Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank

"Elendig nettside"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Eivind for 18.08.2020 22.21

Nordea Bank har totalt 196 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettside"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter Nordea kjøpte opp Gjensidige Bank, er vi skuffet. Nettsiden Nordea Direct er utrolig treg og mange ganger kommer vi ikke inn. Vi kommer lett inn i den andre banken jeg bruker, så problemet må være hos Nordea. Etter å ha lest andre omtaler vurderer vi å bytte. Sbank har fine løsninger.

Svar fra Nordea Bank
20.08.2020 14.22
Hei Eivind!
Det er leit å høre at du vurderer å bytte bank på grunn av dette. Vi jobber hele tiden for at våre digitale løsninger skal fungere optimalt, så vi skal selvfølgelig undersøke dette nærmere. /Monica
Bytt.no
"Elendig nettside" skrev Eivind om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Eivind og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, forvirrende og uoversiktlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg må aller først si at jeg alltid har vært fornøyd med kundeservicen til Nordea når man ringer inn, men det er andre ting som gjør at jeg ikke vi l anbefale denne banken. Jeg fant for eksempel nettopp ut at jeg har blitt trukket 100,- for hver gang en avtalegiro har skulle gått gjennom, men ikke gjort det på grunn av manglende dekning på konto. Jeg har aldri hørt om noen andre banker som har slike gebyrer og jeg har heller aldri blitt informert om dette. Det står helt sikkert i et skriv som jeg har godkjent fordi jeg stoler på banken min. Skulle tro at når man har vært kunde i denne banken siden jeg fikk mitt første bankkort (for over 10 år siden!) at de kunne ha kontaktet meg om det og gitt meg en heads up ettersom dette tydeligvis har skjedd flere ganger, men jeg forstår jo at de skal tjene penger på dette. Synes det er en ekkel måte å lure kundene sine på og det blir dessverre dråpen som renner over begeret for min del. I tillegg scorer de dårligst på den etiske bankguiden. Vil si at dette er en bank som kun egner seg for folk som leser alt av papirer, kontoutskrifter og er inne på banken daglig for å få god oversikt, og som selv har god kunnskap og interesse om økonomi. Ellers er det forvirrende å være kunde i Nordea synes jeg og det er derfor ikke banken for meg.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2020 08.25
Hei Anna! Det er leit å høre at du ikke lenger føler at vi er banken for deg. Vi gjør det vi kan for å informere våre kunder så godt som mulig om våre betingelser og priser, det stemmer som du sier at ved avvist Avtalegiro så belastet dette i henhold til våre prislister. Pr nå varsles det pr post, men vi tar ditt innspill videre for å se om det i fremtiden kan varsles på noen annen måte. /Andreas
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Yeah Luke and then my banking with Sathe"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bruke denne banken! Jeg har aldri vært fornøyd med denne banken etter 10 år som kunde. Alt startet med at jeg skulle på intervju og tenkte å ta nytt bilde som lignet på meg, fikk nytt bankkort med et gammelt bilde fra da jeg var 13 år selv om jeg spesifikk gikk til banken for å få et nytt bilde av meg som 17 åring. Har kanskje opplevd 10 ganger at jeg har behov for å gå inn i banken men de er ikke her funker ett. Etter mange år som kunde Er jeg er drittlei og jeg kommer til å melde meg ut i morgen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før siden jeg aldri har vært fornøyd og alltid er ekstremt sint på denne bakken aldri melde deg inn i denne banken, dette er den verste banken i hele Norge.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2020 08.17
Hei Alma! Synd å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger og at ting ikke har gått som det skal. Det må vi selvsagt bare beklage. Om det er noe vi kan bistå med så ta gjerne kontakt med oss på kundeservice så skal vi gjøre det vi kan for å gjøre deg fornøyd! /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styre unna Nordea"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styra unna denne banken. Søkt om mellomfinansering, og de rådet meg selge boligen først, deretter søke på nytt og kjøpe ny bolig. Da jeg har oppdaget at denne banken er bare tull liksom SPAM mail.

Svar fra Nordea Bank
10.08.2020 21.12
Hei Hawar,
Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret her, men jeg håper du vurderer Nordea igjen om/når du skal bytte bank eller søke finansiering i fremtiden. /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig nettside og lite behjelpelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettsidene er horribelt strukturert, og enkelte sider er kun tilgjengelig via-via andre sider, noe som gjør at du må pugge veien dit for å kunne finne det igjen. Aksjekjøp har jeg ikke fått til ennå, da Nordea sier det er et rapporteringsproblem med systemet som jeg ikke kan gjøre noe med. Greit nok, da flytter jeg ut pengene mine og kjøper på Nordnet i stedet. Det blir for dyrt å tulle med sånt.

Svar fra Nordea Bank
28.07.2020 07.15
Hei Terje.
Det er veldig kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med nettsiden vår. Nå jobbes det heldigvis med en større oppdatering av nettbanken, som forhåpentligvis vil bøte på en del av problemene du nevner.
Alle våre kunder skal normalt kunne handle aksjer og verdipapirer, gitt at vi har fått innhentet nødvendig informasjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 slik at vi kan undersøke det nærmere. /Fredrik
Nordea Bank har totalt 196 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR