Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
96
av 104 innen
strømselskap
19%
anbefaler
NorgesEnergi

"Oppringninger"

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Oddgeir for 09.09.2020 09.55

NorgesEnergi har totalt 551 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Oppringninger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg takket ja til NorgesEnergi i juli. Påpekte da at jeg ikke ønsket annet enn en go pris på strømmen og ikke oppringninger med nye tilbud hele tiden. Har fått 2 tilbud tidligere om at jeg kan betale en hvis sum i måneden for å forsikre meg mot beste strømpriser. Har ikke takket ja til dette, men blir belastet 49,- på regningen. Toppen på begeret kom i dag da de ringte og ville tilby mobilabonnement. Jeg gjentok at jeg hadde takket ja til NorgesEnergi mot at jeg ville slippe alle tilbud via oppringninger. Hun som ringte ble småsur. Så nå bytter jeg selskap. Takk for nesten 2 måneders kundemedlemskap

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.30
Hei Oddgeir!
Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være.
Det høres ut til at du har fått med produktet Strømkonto i din avtale hos oss. Strømkonto er en betalingsmetode som er valgfri og uten binding. Vi skal alltid motta bekreftelse ved avtaleinngåelse for Strømkonto.
Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss slik at vi kan få sett nærmere på hvordan Strømkonto ble lagt til i din avtale.
Det er også svært beklagelig å høre at du har opplevd å bli kontaktet av telefonselger, dersom du har gitt beskjed om at du ikke ønsker dette. Selger skal selvfølgelig også alltid opptre på en høflig måte uavhengig av situasjonen. Jeg håper derfor du også har mulighet til å informere oss om denne samtalen slik at vi kan ta dette videre med salgskanal.
Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no
Håper på å høre fra deg!
Mvh Nina, NorgesEnergi
Bytt.no
"Oppringninger" skrev Oddgeir om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Oddgeir og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG Kundeseervice!!! Du blir behandlet som løgner!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

NORGES ENERGI - STYR UNNA!!!! Her anskaffer jeg Norges Energi, ber om trekk direkte fra konto slik at jeg ikke skal bli for sein med betaling. Samtidig ber jeg om kopi av regning som forfaller i perioden til fast trekk er ordnet av dem. Jeg mottar 2 ganger kopi av faktura pr mail, med hyggelig tekst; Sender kopi av faktura som avtalt. Imidlertid mottar jeg og vipps fra Norges Energi med forfall ca 3 uker senere....(i Aug) Jeg tenker ok, og betaler denne ved forfall og regner med at alt er i orden. Så kommer vi i September 7, og her dumper et inkassobrev ned i postkassa!!!! Fra Solvenica fra Norges Energi!!! Jeg ringer Norges Energi og ber dem forklare hvorfor jeg har mottatt inkasso fra dem UTEN og ha mottatt PURRING..... og INGEN VARSEL om Inkasso heller FØR faktura er sendt til Inkassoselskapet!!!!!! Svar: Vi har sendt deg 2 ganger faktura via email...... og purring og Inkassovarsel er sendt med post...... Noe jeg IKKE har mottatt!!!! Da jeg viser til at jeg ikke har mottatt noe i posten, fikk jeg mer og mindre beskjed om at de hadde jeg selv kvittet meg med!!! De var sendt ... og basta!! Og Norges Energi hadde gjort MER enn de trengte og vel så det!! Da jeg spurte hvorfor det ikke var sendt en mail med purrevarsel, siden de hadde mailadressa mi.... var svaret igjen, vi har gjort mer en nok!! MED ANDRE ORD, VIL DU HA EN INKASSO I POSTEN ved feil..... trenger du ikke vente p[ noe varsel fra Norges Energi før det skjer!!! Kjempe Kundeservice!!! Her er det ikke snakk om at Norges Energi kan ta feil, eller ha gjort en feil!!!!!!! Og ja..... KUNDESERVICE slenger på røret når du snakker med dem!!!!

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.27
Hei Nina!
Dersom man oppretter Avtalegiro skal faktura trekkes til forfallsdato, dersom dette ikke har blitt gjort anbefaler jeg deg å kontakte banken for å se på en mulig årsak til dette da dette skal gå automatisk.
Det er dessverre vanskelig å se på hva som kan ha skjedd her, da jeg ikke har nok informasjon til å søke opp ditt kundebilde. Jeg håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter så vi kan se nærmere på saken og hjelpe deg på best mulig måte.
Du kan kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no
Håper på å høre fra deg!
Mvh Nina, NorgesEnergi
Thomas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Innpåsliten og vanskelig selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger som var besatt av å skulle få meg inn på en ny strømavtale. Jeg argumenterte vel og lenge på at jeg hadde en bedre avtale, men han sto på sitt. Jeg var rimelig sikker i min sak, og foreslo at han kunne sende meg avtalevilkårene, så kunne jeg vurdere det og heller ringe han tilbake. Svaret jeg fikk var att det ikke var mulig. Etter mer pressing av selgeren, og mer motstand fra min side, gikk han med på ett kompromiss: Han kunne sende meg avtalevilkårene på epost før jeg inngikk avtale (det var visst noe de normalt sett ikke gjorde, men han kunne gjøre ett unntak for meg). Men da måtte han bare registrere meg som kunde først. Alle varsel-lampene lyste hos meg, og jeg ga høflig beskjed om at dersom han ikke kunne sende meg avtalen uten å registrere meg som kunde først, så var ikke jeg intressert. Selgeren råtnet fullstendig, og jeg fikk en relativt uhyggelig avslutning på samtalen. Ser nå att jeg hadde helt rett i å være skeptisk; avtalen var den samme som har fått mange negative omtaler hos andre brukere her. Gå heller for en strømleverandør som ikke reklamerer eller bruker telefonselgere; de har så lave priser at de ikke har råd til å bruke penger på slikt =)

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.22
Hei Thomas!
Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Ønsker gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi sammen kan på hva som har skjedd og hvem du har vært i kontakt med. Du kan gjerne kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer og inkompetente ansatte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Absolutt ingenting er bra. De sender ut ugyldige fakturaer som allerede er betalt, og nekter å vedkjenne seg feilen selvom det står svart på hvitt. Oppdaget tilfeldigvis bl.a en faktura jeg hadde betalt to ganger, en pr post og en e-faktura, dette måtte jeg gjøre de oppmerksomme på, flere mnd senere. Kjeltringer og inkompetanse, helt enkelt.

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.21
Hei Erik!
Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke.
Dersom vi ikke mottar betaling til forfallsdato, vil det automatisk sendes ut en purring per post. Da det kan ta noen dager før en innbetaling registreres i systemet, kan dessverre faktura som sendes per post sendes ut før vi mottar innbetalingen. Derfor oppgis det på purring at "dersom faktura nylig er betalt, kan du se bort i fra denne fakturaen".
Dersom man har betalt en faktura to ganger, vil systemet automatisk oppdage dette etter noe tid og betalingen vil da automatisk tilbakeføres. Dersom du gir beskjed om at du har betalt dobbelt, vil vi selvfølgelig registrere utbetaling så fort som mulig.
Kontakt oss gjerne dersom du ønsker at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle. Du kan kontakte oss per e-post: kundeservice@norgesenergi.no eller kontakte oss per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpningstid man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Norgesenergi etter å ha byttet leverandør. Kom med flere tilbud som jeg allerede har fått hos ny leverandør. Når jeg derfor takket høflig nei, fikk jeg et «ciao» fra fyren i telefonen også la han på. Fremstår meget uprofesjonelt.

Svar fra NorgesEnergi
11.09.2020 08.41
Hei Ole,
Dette høres virkelig ikke greit ut.

Har du mulighet for å sende oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no slik at vi får rapportert klagen til vår salgsavdeling?

Ellers må jeg beklage så mye på vegne av selgeren du har vært i kontakt med!

Mvh Rebecca, Norgesenergi.
NorgesEnergi har totalt 551 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul garantispot
Timespot - NorgesEnergi
551 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
- 142 kr
-8,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
69 kr
4,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
80 kr
4,79 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
85 kr
5,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul Elkjøpspot
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
129 kr
7,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spotpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
9 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
139 kr
8,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til spotpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
147 kr
8,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
350 kr
20,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
551 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
383 kr
22,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR