Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Føler meg lurt

Omtale av  Anders

Så nå at jeg betaler 447øre pr. kWh når den faktiske prisen er på 38 øre per kWh. Ser også at jeg betaler en fastpris på 49 kr per måned og et tillegg for 100% fornybar energi. Har betalt overpris i flere måneder nå. Ikke noe mer Norges energi for min del. Takk for meg og farvel!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 16:45

Hei Anders! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variable/fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Fastpris på 49 kr er abonnementskostnaden for å ha en avtale hos NorgesEnergi. Den er obligatorisk. 100% fornybar energi er valgfritt og kan fjernes fra avtale når som helst. Du skal vite at du alltid er velkommen tilbake til oss i fremtiden dersom du skulle ville gi oss en ny sjanse! Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Misledende informasjon

Omtale av  Tt

Denne informasjonen er misledende! "Gladnyhet! Vi setter ned prisen på din strømavtale, Sesongpris. Fra 21. oktober blir den nye prisen 447,99 øre/kWh inkl. mva i prisområde NO1. Husk at staten fra 1. september kompensere for 90 prosent av strømprisen over 70 øre/kWh." Slik var formatet på mailen og har ikke endret på noen ting. Her kan man få inntrykk av at man får dekket 90 prosent av det overskytende fra sesongprisen, noe som ikke er tilfellet. Sesongprisen ligger nå 10 ganger over spotprisen, her kunne det vært fint hvis man hadde fått en mail om at spotprisen er svært lav i forhold til gjeldene avtale. Det var mye mail korrespondanse når spotprisen var høy, men det har vært stille etter at spotprisen falt. I skrivende stund så har jeg vært i telefonkø i over 1 time og 20 minutter. Chatten var nede. Skuffet!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:01

Hei TT! Jeg skjønner at det kan være forvirrende med tanke på strømfokuset som har vært den siste tiden. Det skrives mye i media om strømstøtte, spotpris. variable avtaler etc. Slik det fungerer i strømbransjen er at vi som strømleverandør står for kWh-prisen utifra hvilken avtale du har, så er det netteier som står for utbetaling av strømstøtta. Strømstøtta tar utgangspunkt i snittprisen i ditt område. Der dekkes 90 % av strømrprisen (snittprisen) over 70 øre/kWh eksludert moms. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Angående ventetiden på kundeservice: Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Kan umulig være kunde av NorgesEnergi. De tar aldri telefone.

Omtale av  Anne L

NorgesEnergi tar aldri telefonen og er så håpløse at de ikke har installert: ring tilbake. Helt umulig gammeldags

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:57

Hei Anne! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Håper du kommer igjennom på en av våre kontaktalternativer slik at vi kan hjelpe deg med hva det enn måtte være! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Umulig å kontakte. Ingen e-post, kommer ikke gjennom på tlf

Omtale av  Tanja

Har vært fornøyd. Men får ikke kontakt for hjelp ang faktura.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:56

Hei Tanja! Så godt å høre at du har vært fornøyd med oss! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Vi er takknemlige for å ha deg som kunde! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Topp 5 avtale og variabel pris fra NorgesEnergi

Omtale av  Rune

Vi har hatt denne Topp 5 garantien fra NorgesEnergi. Nå avslutter de den og går over til Variabelpris. Omtrent like skurkete den. Spotprisen i oktober 2022 var i snitt 164,9 øre i området NO1. Norgesenergi har fakturert 514,66 øre i snitt. Det er 229% over spotprisen. På den nye "konkurransedyktige" variabelpris priser de en kwt til 349 øre. Dette når spotprisen ligger på 68 øre. I tillegg fakturerer de 59 kroner per måned. Hold dere langt unna NorgesEnergi. Ren scam. Jeg spurte dem hvordan de bergener prisene sine, kundebehandler sa de hadde analytikere som satte prisen på basis av deres analyser, de analytikerne kan du få billig. En gang i løpet av 2022 (august) har de hatt lavere snittpris en spotsnitt.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:53

Hei Rune! Helt siden Topp 10-garanti ble etablert i 2002 har vi sikret at kundens strømpriser har vært blant de 10 rimeligste sammenliknet med en representativ liste over variabelstrømprisene til 20 av våre største konkurrenter. Men grunnet en rekke fusjoner i bransjen og færre konkurrenter som ønsker å ta risikoen med å sikre prisene, har vi over tid fått et stadig mindre antall strømselskaper å sammenlikne oss med. I dagens marked har garantiordningen med andre ord utspilt sin rolle. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurer kundene til skyhøye priser og håper kundene ikke følger med på spotpriser.

Omtale av  Nina

Aldri inngå såkalt variabel avtale. Ren svindel og lureri. Mens spotprisen er 0.34, kjører de på med 455 øre i stedet, og håper på at kunden ikke følger med. Dissehar lurt meg i flere år, og godt hjulpet av strømstøtten, fikk jeg ikke øynene opp før nå. Men nå er det slutt!! Føler meg utrolig lurt, av en aktør som liksom er veldig opptatt av at kundene skal være fornøyd!!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:46

Hei Nina! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Vi opplyser alltid kundene våre på forhånd dersom prisen skal stige og oppdaterer også dersom den synker. Det har gjennom hele perioden vært mulig å bytte til Spotpris, men beklagelig at du ikke ble fornøyd med din variable avtale. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

svindelforetak !!!

Omtale av  Ronald H

jeg er og har vært kunde hos fjordkraft i lang tid. plutselig er jeg kunde hos dette svindelforetaket. fikk melding om at måler ble stengt og måler ble åpnet `?`? har ringt og snakket med dere men det kunne jeg ha spart meg. fikk noe svada om at det må være noen i nærheten med nesten identisk måler nr som har skrevet feil nr.... No har har æ fått krav fra inkasso på 402 kr. Ha det klinkende klart hælvetes svindlera ! Vist dette går videre går også æ videre med dette !!! Hilsen ronald h.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:41

Hei Ronald! Vi tar ikke over strømmålere uten å få skriftlig eller digitalt samtykke fra kunden. Er tilfellet at du har vært i kontakt med en selger fra oss? Kanskje det har skjedd en misforståelse? Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi undersøke videre hva som har skjedd. Vi vil gjerne hjelpe deg. Lovell inkasso sender inkassovarsel 14 dager etter forfallsdato på fakutra og inkassosak opprettes 14 dager etter det igjen. Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR