Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skammelig

Omtale av  Per H

Har hatt Norges Energi gjennom Lo avtale i mange år og vært fornøyd. Siste regning skremmer meg imidlertid. Har ikke problemer med å betale regningen, men skremmende å se hvordan en strømavtale en har stolt på jumper til med pris på nesten kr 6,- kWh. Det reklameres med Topp 5. Konkurransedyktig variabel pris. Ikke få meg til å le. I en alder av 80 år har jeg stolt på Lo avtalene og NorgesEnergi. Variabel pris, ja men det får være måte på. Fjordkraft har blitt hengt ut for sin prispolitikk. Sannelig følger ikke Norggesenergi godt på. Grunnet sykdom og alder har jeg stolt på NorgesEnergi til nå. Sannelig om jeg vet om det fortsetter. Med produksjonspriser på bare noen øre/kWh er disse prisene rett og slett en skam.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 11:00

Hei Per! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi etter å ha vært kunde i så mange år. Det er mange som har reagert på siste fakturaen. I dette tilfellet er hovedårsaken den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Legger hindringer for endring av forbrukerfiendtlig avtale

Omtale av  Tore S

Link til avtalebytte en selv kan gjøre via Mine sider "virker ikke" på grunn av "strømstans".... Alternativet med å ringe strømselskapet er ikke reelt, ettersom kapasiteten til kundeservice må anses som fraværende med 1,2 time ventetid.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 12:27

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Vi har hatt problemer med min-side den siste uken hvor man fikk opp feilmelding etter man klikket på lenken. Dette problemet har nå blitt fikset og nå skal det være mulig å bytte avtale inne på nettet. Kundeservicen opplever ekstremt mye pågang det er derfor det er vanskelig å komme gjennom til oss. Kundebehandlerene våre jobber så effektivt som mulig mot å gi alle svar. Her er det heldigvis muligheter, du kan skrive en skriftlig henvendelse med info fra hvilken dato du ønsker endringen på avtalen. Heldigvis kan vi tilbakeføre bytte av avtalen din. Epost: [email protected] Telefon: 38100080 Mvh Morten NorgesEnergi

Dere bløffer, igjen, tenk før dere tuller.

Omtale av  Tom A

Vi stolte på denne leverandøren, men der tok vi feil. De bløffer for å få kunder ,sier en ting og gjør noe helt annet. En regel for denne leverandøren er .: tenk før dere tuller. Dere lurer kunder. Jeg er en skuffet kunde,som går videre.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 12:10

Heisann, takk for din tilbakemelding! Det var virkelig leit å høre at du har opplevd oss slik! Må bare beklage hvis det har vært vanskelig å komme gjennom til oss, vi har hatt mye pågang i den siste perioden. Vi kan jo gjerne ta en prat om hva det er du ikke så fornøyd med. Som en bedrift med mange kunder vil vi alltid prøve og forbedre oss, men da er det viktig at vi vet hva flere kunder blir plaget når det kommer til strøm fra NorgesEnergi. Gjerne sende oss en mail! Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

En av de bedre levrandørene

Omtale av  Erling N

Har vært en av de billigere leverandørene over lang tid.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 09:47

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Godt å høre at du er fornøyd med prisene våre, vi strekker oss ut for å være så billige som mulig. Du kan alltid ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål! Mvh Morten NorgesEnergi

Ventetid kundeservice

Omtale av  Eddie G

Ventetiden på kundeservice vet i dag, 17.11.22, på 1 time og 11 minutter. Jeg fikk ingen god forklaring på hvorfor

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 11:59

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Vi har opplevd ekstremt høy pågang i den siste perioden, derfor vil det ta en stund å nå oss via telefon og mail. Våre kundebehandlere jobber ekstremt hardt med å være effektive og gi kundene våre et godt svar. Heldigvis har vi mange muligheter når det kommer til utsettelse, og vi kan tilbakeføre avtaler. Noe som vil si at du kan ringe inn mot slutten av måneden og få en spotpris gjeldende for hele November. Jeg hadde anbefalt deg å prøve å nå ut til oss via mailen våre Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Svindel og bedrag

Omtale av  Lars J

NorgesEnergi selger noe de selv mener er det beste produktet i markedet til alle som har egen bedrift, dvs har du et ENK så vil de kontakte deg for denne avtalen. De reklamerer for at de har slått spotpris med 25-30% siste året. Det de ikke sier er at dette ikke har noenting med hva de fakturerer deg som kunde! Etter avtalen ble inngått som selvsagt hadde 1 års oppsigelsestid (ikke bindingstid), oppdager jeg både at avtalen hadde 1 års oppsigelsestid noe selger ikke nevnte, og at NorgesEnergi ikke garanterer deg som kunde noe annet enn at de skal slå spotpris og vanligvis ligger litt under vanlig spotpris. Etter mye mail fram og tilbake fikk jeg vekk bindingstid/oppsigelstid og kan da si opp avtalen når jeg måtte ønske. Bestemte meg for å prøve denne avtalen en stund til da de garanterer å slå spotpris, selv om det bare er marginalt. Etter å ha mottatt de første fakturaene begynner jeg å bli mistenksom da jeg ser at NorgesEnergi stadig fakturer noe over spotpris. Bestemmer meg da for å sjekke opp i dette og samt fokusere på å bruke strøm når den er billigst og begrense bruken når det er dyrt. F eks lading av elbil om natten. For oktober hadde jeg da et forbruk som skulle tilsi et timekorrigert forbruk på ca 10 øre/kWh eks mva lavere enn NordPool sin snittpris for oktober, men NorgesEnergi fakturerte 6 øre/kWh høyere enn dette for oktober. Med andre ord renspikka svindel. Har meldt inn saken til NorgesEnergi, men selvsagt ingen respons derfra. NorgesEnergi er bare å holde seg unna! Kommer aldri til å bli kunde der igjen. Selgerne har en ekstremt spekulativ måte å legge fram NorgesEnergi sine produkter, så vær på vakt!

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:47

Hei Lars J. Det er leit å høre at du føler deg lurt etter å ha inngått strømavtale med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. For å kunne finne ut hva som har skjedd her trenger vi at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din strømavtale hos oss. Kundesenter for bedrifter kan kontaktes på telefon 38 10 00 81 eller på epost [email protected]. Vi håper du tar kontakt med oss slik at vi sammen kan se på dette og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Dårlig kundeservice

Omtale av  Svein M

Nesten 2 timer ventetid på telefon. Over 60 personer i kø foran meg. Kontakt opplysninger: Ingen e-mail eller chat. Faktura: Kan bare se betalte, utsendte med forfall fram i tid vises ikke. App: Feilt navn ved visning av faktura. Faktura for september benevnes Nov, riktig er Okt.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:04

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Jeg må beklage for ventetiden på telefon, vi opplever svært høy pågang i den siste perioden, her jobber vi med forbedringer hele tiden og dette vil bli forbedres snart. Vi skal få tilbake chat på nettsiden vår. Mail: [email protected] Det kan hende at fakturaen du har mottatt er såpass ny at den ikke vises. Det kan også være at fakturaen ikke er sendt ut, vi sender faktura 5.20 hver måned. Det hørtes rart ut at du ikke får opp riktig navn på faktura. Gjerne send oss en skriftlig henvendelse på mail med kundenummer slik at vi kan ta en titt på dette. Mvh Morten NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR