Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Håpløs kundeservice og Nettbank

Omtale av  Andreas

Man får aldri svar og når rådgiveren først svarer, så klarer de ikke engang svare på alt man har spurt om (enkle ting som når lånet utbetales, dato for forfall på lån etc) Nettbanken er bånn i bøtta

Svar fra Nordea Bank
27.08.2021 11:18

Hei Andreas, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og har fått mangelfull informasjon fra rådgiver - dette er naturligvis ikke sånn det skal være. Informasjonen du har vært på jakt etter er enkelt for rådgiver å oppdrive, hvor jeg stiller meg uforstående til at du ikke har fått svar på dine henvendelser i kontakt med oss. Nettbanken vår har sett sine bedre dager, det erkjenner vi. Det er heldigvis en ny Nettbank rett rundt hjørnet, der betaversjonen er tilgjengelig for testing via hjemmesiden vår. Utover Nettbank, er Mobilbank og appen Nordea Wallet helt klart å anbefale. /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Umulig å finne igjen ting

Omtale av  Anonym

Skaffet meg billån hos Nordea gjennom forhandler. Har tidligere hatt billån i Santander med god oversikt over hva jeg betaler i renter, betalingsplan osv. Hos Nordea har jeg ikke fått innsyn i noe etter at avtalen ble tegnet. Jeg har problemer med å logge meg inn via nettsiden, og når jeg først kommer meg inn, står det ikke all informasjon rundt avtalen som jeg har rett på å vite som bruker (som renter og betalingsplan). Jeg har også forsøkt å logge inn via appen, men når jeg kommer inn, står det: "Du har ingen tilgjengelige avtaler. Vennligst kontakt oss." Så nå kommer jeg til å flytte over lånet til en annen bank.

Svar fra Nordea Bank
16.08.2021 16:39

Hei Anonym. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans. Dermed er dessverre ikke informasjonen om disse lånene er dessverre tilgjengelige i den private nettbanken hos oss i Nordea Bank. Derfor vil du ikke finne lånet om du logger inn på Nordea.no eller via vår mobilbank app siden du ikke er kunde I Nordea Bank men hos Nordea Finans. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Selve nedbetalingsplanen skal du kunne finne ved å logge deg inn via www.nordeafinans.no. For mer informasjon om lånet ditt vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020. /Cathrine

Feil i Nordea Trygt oppgjør!

Omtale av  Sigurd E

Kjøpte en bruktbil med tjenesten trygt oppgjør. Det endte med at omregistreringsavgiften ble betalt på feil bil. Kundebehandler erkjenner at alt er gjort riktig fra min side. Statens vegvesen og skatteetaten tar ikke ansvar. Nordea sier at alt er gjort riktig men nekter å ta ansvar. 4000,- i tap fordi deres finansportal inneholder en feil som gjør at kunden sendes til betaling av feil bil. Finn noen som rydder opp når feil blir begått.

Svar fra Nordea Bank
16.08.2021 16:33

Hei Sigurd. Dette høres ikke bra ut. Jeg har dessverre ikke anledning til å undersøke noe i denne saken men jeg vil anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06020. Dette for at de kan gjennomgå saken og rette opp dersom en feil har oppstått. /Cathrine

Nordea er bra på kundebehandling

Omtale av  Heidi

Jeg har hatt brukskonto i Nordea i flere år. Jeg hadde ønsket det var noen flere og bedre spare- og tjenester for oss vanlige, litt lavlønte kunder. Også det å opprette sparekonto til vår datter da hun var mindre, innfridde ikkje våre ønsker. Så vi valgte en annen bank til henne.. Alt i alt er jeg fornøyd med Nordea ! Men takk og lov at det meste lan gjøres selv - da ventetiden på å få snakke med noen i tlf er utrolig lang.

Svar fra Nordea Bank
09.08.2021 07:50

Hei Heidi, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss 😊 Hvis du har noen konkrete produkter du savner/ønsker, eller vil ta deg tid til å forklare hva som gjorde at prosessen ved kontoetablering til din datter ikke oppnådde forventningene dine, så hadde vi satt veldig stor pris på dette. Sånn kan vi bli enda bedre. Du kan benytte skjemaet du finner her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html Når det gjelder ventetiden inn til oss på kundeservice, så kan den variere veldig. Generelt sett har vi ganske korte ventetider, og enda kortere via chat, men det kan selvfølgelig være tidspunkter hvor det er mange som kontakter oss samtidig. Da tilbyr vi som oftest en tilbakering-funksjon, slik at du slipper å vente i telefonen, men blir oppringt av oss når det er din tur. Håper du kan dele litt mer om hva du ønsker deg av oss, og at du selvfølgelig også forblir kunde i mange år fremover 😊 /Lasse

Totalt uinterresserte i kunden

Omtale av  Rondan

Ingen info, trege tilbakemeldinger, skikkelig laid back bank, som synes kunder er plagsomt

Svar fra Nordea Bank
06.07.2021 08:39

Hei Rondan. Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg da jeg dessverre ikke undersøke saken uten at du kontakter oss direkte. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig

Omtale av  Eirik

Håpløs kundeservice.tekniske løsninger virker ikke. Til tider umulig å logge inn

Svar fra Nordea Bank
28.06.2021 08:34

Hei Eirik. Leit å høre at du syntes vi har en håpløs kundeservice, det er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Vi gjør vårt ytterste for å hjelpe alle kunder som tar kontakt med oss når det er behov for assistanse. Vår kundeservice er åpen hver dag (også i helger og på helligdager) så dersom problemer med innlogging skulle oppstå, er det i mange tilfeller saker som kan løses ved direkte kontakt med oss. Nå vet jeg ikke helt hva du mener når du skriver at tekniske løsninger ikke virker da vi har veldig lite nedetid både på nett og mobilbank samt våre andre apper og tjenester. Ønsker deg lykke til videre i ny bank. Dersom det skulle bli aktuelt å bytte igjen er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake :). /Cathrine

Holder igjen utsendelse av nye bankkort uten varsel

Omtale av  Rolf

Jeg kontaktet Nordea da jeg ikke hadde fått tilsendt nytt bankkort ved utløp. Kontakten skjedde omkring to uker før utløpsdato. Ingen reaksjon. Noen dager før kortet løp ut ble jeg kontaktet pr. tlf. av banken som lurte på om jeg skulle ta ut Kr. 150.000 (????) Merkelig var det men jeg ble tilbudt hjelp for å få nytt kort. Hjelp kunne de ikke gi viste det seg fordi systemet var "nede". Vanligvis er Norda's nettløsning "nede" på fredager av en eller annen årsak. Nåvel. Det endte med at jeg ikke fikk nytt kort fordi jeg ikke hadde fylt ut en egenmelding . (Jeg har fylt den ut tre ganger tidligere). Jeg ble dermed uten kort hele påsken i år. Ingen mulighet til å ta ut kontanter, ei heller bruke kort. (Hva om jeg skulle oppsøke dyrlege eksempelvis?). Nordea hadde ingen forståelse for at de faktisk hindret meg i å bruke mine egne allerede beskattede midler. MINE penger. I praksis beskylder de altså meg for å drive med svart arbeid, skatteunndragelse eller avgiftsunndragelse i og med at årsaken til at de ikke ville sende ut kort var at jeg potesnielt drev med hvitvasking av penger. Jeg leser at bankene bedriver denslags men jeg har ingen praktisk mulighet til å verken jobbe svart, hvitvaske eller unndra meg skatt og/eller avgifter. Jeg vil bare ha tilgang til mine oppsparte midler og lønn. Et samfunn uten kontanter er en sikkerhetsrisiko for oss alle. Bank og myndighet kan ta fra deg råderetten over egne midler umiddelbart og uten hjemmel! Jeg byttet etter dette over til Sbanken for så noen få uker etter å oppleve at DnB kjøper Sbanken. Fra en dårlig bank til en potensielt værre! Jeg er oppgitt over myndigheter, banker og folks uvitenhet om at det å fjerne kontanter gjør at du umyndiggjøres og at banker og myndigheter uten grunn og med et pennestrøk kan konfiskere dine midler. Det eneste du som lønnsmottaker eller trygdemottaker kan gjøre er å flytte dine"imaginære" midler mellom ulike uansvarlige banker som skal leke med pengene dine. Når forholdet rundt Sbanken har lagt seg skal jeg ta ut alle mine midler og ha de under madrassen i stedet. Da sover jeg bedre, - jeg kommer ikke til å merke de få sedlene gjennom madrassen. Dessuten så slipper jeg å forholde meg til arrogante banker og irritere meg over politikere som løper finansfolkene sine ærend helt ukritisk og åpenlyst.

Svar fra Nordea Bank
15.06.2021 13:20

Hei Rolf, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en grundig og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av Nordea, her er det tydelig at våre systemer og rutiner har sviktet, noe vi er veldig lei oss for. Jeg forstår godt din frustrasjon når du blir værende uten kort og tilgang til egne midler i en så lang periode. Jeg ønsker også å beklage dersom du føler deg mistenkeliggjort med bakgrunn i kundeprofilen du fylt ut og oppdatert, dette er overhodet ikke baktanken fra vår side. Kundeprofilen oppdateres jevnlig, der vi som bank ønsker å vite hvordan du bruker våre produkter og tjenester, hvor vi som samfunnsaktør har et stort ansvar – herunder må det stilles spørsmål som kan oppleves irrelevante for menigmann. Det er leit at du byttet bankforbindelse med bakgrunn i opplevelsen du har hatt, det må jeg understreke. Skulle våre veier krysses igjen, er du hjertelig velkommen tilbake som kunde. /Steffen

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR