Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice

Omtale av  Svein M

Nesten 2 timer ventetid på telefon. Over 60 personer i kø foran meg. Kontakt opplysninger: Ingen e-mail eller chat. Faktura: Kan bare se betalte, utsendte med forfall fram i tid vises ikke. App: Feilt navn ved visning av faktura. Faktura for september benevnes Nov, riktig er Okt.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:04

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Jeg må beklage for ventetiden på telefon, vi opplever svært høy pågang i den siste perioden, her jobber vi med forbedringer hele tiden og dette vil bli forbedres snart. Vi skal få tilbake chat på nettsiden vår. Mail: [email protected] Det kan hende at fakturaen du har mottatt er såpass ny at den ikke vises. Det kan også være at fakturaen ikke er sendt ut, vi sender faktura 5.20 hver måned. Det hørtes rart ut at du ikke får opp riktig navn på faktura. Gjerne send oss en skriftlig henvendelse på mail med kundenummer slik at vi kan ta en titt på dette. Mvh Morten NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hvordan Norges energi lurer forbrukeren

Omtale av  Erlend

Jeg hadde en gunstig avtale med Norges energi. Ingen problemer. Så flyttet jeg og da hadde megleren satt meg opp på variabelavtale, noe jeg ikke viste hva var før nå nylig. Plutselig fikk jeg en regning på 4700,- på en 65 kvm leilighet. Når jeg ringte Norges energi(1time ventetid) fikk jeg vite at det var etterslep på prisen på variabelavtalen. For min del var det 2 mnd. Når prisen på spot var 60 øre var rammeavtalen på 599 øre. Neste mnd var det 299. Kundebandeler nevnte at flere strømselskaper gir eindomsmeglere bonus for å få kjøper over på en variabelavtale, så da er det vel neppe en god avtale for forbruker. Det hjelper ikke å spare noen få øre i forhold til andre selskaper hvis du plutselig får to regninger på 4000. Da har du tapt alt du har spart og mer til.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 11:50

Heisann, takk for din tilbakemelding! Variabel avtalen er en dyr avtale å komme inn på i denne perioden. Her er det mulig å få en vurdering på om vi bare kunne tilbakeført abonnementet ditt til spotpris. Må bare beklage for at prisen på variabel avtalen har vært så dyr, men som du sier så henger den etter spotprisen. Når spot er billig vil variabel avtalen være dyr, men også motsatt. Gjerne ta kontakt med oss igjen enten skriftlig eller muntlig om du har noen flere spørsmål. Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Dårlig

Omtale av  Øystein H

dette er for dårlig og ikke svare på mailer..... vil bytte med en gang.... dårligste ever.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 11:09

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Må beklage for sent svar på mail og telefon, vi opplever ekstremt høy pågang noe som naturligvis vil påvirke svar-evnen vår. Våre kundebehandlere jobber veldig hardt mot å gi alle kundene våre gode svar på mange spørsmål. Hold ut! Vet at det er vanskelig i slike perioder, men vi har veldig mange muligheter. Vi kan tilbakeføre avtaler tilbake i tid noe som kjøper veldig mye tid. Du har også mulighet til å utføre mange endringer selv inne på min side og på appen vår. Vi jobber hardt med å forbedre oss på alle måter. Svartiden kommer til å forbedre seg, vi tar mange tiltak for å få svart så mange kunder med høy effektivitet og god kvalitet. Mvh Morten NorgesEnergi

Velg en seriøs aktør istedenfor

Omtale av  Stian

Useriøs aktør. Velg en annen, og spar penger. Overpriset produkter, bytter avtaler uten å informere.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:56

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Det var synd å høre at du opplever oss slik, vi prøver alltid å være så billige som mulig. Spotprisen vår følger markedspris til hver tid og utenom det er det kun 49 kr fastbeløp. Vi informerer kunde våre skriftlig når vi må endre avtalen. I den siste perioden har vi fjernet en del avtaler siden vi er i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Hvis du ønsker å gjøre endringer på abonnementet ditt, kan du fikse dette på min side eller ved en muntlig eller skriftlig henvendelse til oss. Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Skifte strømavtale

Omtale av  Willy E

Kommer ikke inn min siden for å bytte strømavtale. Det holder ikke mål. Er det bevisst eller? For meg virker det nærmest for «et ran av en gammel mann». Jeg vil skifte til en annen strømleverandør så snart jeg kan få litt hjelp av noen av mine barn som er mer kyndig på data.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:44

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Må beklage for dette, grunnet høy pågang har vi hatt problemer med min side over den siste uka, dette er noe vi har ordnet opp i så alt er oppe igjen! Vi har mulighet til å endre avtalen din med tilbakevirkende kraft fra 01.november, du kan gjerne ta en henvendelse til oss skriftlig eller muntlig, da kan vi hjelpe deg! Grunnet høy pågang er det vanskelig å nå oss på telefon, derfor anbefaler jeg at du sender oss en mail. Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fra Spotpris til Variabelpris

Omtale av  Rigmor

Avtalen ble endret fra Spotpris til Variabelpris uten at jeg selv skjønte hvirdan det skjedde. Endte med null i strømstøtte på novemberregningen og tidenes høyeste strømregning for mitt vedkommende. Umulig å komme gjennom på telefonen for tiden. Dårlig App i tillegg.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:22

Heisann, takk for din tilbakemelding! Må bare beklage for ventetiden på telefon, dette er noe vi jobber med å forbedre til en hver tid. Vi har ikke endret spotpris til variabel. Avtalen "Topp 10 Garanti" og "Topp 5 Garanti" som allerede er variable avtaler har blitt endret til avtalen "Variabelpris" siden vi er i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Hvis du ønsker spotpris kan vi gjerne ordne dette for deg, vennligst ta kontakt med oss på telefon, eller så kan du sende oss en skriftlig henvendelse på mail. Email: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Utilgjengelig

Omtale av  Gretelill T

Umulig å endre strømavtale på nett for en eldre person som har blitt lurt til variabel pris, et ran, og ikke tilgjengelig på tlf for endring.

Svar fra NorgesEnergi
17.11.2022 13:21

Hei Grete! Det var trist å høre at det var vanskelig å endre strømavtale. Ikke alltid så lett i en digitaliserende verden og få ting til å gå rundt. Heldigvis så tilpasser vi i NorgesEnergi våre kunder og kan nås nås via chat, mail, telefon eller Facebook slik at folk selv kan velge ønsket fremgangsmetode. Det er også mulig å sende brev til vår postboks: Pb 608, 4606 Kristiansand Eposten vår er: [email protected] Akkurat nå har vi stor pågang på kundessenteret og jobber på spreng for å få hjulpet flest mulig så raskt og effektivt som overhodet mulig. Det var forresten trist å høre at du følte deg lurt av din variable avtale. Du følte kanskje at prisforskjellen mellom variabelpris og Spotpris var litt for stor. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR