Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Bulder
4.2
1 435 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Ingen trend

Bulder har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
1 435 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#4
Utmerket
Bulder er rangert
#4 av 118 dagligbanker
80%
Utmerket
80% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 435 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
897
221
86
78
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 435 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jukse bank der de vil ha de beste

Omtale av  Jone

Fått 2 avslag på boliglån selv om vi har 1,3 mill i inntekt og godt under 3 mill i bolig gjeld med en verdi på 4,3++ ingen mislighold eller kreditt. Første gang klagde jeg og fikk en megler jeg pleier bruke et verdipapir og da ble det innvilget etter klage , men begge gangene har ikke endt med bytte da de ikke er noe billigere en hva jeg har 👍

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:55

Hei Jone Det kan være mange grunner til avslag, og det er dessverre ikke alltid så tydellig hvorfor for den som søker. Så bra å høre at du har fått gode betingelser på lånet ditt til slutt uansett. Hilsen gjengen i Bulder

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kjempefornøyd

Omtale av  Anne

Byttet til Bulder Bank og har ikke angret. Lett å bruke, oversiktlig, lavere rente på boliglån, rente på sparing. God hjelp når det er nødvendig 👍😊

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:55

Hei Anne Godt å høre at du er fornøyd, og ikke angrer. Vi skal jobbe på for at det forblir slik også i fremtiden. Rådgiverne våre er dyktige! Det er bra å høre at du synes det samme. Hilsen alle oss i Bulder

Masete tullebank

Omtale av  Ivar

Prøvde å flytte mitt boliglån til Bulder, men det ble bare masse mas om at min samboer også måtte flytte sitt lån etc etc. Ingen andre banker som krever dette. Ingen som svarer på spørsmål, de bare sender nye SMS om at man skal forte seg med å bytte.

Svar fra Bulder
26.01.2023 15:16

Hei Ivar! Det stemmer. Dersom to samboere har felles adresse i folkeregisteret og eier boligen sammen, har vi et krav om at man må søke sammen. En person kan ikke søke et lån på en bolig som en annen person også eier, uten at denne personen er med på lånet. Denne regelen har vi av hensyn til parten som også eier boligen skal ha full oversikt og kontroll på hvor mye av boligen som er belånt. SMSene som sendes ut går automatisk og er ment for å hjelpe kunder å huske å fullføre søknaden. Disse vil slutte å komme etter noen dager. Vil du stoppe dem med en gang er den raskeste måten å logge inn og slette søknaden dere har påbegynt. Hilsen alle oss i Bulder :)

Alt er perfekt bortsett fra at de ikke har webside, kun app.

Omtale av  Kris N

Jeg savner å kunne bruke nettbank på PC. Dette er den eneste årsaken til at jeg muligens må bytte bank.

Svar fra Bulder
26.01.2023 15:19

Hei Kris! Så bra du synes alt er perfekt. At vi ikke har laget tradisjonell nettbank er et aktivt valg fra vår side. Vi tror på å sette all vår kraft inn i å gjøre appen så god som mulig. Bankkunder i Norge bruker mobilen mye mer enn nettbank på en datamaskin. Derfor prioriterer vi mobilappen 100 % og vil ikke vanne ut kvaliteten på denne med å drifte en nettbank parallelt. Det er en god del kunder som er skeptisk til dette i første omgang, men etter en stund melder flere tilbake til oss at de er veldig fornøyd med å gjøre alt i appen. Vi håper det gjelder deg også snart. Hilsen alle oss i Bulder :)

Digitalt. Vanskelig. Ikke for alle.

Omtale av  Jan

Tenkte jeg skulle vurdere bulder bank grunnet god rentevilkår og mange gode omtaler på bytt.no Registrerte meg på appen, svarte på alle mulige spørsmål, men etter en stund kom det opp feilmelding at registreringen krevde manuell gjennomgang, og registreringen ble stoppet. Fikk ikke vite på hva som var galt. I appen trykket jeg da på kundeservice og chat for å få hjelp. Dette skulle de sjekke opp i var svaret, men kundeservice ble overrasket og skjønte ikke hvorfor jeg fikk tilgang til chat uten å være kunde. Har forøvrig ikke hørt noe mer etter dette. Ble jeg kunde eller ble jeg ikke kunde i appen? Jeg gikk ta inn på bulder bank sin nettside og trykket på den siden for å se om man kan flytte lån til bulder bank. Fylte inn alle nødvendige opplysninger, logget inn med bank id. Jeg har idag 3 selveier leiligheter i sentrale strøk i sør Norge og 3 boliglån. 1 av 3 boliger var visst ikke gode nok for bulder bank sine kriterier , så den ville de ikke tilby lån til. Jeg trykte meg da videre på en av de andre 2. Fylte inn alt av nødvendige opplysninger og helt til slutt kom det et standard formulert avslag om at bulder bank ikke kan tilby lån til meg. Ingen mer informasjon om hva som var galt eller mulighet for å klage på vedtaket. Jeg har fast jobb med ok lønn, leieinntekter og ingen betalings anmerkninger. Men tydeligvis ikke god nok for bulder bank, selv om jeg allerde har lån i andre banker... Kanskje like greit... Ble ikke helt overbevist over dette opplegget, så da skal jeg heller fortsette med å legge igjen pengene mine hos noen andre som ønsker å ha meg som kunde. Men var jo verdt et forsøk, tydeligvis andre som har bedre erfaring med bulder bank, bra for de. Men er tydelig at bulder bank er svært selektive med hvilke kunder de vil ha.

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:54

Hei Jan Forklaringen på det du beskriver som "alle mulige spørsmål" er spørsmål alle banker er pålagt å spørre til sine nye kunder. Myndighetnene krever at vi har i hvem kundene er og hvor pengene deres kommer fra. Du kan søke om lån uten å måtte være kunde i Bulder. Men du må bli kunde for å kunne få utbetalt lånet. Ta gjerne kontakt med oss igjen om du ønsker det. Hilsen alle oss i Bulder

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Først tilbyr de deg lån, så du blir kunde, får 2 kontoer og kredittkort, så avslår de lånet.

Omtale av  Y

4 leiligheter som sikkerhet, belåningsgrad 47%, under 5X og millioninntekt = avslag. Forstå det den som kan. Hadde ikke tenkt å klage eller skrive anmeldelse, men når dere fortsetter å spamme meg flere uker etter jeg har slettet "kundeforholdet", blir jeg sur!

Svar fra Bulder
27.01.2023 10:58

Hei Y Forstår at det kan være irriterende. Det er ikke vårt ønske å "spamme deg". Det du har fått er nok påminnelser om å fullføre søknadsprosessen du har startet. Disse får man selv om man er kunde eller ikke, for det skal være mulig å søke lån i Bulder uten å måtte være kunde først. Disse påminnelsene vil stoppe opp av selg sev. Men vil du fjerne dem raskere er den beste måten å gjøre det på å logge inn og slette den påbegynte søknaden din. Hilsen alle oss i Bulder :)

Feil boligverdi og avtalebrudd.

Omtale av  Christoffer

I Bulder får man lån i forhold til belåningsgrad. Når jeg søkte havnet jeg innenfor 55%, men etter at søknaden var ferdigstilt hadde de justert oss slik at vi havnet på 57%, og dårligere rente. Dette var pga av de hadde justert ned verdien på boligen med flere hundretusen etter at vi hadde startet søknadsprosessen. Vi fikk ingen beskjed om dette. Prøvde å kontakte kundeservice flere ganger, men får bare et generisk svar om at rente blir satt ut fra belåningsgrad. Får ingen svar på hvordan de kan justere boligverdien på den ene uken låneprosessen tok, uten å gi oss noen form for beskjed om dette. Etter min mening har avtalen blitt inngått på falske premisser. Det står ganske klart på sidene deres at de aldri vil justere boligen ned i verdi, men de gjør tydeligvis dette etter at du har startet en flytteprosess (før prosessen er fullført). Svært skuffet over det som skulle være et ukomplisert kundeforhold. Må være den eneste banken i Norge som ikke gir deg den avtalen du får når du søker, og i tillegg nekter å fikse opp etter seg. Har startet prosessen med å flytte etter bare en uke.

Svar fra Bulder
03.03.2023 13:43

Hei Christoffer Forstår at det har vært frustrerende å først komme innenfor 55 % belåning og deretter havne over. Vi oppdaterer alle boligverdier månedlig. Når man først har blitt kunde, slår et boligprisfall aldri ut til ugunst for deg som kunde. Man får ikke høyere rente om belåningsgraden stiger som følge av endring i boligverdien. Men om dette skjer i prosessen mens man holder på å bli kunde, er det ikke noe vi kan gjøre med det. Vi kan ikke gi lånebetingelser på historisk boligverdi. Forstår at det kan være frustrerende om boligverdi synker før søknadsprosessen er fullført. Men slik må det være. Hadde det gått andre veien, at boligverdien steg mens prosessen pågikk, kunne du fått bedre rente. Hilsen alle oss i Bulder :)

Bulder har 1 435 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR