Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SkandiaEnergi
3.4
331 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
331 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#16 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 331 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
146
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no

Meget bra

Omtale av  Markus

Kanskje den beste strømleverandøren jeg noensinne har hatt gleden av å ha. Mektig fornøyd med å både få grønn og billig strøm!

Svar fra SkandiaEnergi
28.02.2018 13:57

Hei Markus. Vi setter stor pris på din omtale her på bytt.no. Tusen takk! Vi er også glad i billig og grønn strøm. At du opplever svært god verdi for pengene er helt fantastisk. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forskudd på strøm

Omtale av  Hans N. F

Syntes ikke det er bra at jeg må betale på forskudd på strømmen jeg skal bruke. Har hatt Norges Energi og der betalte jeg kun for forbruke som ble brukt. Syntes ikke dette er riktig i 2018. Og strøm pris på 54,28 øre er dyrt syntes jeg. Flott at jeg får Nettleien på samme regning. Der betaler jeg kun for det som er brukt. Hvorfor må betale på forskudd ? Har også en liten leilighet på 28 kvm med en varme ovn og varmekabler på litt lunk på badet. Forbruk på 851 kWh på 1 mnd? Kan det være riktig?

Svar fra SkandiaEnergi
28.02.2018 17:33

Hei Hans N. F Takk for ditt innlegg på bytt.no. Vi har ikke forskuddsbetaling på strømmen, men estimert forbruk med etterskuddsvis betaling. Vi liker å kalle det for den gylne middelvei. Jeg skal forklare dette i detalj, mange lurer på akkurat det samme: Du som kunden betaler for månedens forventede strømforbruk helt i slutten av den samme måneden. I praksis har du som kunde allerede brukt strømmen i det fakturaen forfaller. Et eventuelt avvik mellom det forventede forbruket og det faktiske forbruket avregnes på neste faktura. På denne måten kan vi levere billig, grønn strøm til kundene våre, og utfordre de store leverandørene på pris og service! Det gir deg igjen verdi for pengene. Når det gjelder strømprisen, så er alle våre avtaler basert på Innkjøpspris. Det betyr at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Nå i kuldeperioden blir prisen på strøm høyere. Det er mange grunner til dette, men desverre ingenting vi som strømleverandør kan påvirke. Du som kunde kan til enhver tid se prisen på vår hjemmeside (https://www.skandiaenergi.no/dagens-priser/). Strømforbruket ditt måles det av din netteier. Om du ikke har automatisk måleravlesning anbefaler vi at du leser av måleren jevnlig. Da blir strømregningen mest korrekt. Vi kjenner til at varmekabler trekker mye strøm. La oss si at dine bruker 1000 watt per time. Står de på hele tiden i en måned, så tilsvarer det fort 700 til 800 kWh. Vi håper at svaret var nyttig, og takk for at du er kunde hos SkandiaEnergi - Billig strøm. Grønn strøm. Garantert! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Superfornøyd!

Omtale av  Eirik

Meget fornøyd kunde! Billig og ikke minst grønn strøm er utrolig viktig for meg og her får jeg i pose og sekk! Tenk på miljøet og få en større lommebok på kjøpet💥

Svar fra SkandiaEnergi
28.02.2018 17:32

Hei Eirik, Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med billig og grønn strøm. Som du skriver: "I pose og sekk". Hilsen Espen SkandiaEnergi

Opplyser ikke om bindingstid

Omtale av  Ø

Selgeren opplyste ikke om 9mnd binding ved telefonsalg. Ellerd bra priser.

Svar fra SkandiaEnergi
31.01.2018 15:39

Hei Ø. Takk for din omtale her på bytt.no. Når du blir kunde hos er vi opptatt av at du skal bli fornøyd. Det er derfor viktig at du som kunden mottar riktig og relevant informasjon. Det er mye å huske på når du bytter strømselskap, men vi jobber hele tiden for at du som kunde skal oppleve at det er enkelt og at regningen er billig hver eneste måned for strømmen. Om du opplever at så ikke er tilfelle denne gangen så må vi bare beklage dette, men husk at vi har 100 % fornøydhets garanti: «Er du ikke fornøyd etter ni måneder så får du selvfølgelig det avtalte beløpet tilbake. Ingen spørsmål eller kluss – pengene tilbake rett og slett.» Leser at du er fornøyd med både priser og kundeservice, og det takker vi for og slår oss litt på brystet samtidig. Vi som jobber i SkandiaEnergi møter opp på jobb hver eneste dag for at våre kunder skal få billig og grønn strøm. Garantert! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Grønn strøm er suverent, uten tillegg i prisen !

Omtale av  Kari

SkandiaEnergi leverer det de lover, har veldig god kundesupport og presise fakturaer.

Svar fra SkandiaEnergi
30.01.2018 15:55

Hei Kari, Tusen takk for positiv omtale her på bytt.no. Det er viktig for oss å holde ord. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Pristak på 41 øre!

Omtale av  Cato

Avtalen jeg inngikk inneholdt et pristak på 41 øre pr/kwh. Denne avtalen kom istand tidlig høst 2017. Rett før jul får jeg plutselig en mail fra SkandiaEnergi om å fryse strømprisen på 46 øre?! Hadde ikke jeg allerede et pristak? Lureri? Nå har jeg byttet til Fjordkraft. Fornøydgarantien hos SkandiaEnergi gir meg vel penger tilbake. Det lovet de meg også. Eller? Cato H*

Svar fra SkandiaEnergi
29.01.2018 08:58

Hei Cato H. Tusen takk for din melding her på bytt.no. Det er slik vi kan bli bedre. Her må det være en misforståelse. SkandiaEnergi har ikke fastpris på noen av våre avtaler, og vi har ikke hatt noen fastpriskampanje i høst. Vi er opptatt av billig, grønn strøm, derfor er alle våre avtaler med innkjøpspris. Du som kunde kan til enhver tid se prisen på vår hjemmeside (https://www.skandiaenergi.no/dagens-priser/). For eksempel er prisen i dag 38.83 øre/kWh i Sør-Norge. (26.01.2018 klokken 13:00) Informasjonen som ble sendt ut på mail gjelder tjenesten Pristak. En del kunder hos oss har dette produkt. Det er en trygghet når prisen stiger. For oss en smart løsning som beskytter mot høye vinterpriser og strømkriser. Vi overvåker markedet for deg på daglig basis – og når vi ser at det bygger opp til risiko for høye priser eller strømkriser, gir vi deg en fastpris for den utsatte perioden. Når du får en slik fastpris sender vi deg en SMS eller mail, slik at du er oppdatert, men du velger selv om du vil benytte deg av tjenesten. Når det gjelder ”100% fornøyd” - garantien, så får du selvfølgelig det avtalte beløpet tilbake. Ingen spørsmål og ikke noe kluss – bare pengene tilbake! Du skriver at du har byttet til Fjordkraft, men du skal vite at du er velkommen tilbake til SkandiaEnergi når som helst om du også vil ha grønn strøm til kroner 0,-. Billig Strøm. Grønn strøm. Garantert! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Tar seg betalt for strømbrudd

Omtale av  Maria

Kundeservice er grei, dem er snill og behjelpelig men forteller at nettsiden dems ikke var blitt oppdatert i forhold til prisene, etter jeg hadde søkt på Elskling og fikk en helt annen pris + at det stå en annen pris når jeg logget meg inn som kunde en det stå på fremsiden dems. Vi har hatt en veldig høy strømregning de siste månedene og har opplevd flere strømbrudd der Skandiaenergi beregner strøm selv om vi var helt uten strøm i flere timer. Syns kanskje ikke at det er helt greit!

Svar fra SkandiaEnergi
21.01.2018 20:13

Hei Maria. Det er leit å høre at du har hatt problemer med flere strømbrudd. Det er ditt lokale nettselskap, som har ansvaret for at strømmen leveres, og ditt krav i forhold til strømbrudd må derfor rettes mot dem. Nettselskapet har også ansvaret for å levere målerstand til oss som strømselskap, slik at fakturaen fra oss blir riktig. Når du mener at målerstanden er feil i forbindelse med strømbruddene, så må du klage dette inn til nettselskapet. I følge NVE kan strømkunder som opplever strømavbrudd med varighet på over 12 timer kreve kompensasjon fra nettselskapet. Et slikt krav retter du skriftlig, og vi anbefaler e-post. Husk også at det må sendes i rimelig tid med dato for strømbrudd og adresse. Noen netteiere har egne nettsider hvor du kan rette et slikt krav. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med Kundeservice. Dagens innkjøpspriser skal normalt oppdaterte seg fortløpende på våre hjemmesider. Vi har opplevd noe heng i systemet de siste dagene, men vi ser at det går som normalt nå. Det er viktig for oss å levere billig strøm, og vi tar gjerne en gjennomgang av ditt forbruk og priser om du ønsker dette. Ta kontakt og referer til innlegget her på bytt.no. Husk at vi har 100 % fornøyd garanti, er du ikke ett hundre prosent fornøyd så får du hele påslaget vårt tilbake. Ingen spørsmål – pengene tilbake rett og slett. Hilsen Lars SkandiaEnergi

SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SkandiaEnergi mener

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR