Meny

Tinde Energi omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 104 innen
strømselskap
19%
anbefaler
Tinde Energi

"Fikk tilbud på dør!!"

Omtale om Tinde Energi skrevet av Simen for 28.10.2020 09.34

Tinde Energi har totalt 60 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tinde Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fikk tilbud på dør!!"

Fikk en hyggelig selger på døra som ga meg 2 måneder med gratis strøm. Produktet virker bra og jeg gleder meg til en lavere strøm regning!!

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 11.09
Hei Simen,

Så hyggelig med positiv tilbakemelding! Jeg har videresendt den til avdelingen og de blir nok veldig glade for at du har tatt deg tid til å skrive om dem. Vi takker for det og ønsker deg en fin dag videre.

Hilsen Tinde Energi v/Malin
Bytt.no
"Fikk tilbud på dør!!" skrev Simen om Tinde Energi

Har du en tilsvarende erfaring med Tinde Energi?
Gjør som Simen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Tinde Energi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har nå brukt tinde energi i et år og er superfornøyd! Aldri før fått så lave regninger. Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Løgn og bedrag: Uforskammet foretningspraksis"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg pleier aldri å skrive negative omtaler om selskaper, men etter å ha opplevd mitt livs verste forsøk på salg (egentlig bedrageri) velger jeg å dele min opplevelse med Tinde Energi for å forhindre at andre kan sitte igjen med følelsen av å ha blitt lurt. Ble ringt opp og fortalt at min mailadresse var blitt trukket ut som vinneren av en konkurranse med 2 måneders gratis strømregning i premie. Da jeg spurte om hvilken konkurranse dette gjaldt, sa vedkommende at det en i regi av "Bø i Sommerland". Svarte med at jeg aldri hverken har vært i Bø i Sommerland eller meldt meg på en slik konkurranse, og det var da tydelig at selgeren ble tatt på sengen. Vedkommende klarte ikke å forklare hvilken konkurranse det gjaldt og mumlet så videre at "nei, det var egentlig en konkurranse i REGI av Tinde Energi..." og at det var en konkurranse på nett... Hen spurte også om hvilken strømleverandør jeg hadde, og jeg svarte Fjordkraft. Dersom jeg takket ja til premien, skulle de betale Fjordkraft for mine strømregninger ut året og så sende meg faktura for de to månedene med HALV PRIS. Altså, hen begynte salgspitchen med å si at jeg hadde VUNNET GRATIS STRØM og, etter et par minutter med dialog, gikk hen over til å si at Tinde Energi ville dekke 50% av strømutgiftene mine hos Fjordkraft ut året. Jeg ble også løyet til og fortalt at jeg ikke trengte å avbestille eller melde meg av noe som helst etter de to månedene med strøm til halv pris. Fullstending villendene markedsføring, for jeg ble for Guds skyld ikke informert om at jeg ville ha innngått en avtale med Tinde Energi og gått VEKK fra strømavtalen min med Fjordkraft, hadde jeg takket ja til "tilbudet" (tidligere PREMIE). Misvisende forsøk på salg!!! Bør klages inn! STYR UNNA. De klarer sikkert å lure med seg eldre personer med denne uforskammede foretningspraksisen!

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 10.24
Hei Alex,

Oppførselen du beskriver her er helt uakseptabel fra vår side og vi skal mer enn gjerne ta dette direkte med selgeren det gjelder. For å finne frem til det ønsker vi gjerne at du tar kontakt med kundeservice på 321 78 090 eller post@tindeenergi.no, så kan vi fortsette dialogen og få informasjonen vi trenger der. Vi beklager at du fikk denne opplevelsen med en selger som representerer, og vi ønsker å ta tak i det slik at den aktuelle selgeren får konsekvenser for dette er ikke akseptabelt.

Hilsen Tinde Energi v/Malin
Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Liksom 1 av 20 som "vant" en konkurranse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt som den heldige vinneren av en konkurranse. Det stemmer at jeg har deltatt i en konkurranse om å vinne gavekort på IKEA, sponset av Tinde. Nå hadde jeg ikke vunnet gavekortet på IKEA, men var 1 av 20 heldige som kunne få gratis strøm i 2 måneder.. Litt sært å vinne noe jeg ikke har bedt om, men ser jo av alle omtaler under at det tydeligvis er et av Tinde sine salgstriks å utpeke personer som vinnere. Kan ikke forstå at dette skal være lovlig markedsføring. Uansett, selgeren sa at jeg ikke måtte bytte strømleverandør siden de har samarbeid med Lyse. Etter mange ord og gratulasjoner fikk jeg mot slutten av samtalen med meg at dette kostet 79kr/mnd og at det var snakk om en 12 mnd avtale, med bruddgebyr. Jeg skulle få en sms jeg bekreftet å motta premien min på, og jeg spurte om den inneholdt avtalevilkår som jeg selvfølgelig vil lese gjennom før jeg aksepterer noe. Fikk sms og ny telefon etter 30 sekunder. Noen som ikke ønsker at nye kunder leser gjennom vilkårene? I den nye samtalen var gevinsten min gått fra 2mnd gratis strøm, til 2mnd strøm med halv pris. Fort gjort å glemme seg når de har så mange "premievinnere". Dette opplevdes veldig useriøst. Og hvis jeg på et senere tidspunkt skal vurdere å bytte strømleverandør er Tinde nå nederst på listen. Med mindre jeg da plutselig vinner gavekortet på IKEA, som jeg faktisk har meldt interesse for ;)

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 10.23
Hei Kristine,

Våre eksterne selgere ringer opp alle som melder seg på våre konkurranser for å tilby en god strømavtale, men vi ønsker ikke at de skal fremstille det slik du har opplevd her. Vi har tidligere hatt en kampanje med to måneders gratis strøm som nå er redusert til halv pris i tilsvarende periode, men det unnskylder ikke selgers feil uavhengig av om det var en glipp eller intensjonelt. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen, og vi vil definitivt ta dette videre til selgerne. Om du ønsker å dele mer om din opplevelse eller hjelpe oss å finne frem til selgeren som kontaktet deg kan du gjerne gi kundeservice en lyd på 321 78 090 eller post@kundeservice.no.

Hilsen Tinde Energi v/Malin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Styr unna"

Selgere ringer uhemmet til alle døgnets tider og i tillegg får du titalls spam-mails daglig fra dette useriøse firmaet

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 10.03
Hei Magnus,

Såvidt vi er klare over skal problemstillingene du henviser til ha roet seg, vi har tatt opp saken med både vårt eksterne salgsbyrå og distributøren av e-poster. Skulle du fortsatt oppleve hyppige oppringinger eller e-poster ber vi deg kontakte kundeservice på 321 78 090 eller post@tindeenergi.no for hjelp.

Hilsen Tinde Energi v/Malin
Tinde Energi har totalt 60 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR