Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyre gebyr og forferdelig kundeservice

Omtale av  Svein

Har noen prøvet å ringe Nordea kundeservice? Etter å ha hørt på en robot snakke til deg om altfor mange ting som ikke angår deg. Når du endelig havner i køen og får beskjed om at ventetiden er 80 minutter eller mer. Du velger da alternativet at de skal ringe deg når de er klare. Ingen ringer deg. Det samme skjer med chat. Ingen kontakt. Svært få steder igjen å møte en person, bankfilial. Det man spør seg selv: Trenger jeg virkelig en slik bank.

Svar fra Nordea Bank
17.12.2019 08:57

Hei Svein. Hvis du ikke har blitt oppringt som avtalt må jeg bare beklage det. Som du sier har vi hatt veldig stor pågang på linjene våre i det siste som igjen har medført unormalt lang ventetid. Den store pågangen har dessverre også gjort at både tilbakering-funksjonen og chat-tjenesten vår har vært ustabil til tider. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre tjenestene våre og vi setter pris på tilbakemeldingen din. Det er veldig leit å høre at du har hatt en sånn opplevelse av oss, og håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp i inntrykket ditt. /Fredrik

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Umulig komma i kontakt på telefon

Omtale av  Elisabeth O

Fader@$#! Trykkt feil på kodebrikken og den blitt sperret. Ringer Nordea, det er 2 timer kø. De lover ringa opp men ringer ikke😡 jeg må ha løst problemet for å betale reininger. De begynner sende meg i en labyrint om aktivere koder og legitimere seg. Skjønner ingenting. Jeg har ikke behov for dette. Har kodebrikke. Ikke fått beskjed om endringer i systemet. Dags att bytte bank nå. Skikkelig lei. Gidder ikke høre på urskyllninger om hvor mye arbete nordea har. Veldig dålig respekt før kundene sine. Som vanlig

Svar fra Nordea Bank
10.12.2019 17:48

Hei Elisabeth! Om vi har lovet å ringe opp men du ikke har blitt oppringt igjen så må jeg bare beklage det. Vi har en tilbakering-funksjon, men denne har dessverre tidvis vært ustabil. Om du ikke har kommet i kontakt med oss nå så ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 så skal vi få hjulpet deg med det du trenger. /Andreas

Sjokkerende dårlig

Omtale av  Tom E. Ø

Undertegnede er bobestyrer hva gjelder et bo der avdøde hadde sine bankforbindelser i Nordea. Det er regelrett umulig å komme i kontakt med banken på telefon. Å få kontakt på chat tar omtrent en time og det tar minst 2 dager før banken besvarer henvendelse på "sikker melding". Banken har brukt hele 2 mnd på å gi bobestyrer tilgang på boets konti, tross gjentatte purringer. Banken har unnlatt å opplyse om nødvendige papirer for å gi tilgang nettbank til bobestyrer etter at bobestyrer er lagt inn som disponent. Banken har en periode nektet å utbetale faktura på vegne av boet, men har strekt seg til å utbetale noen etter å ha blitt tildelt en god dose kjeft. Her kunne vi fortsatt i det uendelige. Det er et mysterium at Nordea i det hele tatt har kunder med så til de grader dårlig service. Et mareritt å ha med å gjøre. Styr unna denne useriøse banken, er mitt råd.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 12:06

Hei Tom. Jeg må bare beklage på det sterkeste at det har tatt så lang tid. Det er selvfølgelig ikke slik det skal være. Normalt så vil det ikke ta så lang tid etter at vi har fått innhentet nødvendig dokumentasjon. Av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg ikke gå inn og sjekke saken, men om det ikke skulle være løst så håper jeg du kan gi oss en ny sjanse og kontakte oss på nytt. /John

En ikke-eksisterende kundeservice

Omtale av  Eva K. T

Har nå prøvd - på 3. døgnet - å få kontakt for å låse opp mitt sikkerhetskort/ID. Må faktisk ha fungerende sikkerhetskort for å få sendt en melding til banken. Alternativet er en dum robot som sier at den ikke forstår, men ring banken for å få svar. Nordea må ikke behandle kundene på denne måten. Kan jeg få svar via FB.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 12:03

Hei Eva! For å kunne låse opp en sperret BankID så må vi snakke med deg enten telefon (+47) 232 06001, om du har Mobilbank Appen vår og har aktivert TouchID/Fingeravtrykk på den så kan du også starte en chat med oss fra denne. Via Nova (vår chat robot) og Facebook kan vi ikke gå inn på kundeforhold, bare svare på generelle spørsmål. /Andreas

Refinansiering

Omtale av  Geir R

Refinansiering og endring på lånetid gikk som smurt og god behandling fra Nordea sin side. Er enig med de som sier at nettbanken er en smule ut datert, jeg har abonnement fra Telenor og får endel brukerfeil. Logg inn i nettbanken og bruk DIGITAL POSTKASSE der for ihvertfall jeg kjapt svar.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 10:31

Hei Geir! Flott å høre at du fikk hjelpen du trengte! Når det gjelder nettbanken så er vi enig i at denne fortjener en oppgradering. Det jobbes med en oppgradering til både vår Mobilbank App og Nettbank. Disse er rett rundt hjørne og skal etter planen lanseres på nyåret (først Mobilbanken, deretter vil ny nettbank komme noen måneder etter). /Andreas

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Håpløs kundeservice!

Omtale av  Christian F

Kommer ikke igjennom på verken telefon eller chat. Elendig kundeservice og beregnet tid som bare øker og øker på chat.

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 15:12

Hei Christian! De siste to ukene har vi hatt en del pågang inn til oss, men vi gjør det vi kan for å hjelpe alle kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Jeg skjønner godt frustrasjonen som skapes med å vente så lenge på å komme i kontakt med oss, vi skulle alle ønske vi rakk å betjene alle raskere enn det vi klarer i dag. Vi må bare beklage ulempene ventetiden inn til oss fører til, vi jobber både internt og eksternt med tiltak som skal bistå med å minke køen inn til oss. /Andreas

Nordea svarer hverken på telefon, chat; skjema for e-post fører til feil

Omtale av  Trygve R

Jeg kommer ikke i kontakt: Telefon: Forventet ventetid 4 minutter, jeg ga opp etter ett kvarter. Chat: Ventet på operatør. Forventet ventetid øke med ett minutt hvert minutt. E-post: Fylte inn skjema på Nordea.no, trykket på "Send" og fikk "Undeliverable: Privatkunder - send e-post til banken"

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38

Hei Trygve! De siste to ukene har vi hatt en del pågang inn til oss, men vi gjør det vi kan for å hjelpe alle kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Vi stiller høye krav til oss selv og vet at også våre kunder forventer at vi er mye mer tilgjengelig enn det vi er i disse dager. Vi må bare beklage ulempene ventetiden inn til oss fører til, vi jobber både internt og eksternt med tiltak som skal bistå med å minke køen inn til oss. /Andreas

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR