Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri. Dei lover og garanterer at dei er billigere best

Omtale av  Per

Lureri. Dei lover og garanterer at dei er billigere best. Lokker med strømkonto. Ser at dei får svært dårlig skår på nettet.

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2019 10:15

Hei Per. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste. Vi har gode avtaler for et hvert forbruk og behov og vi håper du vil ta kontakt med oss om du ikke er fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi kan da sjekke om du har den avtalen som passer best for deg og ditt forbruk. Vi bryr oss om hver henvendelse vi får og synes det er leit når kunder ikke er fornøyde hos oss. Heldigvis snakker vi med mange fornøyde kunder også hver dag. Vi håper du vil ta kontakt med oss slik at vi kan få mer informasjon av deg og finne deg og din strømavtale hos oss. Vi vil gjerne høre mer om hva du har opplevd hos oss og håper du vil gi oss en ny sjanse til å rette opp i inntrykket. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lureri i øverste hylle

Omtale av  Øyvind I

Valgte dette selskapet pga. en avtale via Bank Norwegian og ble svært skuffet over hvordan de har behandlet meg. Både Vinterpakke, spareavtale og høyere fastpris på nettleie fra Hafslund, og jeg har ikke bestilt dette. Ga beskjed om at de må kredittere disse ekstra utgiftene, men fikk selvfølgelig blank nei. Egentlig burde jeg gå til forbrukerrådet og lage sak, noe jeg vurderer. De har tross alt handlet langt over grensen, og etter jeg byttet selskap ringer de hver dag. Ikke kontakt meg! Og til dere andre, hold dere unna denne svindelen.

Svar fra NorgesEnergi
07.10.2019 14:13

Hei Øyvind l. Takk for din tilbakemelding. Vi ønsker ikke at våre kunder skal føle seg lurt og vi synes det er leit at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss. Når det gjelder fordelsavtaler som Vintertrygghet og Sparepakken skal ikke disse legges til på avtalen uten at man har takket ja til det. Dersom man inngår en avtale med tilhørende fordelsprodukter vil dette alltid spesifiseres ved avtaleinngåelse og i avtalebekreftelsen man mottar kort tid etterpå. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen dersom du opplever at dette ikke er tilfelle slik at vi kan se på saken på nytt. Alle våre fordelsavtaler er valgfrie og kan fjernes når som helst. Når det gjelder nettleien hos din netteier, Hafslund nett, er denne lik i pris uansett hvilken strømleverandør man velger slik at økningen her ikke kan skyldes leverandørbytte til oss. Jeg vil anbefale deg å kontakt din netteier i forbindelse med dette. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected] da vi gjerne vil høre mer om hva du har opplevd hos oss og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Samtidig kan vi fjerne ditt nummer fra våre ringelister slik at du ikke blir ringt av oss mer. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det, så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Misfornøyd

Omtale av  Sara

En stjerne er altfor mye å gi dem! Lureri rett og slett! Dårlig service og kundebehandling. Høyt og skjulte priser.

Svar fra NorgesEnergi
04.10.2019 12:51

Hei Sara. Vi synes det er leit at du mener vi driver med lureri. Vi er opptatt av å ha en åpen og ærlig kommunikasjon med kundene våre. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger og håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon om hva du har opplevd hos oss og hva du er misfornøyd med. Samtidig ønsker vi å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Dårlig kundeservice

Omtale av  Gunn

Solgte 1 januar en bolig. Meldte fra til NorgesEnergi og ny eier bekreftet at han ønsket å være kunde. Dette klarte ikke NorgesEnergi og ordne opp i. Dermed leverte TrønderEnergi pliktstrøm og ny huseier fikk faktura fra TrønderEnergi. Så krever NorgesEnergi betaling for strøm i perioden TrønderEnergi leverte pliktstrøm. Altså kunden skal betale dobbelt. TrønderEnergi har allerede fått betalt og nå vil også NorgesEnergi ha betalt for samme tidsrom. Det har vært mange mailer og telefoner, men ingen i NorgesEnergi tar ansvar. Nye kundebehandlere hele tiden. I dag ble jeg lovet at teamleder skulle ringe meg. Det har ikke skjedd. Dette er kortversjon av historien. Anbefaler overhode ikke Norgesenergi som strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
04.10.2019 11:35

Hei Gunn. Vi synes det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Man skal selvsagt ikke faktureres dobbelt for strømmen, og dersom det skulle skje noe feil knyttet til dette rettes dette alltid opp i. Vi har gode rutiner rundt dette for å sikre at slike ting ikke skjer. Strømleverandører og netteiere bruker en felles datahub, Elhub, for å unngå misforståelser rundt dette. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her. For at vi skal kunne sjekke opp i dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og din strømavtale hos oss. Du kan ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Den eneste hyggelige!

Omtale av  Tale N

Jeg slet også her - men jeg må få lov å fremheve (anonymisert) som en usedvanlig ærlig og hyggelig og rakrygget mann. Han ga meg en svært god kundeservice når jeg ønsket å avslutte et bedriftsabonnement. Kan ikke få fremhevet han nok - veldig takknemlig!

Svar fra NorgesEnergi
03.10.2019 15:50

Hei Tale N. Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er hyggelig å høre at du har fått god hjelp av kundebehandler hos oss og setter pris på at du tar deg tid til å fortelle oss det. Vi ønsker at kontakten med vårt kundesenter alltid skal oppleves slik. Vi hadde satt pris på om du ville tatt kontakt med vårt kundesenter med tilbakemelding på hva du har opplevd som bra hos oss og hva du har opplevd som mindre bra. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss da de hjelper oss å bli bedre. Mvh Monica, NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forferdelig dårlig service

Omtale av  Runar

Ikke særlig behjelpelig når det kommer til å høre kunden, viser liten evne til å forstå. Dårlig til å kommunisere med andre tjenester for å rette opp i feilinformasjon. Er mest opptatt av å presse på deg avtaler. Anbefales å holde seg langt unna dette selskapet

Svar fra NorgesEnergi
04.10.2019 08:20

Hei Runar. Vi synes det er leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss og at du ikke er fornøyd med kundeservicen vår. Kundeservice er viktig for oss og vi ønsker at våre kunder skal oppleve det som hyggelig å ta kontakt med oss og at de får den hjelpen de trenger. For at vi skal kunne sjekke opp i dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan finne deg og din strømavtale hos oss. Vi ønsker å se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Dårlig kundeservice

Omtale av  Karl T

Byttet til Norgesenergi i juli. De klarte å registrere feil målerstand, noe som resulterte i feilfakturering for juli (for mange kWh). Jeg har brukt ufattelig mye tid på kundeservice for å få dem til å rette opp feilen og sende ut korrekt faktura. Nå er vi i sluttet av September, og ingenting har skjedd. De lover og lover at de skal ordne opp, men det skjer ingenting. Jeg har gått lei av hele greia, og har byttet til annen strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
03.10.2019 13:21

Hei Karl T. Når det gjelder registrering av forbruk og målerstander er det din lokale netteier som er ansvarlig for dette. Da det er de som eier og drifter strømnettet og strømmålerne i ditt område er det de som registrerer forbruket. Som strømleverandør er man pliktet til å forholde seg til tallene som registreres av den lokale netteieren. Vi ønsker likevel å hjelpe etter beste evne for å ordne opp dersom det skulle være noe. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi håper du vil ta kontakt med oss igjen dersom saken enda ikke har fått en tilfredsstillende løsning. Mvh Monica, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR