Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SkandiaEnergi
3.4
331 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
331 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#16 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 331 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
146
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri

Omtale av  Geir

Byttet fra fjordkraft til denne useriøse strømleverandøren. Måten deres produkt blir solgt på er helt kritisk dårlig. Selger løy/informerte ikke om bruddgebyr. Jeg var litt treg med å lese dokumentene som kom å posten, men når jeg først gjorde så jeg at det var et bruddgebyr. Jeg spurte i telefonen når avtalen ble inngått om det var noe som helt form skjulte kostnader. Noe det dyrt og hellig ble avkreftet. Siden SkandiaEnergi bevist lurte meg sendte jeg en Mail til de. Det som så skjer er ikke noe svar på Mail, men en jente som ringer meg og åpenbart er litt i ubalanse. Jeg spør om å få opptak av telefonsamtale hvor avtale ble inngått, dette skulle vise seg å være umulig å svare på, men jenta snakket som et lykkehjul om hvor seriøse SkandiaEnergi var. Jeg forteller henne videre at jeg føler meg lurt, da nærmest brøler hun i telefonen; ha en fin dag videre og legger på...! Kan ikke annet enn å le av denne behandlingen. Når du leser svarene fra SkandiaEnergi på bytt.no kan man jo lure. Er ikke mye anger å spore her heller. Jeg betalte bruddgebyr og glemmer hele saken. Har ingen respekt for firmaer som bruker «råselgere» til å selge deres produkter. Og enda mindre når det ikke er tegn til anger i ettertid heller. Dette er et firma som etter min mening bevist spekulerer i at folk betaler bruddgebyr og tjener ekstra penger på denne måten. Sendte min historie til Forbrukerrådet og fikk bekreftet at det hadde kommet mange klager.

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12:44

Hei Geir, Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss.Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Alle kunder informasjon når strømavtalen inngås. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. I forhold til Forbrukerrådet så kan vi ikke se å ha mottatt hverken klager eller henvendelser i forhold til denne saken eller noen andre saker. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fantastisk

Omtale av  Audun

Byttet til skandia for 2 mnd siden, har aldri betalt så lite som nå! Kundeservicen er også helt topp, og de holder det de lover. Synd det er bindingstid, fordi det skremmer bort uvitende personer som tror de skal bli ranet.

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12:43

Hei Audun. Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du er fornøyd og minner alltid på at vi har 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene du har bindingstid, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Bruddgebyr

Omtale av  Irritert K

Ingen advarsel om bruddgebyr, dette er meget uprofesjonelt av Skandia Energi

Ubehagelige selgere

Omtale av  Kristin

Blir ikke informert om bruddgebyr. Frekke og innpåslitne selgere. Dette er ikke måten å skaffe seg nye kunder på. Vik unna!!!!

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 12:11

Hei Kristin, Takk for din omtale her på bytt.no. Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss. Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Redelig og seriøst selskap!

Omtale av  Torgrim R

Har bare positiv erfaring med selskapet! Enkel faktura i nettbank, å penger tilbake hver måned!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Selger kontakter meg, jeg takker nei basert på negative omtaler her, selger slenger på røret

Omtale av  Vegard

Selger i SkandiaEnergi kontaktet meg vedr. bytte av strømleverandør i forrige uke. Jeg ønsket da skriftlig tilbud for å vurdere sammen med kona over helga. Leser meg opp på omtaler på bl.a. bytt.no og takker høflig nei pr. epost med basis i blandede omtaler på nett (bl.a. skjulte gebyrer, bruddgebyr, svak kundeservice). Jeg ber samtidig om ikke å bli oppringt, samt å bli slettet fra ringelister. Selger ringer meg likevel opp i dag og sier han ikke har sett eposten med svaret mitt (ok?), jeg forklarer da det samme pr. telefon. Selger slenger da på røret! Basert på denne erfaringen kan jeg derfor bekrefte at SkandiaEnergi fremstår som en useriøs aktør som bør unngås. De negative omtalene her er høyst sannsynlig reelle. Styr unna!

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 11:42

Hei Vegard, La oss ta kommentarene på Bytt.no, og andre sider først. Vi er opptatt av at alle våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er således ingen skjulte gebyr, alt dokumenteres. Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Når det gjelder din kontakt med oss, så beklager vi at den ikke var bedre. Vi arbeider hver dag for at all vår kundekontakt skal fremstå, så profesjonell som mulig. Vi er sikre på at du er godt ivaretatt av din nåværende strømleverandør, men skulle du i fremtiden ønske å få billig og grønn strøm, så håper vi du tar kontakt. Hilsen Lars SkandiaEnergi

Dyrt lureri

Omtale av  Christoffer R

Uoversiktlig og kjempedyrt. Hold dere unna folkens.

SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SkandiaEnergi mener

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR