Meny

Gjensidige Bank omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
103
av 105 innen
bank
35%
anbefaler
Gjensidige Bank
Filtrer omtaler
8
3
2
4
17
Sorter omtaler etter
Viser av 34 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dette er faktisk 2019!"

Hvis du aksepterer at kontoer fjernes uten at du har gitt beskjed om det, at du ikke får behandlet Avtalegiroer, kodebrikke som ikke fungerer, Visa kort som ikke fungerer, dårlig kundeservice, tekniske løsninger mht kommunikasjon på bankens hjemmesider som ikke fungerer i det hele tatt, uprofesjonelle forklaringer på alle vanskeligheter med banken, så er dette banken for DEG.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nettbanken (appen) trekker kraftig ned!"

Gjensidige bank er i utgangspunktet veldig bra, og har meget gode betingelser og tilbud til feks ys medlemmer. Den store bakdelen er appen deres som er helt horribel. Layouten er ekstremt dårlig og uoversiktlig, har flere ganget trykt feil, og endt opp med å bruke feil konto. Ikke får man meldig om beløp som ikke trekkes heller om man velger en konto som ikke har dekning. Her har gjensidige MYE å lære fra konkurrentene sine. Sparebank1 for eksempel, har helt nydelig layout og brukergrensesnitt. Anbefaler at dere skroter denne appen, for den er, dessverre, nærmest ubrukelig.

Victoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trakk gyldig finansieringbevis"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig fornøyd med gjensidige i begynnelsen med tanke på kundeservice, men fant fort ut at dette er en bank vi aldri vil bruke igjen. Meg og min samboer fikk finansieringsbevis og var klar for å kjøpe bolig. Før budrunde ringte vi og spurte gjensidige om alt var greit og om vi kunne gå inn i budrunden, da gikk de inn og sjekket saksnummeret og beviset vårt og vi fikk beskjed om at "Alt ser fint ut, kjør på! Lykke til". Vi vant budrunden, og kontaktet de angående kjøpet og hadde ett fin samarbeid frem til 2 uker etter vi hadde kjøpt. Da ringer de og sier at vi mangler egenkapital, og vi kontakter megler for å spørre om de kan kreve mer egenkapital når vi allerede har opplyst om inntekt, skattemeldinger, lønnslipper, egenkapital osv. Dette måtte vi gjøre før vi fikk beviset, så hvis vi manglet egenkapital mener jeg at de ikke burde gitt oss beviset, og i vertfall ikke si at vi kunne bare "kjøre på". Da megler ringte de trakk de finansieringsbeviset, dette fikk vi vite gjennom megler, og fikk en mail av gjensidige senere på dagen uten noen grunn for hvorfor. Når vi ringte og spurte om hvorfor, fikk vi ikke noe ordentlig svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Finns det værre bank egentlig?"

Hadde en liten kunngjøring å gjøre, dette ble visst for vanskelig for Gjensideige. Har ventet i flere dager på en bitteliten kunngjøring. Men jaja skal bli kjekt å få byttet bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice i Gjensidige Bank er ufattelig dårlig og oppfordrer samtlige å styre unna denne banken. Har hatt flere problemer med det som i utgangspunktet burde være svært enkle ting, slik som å skaffe mine barn Bank ID, åpning av konto osv. Ting tar utrolig lang tid, styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Veldig vanskelig og komplisert å gjøre ting. Tar flere uker å få fikset bankid, bli lettere og fiks passordfeil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gode avtaler for YS-medlemmer"

Svært gunstig rente på boliglån for deg som er organisert under YS-paraplyen. God rabatt på forsikringer. Brukervennlig nettbank. Kan bli bedre på innskuddsrente og gebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppetid på mobilapp og nettbank"

Siden ligger stadig vekk nede. Umulig å gjøre transaksjoner. Manuelle transaksjoner kun mulig å gjøre frem til kl 16. Dette selvom mobilapp og nettbank ligger nede. Elendig vilje til å tilfredsstille kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fikk ikke lov til å ringe tilbake"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige ringer meg, og jeg ber om å få ringe tilbake da jeg sitter i møte med eiendomsmegler. De sier NEI til det... De ber om skattemelding fra 2018 i februar - den kommer ikke fra skatteetaten før i April. Null kundeservice og manglende kompetanse hos låneavdelingen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umotiverte kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Å ta kontakt med Gjensidige er som å trampe i sirup mens du forsøker å fortelle noen som har på hørselvern hva du trenger/ lurer på. Nettbanken deres er en vits. DnB hadde bedre nettbank 15 år siden enn hva Gjensidige har nå, så her har utviklingen stått stille. Vi flyttet fra DnB til Gjensidige p.g.a bedre vilkår, men bortsett fra vilkårene så har vi vært misfornøyd fra dag 1. Nå kommer vi til å bytte igjen, selv om det er pes. Orker ikke mer! Bytter ikke tilbake til DnB, vurderer Sbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grusom kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt for formalistisk fokus. Prøvde ikke å se kunden, eller potensialet i kunden. Virket som de ikke hadde fokus på salg i det hele tatt. Langt strengere enn andre banker, selv om kravene fra statlig hold er oppfylt. Man får følelsen av at de ikke ønsker å ha deg som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Så bra som det blir"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Gjensidige en stund nå, og er strålende fornøyd. Meget bra mobilbank app, og markedets beste boliglånsrente. Greit å kunne ha alt av forsikringer, lån og bank på samme sted.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd med Gjensidige Bank, men ..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært veldig fornøyd med Gjensidige Bank de årene jeg har vært kunde. Gode vilkår med YS-avtale. Hurtig svar og grei løsning ved en refinansiering. Nettbanken fungerer greit ut fra mine behov. Men da Gjensidige Bank snart opphører som egen bank (banken er solgt til svenske Nordea) vurderer jeg å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig utlåner"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker altfor lang tid på å utbetale allerede avklarte lån. Dette gjør igjen at kjøper ikke klarer å innfri frist for betaling på tiden. Dette er ikke bare flaut men kan i ytterste konsekvens ødelegge handelen.

Veslemøy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fullstendig tafatte og giddalause"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet nylig til Gjensidige, der har jeg også forsikringene mine og håpet jeg også kunne bruke Gjensidige som bank i lang tid fremover. Jeg byttet også mtp. boligkjøp ettersom Gjensidige kunne gi svært gode betingelser (Tekna-medlem).

Så kommer øyeblikket jeg skal kjøpe bolig, og her blir man møtt med kundebehandlere som man skulle tro nettopp hadde våkna i sofaen. Helt fullstendig tafatte og uinteresserte, omtrent som å snakke med autosvar. Svært utydelige svar i forhold til hva Gjensidige dekker når kjøpet gjennomføres. Måtte ringe mange ganger før jeg fikk bekreftet at det å være behjelpelig i forhold til å dekke dokumentavgift for en førstegangskjøper ikke var snakk om. De er ikke villige til å strekke seg ett gram for kunden.

Jeg anskaffer kausjonist, og oppgir informasjon til Gjensidige som ikke engang gidder å kontakte kausjonisten i forhold til bekreftelse og informasjon. Prosessen gikk så ufattelig sakte at leiligheten forsvant før Gjensidige rakk å komme seg opp av sofaen. De var så lite på at jeg klarer ikke å ta Gjensidige seriøst lengre. Jeg er så skuffet over det jeg trodde skulle bli min faste bank fremover.

Jeg kontaktet så Sparebank1 som var på fra første stund, og var villige til å strekke seg for kunden (dekke omkostninger bla.annet) og virkelig satt seg inn i låneprosessen. Jeg tviholdt fortsatt på Gjensidige, ettersom jeg sterkt ønsket at de skulle være min bank, noe jeg også formidlet til de via tlf. Men der var det ingenting å hente, kundebehandlerne "dreit" rett og slett i om jeg byttet til ny bank.

Det er mulig Gjensidige er uheldige i forhold til kundebehandlerne de har ansatt på Låneavdelingen sin, hvis så er tilfelle anbefaler jeg de å ta en skikkelig opprydning. Nåværende kundebehandlere trenger enten opplæring eller ny jobb.

Jeg byttet til Sparebank1 i dag.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Blant de dårligste på Boliglånsrente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å flere ganger ha prøvd å presse de på Boliglånsrenten som var på hele 2,64%, så byttet jeg bank. De hadde ingen interesse av å gjøre noe, og det virket som et autosvar jeg fikk fra kunderådgiver. Byttet til annen bank og fikk både bolig og billån til 2 % rente
I tillegg er nettbanken til Gjensidige fullstendig uoverstigelig og ustabil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Billån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte trygt kjøp gjennom gjensidige, ikke og anbefale. En uke senere ingen mere konkrete svar fra kundeservice/saksbehandler

Jan H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"kundebehandlere som ikke skjønner systemet sitt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Total mangel på kundebehandling, her er det flere som bør få opplæring.
Amatører som ikke skjønner sitt eget system, klarer ikke å søke på låne nr osv!!!
Blir fortalt at det tar ca dager å overføre penger etter innvilget lån til selger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs nettbank og elendig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Brukergrensesnittet er for å si det enkelt; elendig:
* Vanskelig å navigere
* Ulogisk hvor ulik informasjon ligger
* Klikker du feil blir du plutselig utlogget
* Bærer sterkt preg av å være sammensatt av flere, gamle, ulike plattformer som er satt sammen for å danne en portal for alle tjenester (bank, forsikring, sparing, pensjon)
* Mobil-app fungerte lenge ikke i Android. Den har faktisk blitt bedre...

Kundebehandling:
Banken krever "aktiv bruk" og "hovedbank" for å få tilgang til beste rente. Truer kundene med høyere rente hvis bruken ikke øker. Synes det er uhørt at banken krever _mer_ bruk uten å spesifisere hva dette betyr. Det de tjener penger på er vel renter og kortavgift + evt. Provisjon for Visa-handel. Kan ikke skjønne at efaktura etc. gir inntekt.

Det finnes bare en positiv ting med banken: lav rente. Hvis den øker, flytter jeg lånet så fort det lar seg gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke spesielt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hele tiden problemer med å logge inn i mobilbank selv om det jeg skriver inn er riktig. Kan være vanskelig å få hjelp i kundeservice, og siden bankkort verken har bilde eller fødselsnummer, så må jeg bruke pass som legitimasjon når jeg trenger det utenom reise som er utrolig unødvendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Trivelig og lettvindt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er godt fornøyd med tjenestenede leverer. Gode vilkår/renter og fantastisk service! Kan absolutt anbefales:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God bank, dårlig når du trenger hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken fremstår som bra og oversiktlig. Men når du trenger hjelp hos rådgivere er som oftes disse gått hjem, og når du får dem i tale vil ikke de gi den rådgivningen jeg ønsker, altså en "dette er smart og gjøre" rådgivning. Knallharde på lån, noe som for mitt vedkommende er negativt.

Gode priser via YS.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er kjempefornøyd med Gjensidige Bank! De har lavest rente på boliglån (er NITO-medlem) og raske og svare når jeg en sjelden gang tar kontakt. Gjensidige forsikring derimot har en jobb å gjøre, men skal ikke blande kortene her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hadde bytta hadde det ikke vært for Tekna-avtalen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Appen deres (iPhone) Ser ut som noe fra 90-tallet, og det kommer bare feilmelding dersom jeg forsøker å godkjenne efaktura eller betale regninger via den. Hjemmesiden er rotete, og hele det Olsenbanden-temaet er ganske tåpelig synes jeg. De som jobber der roter ganske mye, en gang jeg skulle avslutte et MasterCard fikk jeg per telefon beskjed om at det var i orden, hvorpå de i stedet sendte meg enda et MasterCard. Ringte inn igjen og de påsto de hadde avslutta begge, men etter noen måneder viste det seg at de ikke hadde avslutta det ene likevel. Hadde skifta til Skandiabanken eller Landkreditt på dagen hadde det ikke vært for de greie betingelsene i Tekna-avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra boliglånsrente via min fagforening.
Veldig irriterende at de har en del krav om aktiv bruk mm for å få beste betingelser. Jeg er negativ til og unngår som regel banker som har bedre betingelser for "totalkunder", men i dette tilfellet var det mulig å kombinere boliglån med noe bruk av brukskonto.

Som Skandiabanken-kunde syns jeg nettbanken er skikkelig dårlig. Mobilappen lite oversiktelig, og store rom for forbedringer.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR