Bank

Gjensidige Bank omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
12
av 14 innen
bank
35%
anbefaler
Gjensidige Bank
Filtrer omtaler
5
2
1
4
8
Sorter omtaler etter
Viser av 20 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Så bra som det blir"

Har hatt Gjensidige en stund nå, og er strålende fornøyd. Meget bra mobilbank app, og markedets beste boliglånsrente. Greit å kunne ha alt av forsikringer, lån og bank på samme sted.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd med Gjensidige Bank, men ..."

Jeg har vært veldig fornøyd med Gjensidige Bank de årene jeg har vært kunde. Gode vilkår med YS-avtale. Hurtig svar og grei løsning ved en refinansiering. Nettbanken fungerer greit ut fra mine behov. Men da Gjensidige Bank snart opphører som egen bank (banken er solgt til svenske Nordea) vurderer jeg å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig utlåner"

Bruker altfor lang tid på å utbetale allerede avklarte lån. Dette gjør igjen at kjøper ikke klarer å innfri frist for betaling på tiden. Dette er ikke bare flaut men kan i ytterste konsekvens ødelegge handelen.

Veslemøy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fullstendig tafatte og giddalause"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet nylig til Gjensidige, der har jeg også forsikringene mine og håpet jeg også kunne bruke Gjensidige som bank i lang tid fremover. Jeg byttet også mtp. boligkjøp ettersom Gjensidige kunne gi svært gode betingelser (Tekna-medlem).

Så kommer øyeblikket jeg skal kjøpe bolig, og her blir man møtt med kundebehandlere som man skulle tro nettopp hadde våkna i sofaen. Helt fullstendig tafatte og uinteresserte, omtrent som å snakke med autosvar. Svært utydelige svar i forhold til hva Gjensidige dekker når kjøpet gjennomføres. Måtte ringe mange ganger før jeg fikk bekreftet at det å være behjelpelig i forhold til å dekke dokumentavgift for en førstegangskjøper ikke var snakk om. De er ikke villige til å strekke seg ett gram for kunden.

Jeg anskaffer kausjonist, og oppgir informasjon til Gjensidige som ikke engang gidder å kontakte kausjonisten i forhold til bekreftelse og informasjon. Prosessen gikk så ufattelig sakte at leiligheten forsvant før Gjensidige rakk å komme seg opp av sofaen. De var så lite på at jeg klarer ikke å ta Gjensidige seriøst lengre. Jeg er så skuffet over det jeg trodde skulle bli min faste bank fremover.

Jeg kontaktet så Sparebank1 som var på fra første stund, og var villige til å strekke seg for kunden (dekke omkostninger bla.annet) og virkelig satt seg inn i låneprosessen. Jeg tviholdt fortsatt på Gjensidige, ettersom jeg sterkt ønsket at de skulle være min bank, noe jeg også formidlet til de via tlf. Men der var det ingenting å hente, kundebehandlerne "dreit" rett og slett i om jeg byttet til ny bank.

Det er mulig Gjensidige er uheldige i forhold til kundebehandlerne de har ansatt på Låneavdelingen sin, hvis så er tilfelle anbefaler jeg de å ta en skikkelig opprydning. Nåværende kundebehandlere trenger enten opplæring eller ny jobb.

Jeg byttet til Sparebank1 i dag.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Blant de dårligste på Boliglånsrente"

Etter å flere ganger ha prøvd å presse de på Boliglånsrenten som var på hele 2,64%, så byttet jeg bank. De hadde ingen interesse av å gjøre noe, og det virket som et autosvar jeg fikk fra kunderådgiver. Byttet til annen bank og fikk både bolig og billån til 2 % rente
I tillegg er nettbanken til Gjensidige fullstendig uoverstigelig og ustabil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Billån"

Brukte trygt kjøp gjennom gjensidige, ikke og anbefale. En uke senere ingen mere konkrete svar fra kundeservice/saksbehandler

Jan H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"kundebehandlere som ikke skjønner systemet sitt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Total mangel på kundebehandling, her er det flere som bør få opplæring.
Amatører som ikke skjønner sitt eget system, klarer ikke å søke på låne nr osv!!!
Blir fortalt at det tar ca dager å overføre penger etter innvilget lån til selger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs nettbank og elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Brukergrensesnittet er for å si det enkelt; elendig:
* Vanskelig å navigere
* Ulogisk hvor ulik informasjon ligger
* Klikker du feil blir du plutselig utlogget
* Bærer sterkt preg av å være sammensatt av flere, gamle, ulike plattformer som er satt sammen for å danne en portal for alle tjenester (bank, forsikring, sparing, pensjon)
* Mobil-app fungerte lenge ikke i Android. Den har faktisk blitt bedre...

Kundebehandling:
Banken krever "aktiv bruk" og "hovedbank" for å få tilgang til beste rente. Truer kundene med høyere rente hvis bruken ikke øker. Synes det er uhørt at banken krever _mer_ bruk uten å spesifisere hva dette betyr. Det de tjener penger på er vel renter og kortavgift + evt. Provisjon for Visa-handel. Kan ikke skjønne at efaktura etc. gir inntekt.

Det finnes bare en positiv ting med banken: lav rente. Hvis den øker, flytter jeg lånet så fort det lar seg gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke spesielt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hele tiden problemer med å logge inn i mobilbank selv om det jeg skriver inn er riktig. Kan være vanskelig å få hjelp i kundeservice, og siden bankkort verken har bilde eller fødselsnummer, så må jeg bruke pass som legitimasjon når jeg trenger det utenom reise som er utrolig unødvendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Trivelig og lettvindt"

Er godt fornøyd med tjenestenede leverer. Gode vilkår/renter og fantastisk service! Kan absolutt anbefales:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God bank, dårlig når du trenger hjelp"

Banken fremstår som bra og oversiktlig. Men når du trenger hjelp hos rådgivere er som oftes disse gått hjem, og når du får dem i tale vil ikke de gi den rådgivningen jeg ønsker, altså en "dette er smart og gjøre" rådgivning. Knallharde på lån, noe som for mitt vedkommende er negativt.

Gode priser via YS.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefornøyd!"

Jeg er kjempefornøyd med Gjensidige Bank! De har lavest rente på boliglån (er NITO-medlem) og raske og svare når jeg en sjelden gang tar kontakt. Gjensidige forsikring derimot har en jobb å gjøre, men skal ikke blande kortene her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hadde bytta hadde det ikke vært for Tekna-avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Appen deres (iPhone) Ser ut som noe fra 90-tallet, og det kommer bare feilmelding dersom jeg forsøker å godkjenne efaktura eller betale regninger via den. Hjemmesiden er rotete, og hele det Olsenbanden-temaet er ganske tåpelig synes jeg. De som jobber der roter ganske mye, en gang jeg skulle avslutte et MasterCard fikk jeg per telefon beskjed om at det var i orden, hvorpå de i stedet sendte meg enda et MasterCard. Ringte inn igjen og de påsto de hadde avslutta begge, men etter noen måneder viste det seg at de ikke hadde avslutta det ene likevel. Hadde skifta til Skandiabanken eller Landkreditt på dagen hadde det ikke vært for de greie betingelsene i Tekna-avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels"

Bra boliglånsrente via min fagforening.
Veldig irriterende at de har en del krav om aktiv bruk mm for å få beste betingelser. Jeg er negativ til og unngår som regel banker som har bedre betingelser for "totalkunder", men i dette tilfellet var det mulig å kombinere boliglån med noe bruk av brukskonto.

Som Skandiabanken-kunde syns jeg nettbanken er skikkelig dårlig. Mobilappen lite oversiktelig, og store rom for forbedringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forstår ikke bankvirksomhet så lenge det ikke er rett frem"

De er ikke klare nok og er lite løsningsorienterte. Virker helt naive så fremt det ikke er rett frem for søknad. Bytter umiddelbart til Danske Bank. De har nå brukt 1 1/2 måned på å innvilge meg et lån som til og med er feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Supert"

Enkel bank å forholde seg til, svarer kjapt og greit via forskjellige kanaler (chat, telefon, mail). Foreløpig ingenting å utsette på banken. Får gode tilbud via Tekna medlemsskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"

Nettbanken fungerer dårlig. Synes stadig det er noe som ikke fungerer (f. eks. Har jeg i lang tid ikke klart å bestille bankid der). Det er rotete menyer og alt ser litt gammeldags ut. Jeg kom fra DNB, og her var ståa noe helt annet. Skjerping, Gjensidige! Appen (i hvert fall for Android) virker også noe gammeldags.

Vilkårene er gode for Tekna-medlemmer, men forskjellene er generelt små mellom tilbydere, så dette kan gjøre at jeg bytter bank igjen.

Tekna-Medlem
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fryktelig dårlig internettbank"

Uoversiktlig internettbank. Frustrerende ulogiske og rotete menyer.
Har brukt den snart et år og har fortsatt ikke fått grep om strukturen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank for Tekna-medlemmer"

Bra boliglånsrente, svarer stort sett rask på henvendelser. Mobilappen greier ikke få fram forfallsmappe (kommer bare opp at "forfallsmappen er tom") Og ikke mulig å betale regninger selv om funksjonen er der (får bare feilmelding).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bestandig fått god service og hjelp fra kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ringt banken flere ganger og har bestandig fått god hjelp fra kundebehandlerne. Har ingenting å klage på. Utmerket bank, og flotte websider.

Søk Bytt.no