Meny
Forbrukslån fra DNB Bank
Skriv omtale
Gå til DNB Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
DNB Forbruksfinansiering
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 10,47%, Effektiv rente 11,16% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 40 424 kr, totalt: 180 424 kr
946 omtaler
11,16%
eff. rente
3 007 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 10,47%, Effektiv rente 11,16% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 40 424 kr, totalt: 180 424 kr.
Ikke samarbeid
SAGA Likviditetsreserve
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 10,50%, Effektiv rente 11,19% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 40 549 kr, totalt: 180 549 kr
946 omtaler
11,19%
eff. rente
3 009 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 10,50%, Effektiv rente 11,19% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 40 549 kr, totalt: 180 549 kr.
Ikke samarbeid
DNB Bank omtaler og erfaringer
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
116
av 116 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløst å komme inn på fullversjon !!"

Deres forklaring fungerer heller ikke. Kommer ikke inn på fond eller innboks!

Svar fra DNB Bank
28.09.2022 20:53
Hei. Kjedelig at du ikke har kommet inn i fullversjon. Vet ikke helt hvilken fremgangsmetode som er forsøkt, men gjerne forsøk denne: Trykk deg inn på internett på din mobil og skriv inn www.dnb.no. På den siden som dukker opp så blar du den nesten helt nederst på siden og der trykker du på "Om oss". Da kommer du til forsiden vår slik den ser ut som om du skal logge inn via en pc. /Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Skyhøy rente, arrogant kundeservice og mangler Apple pay"

Vi er i 2022 og de mangler Apple Pay, renta er høy og når du forsøker å kontakte banken for å forhandle så blir du avvist på en arrogant måte med autosvar. En ting er å få et nei, som jeg tåler, men når man ikke en gang føler man blir hørt etter å ha vært kunde i banken siden tidenes morgen, så ble det nok for meg. Byttet bank nylig og har allerede spart mange tusen. I tillegg har banken satt ned renten mindre enn hva styringsrenta gikk ned under pandemien. Nå når renta går oppover igjen, så er DnB raske med å sette opp nøyaktig samme prosent som styringsrenta. Skulle likt å sett en sammenligning på differanse mellom boliglånsrente og styringsrente før, under og etter pandemien. Hvor vanskelig kan det være å opptre profesjonelt og redelig? Bytt bank!

Svar fra DNB Bank
27.09.2022 12:19
Hei, en av hovedgrunnene til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB SAGA"

Topp oppfølging og gode nettbaserte løsninger innen finans og forsikringer igjennom SAGA programmet. Egen kundeveileder og gode fordels-tjenester. PS: Ønsker meg på sikt en mye mer moderne nettbank med et oppdatert brukergrensesnitt. Mobilbank helt topp!

Svar fra DNB Bank
27.09.2022 14:24
Hei Simen! Tusen takk for flott tilbakemelding, det er veldig kjekt å høre at du føler dette om oss! :D Vi jobber med nye digitale løsninger som vi vil lansere med tid, men det er mye grunnarbeid rundt disse løsningene som må være på plass før vi kan lansere dem! Vi gleder oss kjempe masse til når de blir offentlig gjort, men vi kan si at om du er fornøyd med mobilbanken, så vil du elske den nye nettbanken når den kommer! <3 /Vinjar
Yenny M. N. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kortet min funket ikke , eller kodebrikken"

Det er på grunn av Vipps mye penger . Jeg vet ikke man kan ikke då mye penger .

Svar fra DNB Bank
26.09.2022 13:29
Heisann Yenny! Leit å høre at du opplever problemer med kort og kodebrikke. Om du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 så vil de kunne få sett nærmere på dette. Vårt kundesenter holder åpent mellom kl. 07-23 hver dag (inkl. lørdag og søndag). /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

"Alle kunder er like viktige" men ikke hos DNB. Ikke bruk denne banken som din private bank. Stor forskjellsbehandling.

Svar fra DNB Bank
26.09.2022 11:49
Hei Tor! Leit å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss og føler deg forskjellsbehandlet. Våre kunder er viktige for oss og vi ønsker å være tilgjengelig for alle våre kunder slik at det skal være enkelt å kunne komme i kontakt med oss og få hjelp til det man trenger. Derfor har vi blant annet åpent 16 timer hver dag mellom kl. 07-23 (også på lørdager og søndager) og er tilgjengelig på chat, telefon 915 04800 og nettbankmelding – slik at våre kunder har flere kanaler for å ta kontakt med oss. Det er vanskelig for oss å kunne svare på her hva som har skjedd i ditt tilfelle som gjør at du føler deg forskjellsbehandlet, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke dette nærmere. /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke apple pay!"

Å ikke ha apple pay er helt bak mål. Dealbreaker for min del.

Svar fra DNB Bank
24.09.2022 16:18
Hei! Det var leit å høre. Vi har ikke noe nytt å komme med angående Apple Pay foreløpig, men det er noe som vurderes jevnlig. Ønsker deg en fin dag! /Lene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"På tide å bytte bank."

Vært kunde hele livet men nå er det slutt. Mange grunner til det. Fått haugevis med varsler om at nå sperrer vi konto. Men ikke noe varsel om at bank id ble kuttet ut. Fikk bare mail at bank id virker ikke lenger. Det har blitt masse problemer pga. det. Takk skal dere faen i meg ha..

Svar fra DNB Bank
21.09.2022 14:04
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder varsel om sperring av konto høres det ut som vi mangler oppdatert legitimasjon og/eller kundeopplysninger på deg. Dette er vi lovpålagt å be om. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. /Tonje
Philip L. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke noe apple pay"

Skjønner ikke hvorfor DNB ikke bare legger til apple pay, det er ingen grunn til å ikke gjøre det, det blir bare bedre for kunden hvis DNB åpner opp til flere muligheter til å betale på. Personlig så skulle jeg virkelig ønske det var apple pay, jeg tror det er mange som også hadde satt pris på om Dnb la til dette. Vipps og apple pay er to forskjellige konsepter, vipps funker bra til å overføre penger til andre, men detbli brukt svært lite til å betale i butiikker, derfor burde apple pay komme til DNB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:33
Hei, per dags dato støtter vi ikke Apple Pay grunnet Apple sin måte å styre denne tjenesten på. Det er ikke bare vi som har tatt avstand fra denne løsningen, du kan lese mer om hvorfor vi og flere banker i hele Europa + EU har valgt å ikke støtte Apple i denne løsningen her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ Skulle Apple endre sitt ståsted, vil vi raskt begynne å tilby tjenesten :) /Vinjar
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR