Meny

Boliglån fra DNB Bank

Alle boliglån
Gå til DNB Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Grønt boliglån
DNB Bank
262 omtaler
2,63%
eff. rente
9 063 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Boliglån inntil 75 %
DNB Bank
262 omtaler
3,10%
eff. rente
9 534 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Boliglån inntil 85 %
DNB Bank
262 omtaler
3,20%
eff. rente
9 639 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
DNB Bank omtaler og erfaringer
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 105 innen
bank
25%
anbefaler
DNB Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubeskrivelig forferdelig"

Har prøvd å få hjelp av DNB men de er ikke serviceinnstilt, de er ubeskrivelig frekk og de er dyre! Har aldri møtt noen så ubehjelpelig selskap før. Jeg skjemmes!

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"

Hadde boliglån i DNB i 7 år og trodde jeg hadde gjort en god deal. Etter at de har vært de aller første til å heve rente de siste årene, begynte jeg å lure på om dealen min faktisk var så god som jeg trodde. Fikk et veldig godt tilbud fra en annen bank og ga DNB mulighet til å matche tilbudet. Det kunne de ikke, for jeg hadde en "kjempegod" avtale med 2,83% effektiv rente. Takk for meg! Jeg betaler nå 2,28% effektiv rente og har plutselig råd til to sydenturer i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda"

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda. Er i ett annet land da jeg overstiger grensen på å bruke selve kortet og ringer kundeservice og snakker med en utrolig hjelpsom og hyggelig mann som mener jeg kan ta ut 5000 pr. dag selvom jeg ikke kan dra kortet. Viser seg at dette er feil, og at det bare går opptil 10.000 her også. Med hotellregninger som må betales og andre utgifter, så har jeg ingen mulighet til å få tak i penger, og må låne fra min venninne. Ringer til kundeservice og får en dame med en utrolig dårlig attitude som spør meg om 1. Min private økonomi og 2. hvorfor jeg trenger å ta ut såpass mye kontant, som er utrolig privat og ter seg ikke i en jobb som kundeservice medarbeider. Denne beløpsgrensen BURDE bli opphevet ved myndighetsdag. 100% utrolig ugreit, og har satt meg i økonomisk og sikkerhetsmessig fare. Bytter bank til en hvor jeg kan føle meg trygg og som gir bedre informasjon. Uhyre dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd - men DnB er ikke konkurransedyktige på innskuddsrenter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rente på sparekonto er 0,7 % per mai 2019 (øker fra 0,55%). Fastrentekonto 1 år 1,85 %. Flere andre banker tilbyr innskuddsrenter i området 1,85 - 2,15% - uten låsing / uttaksbegrensninger. Går nok mot bankbytte for vår del. - i hvert fall mhp. sparekontoer

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel app, grei oppetid, god kundeservice"

Alt fungerer som det skal for det meste. Er av og til nedetid, men det er ikke ofte. Appen er enkel å bruke. Kundeservice har alltid hjulpet meg med det jeg lurer på og det jeg har problemer med. Jeg er ganske fornøyd med DNB. Skjønner ikke helt hvordan de andre her har daglige problemer..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank, verste kunderservice!!!"

For å kunne se "de siste transaksjoner" i bedriftsnettbank, må man velge: kontonummer (selv om man har KUN 1 kontonummer!), velge måned, velge uke, og klikke på "vis oversikt". Hvorfor kan ikke DNB vise "de siste transaksjoner" som jeg ba om? Vel, DNBs sin jobb er å gjøre livet vanskelig, derfor! Jeg tok kontakt med kundeservice i dag og da hun dronningen fra kundeservice leste min klage, avsluttet chatten med en gang! Wow! Tviler på at DNB gir disse folka opplæring. Tror de fleste blir plukket fra gata og satt opp på kundeservice med en slik oppførsel! Jeg søkte på DNBs sin nettside å klage på dette, men det fins ingen sted å skrive til dem! Diktatorskap på det beste!! Jeg kommer til å bytte banken uansett. Bare et lite råd til DNB: Det hjelper ikke å skrive til folk "beklager". Jobb med å forbedre deres kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kunder er helt uinteressante"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tok kontakt med DNB da det nye bankkortet de hadde sendt meg, ikke fungerte. De sendte meg et nytt, og det var akkurat samme problem med dette. Jeg tok kontakt igjen. De innrømmet da at det var problemer med alle kort som ble produsert i fjor høst, men foretok seg ingenting. Da jeg ikke hørte noe, sendte jeg et brev og etterlyste informasjon og en løsning på problemet. Dette er snart to måneder siden, og de har fortsatt ikke svart. Telefonsamtaler hjelper heller ikke. De lover og lover at de skal ordne opp, men ingenting skjer. Jeg har vært kunde i 31 år. Nå bytter jeg bank.

Eivind M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode vilkår for unge"
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB er et godt valg om du er ung og smart eller gammel og dum. Dette kan også være banken for deg som ønsker deg variasjon og frustrasjon i hverdagen. Så snart man runder 34 år, og mister de relativt konkurransedyktige lånevilkårene, begynner irritasjonen over DNB inntreffe for de fleste. Før den tid rekker man nok å stifte kontakt med noen av de få vettuge kundebehandlere som er å oppdrive i konsernet – var selv så heldig å møte på minst en håndfull av dem de 20 årene jeg var kunde. Har du problemer med å betale med ditt DNB-kort når du står i kebab-kø kl. 04:00 er det for all del gode muligheter for at 04800 hjelper deg. Eller kanskje ikke. Det er hit and miss med DNB. Ønsker du å komme i kontakt med banken ved boligkjøp, pris deg lykkelig om du har kommet i kontakt med en ansatt som er tilgjengelig før budrunden er over. Søk kreditt eller lån, og kryss fingrene for at du kommer i kontakt med en kundebehandler som vet forskjell mellom inntekt og lønn. Alderdom, behov for bedre kunnskap om tjenestene banken tilbyr, og gjennomgående forutsigbar kvalitet på kundeservice trakk meg etterhvert i retning av en mye bedre bank.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR