Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Rotete strømregning og gebyrer som ikke nevnes

Omtale av  Åsmund

Byttet til Norgesenergi i fjor da man fikk 1000,- i rabatt hos elkjøp (raske penger). 9 mnd binding. Ikke noe problem. Så kommer problemene. Fikk en telefon fra en hos Norgesenergi om noe de kalte strømkonto. Betal inn ekstra hver mnd. og ha en buffer for «vinteren». Jeg slo til og tenkte det var lurt. INGEN sa at det var et gebyr pr. mnd. på 49,- Avsluttet derfor «avtalen» og lar regninger gå fra konto som vanlig (avtalegiro). Plutselig får jeg regning på 5600,- fra kredinor. Sjekker mine sider hos norgesenergi. Står ingenting der om ubetalte regninger. Sender epost til kundeservice med spørsmål om hva dette er. Får beskjed om å betale. De mener jeg har fått tilsendt regninger pr. sms og post (aldri sett noe til). Lite «ydmyke» eller hjelpsomme. Betalte regning og har nå byttet strømleverandør. ALDRI Norgesenergi igjen.

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 11:52

Hei Åsmund. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Grunnet at det da er et annet kontonummer man betaler inn til sendes første faktura per post så kan man opprette ny betalingsavtale om man ønsker det. Faktura sendes da alltid til kontaktinformasjonen vi har fått oppgitt av kunden. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og at du ikke har opplevd å få den forståelsen og hjelpen du trenger. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lureri

Omtale av  Erik

Har vært trofast kunde i mer enn 10 år. Har aldri sjekket fakturaer - i min naivitet har jeg trodd at de oppførte seg realt. Fikk et innspill om at selskapet har et litt tvilsomt renommé, og tok en grundig gjennomgang av hva jeg faktisk har betalt. Har blitt fakturert en rekke gebyrer og "tjenester" jeg overhodet ikke har bedt om, eller har behov for. Tusenvis av kroner over mange år. Er ikke synd på meg siden jeg har vært dum og naiv, men ønsker å gjøre andre oppmerksomme så de ikke gjør samme feil. Velg et annet selskap, det er mange å ta av. Husk at NE er eiet at Hafslund.

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 12:55

Hei Erik. Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Ekstra tjenester og fordelsavtaler skal ikke registreres på deg som kunde uten at du selv har takket ja til det. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Du kan ta kontakt med oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi

Norges dårligste strømselskap

Omtale av  Espen

Skal aldri tilbake til NorgesEnergi igjen. Dårlige priser. Sammenlign med feks. LOS. Elendig kundeservice. Dårlig grensesnitt på "min side". Avtalevilkårene er ikke lett tilgjengelig for forbrukeren. -Skjult. De benytter seg av automatisk oppringing av kundene sine. Forvent mange anrop, de er desperat redde for at du skal bytte selskap.

Svar fra NorgesEnergi
03.09.2019 15:05

Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med oss. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste strømleverandører. Vi som alle andre strømleverandører kjøper inn strømmen på en felles europeisk kraftbørs, Nordpool. Innkjøpsprisen får vi dessverre ikke gjort noe med, men vi jobber til en hver tid med å holde strømkostnadene så lave som mulig for våre kunder. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Vi hjelper deg gjerne med å finne den avtalen som passer best for deg og ditt forbruk om det er ønskelig. Din tilbakemelding på min side og tilgjengelighet for avtalevilkår tar vi til oss og vi sjekker om det er noe vi kan gjøre for å gjøre dette enda bedre. Det er viktig for oss at min side er brukervennlig og at kunder enkelt får oversikt over sin strømavtalte og sitt forbruk. Når det gjelder avtalevilkår mottar man alltid en e-post like etter bestilling hvor man får informasjon om strømavtalen, samt en link hvor man kan komme direkte til avtalevilkår og angrefristskjema. Dette tar vi en titt på og ser om det kan gjøres enda mer oversiktlig for våre kunder. Vi beklager dersom våre telefonoppringninger oppleves som forstyrrende. Det er ikke vår intensjon. Dersom du ikke ønsker å bli ringt av oss kan du ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det slik at du ikke blir ringt av oss mer. Mvh Monica, NorgesEnergi

Melkeku for Hafslund?

Omtale av  Jan

Legger på strømkonto med påfølgende gebyr. Underfakturerer så du blir liggande i konstant gjeld. Tar skyhøge renter og gebyr. Blir veldig dyrt til slutt...

Svar fra NorgesEnergi
02.09.2019 09:49

Hei Jan. Strømkonto er en valgfri betalingsløsning hos oss. For å opprette strømkonto må man signere spesifikt på opprettelse av dette. Denne skal derfor ikke kunne bli lagt på uten kundens samtykke og dersom du opplever at dette er tilfelle er det veldig viktig at du tar kontakt med oss. Strømkonto går ut i fra ditt årsforbruk og deler utgiftene likt hver måned hele året. Dersom det blir endringer i ditt forbruk vil ditt anbefalte månedsbeløp justeres ut i fra dette. Saldo vil oppdateres på hver faktura slik at du til en hver tid får oversikt over hvordan du ligger an med innbetalinger. Dersom du til en hver tid har betalt inn det anbefalte beløpet og likevel opplever at din strømkonto ligger mye i minus håper vi du tar kontakt med oss slik at vi kan se hva vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Misledende og mangelfull informasjon av selgere

Omtale av  Christian

Dette selskapet bør dere skygge. Selgerne er pågående og vifter med 500.- i gratis strøm (trekkes fra på strømregningen). De informerte ikke noe om bindingstid på 6 mnd ved valg av denne løsningen. Prisene de sammenlignet var også svært villende og viste seg å være feil. Jeg gikk tilbake til min gamle strømleverandør etter kort tid men endte opp med å måtte betale tilbake 500.- . Mitt korte kundeforhold resulterte i et tap på 500.- da jeg ikke har brukt strøm tilsvarende dette beløpet. Dette selskapet gir med den ene hånden og tar tilbake med den andre.

Svar fra NorgesEnergi
02.09.2019 09:48

Hei Christian. Det er veldig beklagelig du ikke har fått informasjon om at avtalen har en avtaleperiode på 6 måneder ved inngåelse av avtale. Dette er noe selger alltid skal informere om, og dette står alltid spesifisert når man signerer, samt i avtalebekreftelsen man mottar kort tid etter. Dersom man mottar rabatten, men går ut av avtalen før avtaleperioden er over skal dette aldri resultere i tap. Bruker man mindre enn de 500 kronene man får i rabatt overføres resterende rabatt til neste faktura eller utbetales til kunden. Når man da betaler inn bruddgebyret vil man gå i null. Dersom du brukte mindre enn 500 kroner i strøm mens du var kunde hos oss skal resterende beløp være utbetalt til deg og dersom dette ikke er gjort vil vi veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken. Vi håper også du vil ta kontakt med oss slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og sjekke opp i dette. Slike tilbakemeldinger er verdifulle for oss da de hjelper oss å finne ut hvor og hvordan vi kan bli enda bedre. Mvh Monica, NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Forferdelig dårlig kundebehandling og informasjon på forespørsel

Omtale av  Wenche

Ulike svar etter hvem du snakker med. Får inntrykk av at de ikke har peiling på noe. Lar det gå ut over kunden som ønsker svar. Får ikke snakke med noen overordnede som kan gi svar... Om det er dårlig opplæring eller et firma som driver litt på kanten av loven. ??? Aldri følt meg så lite ivaretatt som kunde i noe annet selskap som er avhengig av kunder. Bør få bedre kundebehandling som kan gi riktig og nøyaktig informasjon. Frustrert kunde.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14:50

Hei Wenche. Vi beklager at du ikke har fått den hjelpen du trenger i kontakt med oss. Vi hadde satt veldig pris på om du ville ha kontaktet oss med en tilbakemelding på hvilken informasjon du har mottatt som er feil eller motstridene slik at vi kan se om det er noe vi kan bli bedre på. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss. Vi ønsker at du skal føle deg ivaretatt som kunde hos oss og håper du kan gi oss en ny sjanse og ta kontakt med vårt kundesenter på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Fortsetter å få regninger flere måneder etter at abonnementet er sagt opp.

Omtale av  Hans J

Bare rot med abonnementsopprettelsen, sure medarbeidere som går i forsvar og påstår at Norgesenergi ikke gjør feil. Underleverandør som ringer som Norgesenergi, men i de fleste tilfeller brytes samtalen når man tar telefonen. Får da "nr som ikke er i bruk" om man forsøker å ringe tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14:50

Hei Hans J. Vi synes det er leit at du har hatt en slik opplevelse hos oss og det er ikke slik vi ønsker at kontakten med oss skal oppleves. Det er klart at det kan gjøres feil hos oss og dersom det er gjort en feil her ønsker vi å rette opp i denne feilen. Vi håper da du vil ta kontakt med oss slik at vi kan se på det igjen da vi trenger mer informasjon fra deg for å kunne sjekke opp i saken. Vi kan også sjekke opp i telefonoppringningene fra oss om du ønsker det og samtidig fjerne ditt telefonnummer fra våre ringelister. Mvh Monica, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR