Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
110
av 111 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank

"Dessverre en dårlig bankopplevelse"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Alexander for 23.04.2020 14.18

Nordea Bank har totalt 192 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dessverre en dårlig bankopplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som aktiv bankkunde flytter jeg kundeforholdet mitt der jeg får tjenestene jeg bruker til konkurransedyktige betingelser med jevne mellomrom, og jeg kan gjerne samle alt på ett sted. Dette forsøkte jeg meg på i Nordea, men dessverre opplevde jeg dårlig oppfølging på mine henvendelser og utrolig treg oppdatering av aksjehandelsløsningen ved kjøp som ga dårlig fortløpende oversikt. Faste spareoppdrag i fond som var registrert i nettbanken ble heller ikke kjørt av en eller annen uforklarlig grunn. Appen og nettbanken er ikke brukermessig siste skrik, men bare det fungerer så ville jeg ikke trukket for dette. Jeg valgte å flytte tilbake til min gamle bankforbindelse på grunn av mine opplevelser for 3 mnd siden, og flyttemeldingen som da ble sendt på Aksjesparekonto er fortsatt ikke ferdigbehandlet i Nordea etter flere purringer fra min side. For meg sier dette alt om min kundereise i denne banken. Dessverre!

Svar fra Nordea Bank
28.04.2020 06.39
Hei Alexander! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, og gi god rådgivning både på sparing, forsikring og lån. Om du ikke har blitt fulgt opp godt nok så må vi bare beklage det. /Andreas
Bytt.no
"Dessverre en dårlig bankopplevelse" skrev Alexander om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Alexander og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tipp, topp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter rentenedgang gikk jeg i forhandling med div banker. Nordea leverte raskest, best rente og flest fordeler. Som et pluss fikk jeg veldig bra oppfølgning av kundebehandler helt til veis ende. Appen er bra, men nettsiden trenger virkelig (med store bokstaver) en oppussing.

Svar fra Nordea Bank
27.04.2020 06.59
Hei Harald!
Tusen takk for fin tilbakemelding - det setter vi stor pris på😃 Vår nye mobilapp er vi selv veldig fornøyd med - i tillegg kan jeg glede deg med at en ny nettbank er under oppussing! Nøyaktig tidspunkt for når den vil være på plass har jeg dessverre ikke nå, men vi håper at den er ferdig renovert i løpet av året🤞 /Silje
Eivind C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Greit tilgjengelig å alle måter"

Man tas på alvor - lett å få tildelt time - kan dog ta litt tid.

Svar fra Nordea Bank
23.04.2020 07.10
Hei Eivind.
Det var veldig kjekt å høre, og tusen takk for den fine tilbakemeldingen. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Om du vil ha rett rente på boliglån må du passe godt på. Er premium kunde med flexilån og har ein over snittet god nedbetaling på dette lånet. Snakket med banken og lurte på om renta kunne reduseres, fikk då beskjed om at eg hadde beste rente. Ett raskt søk på nettet viste at eg hadde 0,3% over, og etter ny samtale med ein sur rådgiver og argumentering fra meg kunne dei plutselig sette ned renta med 0,2% I disse koronatider har banken lova å sette ned renta opptil 0,85% Over ei veka etter dato for nedsettelse har det fortsatt ikkje skjedd noe her, Venter nå på å bli kontaktet av banken igjen for å diskutere dette. Så om du velger denne banken anbefaler eg å sjekke og rekne med å diskutere månedlig for å få ei konkurranse dyktig rente. Om du liker å ha ein fast rådgiver er heller ikkje dette banken for deg, du må vertfall rekne med å vente opp til ei veke før du får audiens der.

Svar fra Nordea Bank
22.04.2020 12.45
Hei Tor.
Dette var ikke hyggelig å lese. Det skal ikke være nødvendig å kontakte oss for å få riktig rente. Vi har satt ned renten inntil 0,85% på alle lån med flytende rente. Rentenedsettelsen tredde i kraft 03. april. Nå får dessverre ikke jeg satt meg inn i saken din her, men send oss gjerne en melding fra din Digitale Postkasse i nettbanken slik at vi får sett nærmere på det. Vi skal alltid være konkurransedyktig på pris og rente, og vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Første halve året som Nordea-kunde har vært en drøm!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har folkeregistrert adresse i utlandet og måtte derfor ha manuell behandling av lånesøknad. Har direktekontakt med en meget serviceinnstilt kar pr. epost, skype og telefon. Jeg er skikkelig sløv og spør masse hele tiden og får svar på få timer. Nettbanken er litt uoversiktilig for meg som er ny Nordea -kunde, men det kommer seg. Endring er aldri gøy- men det ordner seg alltid.

Svar fra Nordea Bank
15.04.2020 11.44
Hei Arne!
Så utrolig hyggelig å lese. Tusen takk for fin tilbakemelding - det varmer😊Håper fortsettelsen går like fint, og at du vil trives hos oss! /Silje
Nordea Bank har totalt 192 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR