Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
107
av 109 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Godt det finnes andre banker og alternativer til Nordea"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Mann-33 for 28.04.2020 21.14

Nordea Bank har totalt 181 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Godt det finnes andre banker og alternativer til Nordea"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde av Nordea siden det het kreditkassen. Er en av mange som ikke tenker så mye over fordeler og ulemper med dagligbank, jeg en typisk naiv i dette tilfellet. Siste årene har jeg satt mer inn i forskjellige banker og betingelser. Man finner ut at Nordea har elendige renter både på sparekonto og lønnskonto. Høy kostnad for kort og bruk av tjenester. Jeg har de siste årene flyttet bank til en bedre konkurent men har valgt ha konto pågrunn av Nordea Codes, mens jeg har brukt litt tid og få alle avtalene og personlig regnskap til den nye banken som jeg mer fornøyd med med bedre betingelser. Jeg er ikke så nettbank kyndig som jeg kanskje burde være men det som har fått meg til å skrive den omtalen er avtalegiro som jeg ikke har fått byttet over fra Nordea til den nye banken. Nordea kontoen har stått tom pågrunn den brukes kun til formålet for Nordea codes. Da avtalegiroen ble avvist har de gitt meg gebyr på 100,- for hver avtalegiro som har blitt avvist, som Nordea har tatt selv. For meg er dette tyveri og svindel. Jeg forstår virkelig ikke at det går ann å være så frekke og at lov å praktisere noe slikt. Jeg har bare glad for at jeg har funnet ut av dette nå og det ikke fortsatt i min uvitenhet. Jeg har sagt opp kundeforholdet mitt øyeblikkelig og vil anbefale andre som bruker bank på i den forbindelse jeg gjør om aldri inngå en avtale med dem. Det kan hende at Nordea er riktig bank for noen, men er du helt vanlig person med vanlig stram økonomi er dette ikke riktig bank ifølge meg. Jeg blir rett og slett kvalm av hele konsernet. Jeg har vært i forhandlinger om fond og sparing, men det viser seg at de kommer nesten dårligst ut på fond og sparing, og de grønne fondene er et spill for galleriet. Dette er ikke en folkelig bank, men sminka og oppdresset svindlere som er interessert i å lure deg til en dårlig avtale. Stryr unna! De har ok kundeservice og support men det er det fler tilbyr uten slue gebyrer, betingelser og råd.

Svar fra Nordea Bank
30.04.2020 07.26
Hei! Det er trist å høre at du har valgt å bytte bank bort fra oss, spesielt når du har vært kunde med oss så lenge. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, samtidig som vi skal oppleves som konkurransedyktige på pris. I den sammenhengen vil vi på noen områder være blant de beste, og i noen tilfeller litt lavere nede på listene. Men vi føler oss trygg på at vi leverer et godt totaltilbud til våre kunder, og det skal vi fortsette med fremover. Når det gjelder avtalegiro så stemmer dette er en priset tjeneste i de tilfellene der vi må varsle om at der ikke har vært dekning for betalingen på konti. /Andreas
Bytt.no
"Godt det finnes andre banker og alternativer til Nordea" skrev Mann-33 om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Mann-33 og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dessverre en dårlig bankopplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som aktiv bankkunde flytter jeg kundeforholdet mitt der jeg får tjenestene jeg bruker til konkurransedyktige betingelser med jevne mellomrom, og jeg kan gjerne samle alt på ett sted. Dette forsøkte jeg meg på i Nordea, men dessverre opplevde jeg dårlig oppfølging på mine henvendelser og utrolig treg oppdatering av aksjehandelsløsningen ved kjøp som ga dårlig fortløpende oversikt. Faste spareoppdrag i fond som var registrert i nettbanken ble heller ikke kjørt av en eller annen uforklarlig grunn. Appen og nettbanken er ikke brukermessig siste skrik, men bare det fungerer så ville jeg ikke trukket for dette. Jeg valgte å flytte tilbake til min gamle bankforbindelse på grunn av mine opplevelser for 3 mnd siden, og flyttemeldingen som da ble sendt på Aksjesparekonto er fortsatt ikke ferdigbehandlet i Nordea etter flere purringer fra min side. For meg sier dette alt om min kundereise i denne banken. Dessverre!

Svar fra Nordea Bank
28.04.2020 06.39
Hei Alexander! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, og gi god rådgivning både på sparing, forsikring og lån. Om du ikke har blitt fulgt opp godt nok så må vi bare beklage det. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tipp, topp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter rentenedgang gikk jeg i forhandling med div banker. Nordea leverte raskest, best rente og flest fordeler. Som et pluss fikk jeg veldig bra oppfølgning av kundebehandler helt til veis ende. Appen er bra, men nettsiden trenger virkelig (med store bokstaver) en oppussing.

Svar fra Nordea Bank
27.04.2020 06.59
Hei Harald!
Tusen takk for fin tilbakemelding - det setter vi stor pris på😃 Vår nye mobilapp er vi selv veldig fornøyd med - i tillegg kan jeg glede deg med at en ny nettbank er under oppussing! Nøyaktig tidspunkt for når den vil være på plass har jeg dessverre ikke nå, men vi håper at den er ferdig renovert i løpet av året🤞 /Silje
Eivind C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Greit tilgjengelig å alle måter"

Man tas på alvor - lett å få tildelt time - kan dog ta litt tid.

Svar fra Nordea Bank
23.04.2020 07.10
Hei Eivind.
Det var veldig kjekt å høre, og tusen takk for den fine tilbakemeldingen. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Om du vil ha rett rente på boliglån må du passe godt på. Er premium kunde med flexilån og har ein over snittet god nedbetaling på dette lånet. Snakket med banken og lurte på om renta kunne reduseres, fikk då beskjed om at eg hadde beste rente. Ett raskt søk på nettet viste at eg hadde 0,3% over, og etter ny samtale med ein sur rådgiver og argumentering fra meg kunne dei plutselig sette ned renta med 0,2% I disse koronatider har banken lova å sette ned renta opptil 0,85% Over ei veka etter dato for nedsettelse har det fortsatt ikkje skjedd noe her, Venter nå på å bli kontaktet av banken igjen for å diskutere dette. Så om du velger denne banken anbefaler eg å sjekke og rekne med å diskutere månedlig for å få ei konkurranse dyktig rente. Om du liker å ha ein fast rådgiver er heller ikkje dette banken for deg, du må vertfall rekne med å vente opp til ei veke før du får audiens der.

Svar fra Nordea Bank
22.04.2020 12.45
Hei Tor.
Dette var ikke hyggelig å lese. Det skal ikke være nødvendig å kontakte oss for å få riktig rente. Vi har satt ned renten inntil 0,85% på alle lån med flytende rente. Rentenedsettelsen tredde i kraft 03. april. Nå får dessverre ikke jeg satt meg inn i saken din her, men send oss gjerne en melding fra din Digitale Postkasse i nettbanken slik at vi får sett nærmere på det. Vi skal alltid være konkurransedyktig på pris og rente, og vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. /Fredrik
Nordea Bank har totalt 181 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR