Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
109
av 111 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Strålende bank"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Einar O for 14.05.2020 20.34

Nordea Bank har totalt 182 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende bank"

Strålende bank med gode kundebehandlere så er på plass når det trengs 🤩 Fremhever spesielt avdelingen i Tønsberg, da det oftest er dem en er i kontakt med

Svar fra Nordea Bank
19.05.2020 08.54
Tusen takk for en hyggelig anmeldelse, Einar O! 😍 Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å gi oss en slik tilbakemelding. Jeg skal også viderebringe meldingen til de flinke medarbeiderne vi har på kontoret i Tønsberg! /Morten
Bytt.no
"Strålende bank" skrev Einar O om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Einar O og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Øivind M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor ødelegge noe som funka for kunden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som kunde og låntager i Gjensidige bank var det ALDRI noe problem. Bytta til dem pga god service og et et godt lånetilbud. Men nå som det har blitt Nordea er det nærmest umulig å få refinansiering eller hjelp på annet... Vurderer sterkt å bytte bank, første og beste med refinansierings tilbud blir foretrukket...

Svar fra Nordea Bank
15.05.2020 11.14
Hei Øivind!
Leit å høre at du ikke er fornøyd med Nordea Direct etter overgangen fra Gjensidige, vi ønsker selvsagt at både kunder gjennom Nordea Bank og Nordea Direct skal være fornøyde og føle at de får den hjelpen de trenger. Per dags dato er Nordea Bank og Nordea Direct to ulike banker, med ulike tilbud og tjenester - men det er de samme folkene som sitter på kundeservice og internt i Nordea Direct som i tidligere Gjensidige bank. Ta gjerne kontakt med Nordea Direct via chat på hjemmesiden deres eller via telefon, slik de få sett nærmere på hva de kan gjøre for deg /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Avslag på lån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne bank er ikke lenger seriøs. Dårlig service, jeg valgte denne bank pga jeg er organisert og da har noen fordeler. Bedre når det var gjensidige. Jeg fikk innvilget refinansiering til et lån jeg har, fikk tilbud om lånet og signerte gjeldsbrev, dagen etter trakk dere lån tilbake uten noen konkret begrunnelse, dette er ikke juridisk lovlig når dere ikke har alvorlige forhold på dette. Har sendt klage men er vel samme som svarer når jeg plutselig fikk avslag. Blir mye ubehageligheter rundt dette da jeg hadde lovet og betale denne bank jeg skyldte penger. Useriøs bank som driver på uten at tilsyn griper inn

Mohamed C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trusler brev fra banken"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna denne banken om du er en person som reiser mye og bruker kort i utlandet. Fikk beskjed om å legge frem alle kvitteringer tross alt det ble betalt med kort forskjellige steder. Banken mener jeg har brukt mye kort i utlandet og vil vite hvorfor. Jeg er en person som er mye på roede i forbindelse med jobben og har rett til å bruke kort og de pengene jeg tjener. Blir bank bytte og sier hadet til Nordea etter flere tiår som kunde. Banken klarte også ved en innbetaling på 60.000 kr på boliglån å rote pengene bort. Jeg oppdaget det 7 måneder senere at beløpet ikke ble bokført. Fikk aldri en beklagelse eller noe.

Svar fra Nordea Bank
11.05.2020 14.22
Hei Mohamed C.
Finansnæringen er pålagt å forhindre hvitvasking av penger samt terrorfinansiering. Dette betyr at vi er avhengig av å innhente god informasjon om våre kunder, samt deres bruk av finansielle tjenester.
Om du har følt deg mistenkt eller truet, må jeg beklage det.
Jeg har ikke anledning til å søke deg opp i våre kundesystemer når du kontakter oss her, så jeg får dessverre ikke undersøkt innbetalingen din som du gjorde på ditt lån. Ta gjerne direkte kontakt med oss slik at vi kan undersøke dette sammen. Du kan nå oss på telefon 232 06001 eller ved å starte en sikker chat fra vår hjemmeside https://nordea.no/chat. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Godt det finnes andre banker og alternativer til Nordea"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde av Nordea siden det het kreditkassen. Er en av mange som ikke tenker så mye over fordeler og ulemper med dagligbank, jeg en typisk naiv i dette tilfellet. Siste årene har jeg satt mer inn i forskjellige banker og betingelser. Man finner ut at Nordea har elendige renter både på sparekonto og lønnskonto. Høy kostnad for kort og bruk av tjenester. Jeg har de siste årene flyttet bank til en bedre konkurent men har valgt ha konto pågrunn av Nordea Codes, mens jeg har brukt litt tid og få alle avtalene og personlig regnskap til den nye banken som jeg mer fornøyd med med bedre betingelser. Jeg er ikke så nettbank kyndig som jeg kanskje burde være men det som har fått meg til å skrive den omtalen er avtalegiro som jeg ikke har fått byttet over fra Nordea til den nye banken. Nordea kontoen har stått tom pågrunn den brukes kun til formålet for Nordea codes. Da avtalegiroen ble avvist har de gitt meg gebyr på 100,- for hver avtalegiro som har blitt avvist, som Nordea har tatt selv. For meg er dette tyveri og svindel. Jeg forstår virkelig ikke at det går ann å være så frekke og at lov å praktisere noe slikt. Jeg har bare glad for at jeg har funnet ut av dette nå og det ikke fortsatt i min uvitenhet. Jeg har sagt opp kundeforholdet mitt øyeblikkelig og vil anbefale andre som bruker bank på i den forbindelse jeg gjør om aldri inngå en avtale med dem. Det kan hende at Nordea er riktig bank for noen, men er du helt vanlig person med vanlig stram økonomi er dette ikke riktig bank ifølge meg. Jeg blir rett og slett kvalm av hele konsernet. Jeg har vært i forhandlinger om fond og sparing, men det viser seg at de kommer nesten dårligst ut på fond og sparing, og de grønne fondene er et spill for galleriet. Dette er ikke en folkelig bank, men sminka og oppdresset svindlere som er interessert i å lure deg til en dårlig avtale. Stryr unna! De har ok kundeservice og support men det er det fler tilbyr uten slue gebyrer, betingelser og råd.

Svar fra Nordea Bank
30.04.2020 07.26
Hei! Det er trist å høre at du har valgt å bytte bank bort fra oss, spesielt når du har vært kunde med oss så lenge. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, samtidig som vi skal oppleves som konkurransedyktige på pris. I den sammenhengen vil vi på noen områder være blant de beste, og i noen tilfeller litt lavere nede på listene. Men vi føler oss trygg på at vi leverer et godt totaltilbud til våre kunder, og det skal vi fortsette med fremover. Når det gjelder avtalegiro så stemmer dette er en priset tjeneste i de tilfellene der vi må varsle om at der ikke har vært dekning for betalingen på konti. /Andreas
Nordea Bank har totalt 182 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR