Strøm

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
11
av 19 innen
strømselskap
51%
anbefaler
SkandiaEnergi

"Fornøyd med pris og service."

Omtale om SkandiaEnergi skrevet av Ronny for 10.07.2018 16.53

SkandiaEnergi har totalt 94 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med pris og service."
4 syns denne omtalen er nyttig

Je byttet til Skandiaenergi fra Trønderenergi-strøm i februar og har vært ganske overasket i forskjellen på prisen.

Hadde også spørsmål om noen ekstra avtaler jeg hadde ordnet med skandiaenergi og fikk lett kontakt med hyggelig kundeservice som gidde meg all informasjonen jeg trengte på forståelig måte.

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 08.54
Hei Ronny,

Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Bytt.no
"Fornøyd med pris og service." skrev Ronny om SkandiaEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med SkandiaEnergi?
Gjør som Ronny og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om SkandiaEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Abdikarim
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk seleskap"

Veldig bra kundeservice og en god avtale på spotpris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rett og slett scam"
4 syns denne omtalen er nyttig

Her bør myndighetene innblandes. Jeg klarte å la meg overtale til å bytte fra Glitre til Skandia Energi etter å ha snakket med en telefonselger. Etter mye mas på telefon fra Glitre om å bytte tilbake, og påstander om at Skandia var mye dyrere, bestemte jeg meg for å bytte tilbake til Glitre og legge det hele bak meg. Jeg byttet tilbake, og fikk plutselig en regning på 900kr+ av Skandia, i tillegg til en regning for samme måned av Glitre.

Jeg ringte Glitre for å finne ut av dette, og fikk beskjed av dem at jeg kun hadde vært kunde hos Skandia i 12 dager. Jeg fikk altså et relativt heftig straffegebyr på over 900kr fra Skandia, enda jeg meldte inn kansellering av abbonnementet allerede dagen etter. Sendte en lang mail til Skandia for å få oppklaring på gebyret, og har enda ikke fått svar en måned senere. Det kan da ikke være lovlig å gi ut slike arbitrære straffegebyr!? Håper noen saksøker dem for rubbel og bit.

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 20.47
Hei Thomas,

Her må det være noen misforståelser. Vi har IKKE bruddgebyr i den størrelsen du nevner. Som de fleste strømleverandører har vi et bruddgebyr fordi det påløper kostnader i forbindelse med oppstart og etablering av en ny kunde.

Hvorfor strømregningen ellers har beløpet du nevner er vanskelig å svare på. Rent generelt vil imidlertid strømregningen være et resultat av strømforbruket og strømprisen. I tillegg kan du ha fått gjennomfakturert nettleie. Det vil også synes på totalbeløpet.

Det beste hadde vært om du kontaktet vårt kundesenter, så kan vi gå gjennom fakturaen, og se om det er noen feil knyttet til den.

Til slutt, det stemmer vel ikke helt at Glitre er mye billigere enn oss. Alle deres avtaler har høyere månedspåslag enn vårt på kun kr 9,- pr mnd. Hos oss får du i tillegg Grønn og 100% fornybar energi sikret av opprinnelsesgarantier inkludert i prisen.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Wenche L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs strømleverandør!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri har jeg opplevd en mer rotete og useriøs aktør innen strømleveranse enn Skandia Energi. Fikk problemer med min måler, og måtte bytte like etter nyttår i år. Netteier regner ut at jeg har betalt for ca.13.000kwh for mye siden mai (altså iløpet av syv mnd). Både netteier og undertegnede gir beskjed til Skandia, og selvfølgelig forventer jeg å få tilbakebetalt "en god slump". Men akk sann, ikke hos Skandia Energi nei. Netteier ordner opp prompte, men etter x-antall tlf, mail til kundesenteret og mail til adm.dir, så klarer altså ikke Skandia å forstå at regnestykket skal være minus og ikke pluss. Gang på gang utover våren får jeg tilsendt regning på 2.200kr. Jeg ringer og mailer, men regningen kommer igjen og igjen. Da jeg til slutt bytter strømleverandør, får jeg en sluttfaktura på nesten 4.500kr (gjeldende fra 1.januar til 8.mai 2018). Fratrekket for 13.000kwh....?! Itillegg fikk jeg en sms 20.des 2017, hvor Skandia tilbyr "Fastpris". Fastpris for januar, februar og mars på 44.79øre/kwh. Regningen derimot viser:Januar 44,73, Februar 51,30, Mars 56,63. Også dette blir påpekt i mine x-antall henvendelser, men heller ikke dette klarer Skandia å forstå og regne ut, altså at jeg også her skal ha penger tilgode. Når jeg ringer kundeservice, så sier de at de skal sjekke ut og ringe meg tilbake. Ringer de tilbake...NEI. Svarer de på mailene.....NEI. Resultatet på min tid i Skandia Energi er en ekstrakostnad på flere tusen kroner. Så min oppfordring er, IKKE velg Skandia Energi! Det er mange energileverandører ute i markedet å velge mellom, velg ikke problemer og ekstrakostnader ved å benytte Skandia Energi!

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 18.34
Hei Wenche,

Vi registrerer at denne saken har flere sider, og det er viktig for oss at du som kunde skal bli fakturert riktig i forhold til nettleie og strøm.

Uten å ville imøtegå alle utsagnene dine her, så har vi hatt kontakt både via mail og telefon. Vi avventer nå en endelig bekreftelse fra Netteier i forhold til riktig forbruk, og når den foreligger vil vi kunne avslutte saken på riktig måte.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr kr. 490,- !!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min subjektivt oppsummering:
1) Når de ringer, de vil ikke snakke om pris på bruddgebyr
2) Jeg fikk ingen papir-avtale hverken inngang til «min» side første måned av
kontrakten
3) Langt telefon kø
4) 490 kr bruddgebyr – ganske høy pris etter min mening
5) Betalte 174 kr for strøm fra dem for 10 dager
6) Aldri mer

De ringte med med tilbud å bytte. Vanligvis hører jeg hva den andre sida sier og bestemme meg. De sa at de er billigste på markedet, alltid! De også sa at jeg vil spare minst 200,- per år. Men, at jeg må være en kunde for 9 måneder minst. Ok … Høres bra ut … De også snakket om 90 kr. Jeg har forstått at det er bruddgebyr. Så sa jeg at det er ganske dyrt, mens selger sa det er nesten ingen penger, det er bare 1 snus boks! Som småbarns mamma sa jeg, ja vel, kr 90 det er egentlig 3 pakker av bleier. På denne tidspunkt skulle jeg har lært at skandiaenergi har en forskjellig syn på penger … 90 kr er ingenting, vet du ...

Likevel, har inngått jeg til kontrakten. Det var slutten av mars 2018, rett før påske. I løpet av april (første 15 dager) fikk jeg ingen kontrakt på papir (brev), ingen inngang til nettside til å sjekke hva vi har avtalt på telefonen. Jeg ringte dem, ventet ganske lenge («vi har stor pågang …») til å høre at avtalen kommer etter 1. måned. Da blir jeg sint. Hva slags kunde-selger relasjon er dette???! Så sa jeg opp avtalen, når ringte meg den tidligere strømleverandør, som sa at skandiaenergi er jo billigste leverandør i løpet av sommer, men når vinteren kommer, pris går sky-høy! Det kunne være i slutten av april.

Første uka i juni! kom faktura fra skandiaenergi med rimelig pris på strøm, men med bruddgebyr på 490 kr, som i begynnelse av avtale var ikke sagt. Da ringte jeg dem igjen, ventet lenge «vi har stor pågang» … Rådgiver var snill og flink, lovet å undersøke saken. Så ringte hun tilbake etter et par timer og sa ja, dere snakket om kr 90 som gebyr. Men, det var ikke bruddgebyr, det var gebyr til å inngå til avtalen …

Hva skal bli bedre?
1) kommunikasjon med kunder på telefonen, på papir, på nettet....
2) ingen grunn å ha så stor gebyr

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 18.18
Hei Eva,

Vi legger oss flate. Her er det mye som har gått galt, og det skal det ikke gjøre. Vi tar innspillene dine på største alvor, og har allerede satt i gang tiltak for at dette ikke skal skje igjen.

En liten kommentar til slutt – din tidligere strømleverandør snakker ikke helt sant. Våre strømpriser følger spot-prisen på Nordpool. Det betyr at du får samme strømpris, som vi kjøper den inn for. Da er prisene lave på sommeren og høyere på vinteren, men det skyldes ikke våre påslag, for det er konstant kun kr 9,- pr måned hele året gjennom.

I tillegg får du Grønn og 100% fornybar strøm sikret med opprinnelsesgarantier inkludert i prisen. Det tar de fleste strømleverandører ekstra betalt for.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har totalt 94 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no