Meny

Bulder omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 117 innen
dagligbank
79%
anbefaler
Bulder

"Elendig bank med dårlig kundeservice..."

Omtale om Bulder skrevet av Jørgen for 28.09.2022 09:13

Bulder har totalt 780 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig bank med dårlig kundeservice..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ubrukelig bank, masse problemer, påstår jeg har manuel tid på tlf så jeg ikke kan overføre Mellom egene kontoer.. har sendt flere skjermbilder av automatisk tid innstillinger og all dokumentasjon de krever... 6 mnd langt prosjekt å overføre penger til meg selv.. måtte bytte bank tilslutt.. anbefaler Sbanken.!

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:18
Hei Jørgen Det var leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Forstår at det må føles irriterende om du har hatt slike problemer. Det du beskriver er ikke et vanlig problem. Overføring av penger skal selvsagt fungere til enhver tid. Hilsen alle oss i Bulder
Bytt.no
"Elendig bank med dårlig kundeservice..." skrev Jørgen om Bulder

Har du en tilsvarende erfaring med Bulder?
Gjør som Jørgen og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Bulder du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ett godt bytte for oss."
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med bytte til Bulder . Appen er enkel , gode rentevilkår på lån og ikke minst på sparekonto. Ett ekstra pluss er utbytte mulighet. Meget fornøyd kunde 👍

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:19
Hei Nina! Så bra å høre at du er fornøyd! Du har skjønt hva vi er gode på: appen, boliglån og sparekonto! Og ikke minst, muligheten for kundeutbytte. Det er en fin bonus. Vi skal jobbe på videre for at du fortsatt skal kunne være en meget fornøyd kunde! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
"Finner ikke boligen min..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Nei det er ikke så rart dere ikke finner boligen min... den er solgt. Rart grunnlag for å ikke få søke om lån

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:21
Hei Glenn Per dagst dato håndterer Bulder flytting av eksisterende lån, og ikke nytt lån i forbindelse med kjøp av ny bolig. Så om du ikke har en bolig i dag, kan du heller ikke søke lån i Bulder. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Uforutsigbart lånesvar uten mulighet for å legge inn relevante tilleggsopplysninger"
6 syns denne omtalen er nyttig

Søkte et lån innefor 65% på ca 3,5 x inntekt, inkludert her skulle også et mindre smålån bakes inn. Dette var ikke mulig å hensynta i den (litt for) enkle app-søknaden. Har tipp topp kreditt-rating. Lån kunne ikke behandles, greit nok, men ingen forklaring eller tilbakemelding på hva som var grunnen til dette. Det mest overaskende var kunde"service" sin totalt manglende interesse i å hjelp til med å få lagt inn andre relevante forutsetninger, for eksempel nedbetaling av kredittkort, ei heller et pip om hva som var årsaken til avslag. Rett og slett en forvirrende opplevelse og følelsen av bortkastet tid. Det blir på lykke og fromme hvem som får lån og ikke når det ikke opplyses om spesielle forutsetninger eller andre ting for å få lån, og ikke om årsaken til avslag. Mest irriterende er at du må bli kunde før du kan søke lån, dette er vel bevisst for å pynte brura for et fremtidig salg av banken. Skal legges til at jeg har boliglån fra før og aldri fått avslag med de forutsetninger jeg har, forholdsvis lav belåningsgrad mht boligverdi og inntekt. Derfor mildt sagt forvirret og ganske irriterende.

Svar fra Bulder
20.09.2022 12:16
Hei Stian Det er dumt å høre at du har opplevd søknadsprosessen som forvirrende og sitter igjen med følelsen av bortkastet tid. I Bulder må du ikke bli kunde for å søke lån. Du trenger heller ikke bli kunde før du faktisk vet at du får lånet. Først når vi skal innfri lånet i gammel bank og utbetale nytt lån trenger vi at du blir kunde. Her har du kanskje missfortstått noe i prosessen? Norske banker blir strengt regulert i hvordan vi for eksempel skal vurdere smålån, forbrukslån og kredittkort. Har man som kunde for eksempel en kredittkortramme på 100.000 kr, men ikke brukt en krone av dette - er banken man søker boliglån i pliktig til å vurdere all denne kreditten som tatt i bruk, og at den skal nedbetales over kort tid. Dette gjør at man kan få tilskrevet mye høyere månedlige kostnader i sin privatøkonomi enn det man faktisk har. I noen tilfeller gjør det at kostnadene til kunden blir vurdert så høye at banken ikke kan innvilge boligån etter forskriftene banken er pålagt. Derfor oppfordrer vi alle kunder som har kredittkort eller andre kreditter som ikke er i bruk, å slette disse. For alle banker du søker lån hos vil måtte forholde seg til disse kredittrammene som om de faktisk er tatt i bruk og at hele rammen er belånt. Retningslinjene bankene opererer under er altså pålagt en streng holdning til kredittrammer. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Trond A. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Reservert 1500 bensin i en uke."
4 syns denne omtalen er nyttig

Nå har bulder reservert 1500.kr i en uke etter bensin fylling. Kontakt med banken som sier de ikke kan gjøre noe. Jeg har ikke gitt dem tillatelse til å bruke mine penger i en uke uten at jeg får rente på dem. De bruker kundens penger til egne formål, uten å gi noen info om dette, så snart er det dine penger som reservers og blir gitt til meg. Min reservasjon heves med andres penger. Stygg sirkel.

Svar fra Bulder
20.09.2022 12:03
Hei Trond Det er drivstoffselskapet som gjør reservasjonen på din konto, ikke Bulder Bank. Det vanlige ved fylling av drivstoff er at stasjonen reserverer 1500 kr umiddelbart, deretter slipper de forskjellen mellom det du fyller for og de 1500 kr med det samme. Penger som er reservert går ikke ut av konto, men blir gjort midlertidig utilgjengelig for å sikre dekning til det du kjøper. Vi kan ikke slette reservasjoner uten samtykke fra bedriften som har utført den. Håper pengene dine er tilbake på konto nå. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Bulder har totalt 780 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR