Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ventetid kundeservice

Omtale av  Eddie G

Ventetiden på kundeservice vet i dag, 17.11.22, på 1 time og 11 minutter. Jeg fikk ingen god forklaring på hvorfor

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 11:59

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Vi har opplevd ekstremt høy pågang i den siste perioden, derfor vil det ta en stund å nå oss via telefon og mail. Våre kundebehandlere jobber ekstremt hardt med å være effektive og gi kundene våre et godt svar. Heldigvis har vi mange muligheter når det kommer til utsettelse, og vi kan tilbakeføre avtaler. Noe som vil si at du kan ringe inn mot slutten av måneden og få en spotpris gjeldende for hele November. Jeg hadde anbefalt deg å prøve å nå ut til oss via mailen våre Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel og bedrag

Omtale av  Lars J

NorgesEnergi selger noe de selv mener er det beste produktet i markedet til alle som har egen bedrift, dvs har du et ENK så vil de kontakte deg for denne avtalen. De reklamerer for at de har slått spotpris med 25-30% siste året. Det de ikke sier er at dette ikke har noenting med hva de fakturerer deg som kunde! Etter avtalen ble inngått som selvsagt hadde 1 års oppsigelsestid (ikke bindingstid), oppdager jeg både at avtalen hadde 1 års oppsigelsestid noe selger ikke nevnte, og at NorgesEnergi ikke garanterer deg som kunde noe annet enn at de skal slå spotpris og vanligvis ligger litt under vanlig spotpris. Etter mye mail fram og tilbake fikk jeg vekk bindingstid/oppsigelstid og kan da si opp avtalen når jeg måtte ønske. Bestemte meg for å prøve denne avtalen en stund til da de garanterer å slå spotpris, selv om det bare er marginalt. Etter å ha mottatt de første fakturaene begynner jeg å bli mistenksom da jeg ser at NorgesEnergi stadig fakturer noe over spotpris. Bestemmer meg da for å sjekke opp i dette og samt fokusere på å bruke strøm når den er billigst og begrense bruken når det er dyrt. F eks lading av elbil om natten. For oktober hadde jeg da et forbruk som skulle tilsi et timekorrigert forbruk på ca 10 øre/kWh eks mva lavere enn NordPool sin snittpris for oktober, men NorgesEnergi fakturerte 6 øre/kWh høyere enn dette for oktober. Med andre ord renspikka svindel. Har meldt inn saken til NorgesEnergi, men selvsagt ingen respons derfra. NorgesEnergi er bare å holde seg unna! Kommer aldri til å bli kunde der igjen. Selgerne har en ekstremt spekulativ måte å legge fram NorgesEnergi sine produkter, så vær på vakt!

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:47

Hei Lars J. Det er leit å høre at du føler deg lurt etter å ha inngått strømavtale med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. For å kunne finne ut hva som har skjedd her trenger vi at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din strømavtale hos oss. Kundesenter for bedrifter kan kontaktes på telefon 38 10 00 81 eller på epost [email protected]. Vi håper du tar kontakt med oss slik at vi sammen kan se på dette og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Dårlig kundeservice

Omtale av  Svein M

Nesten 2 timer ventetid på telefon. Over 60 personer i kø foran meg. Kontakt opplysninger: Ingen e-mail eller chat. Faktura: Kan bare se betalte, utsendte med forfall fram i tid vises ikke. App: Feilt navn ved visning av faktura. Faktura for september benevnes Nov, riktig er Okt.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:04

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Jeg må beklage for ventetiden på telefon, vi opplever svært høy pågang i den siste perioden, her jobber vi med forbedringer hele tiden og dette vil bli forbedres snart. Vi skal få tilbake chat på nettsiden vår. Mail: [email protected] Det kan hende at fakturaen du har mottatt er såpass ny at den ikke vises. Det kan også være at fakturaen ikke er sendt ut, vi sender faktura 5.20 hver måned. Det hørtes rart ut at du ikke får opp riktig navn på faktura. Gjerne send oss en skriftlig henvendelse på mail med kundenummer slik at vi kan ta en titt på dette. Mvh Morten NorgesEnergi

Hvordan Norges energi lurer forbrukeren

Omtale av  Erlend

Jeg hadde en gunstig avtale med Norges energi. Ingen problemer. Så flyttet jeg og da hadde megleren satt meg opp på variabelavtale, noe jeg ikke viste hva var før nå nylig. Plutselig fikk jeg en regning på 4700,- på en 65 kvm leilighet. Når jeg ringte Norges energi(1time ventetid) fikk jeg vite at det var etterslep på prisen på variabelavtalen. For min del var det 2 mnd. Når prisen på spot var 60 øre var rammeavtalen på 599 øre. Neste mnd var det 299. Kundebandeler nevnte at flere strømselskaper gir eindomsmeglere bonus for å få kjøper over på en variabelavtale, så da er det vel neppe en god avtale for forbruker. Det hjelper ikke å spare noen få øre i forhold til andre selskaper hvis du plutselig får to regninger på 4000. Da har du tapt alt du har spart og mer til.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 11:50

Heisann, takk for din tilbakemelding! Variabel avtalen er en dyr avtale å komme inn på i denne perioden. Her er det mulig å få en vurdering på om vi bare kunne tilbakeført abonnementet ditt til spotpris. Må bare beklage for at prisen på variabel avtalen har vært så dyr, men som du sier så henger den etter spotprisen. Når spot er billig vil variabel avtalen være dyr, men også motsatt. Gjerne ta kontakt med oss igjen enten skriftlig eller muntlig om du har noen flere spørsmål. Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Dårlig

Omtale av  Øystein H

dette er for dårlig og ikke svare på mailer..... vil bytte med en gang.... dårligste ever.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 11:09

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Må beklage for sent svar på mail og telefon, vi opplever ekstremt høy pågang noe som naturligvis vil påvirke svar-evnen vår. Våre kundebehandlere jobber veldig hardt mot å gi alle kundene våre gode svar på mange spørsmål. Hold ut! Vet at det er vanskelig i slike perioder, men vi har veldig mange muligheter. Vi kan tilbakeføre avtaler tilbake i tid noe som kjøper veldig mye tid. Du har også mulighet til å utføre mange endringer selv inne på min side og på appen vår. Vi jobber hardt med å forbedre oss på alle måter. Svartiden kommer til å forbedre seg, vi tar mange tiltak for å få svart så mange kunder med høy effektivitet og god kvalitet. Mvh Morten NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Velg en seriøs aktør istedenfor

Omtale av  Stian

Useriøs aktør. Velg en annen, og spar penger. Overpriset produkter, bytter avtaler uten å informere.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:56

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Det var synd å høre at du opplever oss slik, vi prøver alltid å være så billige som mulig. Spotprisen vår følger markedspris til hver tid og utenom det er det kun 49 kr fastbeløp. Vi informerer kunde våre skriftlig når vi må endre avtalen. I den siste perioden har vi fjernet en del avtaler siden vi er i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Hvis du ønsker å gjøre endringer på abonnementet ditt, kan du fikse dette på min side eller ved en muntlig eller skriftlig henvendelse til oss. Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Skifte strømavtale

Omtale av  Willy E

Kommer ikke inn min siden for å bytte strømavtale. Det holder ikke mål. Er det bevisst eller? For meg virker det nærmest for «et ran av en gammel mann». Jeg vil skifte til en annen strømleverandør så snart jeg kan få litt hjelp av noen av mine barn som er mer kyndig på data.

Svar fra NorgesEnergi
18.11.2022 10:44

Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Må beklage for dette, grunnet høy pågang har vi hatt problemer med min side over den siste uka, dette er noe vi har ordnet opp i så alt er oppe igjen! Vi har mulighet til å endre avtalen din med tilbakevirkende kraft fra 01.november, du kan gjerne ta en henvendelse til oss skriftlig eller muntlig, da kan vi hjelpe deg! Grunnet høy pågang er det vanskelig å nå oss på telefon, derfor anbefaler jeg at du sender oss en mail. Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR