Meny
Sparekonto fra DNB Bank
Skriv omtale
Gå til DNB Bank
Vis flere valg
JEG VIL SETTE INN
MIN ALDER
RENTE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Avkastning 1 år
Sparekonto
DNB Bank
981 omtaler
1,20%
eff. rente
1 800 kr
avkastning 1 år
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Sparekonto Pluss
DNB Bank
981 omtaler
1,20%
eff. rente
1 800 kr
avkastning 1 år
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Boligspar Ekstra etter 34 år
DNB Bank
981 omtaler
1,20%
eff. rente
1 800 kr
avkastning 1 år
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
DNB Bank omtaler og erfaringer
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
117
av 117 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende!"

Svært godt fornøyd med kundeservice både personlig (dvs ansikt-til-ansikt) og på telefon, brukervennlighet på nettsider, informasjon, rådgivning etc. Kanskje ikke den billigste banken, men verdt «ekstrakostnaden»!

Svar fra DNB Bank
01.12.2022 15:02
Tusen takk for fin tilbakemelding! :) /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hjerterått"

Opphold på sykehus, gjorde at konto ble sperret, da pass ankom i mellomtiden. Null forståelse for at jeg trengte bank-id for medisiner og rask åpning. Null empati over hele linja. Den ene opererte med 3 til 4 virkedager. Den andre med mange uker. Verste jeg har opplevd!

Svar fra DNB Bank
01.12.2022 15:01
Hei! Det er leit å høre. Alle kunder som må legitimere seg har fått beskjed fra oss flere gange og vi har vært behjelpelig med utsettelse for de som har trengt det. Ta kontakt med kundesenteret så kan vi se om vi finner en løsning. God dag! /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Legitimering"

Fikk ikkje beskjed om legitimering Har ikkje tilgang til konto eller benken, de stengte alt jeg her pga jeg legitimerte meg ikkje. Siden jeg fikk ikkje beskjed om noe. Kan ikkje betale for bilen, regningene eller mat til meg selv siden de klarer ikkje hjelpe meg. Så nå blir det 2 måneder med sulting. Tussen takk DnB. 🙁

Svar fra DNB Bank
22.11.2022 09:28
Hei Adam. Alle kunder som må legitimere seg har fått beskjed fra oss flere ganger. Hvis man oppdaterer legitimasjonen sin med en gang, så vil alle eventuelle sperrer på konto fjernes. Ønsker deg en fin dag. /Thomas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Verste kundeservice"

De bare legger på midt i samtalen fordi at ansatte har ikke kapasitet for å oppfatte problemet .

Svar fra DNB Bank
21.11.2022 14:01
Hei, Dette var leit å høre. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på Bytt, men send oss gjerne en melding fra innlogget nettbank (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så får vi sett på saken for deg. Håper du får en god dag! /Lene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Rotete og dysfunksjonelle nettsider"

Nettsidene er rotete, og når alt er rett gjort så får jeg likevel feilmelding uten at det er noe rødt som viser hvor jeg har gjort feil. I sommer, siste dagen før fellesferien, møtte jeg personlig opp ved en filial og viste førerkortet for å legitimere meg. De tok bilde av det, og likevel fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde legitimert meg

Svar fra DNB Bank
21.11.2022 13:53
Hei! Dette var leit å høre. Om du har noe du ønsker skulle vært annerledes i nettbanken, send oss gjerne en tilbakemelding på det fra postkassen i nettbanken (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så kan vi ta det videre til utviklerne våre. Og ta kontakt med oss på chat fra nettbanken, eller på 91504800 mellom 07 og 23, så får vi sett hva som har skjedd med legitimasjonen din. Håper du får en fin dag videre! /Lene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna DNB - Grådighetskulturen i banken er verre enn noen sinne"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min kone og jeg har vært totalkunde i DNB i årevis. I tillegg er vi totalkunder i skadeforsikringsselkapet Fremtind AS, som er eid av Sparebank 1 og DNB. Dette kundeforholdet er ikke nok til å bli satt pris på som kunde. Ved siste rentejustering, der Norges Bank satte opp styringsrenten med 0,25%, økte DNB vår lånerente med 0,45%. Det hører med til historien at banken aldri har vært villige til å forhandle med oss om vår lånerente. Dette til tross for at vi aldri har hatt betalingsanmerkninger og/eller på noen måte har misligholdt våre lån. Nå er nok nok for vår del. Vi bytter bank!! Dessverre går det ikke an å gi DNB mindre en èn stjerne i vår kunde tilfredshetsomtale. Hvis så var ville vi gitt dem 0. Vi håper imidlertid at bankens ledelse har oppdaget hvor lavt de scorer her på bytt.no, og hvor elendig omtale de får på bytt.no av det norske folk. Styr unna denne banken folkens !! DNB fortjener ikke vanlige folk som kunder

Svar fra DNB Bank
18.11.2022 13:02
Hei Tor! Takk for tilbakemelding og leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis du har mulighet til å ta kontakt med låneavdelingen vår ser vi gjerne nærmere på saken. /Marthe
Birthe E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Oppsagt konto"

Ventet på pass,havnet på sykehus og kom ut til oppsagt konto.Takk til Dnb. Er nå uten tilgang til pengene mine og dermed mat.

Svar fra DNB Bank
15.11.2022 15:35
Hei. Dette var kjedelig å lese. Vi har hatt mulighet for å få utsettelse av fristen når en venter på pass. Da må man kontakte kundesenteret for å gi en tilbakemelding om det, men jeg skjønner at det ikke er enkelt når du har vært på sykehus. Gjerne ta kontakt med avdelingen for relegitimering på telefon 23 02 10 48 (betjent 08:00-20:00 hverdager) slik at de kan se hva som kan gjøres her. /Elisabeth
Fortvilet P. I. U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Oppsigelse av kreditkort"

Logget inn i nettbanken for å finne mulig email eller alternativ for oppsigelse av kreditkortavtale. Fant ikke, men brukte robotchat som sa at jeg kunne logge inn (igjen??) og så velge alternativet under "kort". Logget inn på oppgitt "logg inn- knapp" og fant alternativet "kort", men ingen mulighet for oppsigelse.... Brukte da chatroboten igjen og ba om å få snakke med kunderådgiver , joda det kunne jeg om jeg logget meg inn igjen!!!! og brukte chat. Jeg logget meg inn igjen, men i gen chat utenom robotchatten, SELVOM dette var midt i oppgitt tidsrom for chat og heller ingen opplysning om at chaten var "nede". Grunnen til at jeg ikke ringte oppgitt kundenr er at jeg befinner meg på Filippinene og har prøvd tidligere å ringe, stort sett uten å få svar og i det ene tilfelle hvor de svarte, ble tlf satt over gil en kundebehandler som ikke svarte. Den oppringingen kostet meg kr 121!!!! Helt utrolig og ufattelig at denne banken ikke forstår elementære kundebehov!!! Neste gang jeg er i Norge så sier jeg opp hele kundeforholdet!!

Svar fra DNB Bank
15.11.2022 15:32
Heisann. Det er leit å lese at du hadde en dårlig kundeopplevelse. Jeg tar med videre tilbakemeldingen vedrørende at det ikke ble gitt beskjed om at chat ikke var tilgjengelig i tidsrommet du tok kontakt. Dersom du ikke kommer gjennom chat-roboten, kan du også skrive en melding til oss ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR