Meny
Forbrukslån fra DNB Bank
Skriv omtale
Gå til DNB Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
SAGA Likviditetsreserve
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 10,50%, Effektiv rente 11,19% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 40 549 kr, totalt: 180 549 kr
543 omtaler
11,19%
eff. rente
3 009 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 10,50%, Effektiv rente 11,19% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 40 549 kr, totalt: 180 549 kr.
Ikke samarbeid
DNB Forbruksfinansiering
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 12,00%, Effektiv rente 12,86% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 46 853 kr, totalt: 186 853 kr
543 omtaler
12,86%
eff. rente
3 114 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 12,00%, Effektiv rente 12,86% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 46 853 kr, totalt: 186 853 kr.
Ikke samarbeid
DNB Bank omtaler og erfaringer
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
21%
anbefaler
DNB Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Det tar ekstremt lang tid å få komme til når man ringer, og når man blir sendt videre til en annen person havner man helt bakerst i køen igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bryr seg ikke om DITT beste .. Kyniske luringer!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dnb's tjenester og er til for å lure deg. Har tapt så utrolig mye på å stole på Dnb Bank og Dnb Eiendomsmeglere i Dnb. De er falske, avskriver seg ansvar og behandler deg kaldt og jævlig. De utnytter deg for hva du er verdt! Jeg og kona mi har blitt helt ødelagt. Det har vært helt katastrofalt økonomisk å stole på DNB for oss. Vær ytterst forsiktig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"På alle måter en bank som ikke ønsker kontakt med vanlige private kunder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Først før man automatisk beskjed om det du ringer om må du kunne ordne opp i selv! Bare gjør det sånn og sånn. Så ringer jeg igjen, og sannelig klarer de å registrere at jeg nylig har ringt og ber om bekreftelse på at det gjelder samme sak. Dermed tilbyr de seg å sende det automatiske svaret som sms. Banken må vel kunne tillate seg den service å tenke at kunden hadde en grunn for å ta kontakt igjen. Jeg gir ikke opp så lett og holder linjen. >>Sukk - som vanlig advarer de om at det kommer til å bli så lang ventetid (at det er like godt å gi opp). Og dette etter at DnB vil kjøpe opp den mest populære banken -tenk hva de tidligere fornøyde kunder skal gå til !!!

Kundetilfredshet
Rådgivning
Har byttet selskap
"Setter kunder på vent i 30 minutter!!"

Oppleves først veldig imøtekommende. Jeg spør om jeg få en utgreiing om en faktura jeg er blitt tilsendt. Kunderådgiveren blir usikker og ber meg vente et øyeblikk mens hun snakker med noen kollegaer. i 29 minutter var jeg satt på vent. Har ikke svar på spørsmålet etter denne tiden heller. 100 kr for overføring av aksjer og for å bruke tid på dette. ALDRI MER DNB

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:47
Hei Mads! Leit å høre at du hadde en slik opplevelse hos oss og ble satt på vent i 29 minutter mens du ventet på svar. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men det høres ut som at rådgiver kanskje har vært nødt til å sjekke opp i saken din med annen avdeling. Men med tanke på tiden du satt på vent hadde det vært bedre om rådgiver heller ringte deg opp når svaret på spørsmålet ditt var klart. Det må vi bare beklage, og vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Man vil også kunne starte en chat med oss i nettbanken eller sende oss en nettbankmelding om man ønsker å kommunisere med oss skriftlig. /Lars
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Finansierer klimahysteri"

0 i rente på lønnskonto og tilnærmet 0 på sparekonto.! En bank som stadig gir store pengebeløp til venstre ekstremister. Virke som de er mere en politisk organisasjon enn en bank

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 20:46
Hei, Gunnar. Rentene på brukskonto og ordinær sparekonto er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi har andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære som . Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Din andre påstand medfører ikke riktighet. /Hilsen Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Farvell etter 30 år."
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter 30 års kundeforhold ønsket jeg å betale ned ugunstig billån og kredittkort. Søkte om å låne på boligen, som er gjeldsfri, for å få bedre renter og kvitte meg med gamle kredittkort. Lånet ville utgjort 12% av boligens verdi. Fikk beskjed om at jeg måtte betale all usikret gjeld først. De forstod ikke dette med refinansiering, og at et evt. lån skulle gå til å betale ut dette. Søkte da i 3 andre banker og fikk positivt svar fra alle tre. Valgte da den med best rente. Nå er alt vi lånte tilbakebetalt og vi er nå gjeldfri. Dette takket være bedre renter og mer midler til å betale ut lånet raskt. Å få oppleve at DNB ga oss avslag kom som et sjokk. Vi hadde tidligere huslån der med upåklagelig betalingevne.

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:44
Hei Wille! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss og at du opplevde avslaget som et sjokk. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på 915 04800, så kan vi se nærmere på dette. Da kan du også få en bedre begrunnelse på hvorfor dette ble avslått. /Lars
Stabil K. I. D. G. M. Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tidligere fornøyd - Ikke nå, når det gjelder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere har jeg vært fornøyd med DNB, men det er kanskje fordi jeg ikke har hatt behov for hjelp og at alt har gått sin vante gang. Nå med en endret familiesituasjon og virkelig behov for hjelp, opplever jeg ikke å få det i tilstrekkelig grad. Hyggelig og imøtekommende saksbehandler på telefon, er positiv, gir forventninger, men når skriftlige tilbud foreligger samsvarer dette ikke Jobber selv med forvaltning, og det er uklokt å skape forventninger på denne måten. Jeg opplever vurderinger som ligger til grunn for tilbud (i dette tilfellet lånebevis) svært firkantet. Jeg er kjent med bedre tilbud i andre banker, så vurderer å bytte bank - høyst sannsynlig hvis dette ikke løser seg. Det er kjedelig etter så mange år som stabil og god kunde. Og en slik situasjon jeg er i, er det mange andre bekymringer å ta hensyn til, dette med banken burde ikke være en av de. Med barn involvert er det svært viktig for meg å få dette på plass. Jeg har stabil inntekt, god egenkapital, god egenkapital i bolig som skal selges (megler fra DNB har satt verditakst på denne) kan få overført fritidsbolig til meg som sikkerhet, men det hadde visst ikke noe å si på belåningsgraden. Jeg vet at bankene har unntaksregel for belåningsgraden, men skjønner ikke hva som skal til for å komme under denne unntaksregelen. Jeg har også hørt at flere bytter saksbehandler og får bedre vilkår i samme bank. Et dette tilfelle, er det lurt å få en second opinion hos dere? Hvordan går man i så tilfelle frem. Jeg er allerede igang med å kontakte andre banker. Da vil hele familien bytte bank. Men det er kanskje større interesse å få nye kunder enn å beholde gamle?! Samtidig mister vi mulighet til å by på «drømmeboligen» i skolekretsen til barna. Vh Stabil kunde over mange mange år

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 11:29
Hei! Leit å høre at du opplever det slik. Vi setter pris på deg som kunde, og ønsker gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan se på saken din. Du skal i hvertfall få en forklaring på hvorfor det ble slik. Ring oss på 04800, så får du snakke med en lånerådgiver hos oss. Takker også for tilbakemelding. /Mariell
Tor A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

På Jessheim har dem bare en pølsebu igjen. En gang så stor og trivelig bank har krympet til en filial som aldri er åpen og som det ikke får og ringe til lenger. Alt må gå gjennom hovedkontoret med dertil vente i tre kvarter for og komme fram. Nei til og være hovedflyplass kommunen er dette alt for dårlig. Mange har sakt takk for seg til DNB

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR