Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Bulder
4.2
1 425 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
1 425 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#4
Utmerket
Bulder er rangert
#4 av 118 dagligbanker
80%
Utmerket
80% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 425 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
891
218
86
78
152
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kan ikke flytte lånet

Omtale av  Thomas S

Feilmelding «Vi klarer dessverre ikke å tilby deg flytting av lån.» - uten noen form for forklaring. Elendig brukeropplevelse - aksepterer at jeg ikke får lån, det er veldig lite å eventuelt spare ved å flytte - men det hadde vært fint med noe mer enn «Computer says no!» (Bra med selvbetjening, og renter uten trynefaktor)

Svar fra Bulder
19.04.2022 14:46

Hei Thomas Enig i at dette er en upresis og dårlig feilmelding å få. Vi har mange ulike avlagsmeldinger som er laget nettopp for å gi søkeren en så tydelig tilbakemelding som mulig. Men i noen tilfeller er ikke dette mulig, og da får man en utydelig melding som den du fikk. Om du tar kontakt med support-avdelingen vår kan de mest sannsynlig gi deg en bedre forklaring på hvorfor du fikk avlsag. Bra å høre at du er med oss på at selvbetjening og rente uten trynefaktor er en god ting! Hilsen alle oss i Bulder :)

Super app, supert system, men litt tungvint utenfor "rammen"

Omtale av  Kalle F

Du bør helst være lønnsmottaker, ikke eie eget selskap og ihvertfall ikke ha avvikende lønn... tungvint prosess med boliglån hvis du faller utenfor rammene som er definert.

Svar fra Bulder
22.04.2022 13:58

Hei Kalle, Strålende å høre at du liker appen vår😎 Du har rett i at boliglånet vårt passer best for de med en økonomi som passer innenfor noen gitte rammer. Det har å gjøre med at søknadsprosessen vår er heldigital, med noe mindre rom for manuell saksbehandling enn du vil finne i typiske rådgivningsbanker. Hilsen alle oss i Bulder

Rask saksgang

Omtale av  Chuong

Enkel å forholde seg til. Ikke mye reklame og konkret.

Svar fra Bulder
22.04.2022 13:58

Hei Chuong, Så bra å høre at du er fornøyd😎 Tusen takk for fin tilbakemelding. Hilsen alle oss i Bulder

En innovativ bank med smarte løsninger👍

Omtale av  Arvid J

Jeg har vert med Bulder fra starten og har bare gode opplevelser med denne innovative banken👍

Svar fra Bulder
22.04.2022 13:58

Hei Arvid, Det er ekstra stas for oss når vi får skryt fra dere som har vært med helt fra starten😎 Vi skal jobbe hardt for å fortsette å gi deg gode Bulder-opplevelser fremover! Ha en strålende dag videre! Hilsen alle oss i Bulder

Oversiktlig og enkelt

Omtale av  Ole J

Meget enkel flytteprosess og en utrolig brukervennlig app som gir meg god oversikt over kontoer, fordeler boligverdi og lån, samt mange andre ting.

Svar fra Bulder
22.04.2022 13:58

Hei Ole, Strålende å høre at du er fornøyd med både appen og boliglånet😎 Vi jobber hardt for at det skal være raskt og enkelt å bli kunde og å være kunde. Takk for fin tilbakemelding! Hilsen oss i Bulder

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

God bank med innloggingsproblem

Omtale av  Terje S

Min erfaring er frå Sbanken. Styrken til nettbanken er nettsidene som så langt ingen som eg veit om matcher. Nettsidene til Bulder krev ein del reorientering, men er alt i alt ganske god. Eit stort minus er mangel på PC-applikasjon. Hovedproblemet er likevel innlogginga hovedsakleg biometriske metodar. Om ein ikkje har mobilkamera med kravet på tryggleik, må ein bruke fingeravtrykk. Det er ein altfor utrygg metode til at eg kan satse på Bulder Bank som einaste bank. Det er utrygt på den måten at at det svikter i for mange samanhengar, dvs, eg greier ikkje å logge meg inn i banken. Konklusjon: Renter på lån og sparing er veldig gode. Nettsidene er akseptable/gode, men vil bli betre etterkvart. Innloggingsmetoden gjer banken uaktuell som einaste bank til kritisk bruk.

Svar fra Bulder
19.04.2022 15:01

Hei Terje Takk for feedback! Nettsidene våre er i kontstant forbetring, kalibrert etter kundetilbakemeldingar og målingar. Det er bra å høyre du har trua på at dei blir betre, om du ikkje synes dei er gode nok for deg i dag. Grunnen til at me brukar biometri som innlogging i Bulder-appen handlar om kor kjapt det går og kor sikkert det er. Du kan lese meir om det her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Skjønar at det er frustrerande om du ikkje får til å logge inn. Slik skal det ikkje vera. Har du forsøkt å registrere fingeravtrykket ditt på nytt? Ein vanlig ting me ser hos kundar er at dei gjerne holder fingeren i en annan vinkel når dei registrerer fingeravtrykk enn det dei gjer når dei faktisk brukar fingeravtrykket. Det kan føre til at telefonen ikkje kjenner det igjen slik du beskriv. Ikkje sikkert dette gjeldt deg, men forsøk å holde telefonen i så naturlig stilling som mogleg når du registrerer fingeravtrykket ditt for bruk på telefonen. Helsing alle oss i Bulder :)

Villendende markedsføring

Omtale av  Gui

i følge reklamen, kan man åpne en sparekonto med 'Ingen bindingstid eller krav om annet produkt'. Problemet er at for å bli kunde, må man først akseptere en startpakke med 2 brukskontoer + et visa kort. Så måtte jeg ta kontakt med Chat i appen til kunderservice for å avslutte kortet som jeg ikke ville ha, og det de gjorde var å avslutte kontoen min. Jeg velger en annen bank...

Ikke en bank for ektefeller som har særeie

Omtale av  Ken O. E

Vi er gift og kona har hus, jeg leilighet. Vi har særeie og hver sin økonomi. Kan ikke flytte lånet mitt fra S.Banken uten at kona blir medlånetaker! Lånet mitt er på 2 mill, leiligheten' har takst på 7,5 mill. så trenger ingen "kausjonist" Kort og godt helt elendig Bulder Bank!

Upersonlig bank, useriøs !

Omtale av  Torben M

Egentlig skulle jeg bare plassere et høyere beløp på en høyrente sparekonto i disse «urolige tider» på aksjemarkedet. Valgte Bulder bank da renten var høyest per dd. med frie uttak. Ble tvunget til å opprette vanlig konto også - og bankkort til ene kontoen. Egentlig ikke tenkt å flytte lånet fra DNB… men valgte å legge inn søknad for å sjekke hva Bulder Bank kan tilby. Morgenen etter email i innboksen med klart avslag - og beskjed om at vår økonomi er for dårlig til lånet ! Vi har svært god økonomi, ingen billån, utbetalt betalt hytte osv. Det er første gang med avslag for vår del - og uten at banken kontakter oss først, ingen nærmere forklaring. Dette virket ekstremt useriøst, og jeg kan ut fra denne erfaring ikke anbefale å bruke tid på lånsøknad i denne bank. Uansett setter vi inn på høyrentekontoen. Nå den opprettet, og pengene på vei - men bare til noe bedre viser seg. Resten kan Bulder Bank holde for seg selv. Konklusjon: upersonlig bank- med alt for mange emoji’s og for lite seriøsitet. Finn på noe annet !

Uoversiktelig

Omtale av  Bernt

Hadde virkelig lyst til å like Bulder, men dette ble for uoversiktlig for meg. Klarte ikke å finne igjen en efaktura jeg godkjente og slet med å finne frem mellom unyttige tips og forslag til det jeg ønsket å finne, f.eks. en forfallsoversikt eller informasjon om det er mulighet med IPS-sparing i Bulder. Det at alt måtte gjøres via mobilen gjorde det trolig mer vanskelig å finne informasjon enn på en datamaskin. Mulig Bulder er hipt blant tenåringer men for meg fungerte dette svært dårlig, så nå må jeg finne et annet alternativ til DnB/Sbanken.

Svar fra Bulder
07.04.2022 14:52

Hei Bernt! Takk for tilbakemeldingen din. Det er riktig at Bulder nok ikke passer for alle. Men det skal være enkelt å finne frem til det man trenger. Derfor er det veldig nyttig med tilbakemelding som dette. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Vi skal se på innspillene dine med en gang. Hilsen alle oss i Bulder

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bra med ren Mobilbank. En del mangler.

Omtale av  Sindre

Bulder er vel mer en "nyfødt" bank pr dags dato, og det merkes. Som flyktning fra Sbanken/DNB var det dog en kraftig nedgradering. Nå har jeg prøvd banken i noen uker. Appen og banken generelt er dog veldig ribbet til det essensielle. Betale regninger, overføre.. Slike ting. Den mangler en del essensielle ting: -Har ikke Bank ID (Er straks på plass da) -Har ikke Fond -Har ikke Web basert brukegrensesnitt (KUN app) iPad appen i Mac OS er fryktelig buggy. På android blir jeg ofte kastet ut til startsiden hvor jeg må legitimere meg med Bank ID igjen og godkjenne alt før jeg kommer tilbake til hovedsiden hvor nå alt av moduler er tilbake som jeg må fjerne. Skjedde 2 ganger i dag. Meget irriterende. Så langt er jeg ikke helt 100% fornøyd med stabiliteten av appen og dens oppførsel. Og mangel på å kunne logge inn på Web gjør at jeg må leve med ustabilitet på appen. Får se hvor lenge jeg holder ut med Bulder. Kundeservicen er dog på topp.

Svar fra Bulder
05.04.2022 15:07

Hei Sindre! Takk for grundig feedback. Det er helt rett at Bulder Bank ikke har like bredt tilbud som de tradisjonelle bankene. De aller fleste av våre kunder flytter til Bulder på grunn av boliglånet, bankappen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fonssparing som du har fått med deg er rett rundt hjørnet. Vi har hatt noen bugs på Android slik du beskriver. Dette ser vi på og utbedrer as we speak. Ustabiliteten du har opplevd er ikke noe vi normalt sett har. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er som du sikkert har fått med deg et aktivt valg. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Glad for å høre at du har hatt en god opplevelse med kundeservicen vår. De er en dyktig og hyggelig gjeng! Hilsen alle oss i Bulder

Har litt problemer men et enormt potensial

Omtale av  Espen J

Dette er en halvferdig bank som fungerer bra på det de områdene de fokuserer på. det er fortsatt store mangler som nettbank, straksbetaling, og et øyeblikelig valuterings- system sånn at man ikke opparbeider seg debetrenter bare av å flytte rundt penger. Jeg hadde også likt å sett en kjappere utrulling av tjenester og funksjoner. håper dette blir tilfellet med alle de nye kundene fra S banken.

Svar fra Bulder
05.04.2022 15:32

Hei Espen Takk for grundig feedback! Det er riktig at vi fokuserer tjenestetilbudet vårt. Sbanken har hatt 22 år på å bygge sitt gode tjenestetilbud, og vi har hatt drøye 2 år. Når det er sagt så kommer Bulder aldri til å ha et like bredt tilbud som de store tradisjonelle bankene. De fleste Bulder-kundene kommer til oss for boliglånet, bank-appen og den gode sparerenten. I tillegg utvider vi nå tilbudet med fondssparing. Å ikke bygge nettbasert innlogging via nettleser er et aktivt valg fra vår side. Dette er noe vi kunne ha gjort, men vi tror på å investere all vår kraft og arbeid i appen. For det er det som er det viktigste og hyppigste kontaktpunktet for svært mange bankkunder. Straksbetaling og øyeblikkelig valutering ser vi på. Hilsen alle oss i Bulder :)

Fikk ikke belåne borettslagsleilighet

Omtale av  Lika

Ringte banken pga jeg til min store overraskelse fikk opp at boligen min i Oslo ikke kunne belånes. Fikk til svar at for å låne på borettslagsleilighet så forlanger banken at det sendes inn «tall» over gjeld/egenkapital i borettslaget hver måned! Finner ikke noe informasjon om dette på nettsidene. Useriøst.

Svar fra Bulder
07.04.2022 14:58

Hei Lika Det stemmer. I Bulder gjør vi det slik at dersom boligverdien din går opp, eller lånesummen din ned - ting som gjør at du fortjener bedre rente - så får du det automatisk. Uten å måtte prute eller forhandle. For at dette skal fungere må vi følge boligverdien og lånesummen din hver måned for å regne ny belåningsgrad. Vi har mange borettslagskunder. For at Bulder-konseptet med lavere rente skal fungere må borettslaget rapportere inn fellesgjeld månedlig. De fleste borettslag gjør dette, men dessverre ikke alle. Da kan vi ikke tilby lån. Skjønner at det kan være frustrerende om det er slikt for ditt borettslag. Hilsen alle oss i Bulder

Litt skeptisk først

Omtale av  Morten H

Ved første øyekast, så appen ut som noe spam. Minnet ikke om noen bank-apper jeg har sett tidligere. Til og med noe vervepremie/bonus i appen. Men dette kan jeg leve med. Hadde tenkt å bruke BB til å plassere et større beløp, da de for tiden har markedets høyeste innskuddsrente. Men jeg er IKKE interessert i å ha noe debetkort. Det bruker jeg ALDRI. Etter ett år koster det også kr 275,- pr år. Leste svaret i en annen anmeldelse. Det svarte BB at kortet kunne til enhver tid avbestilles i appen. Noe slikt finner jeg absolutt ikke i appen. Men kontakter kundeservice når de åpner på mandag, så finner vi garantert ut av dette.

Svar fra Bulder
07.04.2022 15:04

Hei Morten Vi er faktisk litt glad for å høre at vi ikke minner om noen bank-app du har hatt tidligere. Det er heller ikke et mål for oss. Bulder gjør ting litt annerledes. Noen liker det, andre ikke. Det er helt i orden. Bulder passer ikke for alle. Bulder-appen kommer best til sin rett når du har et kort med transaksjoner. Først da oppdager du mange av fordelene med Bulder. Derfor sender vi alltid ut et kort til nye kunder. Kortet koster 275 kr i året, dersom du tar det i bruk. Kortet kan du fryse i appen, og slette om du vil ved å ta kontakt med oss på chatten i appen så fikser vi det for deg. Hilsen alle oss i Bulder

Verdivurdering av bolig - Rente

Omtale av  Anton

I utgangspunktet en god tanke at renten skal justeres etter sikkerheten man stiller, altså verdien på boligen. Denne verdien justeres automatisk, alt bra så langt. Men det virker som de trenerer e-takster de får inn, og kvier seg med å godkjenne. E-taksten kan for øvrig verifiseres som riktig ved å se på en rekke sammenlignbare eiendomsoverdragelser det siste året. Dermed faller jo hele forretningsideen i fisk, når bank overprøver e-takst (som for øvrig andre banker uten problem godkjenner, og dermed gir bedre betingelser). Med andre ord så får man ikke riktig rente - En dealbreaker for meg.

Svar fra Bulder
07.04.2022 15:08

Hei Anton Her virker det som om det er en misforståelse. Jeg kan garantere deg at vi ikke kvier oss for å godkjenne e-takster, og har selvsagt ingen trenering av e-takster som kommer inn. Får vi inn e-takster på boliger i et område der vi kan tilby lån så går denne rett inn i verdivruderingen av boligen din. Det beste for oss og kunden er når våre boligverdi-estimater treffer så bra at det ikke trengs noen e-takst. Da sparer kunden både tid og penger på å flytte lånet til oss. I de tilfeller der kunden mener at boligen er verdt mer enn vårt estimat er vi bare glad for å få inn en e-takst :) Hilsen alle oss i Bulder

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Veldig dårlig/ ikke fungerende på enkelte områder

Omtale av  Sonja

KUN fingeravtrykk gir tilgang til konto. Har problem med tørr og sprukken hud om vinteren som gjør at jeg flere ganger ikke har fått tilgang til kontoen min,- dette er absurd og uakseptabelt!!! Hva er problemet med å tilby bank-id som alternativ pålogging??? Umulig å søke lån om man ikke har vært i jobb et helt kalenderår? Godt lønnet ingeniør som var student frem til sommeren i fjor nektes lån på grunnlag av opplysninger fra Altinn og kundeservice har nå 3 ganger gitt forskjellig og feil info om hvordan man kan ordne dette. Det ble ingen verving,-lånebeløpet som er omtrent 1/4 av hans årsinntekten blir nå søkt i annen bank. Da jeg selv søkte lån gikk prosessen helt problemfritt, men den unødvendige frustrasjonen med tilgangen til kontoen gjør at flytting av lånet vurderes.

Svar fra Bulder
11.04.2022 12:57

Hei Sonja Vi skjønner. En sånn utfordring er sikkert veldig frustrerende. Vi bruker fingeravtrykk eller ansiktsgjennkjennelse fordi det er sikrere og raskere enn for eksempel pin-kode. Du kan lese mer om hvorfor vi gjør det slik her https://faq.bulderbank.no/appen/hvorfor-krever-vi-biometri-som-innlogging Vi noterer oss, utfordringen din og skal diskutere beste måten å løse slike utfordringer på. Du er ikke den første som melder om utfordringer med å logge på med fingeravtrykk. Den automatiserte søknadsprosessen vår, som hjelper oss å kunne holde prisene nede, er av og til litt mer firkantet enn en rådgiver som behandler saken manuelt. Vi jobber hele tiden med å forbedre dette slik at våre automatiske behandling også kan se bedre det en rådgiver ser, nemlig at ting kan forandre seg i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR