Meny

MC-lån fra DNB Bank

Alle MC-lån
Bytt til DNB Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
KJØPESUM
NEDBETALINGSTID
DIN EGENKAPITAL
62%
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
DNB MC lån egenkapital 35 % eller mer
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 5,25%, Effektiv rente 7,46% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 21 295 kr, totalt: 146 295 kr
942 omtaler
7,46%
eff. rente
2 438 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 5,25%, Effektiv rente 7,46% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 21 295 kr, totalt: 146 295 kr.
Ikke samarbeid
DNB MC lån egenkapital mellom 20 % og 35 %
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 6,55%, Effektiv rente 8,85% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 25 822 kr, totalt: 150 822 kr
942 omtaler
8,85%
eff. rente
2 514 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 6,55%, Effektiv rente 8,85% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 25 822 kr, totalt: 150 822 kr.
Ikke samarbeid
DNB MC lån egenkapital mindre enn 20 %
DNB Bank
Eksempelrente: Nominell rente 7,00%, Effektiv rente 9,33% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 27 409 kr, totalt: 152 409 kr
942 omtaler
9,33%
eff. rente
2 540 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 7,00%, Effektiv rente 9,33% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 27 409 kr, totalt: 152 409 kr.
Ikke samarbeid
DNB Bank omtaler og erfaringer
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
116
av 116 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank
Yenny M. N. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kortet min funket ikke , eller kodebrikken"

Det er på grunn av Vipps mye penger . Jeg vet ikke man kan ikke då mye penger .

Svar fra DNB Bank
26.09.2022 13:29
Heisann Yenny! Leit å høre at du opplever problemer med kort og kodebrikke. Om du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 så vil de kunne få sett nærmere på dette. Vårt kundesenter holder åpent mellom kl. 07-23 hver dag (inkl. lørdag og søndag). /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

"Alle kunder er like viktige" men ikke hos DNB. Ikke bruk denne banken som din private bank. Stor forskjellsbehandling.

Svar fra DNB Bank
26.09.2022 11:49
Hei Tor! Leit å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss og føler deg forskjellsbehandlet. Våre kunder er viktige for oss og vi ønsker å være tilgjengelig for alle våre kunder slik at det skal være enkelt å kunne komme i kontakt med oss og få hjelp til det man trenger. Derfor har vi blant annet åpent 16 timer hver dag mellom kl. 07-23 (også på lørdager og søndager) og er tilgjengelig på chat, telefon 915 04800 og nettbankmelding – slik at våre kunder har flere kanaler for å ta kontakt med oss. Det er vanskelig for oss å kunne svare på her hva som har skjedd i ditt tilfelle som gjør at du føler deg forskjellsbehandlet, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke dette nærmere. /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke apple pay!"

Å ikke ha apple pay er helt bak mål. Dealbreaker for min del.

Svar fra DNB Bank
24.09.2022 16:18
Hei! Det var leit å høre. Vi har ikke noe nytt å komme med angående Apple Pay foreløpig, men det er noe som vurderes jevnlig. Ønsker deg en fin dag! /Lene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"På tide å bytte bank."

Vært kunde hele livet men nå er det slutt. Mange grunner til det. Fått haugevis med varsler om at nå sperrer vi konto. Men ikke noe varsel om at bank id ble kuttet ut. Fikk bare mail at bank id virker ikke lenger. Det har blitt masse problemer pga. det. Takk skal dere faen i meg ha..

Svar fra DNB Bank
21.09.2022 14:04
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder varsel om sperring av konto høres det ut som vi mangler oppdatert legitimasjon og/eller kundeopplysninger på deg. Dette er vi lovpålagt å be om. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. /Tonje
Philip L. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke noe apple pay"

Skjønner ikke hvorfor DNB ikke bare legger til apple pay, det er ingen grunn til å ikke gjøre det, det blir bare bedre for kunden hvis DNB åpner opp til flere muligheter til å betale på. Personlig så skulle jeg virkelig ønske det var apple pay, jeg tror det er mange som også hadde satt pris på om Dnb la til dette. Vipps og apple pay er to forskjellige konsepter, vipps funker bra til å overføre penger til andre, men detbli brukt svært lite til å betale i butiikker, derfor burde apple pay komme til DNB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:33
Hei, per dags dato støtter vi ikke Apple Pay grunnet Apple sin måte å styre denne tjenesten på. Det er ikke bare vi som har tatt avstand fra denne løsningen, du kan lese mer om hvorfor vi og flere banker i hele Europa + EU har valgt å ikke støtte Apple i denne løsningen her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ Skulle Apple endre sitt ståsted, vil vi raskt begynne å tilby tjenesten :) /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ref. min omtale om DNB Kundeservice for ca 3 uker siden/sperring av konto"

Gjelder ikke lenger bare Kundeservice men DNB generelt. Styr unna denne banken og unngå unødvendig trøbbel. Min konto i DNB ble altså sperret for overføring til egen konto i annen norsk bank. Ref tidligere omtale. Men den var fortsatt åpen for innskudd. Som jeg ikke kjente til, og som jeg iht sperringen altså ikke kunne motta!! På spørsmål til DNB fikk jeg beskjed om at de jo ikke kunne sperre for pensjoner o.l. Har den siste tiden kontaktet banken flere ganger, snakket for 3 dager siden med en tilsynelatende normal og hyggelig person. Han ba om mitt kontonummer i annen bank, han kunne deretter overføre innestående beløp fra min DNB konto. Jeg regnet med at alt nå ville ordne seg. Men så enkelt skulle det ikke bli… intet skjedde… Den 16.d.m. fikk jeg 2 x beskjed fra dame (vet ikke om det var samme) at kontoen ville være åpen 1 time for overføring fra meg. Men ingen hadde sagt noe om at jeg først måtte slette forutgående forsøk på overføring (samme beløp). Det ble jeg etterhvert fortalt av «kontoen». Har sjekket idag, søndag 18.09, beløpet står fortsatt på min konto i DNB. !!!!!

Svar fra DNB Bank
19.09.2022 12:56
Hei. Det er leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Vanskelig å si hvorfor det har vært en del frem og tilbake i dialogen, men ta gjerne kontakt på telefon eller på chat (når du er innlogget i nettbanken) så kan vi se om overføringen går i orden. /Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen mulighet for Apple pay"

DnB støtter kun kontaktløs betaling telefon/klokke på Android enheter. DnB vil bare satse på Vipps, men som de fleste vet er Vipps en middelmådig løsning sammenlignet med Google wallet/Apple pay på butikk og lignende. Og ikke minst, en tryggere måte å betale på i innlandet og utlandet sammenlignet med gamle fysiske kredittkort. Var nettopp i kontakt med DnB kundestøtte, og de sa at det er mange som etterspør Apple pay. Selv er planen nå å bytte bank, selv om jeg ellers var fornøyd med DnB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:35
Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen Apple Pay og rotete nettbankløsning"

DNB har fortsatt ikke støtte for Apple Pay. Norges største bank burde gå foran som et godt eksempel når det kommer til teknologi. Det at markedet ikke er modent nok, og at det ikke er nok etterspørsel etter Apple Pay er dårlige unnskyldninger. Når Norges største bank ikke kan tilby tjenesten, så blir jo etterspørselen og modenheten holdt tilbake naturlig nok. Apple / iOS-enheter er de mest populære mobilenhetene i landet, men på tross av dette er det ikke noe problem å tilby både Google, Fitblt og Garmin Pay… Nettbanken er også rotete og fremstår som utdatert. Det er også frustrerende at mobilbank-appen og nettbanken har forskjellige funksjoner som ikke kan benyttes om hverandre.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:37
Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. Nettbanken vår gjennomgår for øyeblikket mye endringer som vi håper å kunne lansere snart, men vi er ikke uenig i at den trenger en oppdatering. Endringene vi jobber med skal ikke bare endre utsende, men også effektiviteten på våre tjenester, og derfor trengs det noe lengre tid enn vi hadde ønsket! :) /Vinjar
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR