Meny

Boliglån fra DNB Bank

Alle boliglån
Bytt til DNB Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån inntil 75 %
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,04%, Effektiv rente 2,11% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 850 240 kr, totalt: 3 850 240 kr
525 omtaler
2,11%
eff. rente
12 834 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,04%, Effektiv rente 2,11% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 850 240 kr, totalt: 3 850 240 kr.
Ikke samarbeid
Boliglån inntil 85 %
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 2,14%, Effektiv rente 2,21% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 894 329 kr, totalt: 3 894 329 kr
525 omtaler
2,21%
eff. rente
12 981 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,14%, Effektiv rente 2,21% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 894 329 kr, totalt: 3 894 329 kr.
Ikke samarbeid
DNB Bank omtaler og erfaringer
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
142
av 147 innen
bank
21%
anbefaler
DNB Bank
Egil A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har vært kunde i 50 år."

Har bare gode erfaringer gjennom 50 år. Har hatt egen kontakt i banken og føler meg belkpmmen når jeg tar kontakt. Bruk av kredittkort kan skape problemer noen ganger, men baken har alltid hjulpet meg dersom ting har oppstått. En gang hadde uvedkommende brukt kontoen min i utlandet. Ca 50000 kr var trukket uten min vitende. Banken tilbakeførte pengene utwn problemer. Jeg vil påstå at jeg er en problemfri kunde og banken behandler meg deretter. Godt fornøyd med DNB!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB Minibank for innskudd/uttak =0"

DNB er blitt en forferdelig bank,med lite og INGEN SERVICE for privat kunder,heller ikke lokal minibank.Her jeg bor finnes IKKE DNB minibank for kontantinnskudd i nærheten.Jeg bor i Eidsvoll/Minnesund . DNB er ingen bank for folk flest,nå kan heller ikke posten brukes til kontantuttak .Jeg må reise tur/retur minimum 14 MIL,Nærmeste minibank for innskudd i minibank er Jessheim. DNB har vokst seg selv over hodet,og vil miste MANGE privatkunder-deriblant meg!

Svar fra DNB Bank
12.05.2021 09:37
Hei Dag! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med våre tjenester. Etter at vår avtale med posten ble avviklet, så er det Kontanttjenester i Butikk som kan benyttes. Du kan finne mer informasjon om tjenesten her: https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/kontanter/kontanttjenester-i-butikk/ /Ann
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Arogant kundeservice"

Lytter ikke til hva du har å si ! Mener at du avbryter dem midt i samtalen når du prøver å få dialog med dem !? Krever idiotisk mye bevis fra deg som de har allerede !!! Kommer med påstander som de bygger på indikasjoner ??(ang. FATCA og CRS) - dersom du mener at du har rett kom og skriv egenerklæring og nytt dokumentasjon eller mener de vil sperre dine banktjenester.

Svar fra DNB Bank
10.05.2021 13:28
Hei Peter og takk for tilbakemelding. Trist å se at du er misfornøyd med vår service. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen dersom du ikke mener du fikk hjelpen du skal ha sist. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundekontakt til strykkarakter"

Umulig å komme i kontakt med. 30 foran deg i køen!! Chatroboten finner man ikke. Feilstavede ord i mobilbanken. Det skrives "Fortsett"..ikke "Forsett". (s 3 i mobilbanken)

Svar fra DNB Bank
07.05.2021 08:51
Hei! Noen ganger er det mange som ønsker å prate med oss samtidig, og det kan medføre lengre ventetid enn normalt på telefon. Har du mulighet for å logge deg inn i nettbanken så kan du starte en chat med oss derfra :) Da vil du fort komme i kontakt med våre rådgivere. Når det gjelder feilstavelse i mobilbanken å setter vi pris på at du gjøre oss oppmerksomme på dette! Jeg skal ta det med videre :) /Ann-Kristin
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig/dyre betingelser og lange ventetider"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det tar evigheter å få tak i kundebehandlere. Jeg merker meg at telefonsvareren deres takker meg for tålmodigheten, men det er dessverre ikke det jeg ønsker fra banken min.

Svar fra DNB Bank
03.05.2021 14:12
Hei. Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse når du forsøker å få tak i oss. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Husk at du også kan chatte med oss, hvor ventetiden normalt er kortere, og at du også kan sende oss meldinger fra postkassen i nettbanken. /Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt sett elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er så lei DNB og kommer til å flytte hele kundeforholdet. Fikk anbefalt dnb når jeg startet bedrift og har holdt ut et helt år. Hver gang jeg åpner nettsiden eller appen holder jeg på å klikke. Brukergrensesnittet på alle deres plattformer må virkelig være noe av det minst intuitive og elendigste som finnes på hele internett. Appen for privatbank har jeg enda til gode å få logget meg inn på fordi «det kan være noe rusk i maskineriet»... det går rett å slett ikke an å logge seg inn😂 hysterisk egentlig. I tillegg må jeg alltid bruke 5-10 minutter på å lete etter de menyene jeg trenger når jeg bruker bedriftsappen. Halvparten av knappene fungerer ikke og sender deg bare til startsiden og på toppen av det hele så har jeg stort sett fått elendig behandling av kundeservice og rådgivere på finansavdelingen. Nå er det nok for meg, takk og farvel drittbank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Incompetent and disrespectful customer service"
3 syns denne omtalen er nyttig

I have been a happy DNB customer since 2012, which I use for personal and company affairs. I have also almost never used their customer services. I have never had a delayed payment or any other issue with DNB or any other bank. When requesting for a finansieringsbevis recently (for a loan to a new house), the person handling the case denied us the loan with a grin as if our request was completely absurd. She failed to look at our complete financial situation, she simply multiplied our salaries x 5, said “No” and almost laughed at us like we cannot multiply. Our wealth is accumulated in our companies (accounts in DNB), they promised 2-3 days and took them 1 month (when I asked for status) to verify one company only, i.e. only part of the job was done. This is incompetence at its best, but worst of all complete lack of respect for their customers. Competitors took less than 1 week without access to our accounts. Investment in DNB is sold, process to move to other banks is initiated. My advice, stay far away from DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"bsu start"
1 syns denne omtalen er nyttig

dårlig informasjon om at bsu start ikke gir skattefradrag. Banken bør bytte navn på konto, og ikke kalle det noe med bsu.

Svar fra DNB Bank
04.05.2021 10:25
Hei. Takk for din tilbakemelding. Vi har gjennom de siste årene forsøkt å tydeliggjøre forskjellen på BSU og BSU start bedre på våre nettsider og i teksten som fremkommer i nettbanken når man åpner konto. Jeg har videreformidlet ditt forslag om navneendring, og håper forskjellen på kontoene vil bli enda tydeligere fremover. /Nina
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR