Bulder har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Får ubegrunnet avslag på flytting av boliglån til Bulder pga. deres automatiserte system. Kundeservice kan ikke forklare hvorfor jeg får avslag, og ber meg prøve på nytt etter noen måneder. Har dere ingen innsikt i hvordan deres automatiserte system sin algoritme fungerer, og hvordan den kalkulerer en kredittscore? Jeg har en belåningsgrad på 30% (eier 70% av egen bolig), og størrelsen på mitt gjenværende boliglån er på akkurat 1,5 ganger så mye som min årsinntekt (150% av min årslønn). Dette burde være helt trygge tall for å passere kredittsjekken. Deres automatiserte system treffer sikkert greit på gruppenivå, men det er mange enkeltsaker som får ubegrunnede avslag. Her hadde det vært greit med hvertfall en forklaring på avslaget (med tall og kalkulasjoner) som ble brukt i deres verktøy for kredittsjekken (en ide for utviklerene). Eller et enda bedre forslag er at de som får et ubegrunnet avslåg hvertfall får muligheten til å snakke med en rådgiver/økonom om deres søknad (manuell søknad gjennom en av bankens ansatte i stedet for et strengt automatisert verktøy). Tenk litt over forslagene som jeg presenterer i denne omtalen. Dere kan potensielt få flere tusener av kunder som vil flytte deres boliglån til Bulder. Jeg håper ikke at det er pga. få ansatte i Bulder at potensielle kunder ikke har mulighet for å snakke med kunderådgiver/økonom manuelt.
Hei Betina Du har helt rett. Vi er ikke gode nok på å gi gode avslag per i dag. Vi ønsker å gi så presise og forståelige avslag som mulig. Her skal vi bli bedre. Det er ikke alltid et avslag har en enkelt forklaring. Det kan være flere grunner. Du har muligheten til å kontakte en rådgiver dersom du ønsker det. Under "Hjelp & kontakt" på nettsidene våre ser du hvordan du gjør det. De automatiserte prosessene er med på å kunne holde boliglånsrentene våre lave. Reglene og kriteriene vi setter treffer godt på gruppenivå. Men vi ser at det er flere enkelttilfeller der vi ikke treffer like godt, og der en menneskelig rådgiver ville truffet bedre. Vi jobber hele tiden for å luke bort disse. Du har helt rett i at ut ifra de tallene du deler her burde søknaden din gå gjennom. Men det er altså mer enn bare disse tallene som vurderes. Hilsen alle oss i Bulder :)
Gruet meg til å flytte avtalegiro osv ved bankbytte. Det var gjort ved ett tastetrykk. Bruker kun mobilbank, og aktiv bruker av apple watch. Det å ha Apple Pay var avgjørende, men banken er super på mange måter.
Hei Vebjørn! Herlig å høre at du er godt fornøyd med valget og at det var en smidig opplevelse å bli kunde. Helt enig, Apple Pay er en suveren måte å gjøre betalinger på. Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss
Har du Android telefon så er det kun fingertrykkssensor som er eneste mulighet for betalinger og overføringer. Skulle noe skje med din finger eller sensor, så har man et problem. I 2023 så burde flere løsninger vært på plass. Pga dette flytter jeg til en annen bank.
Hei Paal Fingeravtrykk- og ansiktsgjenkjenning er en superrask og sikker metode, når den virker. Vi vet at det er en del Android-enheter som sliter med fingeravtrykk-godkjenningen sin. Vi jobber derfor med et alternativ nå, som snart er klart for kundene. Da vil du kunne bruke Bank-ID som alternativ dersom du foretrekker det. Forstår godt at det er frustrerende om ikke fingeravtrykk-godkjenningen fungerer. Hilsen alle oss i Bulder:)
11/10 Alt er supertenkelt og ser bra ut! Boliglån får lavere rente automatisk og renta er svært god. Norges beste funksjon for å enkelt overføre alle avtalegiroer når eg bytta bank. Får og superkjapt god hjelp dei gongene det har vore behov for det. Anbefaler alle å bytte til Bulder!
Hei Thomas! 11/10 Wow! Herlig å høre at du er fornøyd med automatisk lavere rente, smidig flytt av avtalegiro og at Bulder sprenger skalaen din. Takk for anbefaling og fem stjerner. Hilsen alle oss i Bulder :)
Lokker med 0,5%poeng lavere rente enn sparebanken vest, men gir ubegrunnet avslag på lån som er under 3 ganger bruttoinntekt. Søker om å flytte lån på 32% av sikkerheten i fast eiendom men får ubegrunnet avslag. Betaler ned 250 000 kr, sier opp kreditkort og kvitter meg med bilen fortsatt ubegrunnet avslag. Spar deg bryet hvis du håper på å flytte lånet ditt til bulder
Hei A.T Du har helt rett. Vi har en vei å gå på å bli bedre på avslagene våre. Vi ønsker å gi så konkrete og forståelige avslag som mulig, men per i dag er vi ikke gode nok der. Vi skal bli bedre! Hilsen alle oss i Bulder
Ikke fant jeg aksjer jeg kunne kjøpe i nettbanken, ikke fant jeg logg ut, virket som appen var på hele tiden. Den påloggingen med fingeravtrykk gjorde at jeg slettet alt. sikkert bra vilkår, men elendig web løsning. Fikk ikke til å logge inn med pc, måtte bruke mobiltelefonen. Når oversikten blir bedre komme rjeg tilbake, faktisk betaler jeg ekstra for å ha oversikt slik at en blant annet unngår å begå feil i banken fordi det er lite og vanskelig å lete seg frem til. Var og ety minus at kundebehandler ikke kan nåes etter kl.15.00
Hei Kjell Vi har fondssparing, men du kan ikke kjøpe enkeltaksjer i Bulder. På sikkerhetsinnstillinger kan du velge at appen automatisk logger deg ut hver gang du lukker appen. Vi har ingen web-løsning. Det er et aktivt valg fra vår side. Vi bygger Bulder kun for mobil og kun som app. Skal du like Bulder må du like at alt skjer på mobilen. Ikke alle liker det, men Bulder passer heller ikke for alle. Velg oss om du liker våre løsninger, eller velg andre dersom du mener deres løsninger er bedre for deg. Det viktigste er at du blir fornøyd! Hilsen alle oss i Bulder:)
V har 45% lånegrad og tjener mere enn 1,3 mil i årslønn, lånegrad ca 2 x inntekt, min kone måtte også bekrefte, men hadde kredittsperre på. Når hun slo av den tok det lang tid og måtte fullføre senere. Vekk reist i 2 dager, men fått besked å svare innen 13 dager så vi hadde god tid. Når hun da skulle fullføre besvarelsen til Bulder kom det melding til oss begge før hun fikk besvart, at vi ikke var verdig ett lån fra Bulder da vi ikke hadde nok inntekt eller for mye i lån. Artig bank løsning Bulder har, svarene kan nok overraske de fleste :-)
Hei Undrende K Forstår godt at det er kjedelig å frustrerende å få et avslag. Vi jobber med å forbedre avslagene våre slik at forklaringen blir tydeligere. Her er vi ikke gode nok per i dag. Hilsen alle oss i Bulder:)