Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2023
DNB Bank
1.6
1 151 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
1 151 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#118
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#118 av 118 dagligbanker
17%
Dårlig
17% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på boliglån
Få tilbud på boliglån
Sammenlign tilbud på boliglån fra flere banker - Sjekk om du kan få en lavere rente!
Eksempelrente: Eff. rente 5,92 %, lånebeløp 4 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 3 566 546 kr, totalt: 7 566 546 kr

Utforsk 1 151 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
115
51
57
125
803
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 151 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kriminelt dårlig

Omtale av  Bjørn

Byttet nettopp bank og fikk 0,8% bedre rente. Jeg har også et lite mc lån der det er noe tull med restgjelden. Etter en ekstra innbetaling har det oppstått en bug i systemet, der restgjelden ser ut til å øke (!). Avdragene går som normalt. Skjønner at det er en glipp, men dette er jo uproft. Fikk lyst til å politianmelde dem for svindelforsøk.

Svar fra DNB Bank
22.05.2023 14:16

Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice igjen hvis problemet du beskriver ikke er løst. /Marthe

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vært kunde hele livet og er virkelig ikke fornøyd! Banken for rikfolk!

Omtale av  Bentech

Trist at DNB håver inn penger om dagen på sine kunder og at dem ikke går et skritt lengre for sine lange kundeforhold og trofaste kunder. Dem soper inn penger. Raskest til å sette rentene opp hver eneste gang, dem går heftig i pluss stod det her om dagen i media. Vært kunde der i straks 25 år og når jeg ringer inn og trenger en bedre priset tjeneste eller en mer lønnsom avtale (enten det er forsikring, lånebetingelser eller lavere termingebyr etc ) likviditeten min er i tillegg over gjennomsnittet. Alt går på autosvar enten det er en kundebehandler eller rådgiver. Tipper det er en gjenganger at dem sier til folk " du har allerede den beste eller billigste avtalen". Alt er indoktrinert. Litt som Kiwi holder på å presse prisene nedover i reklamene mens i realiteten så har det aldri vært dyrere! DNB er for rikfolk. Jeg skifter dagligbank. DNB appen er i tillegg grusomt dårlig.

Svar fra DNB Bank
19.05.2023 13:01

Hei! Først og fremst leit å lese at du er misfornøyd og ønsker å bytte bank. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men på generelt grunnlag gjør rådgiverne våre så godt de kan innenfor de rammene de har. Når det kommer til renteendringene følger vi anbefalingene fra Norges bank på lik linje som andre banker og det varierer mellom hvilke banker som er først ute. /Marthe

Finnes ikke dårligere kundebehandling enn hos DNB

Omtale av  Haakon

Mitt firma fikk et rekommandert brev i posten forrige uke fra DNB som ville si opp vår bedriftskonto fordi vi ikke kunne dokumentere et par kapitalinnskudd vi hadde gjort. Eller da mer nøyaktig, DNB sin KYC avdeling gjorde en forferdelig jobb med å forklare hva slags dokumentasjon som faktisk ville tilfredsstilt dem og gjorde tilsynelatende alt de kunne for å motarbeide foreslåtte løsninger fra oss. De anonyme psykopatene som bemanner eposten var enda verre, og ville ikke samarbeide i det hele tatt for å finne en løsning, og gjentok bare den samme "du må opprette kundeforhold i ny bank" som en robot om igjen og om igjen. Jeg har vært trofast privatkunde i DNB i 7 år, og har 3 andre bedrifter som fortsatt er kunde der. Jeg kommer til å fortløpende trekke alle ut og bytte til en mer kundevennlig bank. Og oppfordrer alle som leser dette til å gjøre det samme. Anbefaler å bytte til lokale banker da de har et insentiv til å opprettholde gode kundeforhold i motsetning til storbanker som DNB.

Svar fra DNB Bank
15.05.2023 17:00

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi ønsker å være en bank for alle, og setter stor pris på kundene våre. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi skal se nærmere på dette. /Lisa

Dårlig

Omtale av  Elisabeth

Uhøfflige upålitelige ansatte Har tidligere hatt noe å gjøre med banken ift arv fra foreldre Følte oss lurt Vi har foretatt kjøp av bolig og hatt konto og diverse kreditt kort utstedt av banken Alt med negativt utfall ;O(((((((( Banken er alltid tidligst ute med rentehevninger De flår kundene sine Styr unna denne banken ;0((((

Svar fra DNB Bank
11.05.2023 11:39

Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi skal se nærmere på dette. Kan ellers informere om at vi følger renteendringer fra Norges bank på lik linje som andre banker, men det stemmer ikke at vi alltid er først. /Marthe

En bank som fungerer veldig bra for meg

Omtale av  Arild

Veldig bra service dem hjelpere deg så godt dem kan om alt du trenger hjelp til å så er di fleste tjenesten gratis anbefales

Svar fra DNB Bank
07.05.2023 12:21

Hei Arild! Tusen takk for fin tilbakemelding, det setter vi så stor pris på. Ønsker deg en fin dag! /Karoline

Få tilbud på boliglån
Få tilbud på boliglån
La bankene konkurrere om å gi deg den beste renten. Få personlige tilbud tilpasset din situasjon fra flere banker
Eksempelrente: Eff. rente 5,92 %, lånebeløp 4 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 3 566 546 kr, totalt: 7 566 546 kr
Få tilbud
Få personlig tilbud Sammenlign renter

Postkasse DNB. Dette er forferdelig. Tre versjoner å logge seg inn ?

Omtale av  R

I DNB appen kan man ikke lese meldinger i Postkasse, i nettbanken kan man ikke lese meldinger i Postkasse, man må søke i Google for å få opp alternativer i Google, der man da må logge seg inn på noe DNB kaller fullversjon, som er PC versjonen forminsket og trykket inn på en liten telefonskjerm slik at teksten er så liten at den er umulig å lese. Hvordan er det mulig å være så ulogisk, intuitivt og kronglete vanskelig ? DNB trenger bare å se på alle andre banker sine løsninger så vil de kunne se hvor enkelt det lar seg gjøre. Og dette er den største, og på en måte den nasjonale banken i Norge ? Dessuten så har DNB gjort forandringer i oppsett der f.eks fakturaer nå ikke bare står på en og en linje i en liste slik at man kan se alle i et skjermbilde, men man må scrolle seg nedover og nedover, noe som gir elendig oversikt over, i dette tilfellet, fakturaer. DNB gjør det vanskeligere og mer kronglete og gjør at alt tar mye lengre tid å gjøre. Akkurat som om vi ikke sitter med nesa i skjermer nok nå for tiden ? Få opp å gå en app der alt vi trenger å gjøre i banken kan gjøres, få en slutt på å gjøre brukergrensesnittet slik at vi mister oversikten vi hadde før, noe som gjør at alt tar lengre tid.

Svar fra DNB Bank
07.05.2023 12:52

Hei! Takk for konkret tilbakemelding, det hjelper oss å bli bedre. Postkasse i Mobilbanken jobbes med, og i mellomtiden finner du lenke til postkassen helt nederst på forsiden i appen. Ha en fin dag! /Karoline

Utmerket kundebehandling , som inngir tillit .

Omtale av  Hans W. H

Jeg opplever DnB som en trygg og god bank. Har bare positive erfaringer med de tjenester banken tilbyr . Nettbank systemet er aldeles utmerket og lett forståelig. Og de kontobetingelser jeg har matcher andre banker. For meg kommer det ikke på tale og bytte bank.

Svar fra DNB Bank
01.05.2023 15:05

Hei Hans! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og at du velger å være kunde hos oss. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd. /Marthe

DNB Bank har 1 151 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR