Meny

Boliglån fra Danske Bank

Alle boliglån
Bytt til Danske Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån inntil 80%
Danske Bank
86 omtaler
2,22%
eff. rente
12 996 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Danske Bank omtaler og erfaringer
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
108
av 111 innen
bank
33%
anbefaler
Danske Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Jeg har nå vært kunde i danske bank i 5 år, hovedsaklig på grunn av akademikeravtalen. Men etter mine siste erfaringer, betaler jeg gladelig en høyere rente for bedre kundeservice! Etter at jeg kontaktet Danske bank, tok det TRE uker med å få et møte med banken ang boliglån. På grunn av lav EK, fikk vi innvilget litt lavere lån enn det vi hadde håpet på. Da drømmeleiligheten dukket opp en uke etterpå til en litt høyere pris, klarte vi å skrape sammen den ekstra egenkapitalen vi haddeog kontaktet rådgiveren for å øke finansieringsbeviset. Men rådgiveren var umulig å få tak i. Etter å sendt melding i nettbanken og e-post, uten å få svar på en uke, forsøktejeg å ringe kundeservice. Etter 2 timer på vent, ga jeg opp. Jeg forsøkte da chat-funksjonen i nettbanken, hvor jeg etter hvert fikk svar. Jeg fortalte problemet mitt og dama på chat skulle få rådgiveren til å kontakte meg. 3 timer senere får jeg en melding i nettbanken fra rådgiveren om at han skal se på saken og komme med en tilbakemelding på torsdag. I dag er det tirsdag (!) og jeg har fortsatt ikke fått svar. Jeg har gitt opp hele greia og tok i dag kontakt med DNB som gledelig ville gi meg både boliglån og en fin rente :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nettbank fra det forrige årtusen"

Det eneste positive er renten, men snart er heller ikke det nok. For hver gang jeg går inn i nettbanken vokser min mistillit til nye høyder, det er så ufattelig dårlige løsninger!! Det er faktisk verdt å betale mer for å slippe å kjenne på det sinne som kommer hver gang jeg er inne i nettbanken.

Svar fra Danske Bank
21.09.2020 10.56
Hei, Kari.

Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fryktelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg flyttet boliglånet til danske bank grunnet lav rente gjennom Tekna sin avtale. Det fungerer, renten er lav. Men vi tok omsider avgjørelsen å bytte bolig, og der begynte problemene. På 4 uker har ikke danske bank klart å ferdigstille et finansieringsbevis, noe som min lokale bank klarte på en ettermiddag. Det viser seg også at Danske Bank har tatt alt av verdier som sikring, selv fritidseiendommen vår som i utgangspunktet er nedbetalt. Vår lokale bank kan ikke ferdigstille finansieringsbeviset før heftelsen på fritidsboligen er slettet. Enkel sak å rette opp ifølge min lokale bank, men selv om jeg ringt hver dag den siste uken så klarer ikke danske bank å få seg til å slette den heftelsen. Kundeservice på telefon lover hver dag å ordne opp og gi oss bekreftelse på at heftelsen er slettet, men dagene går uten at vi hører fra dem. Vi har funnet drømmeboligen vår, har vært på visning og har veldig lyst å legge inn bud men må vente til Danske Bank klart å få slettet en heftelse slik at vi får vår lokale bank med på laget. Fryktelig, fryktelig kundebehandling. Det virker som at vi må gå rettens vei for å tvinge danske bank til å ordne opp i dette.

Svar fra Danske Bank
23.09.2020 08.43
Hei, Johan.

Fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får gjennom Tekna avtalen. Vi må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vi kan naturlig nok ikke si noe om din spesifikke situasjon her, men din tilbakemelding vil bli tatt med videre internt. Vi setter pris på om du kan ta kontakt med oss per telefon slik at vi kan få undersøkt saken din. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank og mobilbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste positive med denne banken er rentebetingelsene. Resten er forferdelig. Nettbank og mobilbank er uoversiktlig og tungvint. Copy/paste på mobil går ikke, den takler heller ikke punktum, scanning av faktura fungerer ikke. At man ikke kan hente frem fakturabilde fra bildearkiv er jo utrolig. Virkelig, i 2020 ?? Efaktura som er godkjent men ikke betalt pga manglende dekning bare forsvinner når det er dekning på konto dagen etter ? Sparebanken og Sbanken slår dere ned i støvlene. Skjerp dere ! Jeg skriver denne meldingen i håp om at Danske Bank ordner opp i dette. Tilsynelatende gjør de ingenting med problemene !

Svar fra Danske Bank
31.08.2020 11.32
Hei, Vidar

Det er fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under utvikling og vi håper du vil bli mer fornøyd etterhvert. Vi setter pris på din konkrete tilbakemelding og vil ta den med videre. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har kun Danske Bank på grunn av veldig gunstig rente med akademikerne. Nettbanken er elendig på alle måter. Må bruke passord på bankid på alt. Har ikke bank id på mobil. Støtter ikke vipps. Har hatt DnB eika og Gjensidige tidligere og alle er milevis foran på de digitale løsningene.

Svar fra Danske Bank
31.08.2020 08.34
Hei, T.V

Takk for din tilbakemelding. Fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med nettbanken. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Vi understøtter ikke BankID på mobil. For å omgå dette kreves det at du har en BankID med personlig passord utstedt fra samme bank. Det er fullt mulig som Danske Bank kunde å benytte seg av Vipps. Opplever du problemer med dette er det fint om du tar kontakt med oss. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite smooth bankbytte, dårlig nettbank."

Jeg byttet fra DNB til Danske for 2-3 måneder siden pga gunstig rente via fagforening. Mitt råd til alle dere som vurderer: gjør det hvis du trenger pengene, men vær klar over at man får det man betaler for. Det er lange ventelister hos Danske (jeg ventet 2 mnd), nettbanken er irriterende å bruke, ekstremt lite intuitiv og frusterende. Jeg angrer hver gang jeg må inn i nettbanken å gjøre noe. Håper virkelig dette er noe det jobbes med. Bankbytteskjema ble utfylt og alle e-fakturaer og avtalegiroer skulle overføres automatisk. Nå renner papirregninger og meldinger om purringer inn til meg fra aktører som jeg tidligere hadde avtalegiro på. Dette får man ingen beskjed om fra Danske, så nå lurer jeg på hvilke andre fakturaer som forfaller mens jeg tror alt er i orden. Jeg blir kastet ut av nettbanken i det jeg skal godkjenne fakturaene jeg har lagt inn manuelt, og klarer ikke å finne noen oversikt over fremtidige betalinger. Nettbanken tar ikke kontonummer som skrives med punktum (da må man punsje inn tallene manuelt, og sjansen for feil øker), velger automatisk kredittkort som betalingskonto, velger automatisk dato hvor frist for overføring har gått, for så å gi feilmelding etterpå. Når det er sagt, Danske har virkelig gode vilkår om man har foreningsavtale - det er absolutt penger å spare om man ikke bryr seg om tekniske løsninger og kundeservice.

Svar fra Danske Bank
26.08.2020 16.04
Hei, Linn.

Takk for din ærlige tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med en del funksjoner. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger.

Når det kommer til AvtaleGiro kan det være litt utfordrende i en bankbytte prosess. Det kan ta inntil 45 virkedager før avtalegiro blir aktiv hos betalingsmottaker. Her må vi bare beklage hvis du ikke har fått nok informasjon om hvordan det fungerer i en slik prosess. Etter nye PSD 2 regler som er nytt EU-regelverk blir man logget ut av nettbanken etter 5 inaktive minutter. Angående fremtidige betalinger finner du disse ved å trykke på kontoen betalingen skal gå fra og deretter trykke "fremtidige". Om det er noe mer vi kan bistå med så ta gjerne kontakt med oss på telefon så skal vi gjøre det vi kan for å gjøre deg fornøyd. /Wayra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kunden er ute av Fokus ..."

Jeg var kunde i Fokus og fikk oppfølging og hadde en kontaktperson å konferere med. Så kom Den danske og overtok. Det gikk nedover og spesielt de siste par år har vært lite bra. Jeg svarte på et skjema om kundetilfredshet som endte med «Kan vi ringe deg?» - Ja, jeg venter ennå etter 6 uker. En forespørsel om en mindre justering - utfra en vanskelig personlig situasjon - av et ganske lite boliglån ble ikke fulgt opp. Senere gjentok jeg spørsmålet om et enda mindre beløp - da kom det krav om dokumentasjon som vedkommende med største letthet kunne slått opp selv. Da sviktet min tillit til kundeservicen. Oppfølging kan bli MYE bedre. Hva som ER bra: den nye versjonen av nettbanken!

Svar fra Danske Bank
26.08.2020 16.04
Hei, Robert
Vi setter pris på din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder.

Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn normalt for tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi kan naturlig nok ikke gå inn på ditt spesifike tilfelle her, så vi vet ikke årsaken til at du ikke er blitt fulgt opp. Når det gjelder dokumentasjon er vi pliktig til å innhente ny hvis det skal tas en ny vurdering. Ta gjerne kontakt med oss per telefon hvis du har andre konkrete spørsmål. / Wayra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skremmende dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøver å bytte lånet til Danske Bank pga. Akademikerne avtale. De insisterer på at jeg må snakke med en rådgiver og setter opp samtale nesten 2 måneder frem i tid. "VIP Kundeservice" svarer ikke på telefon en dag. To dager senere tok det 37 minutter å komme gjennom på telefon. Jeg kunne like gjerne ikke ringt, det var null hjelp å få. De er dobbelt så dyre som DnB på depositumskonto. Nettsidene deres er elendige, klarer ikke engang å lage en "Bli Kunde" lenke. Jeg håper Akademikerne bytter til noen som vet hvordan man behandler kunder.

Svar fra Danske Bank
20.08.2020 14.23
Hei,

Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss.Vi opplever større pågang enn ønsket for tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre. Håper likevel du finner kvaliteter som gjør at du ønsker å bli kunde av oss. / Thea
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR