Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Avslag på lån

Omtale av  Tom

Denne bank er ikke lenger seriøs. Dårlig service, jeg valgte denne bank pga jeg er organisert og da har noen fordeler. Bedre når det var gjensidige. Jeg fikk innvilget refinansiering til et lån jeg har, fikk tilbud om lånet og signerte gjeldsbrev, dagen etter trakk dere lån tilbake uten noen konkret begrunnelse, dette er ikke juridisk lovlig når dere ikke har alvorlige forhold på dette. Har sendt klage men er vel samme som svarer når jeg plutselig fikk avslag. Blir mye ubehageligheter rundt dette da jeg hadde lovet og betale denne bank jeg skyldte penger. Useriøs bank som driver på uten at tilsyn griper inn

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Trusler brev fra banken

Omtale av  Mohamed C

Hold dere unna denne banken om du er en person som reiser mye og bruker kort i utlandet. Fikk beskjed om å legge frem alle kvitteringer tross alt det ble betalt med kort forskjellige steder. Banken mener jeg har brukt mye kort i utlandet og vil vite hvorfor. Jeg er en person som er mye på roede i forbindelse med jobben og har rett til å bruke kort og de pengene jeg tjener. Blir bank bytte og sier hadet til Nordea etter flere tiår som kunde. Banken klarte også ved en innbetaling på 60.000 kr på boliglån å rote pengene bort. Jeg oppdaget det 7 måneder senere at beløpet ikke ble bokført. Fikk aldri en beklagelse eller noe.

Svar fra Nordea Bank
11.05.2020 14:22

Hei Mohamed C. Finansnæringen er pålagt å forhindre hvitvasking av penger samt terrorfinansiering. Dette betyr at vi er avhengig av å innhente god informasjon om våre kunder, samt deres bruk av finansielle tjenester. Om du har følt deg mistenkt eller truet, må jeg beklage det. Jeg har ikke anledning til å søke deg opp i våre kundesystemer når du kontakter oss her, så jeg får dessverre ikke undersøkt innbetalingen din som du gjorde på ditt lån. Ta gjerne direkte kontakt med oss slik at vi kan undersøke dette sammen. Du kan nå oss på telefon 232 06001 eller ved å starte en sikker chat fra vår hjemmeside https://nordea.no/chat. /Fredrik

Godt det finnes andre banker og alternativer til Nordea

Omtale av  Mann-33

Har vært kunde av Nordea siden det het kreditkassen. Er en av mange som ikke tenker så mye over fordeler og ulemper med dagligbank, jeg en typisk naiv i dette tilfellet. Siste årene har jeg satt mer inn i forskjellige banker og betingelser. Man finner ut at Nordea har elendige renter både på sparekonto og lønnskonto. Høy kostnad for kort og bruk av tjenester. Jeg har de siste årene flyttet bank til en bedre konkurent men har valgt ha konto pågrunn av Nordea Codes, mens jeg har brukt litt tid og få alle avtalene og personlig regnskap til den nye banken som jeg mer fornøyd med med bedre betingelser. Jeg er ikke så nettbank kyndig som jeg kanskje burde være men det som har fått meg til å skrive den omtalen er avtalegiro som jeg ikke har fått byttet over fra Nordea til den nye banken. Nordea kontoen har stått tom pågrunn den brukes kun til formålet for Nordea codes. Da avtalegiroen ble avvist har de gitt meg gebyr på 100,- for hver avtalegiro som har blitt avvist, som Nordea har tatt selv. For meg er dette tyveri og svindel. Jeg forstår virkelig ikke at det går ann å være så frekke og at lov å praktisere noe slikt. Jeg har bare glad for at jeg har funnet ut av dette nå og det ikke fortsatt i min uvitenhet. Jeg har sagt opp kundeforholdet mitt øyeblikkelig og vil anbefale andre som bruker bank på i den forbindelse jeg gjør om aldri inngå en avtale med dem. Det kan hende at Nordea er riktig bank for noen, men er du helt vanlig person med vanlig stram økonomi er dette ikke riktig bank ifølge meg. Jeg blir rett og slett kvalm av hele konsernet. Jeg har vært i forhandlinger om fond og sparing, men det viser seg at de kommer nesten dårligst ut på fond og sparing, og de grønne fondene er et spill for galleriet. Dette er ikke en folkelig bank, men sminka og oppdresset svindlere som er interessert i å lure deg til en dårlig avtale. Stryr unna! De har ok kundeservice og support men det er det fler tilbyr uten slue gebyrer, betingelser og råd.

Svar fra Nordea Bank
30.04.2020 07:26

Hei! Det er trist å høre at du har valgt å bytte bank bort fra oss, spesielt når du har vært kunde med oss så lenge. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, samtidig som vi skal oppleves som konkurransedyktige på pris. I den sammenhengen vil vi på noen områder være blant de beste, og i noen tilfeller litt lavere nede på listene. Men vi føler oss trygg på at vi leverer et godt totaltilbud til våre kunder, og det skal vi fortsette med fremover. Når det gjelder avtalegiro så stemmer dette er en priset tjeneste i de tilfellene der vi må varsle om at der ikke har vært dekning for betalingen på konti. /Andreas

Dessverre en dårlig bankopplevelse

Omtale av  Alexander

Som aktiv bankkunde flytter jeg kundeforholdet mitt der jeg får tjenestene jeg bruker til konkurransedyktige betingelser med jevne mellomrom, og jeg kan gjerne samle alt på ett sted. Dette forsøkte jeg meg på i Nordea, men dessverre opplevde jeg dårlig oppfølging på mine henvendelser og utrolig treg oppdatering av aksjehandelsløsningen ved kjøp som ga dårlig fortløpende oversikt. Faste spareoppdrag i fond som var registrert i nettbanken ble heller ikke kjørt av en eller annen uforklarlig grunn. Appen og nettbanken er ikke brukermessig siste skrik, men bare det fungerer så ville jeg ikke trukket for dette. Jeg valgte å flytte tilbake til min gamle bankforbindelse på grunn av mine opplevelser for 3 mnd siden, og flyttemeldingen som da ble sendt på Aksjesparekonto er fortsatt ikke ferdigbehandlet i Nordea etter flere purringer fra min side. For meg sier dette alt om min kundereise i denne banken. Dessverre!

Svar fra Nordea Bank
28.04.2020 06:39

Hei Alexander! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, og gi god rådgivning både på sparing, forsikring og lån. Om du ikke har blitt fulgt opp godt nok så må vi bare beklage det. /Andreas

Tipp, topp

Omtale av  Harald

Etter rentenedgang gikk jeg i forhandling med div banker. Nordea leverte raskest, best rente og flest fordeler. Som et pluss fikk jeg veldig bra oppfølgning av kundebehandler helt til veis ende. Appen er bra, men nettsiden trenger virkelig (med store bokstaver) en oppussing.

Svar fra Nordea Bank
27.04.2020 06:59

Hei Harald! Tusen takk for fin tilbakemelding - det setter vi stor pris på😃 Vår nye mobilapp er vi selv veldig fornøyd med - i tillegg kan jeg glede deg med at en ny nettbank er under oppussing! Nøyaktig tidspunkt for når den vil være på plass har jeg dessverre ikke nå, men vi håper at den er ferdig renovert i løpet av året🤞 /Silje

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Greit tilgjengelig å alle måter

Omtale av  Eivind C

Man tas på alvor - lett å få tildelt time - kan dog ta litt tid.

Svar fra Nordea Bank
23.04.2020 07:10

Hei Eivind. Det var veldig kjekt å høre, og tusen takk for den fine tilbakemeldingen. /Fredrik

Kjeltringer

Omtale av  Tor

Om du vil ha rett rente på boliglån må du passe godt på. Er premium kunde med flexilån og har ein over snittet god nedbetaling på dette lånet. Snakket med banken og lurte på om renta kunne reduseres, fikk då beskjed om at eg hadde beste rente. Ett raskt søk på nettet viste at eg hadde 0,3% over, og etter ny samtale med ein sur rådgiver og argumentering fra meg kunne dei plutselig sette ned renta med 0,2% I disse koronatider har banken lova å sette ned renta opptil 0,85% Over ei veka etter dato for nedsettelse har det fortsatt ikkje skjedd noe her, Venter nå på å bli kontaktet av banken igjen for å diskutere dette. Så om du velger denne banken anbefaler eg å sjekke og rekne med å diskutere månedlig for å få ei konkurranse dyktig rente. Om du liker å ha ein fast rådgiver er heller ikkje dette banken for deg, du må vertfall rekne med å vente opp til ei veke før du får audiens der.

Svar fra Nordea Bank
22.04.2020 12:45

Hei Tor. Dette var ikke hyggelig å lese. Det skal ikke være nødvendig å kontakte oss for å få riktig rente. Vi har satt ned renten inntil 0,85% på alle lån med flytende rente. Rentenedsettelsen tredde i kraft 03. april. Nå får dessverre ikke jeg satt meg inn i saken din her, men send oss gjerne en melding fra din Digitale Postkasse i nettbanken slik at vi får sett nærmere på det. Vi skal alltid være konkurransedyktig på pris og rente, og vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. /Fredrik

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR