Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Yeah Luke and then my banking with Sathe

Omtale av  Alma L

Ikke bruke denne banken! Jeg har aldri vært fornøyd med denne banken etter 10 år som kunde. Alt startet med at jeg skulle på intervju og tenkte å ta nytt bilde som lignet på meg, fikk nytt bankkort med et gammelt bilde fra da jeg var 13 år selv om jeg spesifikk gikk til banken for å få et nytt bilde av meg som 17 åring. Har kanskje opplevd 10 ganger at jeg har behov for å gå inn i banken men de er ikke her funker ett. Etter mange år som kunde Er jeg er drittlei og jeg kommer til å melde meg ut i morgen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før siden jeg aldri har vært fornøyd og alltid er ekstremt sint på denne bakken aldri melde deg inn i denne banken, dette er den verste banken i hele Norge.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2020 08:17

Hei Alma! Synd å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger og at ting ikke har gått som det skal. Det må vi selvsagt bare beklage. Om det er noe vi kan bistå med så ta gjerne kontakt med oss på kundeservice så skal vi gjøre det vi kan for å gjøre deg fornøyd! /Andreas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styre unna Nordea

Omtale av  Hawar K

Styra unna denne banken. Søkt om mellomfinansering, og de rådet meg selge boligen først, deretter søke på nytt og kjøpe ny bolig. Da jeg har oppdaget at denne banken er bare tull liksom SPAM mail.

Svar fra Nordea Bank
10.08.2020 21:12

Hei Hawar, Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret her, men jeg håper du vurderer Nordea igjen om/når du skal bytte bank eller søke finansiering i fremtiden. /Lasse

Dårlig nettside og lite behjelpelig

Omtale av  Terje

Nettsidene er horribelt strukturert, og enkelte sider er kun tilgjengelig via-via andre sider, noe som gjør at du må pugge veien dit for å kunne finne det igjen. Aksjekjøp har jeg ikke fått til ennå, da Nordea sier det er et rapporteringsproblem med systemet som jeg ikke kan gjøre noe med. Greit nok, da flytter jeg ut pengene mine og kjøper på Nordnet i stedet. Det blir for dyrt å tulle med sånt.

Svar fra Nordea Bank
28.07.2020 07:15

Hei Terje. Det er veldig kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med nettsiden vår. Nå jobbes det heldigvis med en større oppdatering av nettbanken, som forhåpentligvis vil bøte på en del av problemene du nevner. Alle våre kunder skal normalt kunne handle aksjer og verdipapirer, gitt at vi har fått innhentet nødvendig informasjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 slik at vi kan undersøke det nærmere. /Fredrik

Onkel Skrues bank

Omtale av  Eva

Har vært lojal bankkunde i åresvis. Stabil inntekt, ingen betalingsanmerkning. Ba om ett lån på under 50 000 grunnet noen uforutsette regninger. Aldri tatt opp lån før. Fikk avslag. Ble ganske paff, ba om begrunnelse for avslag, fikk beskjed om å skulle ha medsøker, eller eie egen bolig. Dette er et lån jeg hadde klart å betale ned i løpet av noen få måneder. Bare generelt svada tilbake, og beskjed om å klage. Hvis du eier villa, tjener over 500 000 året, og ikke vil ha konkrete svar på spørsmålene du stiller, er dette banken for deg. Men da trenger du kanskje ikke forbrukslån.. Jeg vil ha en bank jeg kan stole på, i gode og vonde tider, ikke en som stikker første gang du spør om å få krite en øl. Så jeg tar ølen min hos Bank Norwegian. Det er hyggelig selskap. Bare synd de ikke har dagligbank. Jeg er vel mest skuffet fordi jeg trodde jeg hadde en god bank. Naive dager. Men nå hadde jeg aldri behøvd å spørre de om lån tidligere.. På plussiden var den tidligere mobilappen deres oversiktelig, og lettvinn å bruke. Chaten deres er kjapp, og kundeservicen vanligvis upåklagelig. De pleier å være hyggelige, og hjelpsomme med svar. Men låneavdelingen deres var som en helt annen planet. Umulig å få noe konkret svar. En solid kalddusj der altså..

Svar fra Nordea Bank
28.07.2020 06:47

Hei Eva. Jeg kan dessverre ikke kommentere lånesaken din her. Om du ønsker å diskutere denne ytterligere må du kontakte oss på telefon 232 06001. Det er veldig hyggelig å høre at du var fornøyd med kundeservicen vår, og det er desto mer kjedelig å høre at du nå vurderer å bytte bank. Vi prøver alltid å strekke oss langt for å hjelpe våre kunder, men det er likevel regler og rutiner vi må forholde oss til. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse senere. /Fredrik

Hjalp min gamle mor med mellomfinansiering

Omtale av  Kari H

Rotete saksbehandling - prosedyrer for hvem som underskriver, søker er 94 år og ikke særlig mobil, at rådgiver anbefaler rentefritt lån på 500000, samt plutselig krav om legeattest på kognitiv funksjon. Avslag på tvers av opplysninger om kredittvurdering = lav risiko ved boliglån. Innvilget mellomfinansieringslån fra egen bolig til omsorgsbolig på 1358000, men avslag på videre rentefritt lån på 500000 som altså rådgiver anbefalte. Pensjon er på vel 400000/år. Avslaget er begrunnet med ikke likviditet. Ikke likviditet! En fornærmelse. Hun har alltid hatt en del penger, men gitt bort gaver underveis. Har penger på. brukskto og sparekto. Ikke noe ved kontakten med banken i denne låneprosessen har vært positiv. Og hver gang jeg møtte opp i banken, ble jeg tatt imot av en mann med et surt oppsyn som "hva gjør du her?".

Svar fra Nordea Bank
14.07.2020 19:33

Hei Kari H, takk for tilbakemeldingen din. Det er svært beklagelig at dere har hatt denne opplevelsen med oss i Nordea, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Nøyaktig hva som har skjedd i dette tilfellet er vanskelig å si for meg, men skulle dere ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til deres disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Digital postkasse i Nettbanken om ønskelig. /Steffen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

OK på rente, elendig oppfølging av kundebehandlere

Omtale av  Forhenværende-Kunde

Har vært premiumkunde i alle år, og hadde i starten gode kundebehandlere. Nå skifter kundebehandlerne skifter oftere og oftere, og har kun et forhold til ditt lokalområde og ingen interesse for deg som kunde. Det er ingenting man får ut av premiumtjenestene. Når man trenger noe er kundebehandlerne ustrukturerte, dårlig til å følge opp og lite interessert i å finne løsninger for de behovene du har - aldri hvor god betalingsevne og kreditthistorikk du måtte ha. De eneste gangene du får oppmerksomhet er når man ikke orker mer mas og sier ja til å ta en samtale om pensjonssparing eller forsikringer med en annen "rådgiver". De som svarer på chat er de eneste du faktisk får svar fra - både raske, relevante og hyggelige. Vi bytter bank nå - men burde gjort det for lenge siden.

Svar fra Nordea Bank
02.07.2020 08:37

Hei og takk for din tilbakemelding. Det var svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Skulle du mot formodning gi oss en sjanse til så hører vi gjerne fra deg i Digital Postkasse i nettbanken. /John

God pris på boliglån og god service

Omtale av  Magnus L

DNB er i steinalderen i forhold til Nordea og alle andre banker. Byttet til Nordea og det som tok en måned å få til i DNB tok noen få dager i Nordea. Det er sikkert ting som kan bli bedre i Nordea også men sammenliknet med DNB så er det som en drøm!

Svar fra Nordea Bank
29.06.2020 13:22

Hei Magnus. Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det var veldig kjekt å lese. Som du sier er det absolutt ting vi kan bli bedre på, og om du har tips eller tilbakemeldinger til oss vil vi veldig gjerne høre dem! /Fredrik

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR