Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 102 innen
strømselskap
8%
anbefaler
NorgesEnergi

"Skjulte kostnader, uoversiktlig og dyr :("

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Tayyab for 09.03.2020 14.23

NorgesEnergi har totalt 393 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader, uoversiktlig og dyr :("
1 syns denne omtalen er nyttig

Det kommer skjulte kostnader i tillegg. Man er ikke klar over hvorfor de sender slike tilleggskostnader. Det er håpløst å avklare ting med dem på telefon og epost. Veldig dårlig kundebehandling. Nye tilleggstjenester som jeg aldri hadde hørt om tidligere og ikke var informert om, er plutselig inkludert i månedlige strømutgiftene mine. Jeg får sjokk og bekymring over dyre regninger. Bestemmer meg å bytte til noen som er oversiktlige og enkle. Det er ingenting som er bra med dem. Alt burde ha blitt bli bedre i Norges Energi.

Svar fra NorgesEnergi
16.03.2020 15.35
Hei Tayyab! Vi jobber hver dag med å gjøre strøm både billig og enkelt. Vi syns det er leit å høre du ikke er fornøyd. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde. Vennligst ta kontakt med oss så kan vi undersøke hva som har skjedd. Du kan nå oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Bytt.no
"Skjulte kostnader, uoversiktlig og dyr :(" skrev Tayyab om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Tayyab og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De tjener på inkasso"
2 syns denne omtalen er nyttig

Asså jeg ringer å spør om jeg er ajour med regningene. Ja sier kundeservice deretter om noen uker så får jeg inkasso. Jeg føler at fakturaen blir gjemt helt til den går til inkasso. Nå er det mange som opplever det ikke bare meg.

Svar fra NorgesEnergi
10.03.2020 16.47
Hei Ali! Det er leit å høre du har hatt denne opplevelsen med vårt kundessenter. Vi er veldig opptatte at våre rådgivere gir ut riktig informasjon og ønsker derfor se nærmere på hva som kan ha skjedd. Våre rutiner ved mangel på betaling er at vi alltid sender ut en purring med varsel om inkasso innen et par uker etter forfall. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Kundeservice?"
2 syns denne omtalen er nyttig

24.02.20 sendte jeg e-post med noen spørsmål til NE. Fikk ikke svar og purret 27.02.20 og 28.02.20. Fortsatt per 07.03.20 har jeg ikke mottatt svar. Jeg ønsker ikke å være kunde hos en bedrift som ikke svarer på henvendelser.

Svar fra NorgesEnergi
10.03.2020 16.46
Hei Kim! Det er leit å høre du ikke kan se du har mottatt svar fra oss. Alle e-poster fra disse datoene er blitt besvart. Gjerne sjekk om svaret fra vår e-postadresse kan ha havnet i søppelpost. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 så kan vi hjelpe deg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna NorgesEnergi"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt fra en telefonselger fra NorgesEnergi for en tid tilbake. Han ville selvfølgelig overbevise meg om å velge dem som leverandør. Jeg sa nei. Fikk lite informasjon om tilbudet. Han sa han skulle sende en mail med informasjon om tilbudet. Tenkte at dette ikke kunne skade og sa ja til å kunne lese mer om det. For å gjøre dette måtte han legge meg inn i systemet deres. Jeg forsikret meg om at jeg IKKE ble kunde ved at han gjorde dette, noe han bekreftet flere ganger. Jeg måtte svare OK på en melding hvor det sto at jeg bestilte strøm. Telefonselgeren sa at dette kunne jeg se bort i fra, da det ikke betydde at jeg signerte avtale med de. Han måtte også ta opp på opptak at jeg bekreftet dette, men han sa igjen at dette ikke betydde at jeg signerte avtale. En mail om tilbudet fikk jeg aldri. Nå ca 1 måned senere får jeg telefon fra mitt strømselskap Trøndelagkraft om at de har motatt en oppsigelsesmelding. ALTSÅ, her har norgesenergi sendt oppsigelse og gjort meg om til deres kunde. Her føler jeg meg lurt til de grader.. NorgesEnergi sier i dag at jeg har godtatt og bestilt strøm fra de, at de har det både på melding og opptak. Her har jeg rett og slett blitt lurt av selgeren som sa han måtte registere meg som midlertidig kunde for å sende meg en mail. For å si det sånn, Norgesenergi blir ikke brukt. Jeg har byttet tilbake til Trøndelagkraft, som er pålitelige og trygge. Blir frustrert over hele situasjonen. Styr unna dette selskapet!

Svar fra NorgesEnergi
10.03.2020 16.46
Hei Line! Det er leit å høre du har hatt denne opplevelsen. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje og vi er veldig opptatte at våre selgere er ærlige og gir ut riktig informasjon. Vi ønsker gjerne å ta dette med videre og setter pris på om du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonselger og kundeservice som lyver"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var kunde i ett år pga en avtale om rabatt via Elkjøp med 1 år binding. Etter ett år som kunde ringte en telefonselger og ville jeg skulle endre til et abonnement som ga "samme (lave) strømpris hele året". Og uten at det kostet noe ekstra. Det viste seg etterpå at det kun var en kredittløsning, og at det kostet månedlig gebyr. Dette var jeg ikke interessert i og følte meg lurt. Byttet leverandør, og da ringte kundeservice og beklaget, og de skulle slette gebyret. Noe som ikke skjedde.... Så inntrykket er at de sier bare halve sannheten om avtalevilkår og ikke er til å stole på.

Svar fra NorgesEnergi
10.03.2020 11.17
Hei Aleksander! Det stemmer at vi tilbyr betalingsløsningen Strømkonto. Strømkonto er en fleksibel og forutsigbar måte å betale strømregningen på. Denne løsningen koster 49 kr/mnd, men har ingen bindingstid. Vi skal tydelig informerer om priser og vilkår på avtalen før bestilling så vi ønsker gjerne se nærmere på dette og hva som har skjedd. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
NorgesEnergi har totalt 393 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul garantispot
Timespot - NorgesEnergi
393 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
221 kr
13,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR