Meny

NTE strømpriser

Skriv omtale
Bytt til NTE
SJEKK OM NTE KAN LEVERE STRØM TIL DEG
DOVRE
NTE leverer strøm til DOVRE
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spotpris med pristak
Andre prismodeller - NTE
19 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
95 kr /mnd
7,12 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Slå spot
Andre prismodeller - NTE
19 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
137 kr /mnd
10,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
NTE Webspot
Timespot - NTE
19 omtaler
Langvarig spotavtale (12 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
237 kr /mnd
17,79 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Spotpris
Spotpris - NTE
19 omtaler
Langvarig spotavtale (12 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
371 kr /mnd
27,86 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fastavtale
Fastpris - NTE
19 omtaler
Etterskuddsvis fakturering
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
1 006 kr /mnd
75,48 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Topp 5 Garanti
Variabel pris - NTE
19 omtaler
Variabel pris
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 300 kr /mnd
97,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
NTE omtaler og erfaringer
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
96
av 107 innen
strømselskap
32%
anbefaler
NTE
Karoline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Seriøst og lokalt selskap"

Jeg har hatt NTE som strømleverandør i noen år, og er godt foenøyd. Jeg liker Mine Sider spesielt godt, der bytter jeg avtaler slik jeg ønsker det selv. Fikk god hjelp av noen på kundeservice da jeg ikke visste om MinSide. (Y)

Svar fra NTE
14.10.2021 18:06
Hei Karoline, takk for hyggelig tilbakemelding. Det er fint å høre at du synes Mine Sider er nyttig, den utvikler vi kontinuerlig slik at den skal speile kundens behov. Ta gjerne kontakt om du skulle lure på noe. Ønsker deg en fin kveld, vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Alvorlig dårlig kundeservice!"

Har prøvd i 4-6 uker å skaffe fiber til min eiendom som nylig ble kjøpt. Ved bestilling fikk jeg beskjed om at rør til fiber lå klart å måtte bare greves inn til husvegg. Det gjore den ikke, noe som er helt greit. Ringte nte og fikk beskjed om at dette er noe de skulle fikse ja!. Tiden gikk og det dukket aldri opp noe plastrør. Etter 3-4 samtaler med kundeservice lovet de bort flere ganger at de skulle komme. Å ukene gikk, tok så kontakt 3-4 ganger om at jeg kan til og med hente røret selv. Da fikk jeg beskjed om at det måtte gå fint og de skulle ta kontakt. 6 uker har gått totalt nå uten noe rør og beskjed om at jeg kan hente. Så blir nok avbestilling og 4g ruter istede. Klarer de ikke levere et plastrør, hvordan skal det bli den dagen jeg må etterlyse om å få montert fiber?

Svar fra NTE
13.10.2021 16:09
Hei Jonas. Tusen takk for tilbakemeldingen. På grunn av sakens omfang har vi ikke kunnet besvare denne før vi så hvordan utfallet av saken ble. Det er leit å lese at du hadde så dårlige erfaringer med å ta kontakt med oss på kundeservice. Det kan vi bare beklage. Vår kundeserviceavdeling har stort fokus på førsteinntrykk og å gi det lille ekstra, men tilbakemeldinger som dette gir oss anledning til å se på det med nye øyne. Vi er så klart lei oss for denne tilbakemeldingen, for deres tilbakemeldinger er svært viktige for NTE. Vi ønsker å ha et godt forhold til deg og kundene våre, derfor ønsker vi gjerne å snakke med deg om hvordan denne opplevelsen var, slik at vi kan sørge for at det ikke skjer igjen. Det er alltid kjekt å få vite hvordan vi oppfattes av andre. Om du har tid og lyst til å snakke med oss må du gjerne sende oss en direktemelding på Facebook eller kontakte oss per e-post ([email protected]). Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Pål T. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Oversiktlig avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Appen til NTE gir brukere en god oversikt over forbruk

Svar fra NTE
04.10.2021 17:35
Hei Pål, takk for fem stjerner og god omtale:) Vi jobber kontinuerlig for at appen skal være brukervennlig og oversiktlig. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen, oss i NTE.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billigste jeg kunne finne på dette tidspunkt"

Byttet til NTE Spot Web pga. lav maks pris de kommende 12.mnd

Svar fra NTE
30.09.2021 18:32
Hei John, takk for hyggelig omtale. Ikke nøl med å kontakte oss om det skulle være noe. Vi ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt greit til man bytter bort fra NTE"

Helt greit så lenge man er kunde, fungerer ok. Men når jeg bytter blir jeg oppringt av salgsperson fra NTE, vedkommende påstår at jeg har bindningstid og bytte av leverandør utløser bruddegebyr og grei som han er skal jeg få et super tilbud (som er dårligere enn det abonnemenentet jeg i utgangspunktet bytte fra hos NTE). Ber vedkommende ringe opp litt seinere, i mellomtiden leser jeg meg opp på avtalevilkårene hvor det viser seg at begge deler ikke stemmer. Når selger ringer igjen konfronterer jeg vedkommende med dette, og hva jeg synes om praksisen (hvor vedkommende i realiteten prøver og lure meg). Vedkommende blir kort i svarene og klekker ur seg at det må være noe galt og ber meg ringe kundeservice for og bekrefte. KS bekrefte selvfølgelig at dette stemmer ikke. Påpeker denne praksisen hos KS, som sier at de vil ta tak i problemet. Har ikke hørt noe siden.

Svar fra NTE
30.09.2021 18:26
Hei Joel, takk for din tilbakemelding. Det er leit å lese om din opplevelse med en av våre selgere. Dessverre har vi sett at det var en misforståelse mellom selgerfirma og NTE. Dette har nå blitt korrigert og salgssjef skal ta en prat med selger for å gå gjennom hendelsesforløpet og sørge for at slike hendelser ikke skjer igjen i fremtiden. Kundene våre må kunne stole på at informasjonen vi og våre selgere utgir er korrekt, og vi beklager at du fikk et annet inntrykk enn det. Det var fint å høre at du fikk riktig informasjon ved å snakke med vår kundeservice, som deretter meldte inn saken på dine vegne. På grunn av sakens omfang har det dessverre tatt tid å finne ut av hva feilen var. Vi ønsker å takke deg for at du har brukt tid på å gi oss en omtale, det setter vi pris på. Det er ved slike tilbakemeldinger at vi får mulighet til å forbedre oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Andreas S. P
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig avtale og enkel kommunikasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig avtale og enkel kommunikasjon uten bindingstid er akkurat det jeg så etter. Funker bra så langt

Svar fra NTE
10.08.2021 09:20
Hei Andreas. Tusen takk for god tilbakemelding, hyggelig å høre at du har funnet en bra avtale som passer for deg! Med vennlig hilsen oss i NTE.
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Slå Spot: Veldig god avtale. Anbefales!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Denne avtalen er veldig bra. Før Slå Spot hadde jeg 42kr måneden og 5 øre kw/t påslag hos Fjordkraft. En hyggelig dørselger kom på døren min og hjalp meg bytt strømavtale til Slå Spot på døren. Jeg skjønner ikke omtalene om at Slå Spot er dårlig. Fakturaene mine gikk ned med minst 20%. Jeg er stor fornøyd og skal fortsette med denne avtalen. Man kan si at jeg har spart rundt 800kr på 3 måneder takk til Slå Spot.

Svar fra NTE
29.06.2021 15:27
Hei, Alexander. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med strømavtalen, og at du har merket en positiv utvikling på strømregningen din. Det at strømregningen har blitt lavere, viser at du har funnet en avtale som passer deg og ditt forbruk godt. Takk for din tilbakemelding og at du tok deg tid til å legge inn en omtale. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Unngå "Slå spot""

Inngikk "Slå spot" avtale med NTE etter en overbevisende presentasjon av dørselger, som antageligvis ikke forstod avtalen noe bedre enn jeg gjorde der vi stod. Etter snart et år er det tydelig at avtalen har kostet meg mer enn enhver ordinær avtale om spotpris, muligens opp mot et par tusen kroner, men det krevde en grundig kikk på de faktiske fakturaene opp mot vilkårene i andre avtaler for å forstå det. Påslaget per kw/h gjør det antageligvis nærmest umulig å over tid sitte igjen med en lavere pris enn spotpris som forbruker. Oppdaget også at Forbrukerrådet advarer sterkt mot denne typen avtaler.

Svar fra NTE
31.05.2021 20:46
Hei, Henrik. Takk for tilbakemeldingen din. Om slå spotpris er mer lønnsom enn for eksempel vanlig spotpris kommer an på forbruket hos hver enkelt. Det kan derfor bli noen kroner i forskjell, men ikke flere tusen kroner. Da må du ta kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på dette. ([email protected] eller ring oss på 741 50 200). Slå spotpris betaler du spotpris + 10,275 øre/kWh, mens ved vanlig spotpris hos oss betaler du spotpris + 42kr i mnd. og 5,215 øre/kWh som blant annet inneholder kostnad for lovpålagt elsertifikat. Om du føler at selger ikke har oppgitt tilstrekkelig med informasjon, så beklager vi det. Takk for at du tok deg tid til å skrive til oss, vi verdsetter all tilbakemelding. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR