Meny
DNB Bank
Skriv omtale
Gå til DNB Bank
Vis flere valg
TILPASS SØKNADSKRAV
Din alder
Inntekt
TILPASS FORDELER
Omtaler
Fordeler
Eff. rente
Få flere tilbud - søk om 4 kredittkort samtidig
Eks: Eff.rente 25,47%, lånebeløp 25 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 207, tot: 28 207. Ulike kort har ulike renter.
30 omtaler
Få flere tilbud med én søknad
Du velger hvilket kort du ønsker
Helt gratis og utforpliktende
25,47%
eff. rente
Annonse
DNB Saga Gull MasterCard
Eks: Nom.rente 18,00%, eff.rente 22,30%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 345, tot: 18 345.
4 omtaler
Cashback og bensinkort
Kreditt 150 000 kr - 150 000 kr
45 rentefri dager
22,30%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
DNB Bank Pluss Mastercard
Eks: Nom.rente 18,60%, eff.rente 23,03%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 454, tot: 18 454.
1 omtaler
Cashback og bensinkort
Kreditt 10 000 kr - 100 000 kr
45 rentefri dager
23,03%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
DNB Bank UNG Mastercard
Eks: Nom.rente 18,60%, eff.rente 21,49%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 223, tot: 18 223.
2 omtaler
Cashback og bensinkort
Kreditt 2 500 kr - 25 000 kr
45 rentefri dager
21,49%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
DNB MasterCard
Eks: Nom.rente 19,20%, eff.rente 23,76%, lånebeløp 15 000, nedbetalt / o 12 måneder, kost: 3 564, tot: 18 564.
6 omtaler
Cashback og bensinkort
Kreditt 10 000 kr - 100 000 kr
45 rentefri dager
23,76%
eff. rente
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
DNB Bank omtaler og erfaringer
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
117
av 117 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Kontroll utv full av psychos"

'[email protected]'. Denne avdelingen stoppet en overførsel jeg hadde lagt inn i nettbang, betaling for en bil. Overførselen tok 6 (!) dager. Folkene på avdelingen oppflrer seg som psykopater. De sperret også mitt kort, uten å gi info. De besvarer ikke emsils- men krever svar prompte på sine spørsmål. De nekter å ringe deg, opptrer under anonymitet og navnløshet. Verst av alt, er at man opplever at banken lyver: samne sag overførselen skulle skje, sa de: 'slapp av, pengene kommer om en time'. Det tok seks dager... Selger av bilen ringte de, presenterte seg som bedrageriavd, og hun ble selvfølgelig engstelig. Kortsperren skulle de heve - skjedde ikke i realiteten. Håpløst.

Svar fra DNB Bank
28.03.2023 21:39
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, men vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. /Marthe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"Nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å komme inn på fullversjonen av dnb sin bank

Svar fra DNB Bank
28.03.2023 21:36
Hei Simon! Leit å høre at du har hatt problemer med å logge inn i fullversjon av nettbanken. Regner med du viser til innlogging i fullversjon via mobiltelefon? For å logge inn via mobilen må du åpne nettleser på mobilen og skrive inn www.dnb.no. Her logger du inn oppe i høyre hjørne og etter du har skrevet fødsels og personnummer skal du få opp knappen "Gå til fullversjon" oppe til høyre. Hvis problemet gjelder innlogging i fullversjon på PC er det fint om du kan ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 91504800 slik at vi får undersøkt nærmere. Åpen alle dager fra 07-23. /Marthe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Aldri lån igjen fra DNB"

Hei DNB Hva med denne rente som vi fikk når vi har kjøpt Tesla med 0.25 % de firste tre år.?Bare tull. 👎.

Svar fra DNB Bank
28.03.2023 21:30
Hei Gabriel! Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med billånsavdelingen vår slik at vi får sett nærmere på saken. /Marthe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Har byttet selskap
"Kundeservice?????"

DNB er ikke en bank men en terroristorganisasjon. De gjør hva de kan for å lage livet til et helvete for de som ikke er digitale. De mener analoge mennesker er en pest og en plage og må bare dø.

Svar fra DNB Bank
26.03.2023 22:52
Hei Jan. Takk for at du skriver til oss. Dersom du foretrekker å benytte deg av tjenester som ikke er digitale så er det også mulig hos oss. Du kan lese mer om det her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/bank-uten-internett Om du lurer på noe vedrørende dette blir vi glad om du ringer oss på 04800 - så kan vi hjelpe. Vi er glad i alle kundene våre, digitale eller ei. /Mariell
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
"Banken er ikke der for å hjelpe folk. Det eneste som betyr noe er penger. Null empati."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste som er noenlunde bra er kundeservicen. Hva som kan bli bedre, hmm lettere tilgang til kunderådgiverene. Min egen erfaring, eg har levd ett hardt liv og kommet veldig skjevt ut. Men for 10+ år siden har eg klart å reise meg igjen. Men når det kommer til banken så virker det som om banken vil ha deg under hælen. Og at det skal koste penger når du tar ut penger på debetkortet, man gjør hele jobben selv men banken skal SELVFØLGELIG ha betalt, uten å gjøre noe som helst. Det er kun banker og forsikrings selskap som kan gjøre noe slikt i dagens samfunn uten å bli tiltalt for svindel. Mvh Tore T.

Svar fra DNB Bank
26.03.2023 22:48
Hei Tore. Takk for at du skriver til oss. Det er leit å lese at du ikke opplever oss som en bank som er der for å hjelpe deg. Vi ønsker å hjelpe kundene våre så langt som mulig. Når det kommer til priser er vi konkurransedyktige, og du kan gjerne se på prislisten her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Dersom du ønsker hjelp setter vi pris på om du ringer oss på 04800 - og gir en ny sjanse til å se på saken din. /Mariell
Irritert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tvinges inn i kundeprogram"

Tvinges inn i dyrt kundeprogram, ikke mulighet for å få ordinært bankkort utenfor program!

Svar fra DNB Bank
23.03.2023 19:12
Hei. Du kan få kort utenfor kundeprogram, men det koster akkurat det samme. Alle kort for personer over 28 år har en årspris på 295,-. Dersom du velger å bestille et kort utenfor program (du kan kontakte kundesenteret om ønskelig for en slik endring), vil du ikke få tilgang til de fordelene en har som programkunde. Noen eksempler på fordeler i kundeprogram er vårt populære Supertilbud, rabatter på konsert- og sportsbilletter, faste rabatter hos kjente aktører og mye mer. Det vil uansett ikke koste deg noe ekstra å ha et kundeprogram i forhold til kort utenfor program. /Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Har byttet selskap
"Upersonlig kundebehandling, dyrt og dårlige nettløsninger"

Hadde for flere år siden DnB som eneste bankforbindelse. Men, etter å ha opplevd hvor lite rådgiverne er i stand til eller villige til å gjøre ifm med finansiering gikk jeg til en lokal bank. Her fikk jeg snakke med en bank som var i stand til å vurdere min økonomi utifra beholdning og historikk, og de kunne overhodet ikke se de samme risikoene som DnB. DnB farer med direkte løgn i sin markedsføring (ref. Forbrukertilsynet som vurderte å gå til sak pga markedsføring av billån med såkalt fastrente i 3 år), og dessverre ble jeg nok en gang tvunget til å bli kunde av dem da det viste seg og være DnB som sto bak finansiering ved kjøp av ny bil. DnB er en bank som kun bryr seg om å tjene mest mulig, og aldri virker bevisst sitt samfunnsansvar. Jeg antar at man må ha millioner på bok for å bli behandlet som annet enn mistenkelig. Det er en katastrofe at DnB fortsetter å kjøpe opp konkurrenter og utenfor min fatteevne at dette tillates. Historien deres med behandling av kunder ifm oppkjøp/fusjonering er skammelig - tenk litt på hvordan kundene (og da spesielt de eldre) ble behandlet etter at DnB tok over Postbanken i sin tid. Selv med deres nye overskuddsrekord i milliard-klassen forventer jeg selvsagt at med ny renteøkning på 0.25% at dere umiddelbart kommer til å øke min rente med det dobbelte. Jeg gleder meg til den dagen hvor jeg aldri, aldri behøver å ha noe som helst med DnB å gjøre - dere er den desidert verste leverandøren av noen som helst tjeneste eller produkt jeg har hatt med å gjøre. På toppen av det hele har dere en nettløsning som i beste fall kan kalles arkaisk. Jeg vil anbefale alle å styre så langt unna denne banken som mulig.

Svar fra DNB Bank
23.03.2023 19:18
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere din tidligere sak og eventuelt se om vi kan ta en ny vurdering på dette om det er av interesse. Du kan også kontakte kundesenteret på telefon mellom 8-16 i hverdager for å komme i kontakt med DNB Finans i forhold til rente på billånet. /Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"

Søkte finansieringsbevis, og det tok 5-6 uker å få en endelig svar fra dem. Gjett hva det var? Avslag. Etter å ha fått meg til å løpe frem og tilbake for å skaffe forskjellig dokumenter, og når finansrådgiver i tillegg sier man har mye å gjøre osv. Så begynner man å stusse litt. Det som kan bli bedre er at servicen trengs å forbedres.

Svar fra DNB Bank
23.03.2023 18:54
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette. /Elisabeth
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR