
DNB har klart å utvikle nettside og tilhørende applikasjoner som utkonkurrerer samtlige banker i brukervennlighet. Dette er også det eneste de kan. Gjentagende forferdelig kundeservice og elendige rutiner som trekker de helt på bunn. Svært skuffende av Norges største bank.
Alt jeg forsøker å gjøre i DNB forløper som en scene i en komedie. Ingenting virker. Kundebehandlere hører ikke etter hva jeg sier. Chatten virker ikke, du venter på tur og så blir du bare koblet ut. Får ikke opprettet efakturaer. Selv ikke DNBs eget kontonummer blir funnet i søk etter kontonumre man skal betale en faktura til. Sverger, jeg bruker minimum en halvtime i denne nettbanken hver eneste dag uten unntak. Etter fem forsøk får jeg fortsatt ikke betalt alle regningene mine engang, og ingen hjelper meg.
Har vært utsatt for svindel og politianmeldt. DnB svarer med å sperre konto uten å gi beskjed. Ingen vil snakke med meg og [email protected] bruker dagehvis med å svare. Vært uten tilgang i to uker nå. De vil ikke snakke på tlf, kun Mail og kundeservice i banken avslår å svare på noe som helst... under all kritikk å behandle kundene sine slik.
Ok, ting funker stort sett fint. Men, om du trenger å få kontakt med kundeservice... Glem det. Du kommer til en chat-bot som selvfølgelig ikke kan svare på det du lurer på(i mitt tilfelle sluttet bank-id å fungere). Prøver du å ringe, kommer du til et automatisk system som bruker en evighet på å avklare at den ikke kan bidra med noe som helst, og deretter putter deg i en kø, typisk 20-30 min ventetid, og ingen "ring tilbake" valg.
Skal ikke si så mye men nå har det vært ting igjen som gjør at jeg vurdere å bytte bank for fullt . Ønsker å sende klage men vet ikke helt el hvordan jeg skal gjøre det På grunn av Mail jeg fikk nå og man blir mistenkeliggjort ikke greit . Føler man er kriminell skal ikke være sånn
Prøvde å sette opp en sperret konto som sikkerhet for betaling. Dette kan leveres av alle andre banker jeg har snakket med, men ikke DnB. De prøvde å dytte på meg et garanti-produkt, som kostet 5000 i etableringsgebyr + 10% av garantibeløpet... For å gjøre dumskapen komplett ble jeg sendt til kundeservice i Riga, hvor medarbeiderene hadde svært begrensede norsk-kunnskaper og ikke forsto hva jeg spurte om. Toppet seg med siste forsøk (5 telefoner) hvor jeg ble "bistått" av en medarbeider som både var uforskammet, påståelig og inkompetent. Nå tar jeg egne konto samt 6 selskaper og flytter til en annen bank på mandag.
Skulle åpne konto for å kunne få sette penger i fond. Fikk ikke åpnet konto på nett , men de skulle sende meg sms der jeg kunne underskrive med bankid for å få åpnet konto. 10 dager senere har de enda ikke sendt noen sms eller prøvd å ta kontakt på noen som helst måte. Ufattelig dårlig kundeservice å la potensielle kunder vente så lenge.
Ved tlf. henvendelse som privatkunde, fikk jeg opplyst at det var stor kø, etter 3 min. fikk jeg opplyst ar ved å taste 2- tror jeg det var, at jeg ville bli oppringt. Nå har jeg ventet i 1 time og 50 minutter .