NTE har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Rimelig pris. Og du får nettleie og strømforbruk på en faktura
Hei Odd! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en hyggelig omtale. Fint å høre at du er fornøyd med din pris og ordningen hvor vi gjennomfakturerer for nettselskapet. Mvh. oss i NTE
Viser ikke hva det koster i strøm og nettleie underveis i måneden verken i appen eller på Min Side på nettsiden. Dette får man først vite når regningen kommer. Da er hele meningen med appen og Mine Sider for min del ubrukelig. Ville bruke angreretten som er på 14 dager. Det var èn uke igjen av den, men fikk beskjed om at det kunne jeg ikke, fordi abonnementet nå er aktiv. Noe NTE selvfølgelig visste er tull. Etter argumenter ble avtalen annullert. Jeg opplevde også sure ansatte som overhodet ikke vet hva kundeservice er. Det gjorde at jeg umiddelbart skiftet strømleverandør. En medvirkende årsak var også at dere ikke har oversikt over kostnadene for strøm og nettleie underveis i måneden. Men heldigvis fant jeg en annen strømleverandør som har base et annet sted i landet og der ble jeg møtt med en kundeservice som er imøtekommende, blid og hyggelige. Dem gjør alt for at kundene skal bli ivaretatt. Her har NTE mye å lære. Styr unna folkens.
Hei Kristian :) Det er leit å høre at kundeservicen vi har gitt deg ikke har stått til forventningene. Vi har et stort fokus på å gi god kundeservice og at kundene våre skal være fornøyde, så vi setter pris på at du gir tilbakemelding, slik at vi kan lære av dette. Når det gjelder informasjon om strømkostnad i NTE-appen, så er dette noe vi ønsker å få lagt inn til kundene våre. Appen er under utvikling og det vil komme flere funksjoner der snart. Godt å høre at du fant en strømavtale som passer for deg. Du er hjertelig velkommen til oss som kunde ved en senere anledning. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
NTE har en veldig fancy app som bla. viser prisutvikling, forbruk mm. Appen viser nesten alt, men ikke påslaget. Siden slå spot *ikke* er en spotprisavtale, har den et variabelt påslag. Prisene som vises i appen er *med* påslag, så det er vanskelig å se hvor mye jeg egentlig betaler NTE for strømmen. Når jeg sammenligner hvor mye jeg har betalt de siste 4 månedene med historisk spotpris i mitt nærområde fra NordPool, ligger prisen jeg betaler typisk 50% høyere enn spotpris. Noe av dette er kanskje at jeg bruker mer når prisen er høy, akkurat nå ligger påslaget på ca 30 % av spotpris. Når jeg signerte denne avtalen var det fordi det var en særdeles pågående dørselger som informerte om at dette var en unik avtale, tidligere bare tilgjengelig for bedrifter. Den har negativt påslag, NTE taper faktisk penger på å selge meg strøm, fikk jeg vite. Forklaringen var at de tjener såpass mye på bedriftene at de ønsker å gi noe tilbake til privatkundene sine. Siden avtalen er såpass god, var en bindingstid på 6 mnd rimelig. Når jeg ser på fakturaene stemmer det at de har gitt meg et negativt påslag på rundt 0.01 øre / kWh, men fra fakturaen er det umulig å se at det også er et positivt påslag, og dette påslaget blir større når prisen er høy. Akkurat nå er påslaget 1 kr, eller ti tusen ganger større enn det negative påslaget, og jeg har med dette funnet forklaringen til at strømregningene det siste året har vært vesentlig høyere enn tidligere år. Juks og fanteri, spør du meg.
Hei Ask! Takk for tilbakemeldingen. Det setter vi pris på, for det bidrar mye til vår videre utvikling. I appen vår er det en visning av NordPools spotpris med merverdiavgiften. På NordPools nettsider vises spotprisen slik den er, men uten merverdiavgiften. Det avviker derfor litt fra prisen vi har oppført i appen. Avtalen du omtaler, Slå Spot, er en avtale hvor vi aktivt jobber for å få prisen under spotprisen som er på markedet. På grunn av dette har den et fast påslag på 10,275 øre/kWh. Påslaget på 10,275 øre/kWh er ikke inkludert i den prisen som vises under NordPools spotpris i appen. Faste kostnader som opprinnelsesgaranti vises heller ikke. Det som er sikkert er at du ikke betaler mer enn selve spotprisen samt 10,275 øre/kWh. Denne er ikke variabel. Det som er variabelt er forvaltningen vår, altså hvor bra pris vi får på børsen. Dette "negative påslaget" vil såklart variere. Påslaget 10,275 øre/kWh vil ikke bli større når spotprisen er høy, men den vil følge strømforbruket ditt. Som kunde skal du selvfølgelig ikke betale mer enn spotprisen (pluss 10,275 øre/kWh) dersom vi ikke får forvaltet frem en bedre pris for deg. Det er veldig bra at du følger med på prisen og fakturaen din, det viser at du er bevisst på det og kan ta informerte strømvalg som kan utgjøre en positiv forskjell for miljøet og lommeboka di. :) Bruker du mest strøm når spotprisen er høy, vil dèt, som du skriver, påvirke prisen på fakturaen din. Vi ønsker veldig gjerne å rette opp inntrykket du har av oss, og vil gjerne finne en avtale som kan fungere for deg og ditt forbruk. Om du ønsker det oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss på Facebook, Chat eller tlf. 741 50 200 når du har tid. Vennlig hilsen oss i NTE
Oversiktlig og greit. Går under spotprisen til markedet, som jeg går ut ifra er prisen til strømbørsen nord pool. Etter å ha blitt informert om at denne avtalen klarer seg meget godt til sammenligning med de fleste andre avtaler kan jeg ikke is annet enn at jeg er fornøyd.
Hei Martin :) Takk for fem stjerner, og at du tok deg tid til å gi oss en anmeldelse. Vi setter pris på å høre hva du tenker, og det gleder oss å høre at du har funnet en strømavtale du er fornøyd med. Vi ønsker deg en riktig god helg! Mvh Oss i NTE
Ikke mye å klage på, appen er noe treg og simpel kunne nok ha vært bedre, appen er også treg med å oppdatere siste forbruket
Hei Roger. Våre apputviklere jobber kontinuerlig med å forbedre appen vår, noe som kan føre til at enkelte kunder må oppdatere den for å få siste forbruk ført opp. I det siste har vi også hatt stort fokus på å utvikle vår Fjutt ytterligere - en tjeneste som tilbyr mer informasjon om forbruket ditt enn hva appen vår gir. Dersom NTE-appen oppleves treg kan det i mange tilfeller hjelpe å forsøke å reinstallere den om du ikke allerede har forsøkt det. :-) Ta gjerne kontakt med oss på Kundeservice (via telefon 74150200, chat på nte.no, via Facebook, eller per epost [email protected]) så kan vi bistå deg med å sjekke nærmere om det er noe annet som er årsaken til problemet du opplever. Ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Enkel og grei avtale med god pris. Prisgaranti i 12 måneder. Minus påslag og ingen fast månedspris.
Hei Jostein. Takk for den gode tilbakemeldingen, det er hyggelig å se at du er fornøyd med strømavtalen :) Ha en fin dag videre! Mvh oss i NTE
Jeg har hatt NTE som strømleverandør i noen år, og er godt foenøyd. Jeg liker Mine Sider spesielt godt, der bytter jeg avtaler slik jeg ønsker det selv. Fikk god hjelp av noen på kundeservice da jeg ikke visste om MinSide. (Y)
Hei Karoline, takk for hyggelig tilbakemelding. Det er fint å høre at du synes Mine Sider er nyttig, den utvikler vi kontinuerlig slik at den skal speile kundens behov. Ta gjerne kontakt om du skulle lure på noe. Ønsker deg en fin kveld, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Har prøvd i 4-6 uker å skaffe fiber til min eiendom som nylig ble kjøpt. Ved bestilling fikk jeg beskjed om at rør til fiber lå klart å måtte bare greves inn til husvegg. Det gjore den ikke, noe som er helt greit. Ringte nte og fikk beskjed om at dette er noe de skulle fikse ja!. Tiden gikk og det dukket aldri opp noe plastrør. Etter 3-4 samtaler med kundeservice lovet de bort flere ganger at de skulle komme. Å ukene gikk, tok så kontakt 3-4 ganger om at jeg kan til og med hente røret selv. Da fikk jeg beskjed om at det måtte gå fint og de skulle ta kontakt. 6 uker har gått totalt nå uten noe rør og beskjed om at jeg kan hente. Så blir nok avbestilling og 4g ruter istede. Klarer de ikke levere et plastrør, hvordan skal det bli den dagen jeg må etterlyse om å få montert fiber?
Hei Jonas. Tusen takk for tilbakemeldingen. På grunn av sakens omfang har vi ikke kunnet besvare denne før vi så hvordan utfallet av saken ble. Det er leit å lese at du hadde så dårlige erfaringer med å ta kontakt med oss på kundeservice. Det kan vi bare beklage. Vår kundeserviceavdeling har stort fokus på førsteinntrykk og å gi det lille ekstra, men tilbakemeldinger som dette gir oss anledning til å se på det med nye øyne. Vi er så klart lei oss for denne tilbakemeldingen, for deres tilbakemeldinger er svært viktige for NTE. Vi ønsker å ha et godt forhold til deg og kundene våre, derfor ønsker vi gjerne å snakke med deg om hvordan denne opplevelsen var, slik at vi kan sørge for at det ikke skjer igjen. Det er alltid kjekt å få vite hvordan vi oppfattes av andre. Om du har tid og lyst til å snakke med oss må du gjerne sende oss en direktemelding på Facebook eller kontakte oss per e-post ([email protected]). Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Appen til NTE gir brukere en god oversikt over forbruk
Hei Pål, takk for fem stjerner og god omtale:) Vi jobber kontinuerlig for at appen skal være brukervennlig og oversiktlig. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen, oss i NTE.
Byttet til NTE Spot Web pga. lav maks pris de kommende 12.mnd
Hei John, takk for hyggelig omtale. Ikke nøl med å kontakte oss om det skulle være noe. Vi ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Helt greit så lenge man er kunde, fungerer ok. Men når jeg bytter blir jeg oppringt av salgsperson fra NTE, vedkommende påstår at jeg har bindningstid og bytte av leverandør utløser bruddegebyr og grei som han er skal jeg få et super tilbud (som er dårligere enn det abonnemenentet jeg i utgangspunktet bytte fra hos NTE). Ber vedkommende ringe opp litt seinere, i mellomtiden leser jeg meg opp på avtalevilkårene hvor det viser seg at begge deler ikke stemmer. Når selger ringer igjen konfronterer jeg vedkommende med dette, og hva jeg synes om praksisen (hvor vedkommende i realiteten prøver og lure meg). Vedkommende blir kort i svarene og klekker ur seg at det må være noe galt og ber meg ringe kundeservice for og bekrefte. KS bekrefte selvfølgelig at dette stemmer ikke. Påpeker denne praksisen hos KS, som sier at de vil ta tak i problemet. Har ikke hørt noe siden.
Hei Joel, takk for din tilbakemelding. Det er leit å lese om din opplevelse med en av våre selgere. Dessverre har vi sett at det var en misforståelse mellom selgerfirma og NTE. Dette har nå blitt korrigert og salgssjef skal ta en prat med selger for å gå gjennom hendelsesforløpet og sørge for at slike hendelser ikke skjer igjen i fremtiden. Kundene våre må kunne stole på at informasjonen vi og våre selgere utgir er korrekt, og vi beklager at du fikk et annet inntrykk enn det. Det var fint å høre at du fikk riktig informasjon ved å snakke med vår kundeservice, som deretter meldte inn saken på dine vegne. På grunn av sakens omfang har det dessverre tatt tid å finne ut av hva feilen var. Vi ønsker å takke deg for at du har brukt tid på å gi oss en omtale, det setter vi pris på. Det er ved slike tilbakemeldinger at vi får mulighet til å forbedre oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Billig avtale og enkel kommunikasjon uten bindingstid er akkurat det jeg så etter. Funker bra så langt
Hei Andreas. Tusen takk for god tilbakemelding, hyggelig å høre at du har funnet en bra avtale som passer for deg! Med vennlig hilsen oss i NTE.
Denne avtalen er veldig bra. Før Slå Spot hadde jeg 42kr måneden og 5 øre kw/t påslag hos Fjordkraft. En hyggelig dørselger kom på døren min og hjalp meg bytt strømavtale til Slå Spot på døren. Jeg skjønner ikke omtalene om at Slå Spot er dårlig. Fakturaene mine gikk ned med minst 20%. Jeg er stor fornøyd og skal fortsette med denne avtalen. Man kan si at jeg har spart rundt 800kr på 3 måneder takk til Slå Spot.
Hei, Alexander. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med strømavtalen, og at du har merket en positiv utvikling på strømregningen din. Det at strømregningen har blitt lavere, viser at du har funnet en avtale som passer deg og ditt forbruk godt. Takk for din tilbakemelding og at du tok deg tid til å legge inn en omtale. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Inngikk "Slå spot" avtale med NTE etter en overbevisende presentasjon av dørselger, som antageligvis ikke forstod avtalen noe bedre enn jeg gjorde der vi stod. Etter snart et år er det tydelig at avtalen har kostet meg mer enn enhver ordinær avtale om spotpris, muligens opp mot et par tusen kroner, men det krevde en grundig kikk på de faktiske fakturaene opp mot vilkårene i andre avtaler for å forstå det. Påslaget per kw/h gjør det antageligvis nærmest umulig å over tid sitte igjen med en lavere pris enn spotpris som forbruker. Oppdaget også at Forbrukerrådet advarer sterkt mot denne typen avtaler.
Hei, Henrik. Takk for tilbakemeldingen din. Om slå spotpris er mer lønnsom enn for eksempel vanlig spotpris kommer an på forbruket hos hver enkelt. Det kan derfor bli noen kroner i forskjell, men ikke flere tusen kroner. Da må du ta kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på dette. ([email protected] eller ring oss på 741 50 200). Slå spotpris betaler du spotpris + 10,275 øre/kWh, mens ved vanlig spotpris hos oss betaler du spotpris + 42kr i mnd. og 5,215 øre/kWh som blant annet inneholder kostnad for lovpålagt elsertifikat. Om du føler at selger ikke har oppgitt tilstrekkelig med informasjon, så beklager vi det. Takk for at du tok deg tid til å skrive til oss, vi verdsetter all tilbakemelding. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Bruker dørselgere med villedende priser. Hadde dem i nærmest 2 år. Gammeldags og dårlig, forjener ingen kunder. Byttet til Tibber, gjør det du også..
Hei, Kim. Ser du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og det er vi lei oss for. Våre dørselgere skal være ærlig om priser og informere om vilkår. Opplever du det motsatte så ønsker vi gjerne å bli kontaktet slik at vi kan se nærmere på saken. På den måten får vi forbedret oss. Det er synd å høre at du mener at vi ikke fortjener kunder. Hva du mener er gammeldags og dårlig er vi interesserte i å høre mer om. Deres tilbakemeldinger er ekstremt viktige for oss, og det er alltid kjekt å få vite hvordan vi oppfattes utad. Om du har tid og lyst til å komme med en mer utfyllende tilbakemelding, kontakt oss gjerne på Facebook per melding eller via e-post til [email protected]. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Jeg har NTE for mer enn ett år og har vært veldig fornøyd med NTE . Det var helt ok priser, men etter det siste måneder betalte jeg dobbelte av det vi hadde betalt tidligere
Hei, Za. Så hyggelig å høre at du har vært fornøyd med oss. Med hensyn til prisøkningen; har du tatt kontakt med vår kundeservice for å se på hvorfor prisen har steget hos deg? Send oss gjerne en melding på Facebook eller en e-post til [email protected], sånn at vi kan få en oppklaring i dette :) Med vennlig hilsen oss i NTE.