Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Feil i Nordea Trygt oppgjør!

Omtale av  Sigurd E

Kjøpte en bruktbil med tjenesten trygt oppgjør. Det endte med at omregistreringsavgiften ble betalt på feil bil. Kundebehandler erkjenner at alt er gjort riktig fra min side. Statens vegvesen og skatteetaten tar ikke ansvar. Nordea sier at alt er gjort riktig men nekter å ta ansvar. 4000,- i tap fordi deres finansportal inneholder en feil som gjør at kunden sendes til betaling av feil bil. Finn noen som rydder opp når feil blir begått.

Svar fra Nordea Bank
16.08.2021 16:33

Hei Sigurd. Dette høres ikke bra ut. Jeg har dessverre ikke anledning til å undersøke noe i denne saken men jeg vil anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06020. Dette for at de kan gjennomgå saken og rette opp dersom en feil har oppstått. /Cathrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nordea er bra på kundebehandling

Omtale av  Heidi

Jeg har hatt brukskonto i Nordea i flere år. Jeg hadde ønsket det var noen flere og bedre spare- og tjenester for oss vanlige, litt lavlønte kunder. Også det å opprette sparekonto til vår datter da hun var mindre, innfridde ikkje våre ønsker. Så vi valgte en annen bank til henne.. Alt i alt er jeg fornøyd med Nordea ! Men takk og lov at det meste lan gjøres selv - da ventetiden på å få snakke med noen i tlf er utrolig lang.

Svar fra Nordea Bank
09.08.2021 07:50

Hei Heidi, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss 😊 Hvis du har noen konkrete produkter du savner/ønsker, eller vil ta deg tid til å forklare hva som gjorde at prosessen ved kontoetablering til din datter ikke oppnådde forventningene dine, så hadde vi satt veldig stor pris på dette. Sånn kan vi bli enda bedre. Du kan benytte skjemaet du finner her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html Når det gjelder ventetiden inn til oss på kundeservice, så kan den variere veldig. Generelt sett har vi ganske korte ventetider, og enda kortere via chat, men det kan selvfølgelig være tidspunkter hvor det er mange som kontakter oss samtidig. Da tilbyr vi som oftest en tilbakering-funksjon, slik at du slipper å vente i telefonen, men blir oppringt av oss når det er din tur. Håper du kan dele litt mer om hva du ønsker deg av oss, og at du selvfølgelig også forblir kunde i mange år fremover 😊 /Lasse

Totalt uinterresserte i kunden

Omtale av  Rondan

Ingen info, trege tilbakemeldinger, skikkelig laid back bank, som synes kunder er plagsomt

Svar fra Nordea Bank
06.07.2021 08:39

Hei Rondan. Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg da jeg dessverre ikke undersøke saken uten at du kontakter oss direkte. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine

Elendig

Omtale av  Eirik

Håpløs kundeservice.tekniske løsninger virker ikke. Til tider umulig å logge inn

Svar fra Nordea Bank
28.06.2021 08:34

Hei Eirik. Leit å høre at du syntes vi har en håpløs kundeservice, det er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Vi gjør vårt ytterste for å hjelpe alle kunder som tar kontakt med oss når det er behov for assistanse. Vår kundeservice er åpen hver dag (også i helger og på helligdager) så dersom problemer med innlogging skulle oppstå, er det i mange tilfeller saker som kan løses ved direkte kontakt med oss. Nå vet jeg ikke helt hva du mener når du skriver at tekniske løsninger ikke virker da vi har veldig lite nedetid både på nett og mobilbank samt våre andre apper og tjenester. Ønsker deg lykke til videre i ny bank. Dersom det skulle bli aktuelt å bytte igjen er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake :). /Cathrine

Holder igjen utsendelse av nye bankkort uten varsel

Omtale av  Rolf

Jeg kontaktet Nordea da jeg ikke hadde fått tilsendt nytt bankkort ved utløp. Kontakten skjedde omkring to uker før utløpsdato. Ingen reaksjon. Noen dager før kortet løp ut ble jeg kontaktet pr. tlf. av banken som lurte på om jeg skulle ta ut Kr. 150.000 (????) Merkelig var det men jeg ble tilbudt hjelp for å få nytt kort. Hjelp kunne de ikke gi viste det seg fordi systemet var "nede". Vanligvis er Norda's nettløsning "nede" på fredager av en eller annen årsak. Nåvel. Det endte med at jeg ikke fikk nytt kort fordi jeg ikke hadde fylt ut en egenmelding . (Jeg har fylt den ut tre ganger tidligere). Jeg ble dermed uten kort hele påsken i år. Ingen mulighet til å ta ut kontanter, ei heller bruke kort. (Hva om jeg skulle oppsøke dyrlege eksempelvis?). Nordea hadde ingen forståelse for at de faktisk hindret meg i å bruke mine egne allerede beskattede midler. MINE penger. I praksis beskylder de altså meg for å drive med svart arbeid, skatteunndragelse eller avgiftsunndragelse i og med at årsaken til at de ikke ville sende ut kort var at jeg potesnielt drev med hvitvasking av penger. Jeg leser at bankene bedriver denslags men jeg har ingen praktisk mulighet til å verken jobbe svart, hvitvaske eller unndra meg skatt og/eller avgifter. Jeg vil bare ha tilgang til mine oppsparte midler og lønn. Et samfunn uten kontanter er en sikkerhetsrisiko for oss alle. Bank og myndighet kan ta fra deg råderetten over egne midler umiddelbart og uten hjemmel! Jeg byttet etter dette over til Sbanken for så noen få uker etter å oppleve at DnB kjøper Sbanken. Fra en dårlig bank til en potensielt værre! Jeg er oppgitt over myndigheter, banker og folks uvitenhet om at det å fjerne kontanter gjør at du umyndiggjøres og at banker og myndigheter uten grunn og med et pennestrøk kan konfiskere dine midler. Det eneste du som lønnsmottaker eller trygdemottaker kan gjøre er å flytte dine"imaginære" midler mellom ulike uansvarlige banker som skal leke med pengene dine. Når forholdet rundt Sbanken har lagt seg skal jeg ta ut alle mine midler og ha de under madrassen i stedet. Da sover jeg bedre, - jeg kommer ikke til å merke de få sedlene gjennom madrassen. Dessuten så slipper jeg å forholde meg til arrogante banker og irritere meg over politikere som løper finansfolkene sine ærend helt ukritisk og åpenlyst.

Svar fra Nordea Bank
15.06.2021 13:20

Hei Rolf, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en grundig og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av Nordea, her er det tydelig at våre systemer og rutiner har sviktet, noe vi er veldig lei oss for. Jeg forstår godt din frustrasjon når du blir værende uten kort og tilgang til egne midler i en så lang periode. Jeg ønsker også å beklage dersom du føler deg mistenkeliggjort med bakgrunn i kundeprofilen du fylt ut og oppdatert, dette er overhodet ikke baktanken fra vår side. Kundeprofilen oppdateres jevnlig, der vi som bank ønsker å vite hvordan du bruker våre produkter og tjenester, hvor vi som samfunnsaktør har et stort ansvar – herunder må det stilles spørsmål som kan oppleves irrelevante for menigmann. Det er leit at du byttet bankforbindelse med bakgrunn i opplevelsen du har hatt, det må jeg understreke. Skulle våre veier krysses igjen, er du hjertelig velkommen tilbake som kunde. /Steffen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Lite fornøyd

Omtale av  Tone

Tilfreds med prosessen rundt opprettelse av lån og bytte av banken, men utover det er jeg lite imponert. Stor kvalitetsforskjell på kundeservice, brukervennlighet på nettbanken og irriterende mange småkostnader...

Svar fra Nordea Bank
11.06.2021 20:06

Hei Tone! Først og fremst er jeg glad for at prosessen rundt lån og bytte av bank var bra, så er det selvfølgelig kjedelig å høre om opplevelsen av kundeservice. Du som kunde skal kunne forvente den samme, gode opplevelsen, uansett hvem du møter på hos oss. Du skal vite at vi hver dag jobber for at alle skal inneha riktig kompetanse, og jeg håper at det er det inntrykket du vil sitte igjen med fremover :) Når det gjelder brukervennlighet på nettbank, så kan jeg heldigvis meddele at en ny nettbank er like rundt hjørnet, og allerede nå kan du teste Beta-versjonen som ligger som et eget valg under innloggingen på nordea.no. Håper du vil sjekke den ut, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger! /Silje

Dette er noe jeg angret VELDIG på

Omtale av  Mag

Fant Nordea gjennom Finansportalen fordi de hadde de aller billigste SEPA-betalingene. Prøvde å registrere meg gjennom det automatiske skjemaet. Fikk svart på alle KYC-spørsmålene, helt til jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne bli kunde automatisk, og at jeg skulle bli kontaktet av dem. Jeg tenkte "jaja, jeg har registrert meg som kunde manuelt i to banker før, det kan ikke være så ille". Jeg skulle ikke ha vært optimistisk. Gjennom to uker hørte jeg ingenting fra Nordea, og all kommunikasjonen ble initiert av meg. Fikk først beskjed om at jeg skulle snarest bli oppringt for å avklare noen sikkerhetsspørsmål. Denne telefonen fikk jeg ikke. Uken etterpå ringte jeg igjen flere ganger, og ble fortalt at kundeservice kunne ta spørsmålene der og da. Ifølge hun jeg snakket med så gikk det greit, og jeg skulle få respons snarest. Fikk ingen telefon den uken heller. Uken etterpå ringte jeg igjen. Etter å ha lest dårlige anmeldelser på nett, og blitt fortalt dårlige erfaringer om Nordea i Finland og Danmark, ble jeg veldig skeptisk til banken. Jeg ble igjen spurt nøyaktig de samme spørsmålene som forrige uke, og ble da sjokkert om at jeg måtte gå gjennom disse igjen. Plutselig endret hun seg, sa at hun allerede hadde svarene på spørsmålene og trengte disse ikke igjen. Hvis hun allerede hadde svarene, hvorfor skulle hun trenge å spørre igjen? Videre i samtalen sa hun at den ansatte som skulle gå gjennom sikkerhetsprosedyrene deres var syk, og det var derfor hun ikke kunne hjelpe meg. Hvis hun var syk, hvorfor ble ikke saken min sendt til en vikar eller annen ansatt? I dag, ganske nøyaktig 14 dager etter jeg forsøkte å registrere meg som kunde, fikk jeg endelig logget meg inn i nettbank. I nettbanken fikk jeg først en feil med å opprette en konto. Forsøkte det samme litt senere på dagen og da fungerte dette. Fordi jeg synes Nordea er så mistenksomt, forsøkte jeg å sende en liten SEPA betaling. Da fikk jeg en feilmelding om at kontoen min ikke var aktivert for å sende penger til utlandet. Ett av disse sikkerhetsspørsmålene de stilte meg i forrige uke var hvilket land og bank jeg skulle overføre til. Jeg forsøkte å sende 1€ til nøyaktig denne banken jeg fortalte om, og likevel sa nettbanken kontoen min ikke var aktivert for slikt. Har fått beskjed om at det skulle fikses i morgen klokken 8. Jeg kommer til å ta null sjanser med Nordea. Alt jeg skal gjøre er å sende eksakt beløp til min Nordea-konto og sende pengene rett til det europeiske landet jeg skal sende til. Hvis det skjer mer tull, så gir jeg opp. Jeg trenger et IBAN nummer slik at jeg kan sende og motta betalinger i Euro i mitt eget navn uten å sløse altfor mye i avgifter. Ser ut som Nordea sliter med å kunne levere en slik tjeneste til en norsk statsborger som kan dokumentere alle inntektene og ikke er PEP. Husk dette: Jeg har registrert en aksjesparekonto som mindreårig, der jeg og begge foreldrene mine måtte involveres i registrering av kundeforholdet. Dette tok kun 1 dag å behandle. Jeg har også registrert et privat kundeforhold med en lokal, papirbasert bank, noe som tok meg litt under en time. Jeg registrerte også en bedriftskonto med den samme lokale banken, noe som tok meg kun 2 dager (som mindreårig). Hvorfor skal Nordea kaste bort 2 uker på en myndig person som ikke bærer en stor risiko for hvitvasking? I disse andre bankene jeg har brukt, så har jeg ikke har problemer med at ting ikke funker når jeg først får startet kundeforholdet mitt.

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR