet her.. det er ingenting annet enn trøbbel! Og når vi sendte inn en klage så skal fakturaen vår bli satt på vent. Men neida, da har de bare sendt det videre til inkasso istedenfor.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Ghazaleh. Det er viktig for oss at våre kunder mottar tilstrekkelig og riktig informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Når man betaler fast pris hver måned har man en ordning som heter Strømkonto. Vi regner da et gjennomsnitt av ditt årsforbruk og fordeler jevnt over hele året. Man betaler derfor det samme beløpet hele året selv på vinteren der fakturaene vanligvis er høyere. Dette er for å få en mer forutsigbar strømutgift. Man betaler likevel for strømmen man bruker slik at anbefalt månedsbeløp vil kunne bli justert opp eller ned dersom det er noen endringer i forbruk. Vi synes det er veldig leit om det har oppstått noen misforståelser her da vi ønsker å være så tydelige og informative som mulig om våre strømavtaler. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Dersom dette ikke er tilfelle vil vi gjerne at dere tar kontakt igjen slik at vi kan se på saken på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR