Meny

Boliglån fra Danske Bank

Alle boliglån
Bytt til Danske Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
50%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
RENTETYPE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån Ung
Danske Bank
Eksempelrente: Nominell rente 4,20%, Effektiv rente 4,35% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 251 654 kr, totalt: 3 251 654 kr
187 omtaler
4,35%
eff. rente
10 839 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 4,20%, Effektiv rente 4,35% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 251 654 kr, totalt: 3 251 654 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån
Danske Bank
Eksempelrente: Nominell rente 4,45%, Effektiv rente 4,61% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 335 990 kr, totalt: 3 335 990 kr
187 omtaler
4,61%
eff. rente
11 120 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 4,45%, Effektiv rente 4,61% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 335 990 kr, totalt: 3 335 990 kr.
Ikke samarbeid
Boligkreditt inntil 60%
Danske Bank
Eksempelrente: Nominell rente 4,55%, Effektiv rente 4,73% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 374 546 kr, totalt: 3 374 546 kr
187 omtaler
4,73%
eff. rente
11 248 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 4,55%, Effektiv rente 4,73% lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 374 546 kr, totalt: 3 374 546 kr.
Ikke samarbeid
Danske Bank omtaler og erfaringer
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
116
av 117 innen
dagligbank
20%
anbefaler
Danske Bank
Fredelig
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Byråkratisk og ubehagelig bank"

Etter å ha fått store bøter for brudd på norske hvitvaskingsregler, samt enorme bøter for tilsvarende i Estland, virker Danske Bank desperat og nevrotisk i å skulle ha detaljert innsyn i kundenes økonomi. Finn en annen bank om du ikke har lyst på byråkratiske, distanserte saksbehandlere som helst vil vite alt om deg. Gjennom 50 år som bankkunde har jeg aldri hatt et så komplisert og ubehagelig kundeforhold til en bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Blir rasende bare av tanken"

Denne banken gir jo rent blanke i kundene sine. Ved to anledninger har jeg bedt om rådgivning ifm finansieringsbevis. Begge ganger har det tatt to uker før jeg får beskjed om at det tar fra 6-8 uker på grunn av "unormalt stor pågang". Jeg hørte aldri mer fra dem. Hva skal man med en bank man ikke kan få rådgivning av? Når jeg ringer danske bank tar det 30 minutter å få svar. Når jeg ringer dnb tar det ett minutt. Jeg har egen kontaktperson i DNB. Ja det koster litt mer, men da får man i hvertfall noe for penga. Jeg kommer aldri tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og umulig å få kontakt med."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har ikke ord forbi beskrive hvor elendig vi er behandlet av Danske bank. Dere er umulige å få kontakt med og dere skyter fra hoften uten å være i kontakt med kunden.

Øivind R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Redusert kundevennlighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fra én dag til den neste økte vår kostnad med rammelån innenfor 45 % boligverdi fra 0 kr til 40.000 kr i året. Sli behandler de gamle trofaste kunder med god økonomi for å tilby unge kunder (Må være tilsluttet en akademikerfagforening...!?) med usikker økonomi bedre rentebetingelser. Keep away!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Danskebank tok tilsyn på min konto hos en annen bank uten min tilatelse"
4 syns denne omtalen er nyttig

Den verste bank jeg har sett i mitt liv. Jeg har koblet en annen bankskonto til danskebank for et stund siden men etter et kort tid ombestemt meg og jeg er 110% sikkert at jeg har avsluttet det. Nylig fikk jeg forbruks lån på min sparebank konto og etter et kort tid danskebank kom til spm til meg og lurte på hvor den summen kommer fra!!! Jeg ble sjokkert og forbannet. Det føltes ekkelt. Følt meg å bli overvåkt. Ringte flere ganger og hun som holder på saken giddet ikke å kontakte meg tilbake vare stilt spm på nytt på nett bank. Så jeg avsluttet alt hos dem. Anbefaler alle å unngå den banken jer som holder på en del shady aktiviteter. Jeg er medlem på legeforening anbefaler alle kolleger og alle andre avslutte medlemskap på denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe dårlig service, ingen tid til kunder, eneste mulig kontakt er via chat. Da jeg prøvde å komme i kontakt med saksbehandler fikk jeg beskjed at de ringte meg og at det var merkelig at jeg har ingen tapt anrop !? Tror at det er for mye hjemmekontor og at folk gidder ikke å se på folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Nordens verste bank"
8 syns denne omtalen er nyttig

Når danskebank sier du får svar innen 2 dager så kan du gange det med 10. holder aldri avtaler, svarer aldri finansierings til tiden DE SELV setter. Misset to gode boligkjøp pga denne møkkabanken. Saksbehandlere er på jobb for å være på jobb. Gud forby hvis du har et spørsmål hvor de faktisk må aktivere hjerneceller. Absolutt ingenting bra med denne banken. Hatt dem i 3 år, og selv som tekna medlem er service så dårlig at jeg faktisk velger å slippe medlemskapet hos dem, da kan du/dere tenke dere hvor på bånn de må ha prestert.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ingen vits i å bli kunde her"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er ingenting som fungerer i denne banken lenger. Kundeservice svarer ikke, uansett kanal. Lånesøknader tar 13-15 uker å behandle. Siste finansieringsbeviset jeg fikk var gyldig i 12 uker... De prøver å komme seg ut av privatmarkedet på en måte som er ubekvem for brukerne, så det er like greit å bare styre unna denne banken. Takk for meg etter 16 år som kunde.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR