Meny

Boliglån fra DNB Bank

Alle boliglån
Bytt til DNB Bank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Grønt boliglån
DNB Bank
357 omtaler
2,19%
eff. rente
8 625 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Boliglån inntil 75 %
DNB Bank
357 omtaler
2,54%
eff. rente
8 972 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Boliglån inntil 85 %
DNB Bank
357 omtaler
2,64%
eff. rente
9 073 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
DNB Bank omtaler og erfaringer
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 106 innen
bank
24%
anbefaler
DNB Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

De øker og øker renten, rett etter signatur. Kjenner flere som har samme lånet, men med ulik rente. Anbefales å undersøke markedet der rente og betingelser er MYE mer lønnsomt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig bank"

Uforstårlig avslag på finansieringsbevis. Dårlig kundebehandling. De bryr seg mest på å tjene mest mulig penger på alt. Kunder er null verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil informasjon gjentatte ganger vedrørende boliglån."

For noen år siden søkte jeg om et lite lån på min nedbetalte leilighet, lånet var på cirka 15% av boligens verdi. Avtalen var et rammelån på kr. 400 000,- bare i tilfelle noe skulle skje. Banken tok pant i min bolig på dette beløpet kr. 400 000,-. Jeg valgte fastrentelån for å ha forutsigbare utgifter, men jeg ble aldri informert om at jeg da ikke kunne få rammelån ( hvilken vanlig bankkunde skjønner sånne ting) men de tok likevel pant i boligen på den avtalte summen av rammelånet. Et par år etter trenge jeg å øke lånet med kr. 20 000,- og fant da ut at jeg ikke hadde noe rammelån, hvilket vil si at kundebehandleren som gav meg lånet ikke kunne sine saker. Etter at fastrenteperioden var over kontaktet jeg banken for å høre om det nå kunne gjøres om til et rammelån på det beløpet banken allerede hadde som pant i min bolig. Joda, det var ingen problem, det var en enkel proforma sak som kostet kr. 750,-. Dagen etter ringte jeg igjen banken for å forhøre meg om det praktiske. Da viser det seg at kundebehandleren jeg snakket med dagen før ikke hadde gitt riktige opplysninger, igjen, dette ville nemlig være en vanlig lånesøknad som kostet kr. 2500,- på et lån som de allerede hadde behandlet og innvilget og hadde pant i min bolig på. Man må spørre seg hvilken kunnskap, for ikke å snakke om utdannelse, kundebehandlere i DnB har? I tillegg endrer de på renter, både på innskudd og på lån uten å informere meg på noen som helst måte, bortsett fra gjennom media. I tillegg snakker man med en datamaskin når man ringer og dersom datamaskinen ikke forstår hva du sier, kanskje fordi det er vanskelig å forklare helt nøyaktig, så blir samtalen bare avsluttet, selv om man kanskje har ventet i både 20 og 30 minutter på å komme gjennom på telefonen. Det er ingenting jeg vil si er bra med banken, de kan bli bedre på alt, bortsett fra utbytte til sine aksjonerer da!! Jeg har vært kunde i banken siden den gang det var Postbanken, jeg var 16 år og satte mine første penger inn på en rød bankbok. Nå er jeg 52 år og dette er mine erfaringer etter at DnB tok over det som en gang var en folkebank og ble til DnB. Jeg synes det er en stor skam, og det uten å nevne all negativ omtale i pressen om veiledning til velstående kunder om utenlanske bankkontoer for å slippe å betale sin del av det samfunnet de lever i osv osv osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Verdens beste bank"

Ingen ord kan beskrive hvor fornøyd jeg er med å ha DNB som min hovedbankforbindelse. Ingen nettbank/mobilbank kan måle seg med DNB sin(Jeg har prøvd flere). Kundeservicen er fenomenal, Akjsehandelen går på skinner og rådgiverne er utrolig hjelpsomme. Ekstremt positivt er det samfunnsansvaret DNB tar for Norges samfunn. De gjør en god jobb og gir mye tilbake til oss innbyggere i Norge. Alt i alt, ingen over og ingen ved siden av.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skurker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Første til å sette opp renten, siste til å sette ned. Unnskylder seg alltid hvorfor de ikke klarer å sette den ned med mer enn de gjør. Forskjellsbehandler kunder med ulike renter. Gir deg konsekvent dårlig rente med mindre du følger med og sjekker og klager. De lærer aldri, selv etter mange klager fra samme forbruker. Styr unna. De tror de kan gjøre som de vil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"utnytter renteoppgang/nedgang på boliglånkunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei, jeg har kun vært kunde i et halvt år. Dette har vært kun til boliglån ettersom de matchet et annet tilbud fra danske bank. Når jeg skulle skrive under så får jeg vite at den renten ikke gjelder lenger, så da starter jeg med en høyere rente. Når renten først går ned så er de dårlige til å redgjøre for seg ved spørsmål og skylder ofte på at de ikke vet hva som skjer fremover og at problemer med interne systemer er grunnen for at det tar lang tid. Flere jeg har snakket med som bruker denne banken har fått ulik rente nedsetting noe som betyr at det i stor grad forskjellsbehandler kundene sine og man må hele tiden passe på selv om man ikke vil ende opp med å betale for mye. Svært skuffende første inntrykk !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Drittbank...Skal ikke senke renten på boliglån og innskudd før 1. mai"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skal ikke senke renten på boliglån og innskudd før 1. mai.....det er vel på tide å skifte bank....Lise Tandberg

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB Bank: Markedets grådigste bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

DNB er en grådig bank, som kun tenker på å maksimere egen profitt. Renten ligger konstant godt-over markedet. De er trege til å sette ned lånerenten. Dette er for å gni hver eneste krone ut av kundene sine. Noe som denne mailen beskriver etter at Norges Bank hadde satt ned renten: Hei. Og takk for henvendelsen din. Renten på dine lån er endret til 2,64% med virkning fra 01.05.20. Varsel sendes som planlagt innen førstkommende tirsdag.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR